Arabische Liefdes

06-05-2010 12:09 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hád een Arabische liefde, was zelfs met hem getrouwd. Maar helaas bleken bij ons ons de verschillen te groot en onoverkoombaar....

Maar dat kan ook aan zijn karakter hebben gelegen...
Ik heb in Arabische landen gewerkt.

Gemiddeld genomen zijn het vrij achter gebleven landen en de mensen zijn er verschrikkelijk (gemiddeld genomen).

Succes en sterkte.
Nou Kareltje, gelukkig hebben we mensen zoals jij met hun fantastische goed onderbouwde opmerkingen.

Toedeloe
quote:kareltje01 schreef op 29 juni 2010 @ 15:05:

Ik heb in Arabische landen gewerkt.

Gemiddeld genomen zijn het vrij achter gebleven landen en de mensen zijn er verschrikkelijk (gemiddeld genomen).

Succes en sterkte.Vreemd. Ik kom geregeld in Arabische landen en mij valt juist op dat veel mensen veel westerser/opener zijn dan ik dacht. Zelfs in de Palestijnse gebieden waar ik geweest ben. Ik vraag mij dus af in hoeverre je moeite hebt gedaan om de lokale bevolking te leren kennen?
Hey hallo,

Sunshine, leuk dat je dit topic omhoog hebt gehaald

En dan even een update van hier; alles gaat fantastisch! Bezoek aan NL zit er op en vriendlief is ontzettend goedgekeurd (tot mijn grote vreugde). De mensen die het belangrijkste voor me zijn kunnen erg goed met hem opschieten en dat is zo fijn om te merken!

Hoe is het met jou? Het leeft niet erg hier, maar ik ben benieuwd naar je
Hoi Kym, fijn dat het allemaal goed is gegaan.

Bij rubriek: Relatie staat nog een ander leuk topic: - Nederlandse vrouwen met moslim mannen - . Misschien vind je het leuk om daar mee te schrijven?

Groetjes xxx
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
quote:Kym schreef op 29 juni 2010 @ 18:23:

Hey hallo,

Sunshine, leuk dat je dit topic omhoog hebt gehaald

En dan even een update van hier; alles gaat fantastisch! Bezoek aan NL zit er op en vriendlief is ontzettend goedgekeurd (tot mijn grote vreugde). De mensen die het belangrijkste voor me zijn kunnen erg goed met hem opschieten en dat is zo fijn om te merken!

Hoe is het met jou? Het leeft niet erg hier, maar ik ben benieuwd naar je Hoe kun je nu ergens langdurig werken zonder met de lokale bevolking in aanraking te komen. Er zijn dan wel niet veel Arabieren die werken in Arabische land, maar ze zijn er wel.
quote:kareltje01 schreef op 30 juni 2010 @ 16:12:

[...]

Hoe kun je nu ergens langdurig werken zonder met de lokale bevolking in aanraking te komen. Er zijn dan wel niet veel Arabieren die werken in Arabische land, maar ze zijn er wel.Wat bedoel je nou?
quote:malika85 schreef op 29 juni 2010 @ 16:03:

[...]

Vreemd. Ik kom geregeld in Arabische landen en mij valt juist op dat veel mensen veel westerser/opener zijn dan ik dacht. Zelfs in de Palestijnse gebieden waar ik geweest ben. Ik vraag mij dus af in hoeverre je moeite hebt gedaan om de lokale bevolking te leren kennen?

Hoe kun je nu ergens langdurig werken zonder met de lokale bevolking in aanraking te komen. Er zijn dan wel niet veel Arabieren die werken in Arabische land, maar ze zijn er wel.

Ik had de verkeerde persoon geciteerd, kennelijk.
Maar haar vraag aan jou is blijkbaar of/hoe jij die lokale bevolking dan hebt leren kennen? Ofzo iets .
quote:Kym schreef op 30 juni 2010 @ 16:31:

Maar haar vraag aan jou is blijkbaar of/hoe jij die lokale bevolking dan hebt leren kennen? Ofzo iets .

Mevrouw, ik heb in Arabische landen gewerkt, u gelooft toch niet dat er dan helemaal geen lokale bevolking bij betrokken is?

In Arabische landen met olie wordt er dan wel niet veel door Arabieren gedaan (al zijn velen zo arm als de neten), maar sommigen werken gewoon. Dus dat is de lokale bevolking waar je dan mee omgaat op je werk. (collega's)
Je hoeft mij niet te antwoorden hoor, het was de vraag van Malika85.
quote:kareltje01 schreef op 30 juni 2010 @ 16:36:

[...]

Mevrouw, ik heb in Arabische landen gewerkt, u gelooft toch niet dat er dan helemaal geen lokale bevolking bij betrokken is?

In Arabische landen met olie wordt er dan wel niet veel door Arabieren gedaan (al zijn velen zo arm als de neten), maar sommigen werken gewoon. Dus dat is de lokale bevolking waar je dan mee omgaat op je werk. (collega's)

Je bent toch niet serieus met je post he? hahahahaha

@ Kym: Wat fijn om te lezen dat alles zo goed is gegaan!! Zijn jullie nog in NL of alweer terug? Fijn hoor, toch een hele last van je schouders he?! Wanneer gingen jullie nou naar zijn familie?

Met mij alles goed! Sunman en ik gaan bijna lekker op vakantie, dus heb er wel weer zin in. Vooral om lekker naar Saidia te gaan - I loooove the ocean
Boe, Kareltje01, ik ben zo'n verschrikkelijke Arabier en ik heb jou getoverstafd! Dat is geen magische truc uit 1001 nacht, maar een directe melding aan de moderator van dit forum. Voor racisme. Insh'allah dat je meteen een permaban te pakken hebt! Kan je lekker verder gaan neuzelen en gezellig aan moslim-bashing doen op fok.nl of het GeenStijl forum, dat is ongeveer van jouw niveau en daar posten allemaal lieden die er precies zo over denken als jij.

Even serieus; een belangrijke reden waarom Arabieren over alle windstreken verspreid wonen (je vind ze werkelijk op alle continenten behalve Antarctica) is dat de hele Arabische wereld dictatoriaal bestuurd wordt. Jordanie is een uitzondering,maar verder hebben bijna overal de oliedollars de macht, via onderdrukkende regimes die vaak met steun van het Westen overeind gehouden worden. Ook heersen er in veel streken van het Midden-Oosten en Noord-Afrika acute politieke spanningen, gevoed door grote maatschappelijke tegenstellingen. Dat veroorzaakt weer grote onveiligheid, wetteloosheid en corruptie. En de verspreiding van de Arabische volken over heel de wereld heeft tot een enorme brain-drain geleid, waardoor het er allemaal ook niet beter op geworden is.

Als je het heden wilt begrijpen, zou je eigenlijk de geschiedenis moeten bestuderen. Een leuke en interessante inleiding is misschien het boekje "Het zijn net mensen" van Joris Luyendijk, Midden-Oosten correspondent en Arabist, dat in 2007 de NS Publieksprijs won.
Meneer, mevrouw,

Ik doe niet aan Moslim bashing, hier, heb ook in Maleisie gewerkt, ook een Islamitisich land, allemaal aardige mensen om mee te werken.
Meneer, Mevrouw,

U meent dat er een brain-drain gaande is vanuit de Arabische landen richting Europa??

Daar zou ik wel wat cijfers over willen zien, over de gemiddelde opleiding en baan van de Arabieren in Europa.
Kareltje, mijn topic is niet bedoeld om een discussie te hebben over gemiddelde opleidigen van arabieren en meningen tov moslims. Er zijn vast wel andere topics waar je je ei kwijt kunt, maar hier lijkt me niet de aangewezen plek.
Hoi Kym alles goed met jou?

Bij het topic: "Nederlandse vrouwen met moslim mannen" is het gezellig druk, misschien vind je het leuk om met ons mee te schrijven.

Groetjes,
I do not stop when I am tired, I stop when I am done
Hoi Kym, alles nog goed aan jullie kant? Las even een stukje in t andere topic - maar dacht schrijf 't hier ff

Het GV verhaal niet doorgegaan?
Hey sunshine hoe is het met jou?

Hier alles goed, hectisch ook, want ik vertrek vandaag officieel!

GZ kon doorgaan, maar nee wij wilden niet meer na er goed over te hebben nagedacht. Helaas, maar beter zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven