Arabische Liefdes

06-05-2010 12:09 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hád een Arabische liefde, was zelfs met hem getrouwd. Maar helaas bleken bij ons ons de verschillen te groot en onoverkoombaar....

Maar dat kan ook aan zijn karakter hebben gelegen...
Die Libanees waar ik mee ging was erg egoïstisch in bed, dacht alleen aan zijn eigen genot ( wel pijpen, niet beffen) en wilde 't liefst anaal.

Dus gepassioneerd?? Neu....
Spannend Nathalie!! Hoe denk jij zelf dat je familie zal gaan reageren? Zijn ze wel vrij open minded/modern daarin?

Leuk om te lezen dit allemaal!! Doet me denken aan mijn eigen "first-time meeting family" periode...

Nou ja Substanza, dat had ik met een ex van mij ook hahaha en die was gewoon NL. Maar wel rot als je zo een ervaring hebt met een van je exen. Ik heb gelukkig alleen maar goede ervaringen met mijn vriend Zou toch erg zijn als je in bed alleen maar geeft en niets krijgt...
Ja zeker spannend! Nou wonen mijn ouders wel hier in NL hoor.

Zij zijn erg ouderwets, blijven hangen in hun tijd in Libanon.

Ik heb mijn vriend wel al voorgesteld aan ze, en in het begin hadden ze het er erg moeilijk mee.

Maar ik woon inmiddels samen met hem.

Het gekke is dat mijn familie in Libanon dus erg open minded is (we zijn trouwens moslim).

En zij accepteerden het vanaf het begin.

Libanon is ook een erg modern land geworden, in de grotere steden is het ook heel normaal als je een vriend hebt enz.

Maar mijn ouders zijn zoals ik zei echt blijven hangen in het Libanon van toen.

Dus geen vriendjes, geen sex voor het huwelijk.

Maar ze hebben zich er bij neergelegd, zij zien ook wel dat ik supergelukkig ben met mijn vriend.
ahhh masha'allah..Dat vind ik mooi om te lezen! Zo hoort het ook vind ik, alleen gaat het niet altijd en overal zo. En dat is echt heel erg. Er zouden zoveel meer mensen gelukkig kunnen zijn zonder die vervelende invloed van familie leden (ouders vnl).

Hoelang gaan jullie naar Libanon?
Verschillen zijn niet enorm, maar in een land als waar hij opgegroeid is is homo zijn nog een beetje taboe bijv. Dat is dan ook een punt dat ik lastig vind, want Dan treft ie het niet met mijn familie , maar dit had ik al eens geschreven geloof ik. Verder komt er ook bij dat hij uit een familie komt waar er niet zo nauw op de cent wordt gekeken. Hij heeft altijd goede studiemogelijkheden gehad vanwege het geld in zijn familie en daarbij is hij ook nog eens de jongste (oh, we zijn beide eind twintig). Personeel in huis is niet ongewoon in de rijkere families in zijn land en zelfs een kok. Voor mij voelt dat nog altijd een beetje gek, ben er inmiddels een beetje

aan gewend, maar het is duidelijk dat ik niet steeds die lui in mijn huis wil.

Dus de deal is dat de schoonmaakster gewoon een of twee keer per week kan komen en niet elke dag en de hele dag in huis is. En koken; ook leuk dat samen te doen. Moet ie nog wel even leren dan, mezelf inclusief! :-)

De laatste voorbeelden die ik noem hadden me in elke relatie kunnen 'overkomen' natuurlijk, het is gewoon voor ons beide aanpassen.

Voor nu weet ik dat het enige is dat ik zal veranderen, mijn sauna bezoeken zijn; enkel nog naar de vrouwendagen en niet meer gemixt.

Een hele discussie over gehad en een middenweg gevonden. En ik vind het prima.

Passie, ik vind het als een cliche klinken gelinkt aan Arabieren, maar moet eerlijk toegeven dat ik het ook als veel intensiever ervaar dan ik ooit heb ervaren met een ander. Kan het slecht uitleggen eigenlijk, maar ja, het is net dat beetje meer. Ik ben zijn alles. De woorden die hij daarvoor gebruikt zijn ook heel mooi en zie een Hollander het niet zo noemen.

En hij is alles behalve egoistisch, jammer Substanza dat je wel zo'n ervaring hebt gehad. Maar of je dat nu aan cultuur kunt koppelen? Ken ook

genoeg nederlandse kl**tzakken :-).
Wat goed Nathalie, wanneer gaan jullie? :-)
Ooooh ik kan me nog een topic herinneren dat ging over een jongen die helemaal uit zijn plaat ging omdat zijn vriendin naar de sauna ging. Hij vond dat voor vieze mensen ofzoiets.

Ikzelf ben daar heel preuts in eigenlijk. Ik hou daar totaaaal niet van. En das ook echt het enige...Maar goed ik zou het dan ook niet willen dat Sunman de sauna in zou duiken. Gemengd...nee hoor is not done. Gelukkig dat jullie daar een fijn compromis over hebben gesloten!

Oh bediendes!! Jeetje...Nou ja een schoonmaakster vind ik eigenlijk ook wel normaal maar een kok etc. Das pas luxe!
Kym, ik heb ook een arabische man. Mijn man komt uit Marokko. We zijn inmiddels 9 jaar getrouwd en hebben drie kinderen van 8,5 en 3. Hoewel hij moslim is en ik christen hebben we geen echt grote problemen. We komen er eigenlijk altijd wel uit. Alleen zijn familie is altijd een probleem gebleven; vooral zijn moeder heeft ons huwelijk nooit kunnen accepteren.

Ik heb zelf totaal niet het gevoel dat ik iets heb moeten inleveren voor deze relatie.

Toch ben ik het deels wel met Elmervrouw eens dat het vaker misgaat dan dat het goed gaat. De statistieken wijzen dat ook uit. Het blijkt gewoon heel moeilijk te zijn om twee toch verschillende zienswijzes te overbruggen.
Elmervrouw, ik vind jou juist altijd zo sterk overkomen. Wat jij hebt meegemaakt (en nog steeds meemaakt) lijkt me een van de allerergste dingen die iemand kan overkomen. Je komt in je postings vaak zo weloverwogen en nadenkend over. Ik hoop zo voor je dat er ooit een einde komt aan deze nachtmerrie.

Ik denk ook dat het goed is dat je mensen waarschuwt wat er kan gebeuren. Niemand die net een relatie heeft en verliefd is zal het fijn vinden om dat soort dingen te lezen maar toch is het heel belangrijk dat mensen wel weten dat het gebeurd.
Dank je, Nymeria.
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Absoluut EV, ik kan jouw posts ook altijd waarderen en vind het heel erg knap hoe je je op de een of andere manier toch staande houdt. Ik heb het toevallig gister over jouw situatie gehad met mijn vriend. Hij vond het van de zotte, en dat is het ook.

Ik geloof overigens ook wel dat het minder vaak goed gaat dan dat het slaagt, zo'n gemixte relatie, maar dat belemmert mij niet er toch voor te gaan.

Sunshine, ik heb er nooit zo mee gezeten; bloot gaan enzo. Maar goed, ik link de sauna dan ook niet aan 'vies' en iets 'seksueels' (dit laatste, zo ziet mijn vriend het voornamelijk).

Nymeria, fijn nog eens te lezen dat ook jij een fijne relatie weet te hebben met een Arabier, wel erg jammer dat zijn moeder het nog steeds niet zo ziet zitten, ondanks de periode van jullie samenzijn. Wonen zijn ouders ook in Nederland?
@Sunshine:

Ik heb het gister met manlief even gehad over 'culturele verschillen' binnen onze relatie.

We zijn eigenlijk nergens op uit gekomen.

Als ik daadwerkelijk meer zou hangen aan 'de' Nederlandse cultuur en ook mijn eigen rol in het geheel anders zag, dan hadden we wél moeite gehad met dingen.

We hebben wederzijds respect in onze relatie, in de 2 jaar dat we samen zijn al van alles meegemaakt waardoor we een hele sterke band hebben.

Ik wil er geen super blij jubel verhaal van maken hoor, want overal is weleens wat, maar ik knijp mezelf in mijn handen met hem. Hij is erg liefdevol en goed voor mij en ik voorzie op deze manier geen problemen.

Ook niet als er kinderen komen, omdat ik dan toch kijk naar onze overeenkomsten. Die zijn namelijk groter dan de verschillen.
Ik had gister een lang telefoongesprek met mijn moeder, die natuurlijk de oren van mijn hoofd vraagt wat betreft mijn relatie. En (ook op z'n moeders) zich toch een klein beetje zorgen lijkt te maken. Ik merk dat ik het zo lastig vind uit te leggen hoe hij in elkaar steekt; ja, hij heeft soms ietwat ouderwetse (zoals wij dat zouden noemen) opvattingen, maar ja, anderzijds is het ook gewoon een hele moderne man. Ik kan het zelf heel goed plaatsen, waarom hij bepaalde opvattingen heeft (namelijk gewoonweg omdat ie niet bekend is met allerlei zaken die wij in Nederland doodnormaal vinden). Ik denk dat het voor mijn omgeving het fijnste is om hem persoonlijk te ontmoeten. De situatie hier is al lastig, dus mensen lijken alleen maar meer een vertekend beeld te krijgen. Dat zou jammer zijn.

Ik ben daarom echt heel erg benieuwd hoe die ontmoeting zal verlopen..

Kuzu, blij jubel verhaal of niet, je hebt wel gewoon een hartstikke fijne relatie en daar gaat het om! Ben blij voor je!
Zijn moeder woont in Marokko (vader allang overleden). Ik zie haar dus niet zo vaak. Ze belt wel een paar keer per week maar als ik toevallig de telefoon opneem dan zegt ze alleen dat ze haar zoon wil spreken. Geen ruzie dus of zo. Meestal laat ik een van de kinderen de telefoon opnemen. Zijn broers en zussen wonen in Marokko, Frankrijk en een van zijn zusjes woont bij ons in huis. De meeste van zijn broers/zussen hebben onze relatie wel geaccepteerd behalve zijn oudste broer en zus. Die zijn helemaal op de hand van ma.

Zijn moeder is erg teleurgesteld dat haar zoon met een niet Marokkaanse en niet moslim vrouw is getrouwd. Ze vindt mij een hele slechte invloed op haar zoon.
Rotsituatie Nymeria, of nee, meer 'jammer' te noemen. Een leuk contact met je schoonmoeder zou fijn zijn. Gelukkig lijkt het jullie gezinsleven niet te belemmeren. Hoe kijkt jouw vriend/man er tegenaan?

Ik kan dat ook wel uit mijn hoofd zetten hoor; het contact dat ik ooit met NL schoonouders had zal ik nooit met zijn ouders krijgen. Daarvoor zijn ze toch een tikkeltje te traditioneel, te oud en spreken we niet eens dezelfde taal. Jammer vind ik het wel, maar aan de andere kant relativeert het door te bedenken dat ik wel een geweldige vent heb, dankzij hen!

Mooi om te lezen Kuzu! Wel fijn ook dat jullie gewoon een hele goede relatie hebben met weinig verschillen! Natuurlijk zijn er wel minpuntjes en discussies en ruzietjes maar welke relatie heeft dat niet? Ik ben alleen wel van mening dat gemengde relaties met een totaal verschillende culturele achtergrond ontzettend moeilijk is. Je moet er dubbel zoveel tijd, energie en wilskracht inpompen dan dat je beiden met/in dezelfde cultuur ben grootgebracht.

Wat voor opvattingen bedoel je precies Kym? Behalve natuurlijk al die je benoemd hebt Ben ik wel benieuwd naar. Want vind jij zijn ouderwetse opvattingen prima (omdat ze dus 'normaal' zijn in jouw ogen) dan heb ik het over: vrouwen koken, en maken het huis grootendeels schoon, mannen sjouwen zware dingen, mannen zijn kostwinnaar en vrouwen verdienen niet zoveel als mannen...Die 'kleine' dingetjes dus. Of zijn het heel andere dingen? sorry als ik te nieuwsgierig ben!

Ik heb het ook hoor, ik kan ook niet communiceren met mijn schoonfamilie die geen NL spreken.De helft spreekt NL, andere helft niet.

Ik ga na de zomer een cursus Frans volgens want dat spreken ze wel bijna allemaal En vind Frans een mooie taal.
Enneh Kym...mbt GV - doen als je het wilt! Als hij ook wil natuurlijk Al denk ik niet dat je al de gezichten uit beeld kunt laten als jullie besluiten het te doen...
Frans is prima te leren Sunshine! Makkelijke taal!

En wat betreft die opvattingen; nee, ik bedoel niet de ouderwetse opvattingen in de manier waarop jij ze beschrijft, maar meer die dingen die ik al noemde (homoseksualiteit bijv). Hmm...en hoe meer ik erover nadenk, hoe slechter ik op nog meer voorbeelden kan komen, goed teken, hah!

Ah, dat van GV heb je meegekregen via een ander topic neem ik aan We zijn er nog niet over uit hoor, gaan het gesprek aan en dan beslissen we.
quote:Kym schreef op 06 mei 2010 @ 13:24:

Ja precies, mijn vriend is hyper-intelligent, maar waarom mannen op mannen vallen blijft voor hem een raadsel (is het nu een ziekte of is het iets genetisch? ) Zo ken ik ook een voorbeeld van een Afrikaanse studiegenoot op een universitaire masteropleiding in de beta/bio richting die met een groepje medestudenten de discussie aanging dat een heilige waterbron (katholiek bedevaartsoord) in zijn land o.a. AIDS geneest. Dat lijken me toch lastige verschillen in opvattingen.
quote:Sagrera schreef op 13 mei 2010 @ 11:31:

[...]

Zo ken ik ook een voorbeeld van een Afrikaanse studiegenoot op een universitaire masteropleiding in de beta/bio richting die met een groepje medestudenten de discussie aanging dat een heilige waterbron (katholiek bedevaartsoord) in zijn land o.a. AIDS geneest. Dat lijken me toch lastige verschillen in opvattingen.Mijn voorbeeld was ietwat aangedikt, maar het voorbeeld dat jij noemt is heel gewoon in veel Afrikaanse landen hoor. Kijk naar de president (!) van Gambia, die kan ook al AIDS genezen! En een aanloop dat ie heeft! ...
Nou Kym dat is zeker een goed teken! Als je nergens op kunt komen Hoelang zijn jullie nu samen?

Nou AIDS genezen lijkt mij ook lastig. Ik snap niet dat mensen daar intrappen echt niet. Voorheen werd het ook wel GRID genoemd als ik mij niet vergis. In de 60-er/70-er jaren...

Hebben jullie ook lekker lang weekend? Ik wel! Nog tot en met zondag vrij wat een luxe!
quote:Kuzu schreef op 07 mei 2010 @ 16:48:

Ik ben 2 jaar samen met een Turkse jongen. Een Turk is toch (bij lange na) geen Arabier??
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Kym, mijn man vindt het erg lastig soms dat zijn familie zoveel moeite heeft zijn keuzes te accepteren. Inmiddels is er van zijn kant ook wel acceptatie van de situatie. We zijn natuurlijk al zo'n 10 jaar verder inmiddels. Er is nu wel een soort koude vrede en het gaat allemaal wel. In het verleden heeft hij hier wel veel ruzie over gehad met name met zijn broer (met zijn moeder durft/kan hij geen ruzie maken) maar dat is nu ook niet meer zo. Mijn man belt veel met zijn familie en gaat er regelmatig heen (zo'n 2x per jaar). Ik ga heel af en toe mee samen met de kinderen. Toevallig zijn we dit voorjaar weer in Marokko geweest maar dat was voor het eerst sinds drie jaar ongeveer dat ik ook mee was.

Wat betreft ouderwetse denkbeelden. Mijn man heeft die deels ook wel. Hij vindt homosexualiteit inderdaad niet acceptabel. Hij begrijpt dat mensen het zijn maar ziet het als een beproeving van God die je absoluut niet in de praktijk mag brengen vervolgens. Ik ben het niet met hem eens en dat weet hij ook wel maar "we agree to disagree".

Vorig jaar nog een gesprek gehad met een psycholoog die bezig is te promoveren en die mij vertelde dat homo's de bron van al het kwaad zijn en dat er een complot is van homo's om aids te verspreiden onder de hele bevolking zodat de homo's dan de macht kunnen grijpen. Vreemde denkbeelden genoeg dus op de wereld en daarvoor hoef ik niet eens de universiteit te verlaten
Ik houd het even kort.

Heb heel kort een relatie gehad met een Marokkaanse jongen. Hij was nogal losgeslagen in de zin dat hij zijn achtergrond wat probeerde los te laten.

Waar ik vrij snel achter kwam is dat de band met zijn broers toch wel apart was. Oudere broers voelden zich sterk verantwoordelijk voor hem, en het feit dat hij zo losgeslagen was.

Het geloof was ook een issue, al heeft hij dat nooit letterlijk uitgesproken. Wat ik begreep geloofde hij zelf niet. Toen ik bij zijn broer en schoonzus was, begreep ik dat religie voor hen wel belangrijk is.

Ik vond het een beetje eng, toen ik wat dichter bij die familie kwam. Ben uiteraard niet Marokkaans, niet Islamitisch, oftewel: was niet de ideale vrouw voor deze jongen in de ogen van zijn familie. Zeker niet aangezien ik al wat drank op had toen ik broer 1 ontmoette en in bikini lag bij het ontmoeten van broer 2....

En de keer daarna dat ik ze weer zag waren we stomdronken.

Maar ik zou zo weer een relatie aan gaan met iemand met een andere cultuur. Hangt wel af van hoeveel waarde diegene hecht aan tradities en trouwen enzo. (liefst weinig waarde dus)
quote:Moonlight82 schreef op 13 mei 2010 @ 22:19:

Zeker niet aangezien ik al wat drank op had toen ik broer 1 ontmoette en in bikini lag bij het ontmoeten van broer 2....

En de keer daarna dat ik ze weer zag waren we stomdronken.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven