Arabische Liefdes

06-05-2010 12:09 144 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik hád een Arabische liefde, was zelfs met hem getrouwd. Maar helaas bleken bij ons ons de verschillen te groot en onoverkoombaar....

Maar dat kan ook aan zijn karakter hebben gelegen...
Dat kan inderdaad Nymeria, de meesten zijn in Israel. Ook nog in een aantal andere landen in het midden oosten, waarvan een kleine populatie in Lib.

Het is een ingewikkeld verhaal, en komt meer neer op iets fylosofisch dan dat het iets te maken heeft met de Islam of een andere religie.

Mijn vriend zegt; toen de profeet Mohammed stierf, werd de

Islam verdeeld in 12 groepen en de druzen hebben zich hier helemaal buiten geplaatst.

De traditionele 'regels' gaan tegenwoordig allang niet meer op, enkel in de kleine dorpen leven de mensen nog op strengere wijze en zal men er raar opkijken van een gemixte relatie en wordt het al helemaal niet geaccepteerd als men trouwt met een niet-druz.

Hij eet gewoon alles, drinkt alles, rookt, feest etc. Hij is dan ook niet bepaald traditioneel te noemen; het is voor hem dan ook niet toegestaan om te bidden uit 'het boek' etc. Zijn moeder bijv. weer wel, want zij voldoet aan bepaalde regels.

Ach, zoals ik al zei; een ingewikkeld verhaal
Oh wat is het toch oneerlijk verdeeld!!! Werken met dit weer! Het zou verboden moeten worden.
Haha, wees blij dat het eindelijk een beetje zomers wordt SS! Werd wel tijd!

Hier is het continue warm. Herstel: bloedheet. Vreselijk vind ik het.
Hoe warm is het daar? Pff ik kan niet wachten tot ik op vakantie ben, dan zit ik in 40 graden. DAT vind ik pas lekker!
Oh echt? Vind je dat lekker? Nee, doe mij de lente maar, of zelfs de winter. Maar geen 35 graden en 87% luchtvochtigheid (de situatie hier); altijd klam en vies.
Oh nee dat zou ik ook echt erg vinden. Dat het zo heet is en dan ook nog eens ontzettend klammig! Pff vreselijk. Dan hoef je alleen maar aan je neus te krabben en je zweet al!! hahaha
Precies, ik ben dan ook een ontzettende fan van airconditioning

(alhoewel dat ook niet heel erg gezond is, maar ja!)
Hoeveel weken nog Kym? Hoe staan de zaken met GV?
Haha, hoii, nou, zelfs geen weken meer hoor...zelfs geen week!

GV, geen idee; dat interview staat, maar ik geloof niet dat ik het echt wil. Dan gaan ze met zo'n camera achter je aanjagen de laatste dagen voor je vertrek (heel gemaakt allemaal natuurlijk) en volgens mij hebben we daar niet eens tijd voor

Hoe is het met jou?
Nou ja het lijkt me wel leuk om te zien! En misschien zijn het maar de laatste 3 dg ofzo, en niet eens de hele dag. En dan ook nog je leven daar en als je aankomt enzo. Misschien denk je er wel heel anders over na dat interview.

Oh jeetje jullie gaan bijna dus! Heeft je familie er ook zin in om hem te zien? Spannend hoor! Hoelang is het vliegen eigenlijk?

Ja goed! Niets te klagen eigenlijk! Het was afgelopen weekend heerlijk weer maar Sunman moest leren voor een tentamen voor werk. Maar we hebben binnenkort een feestje van familieleden die 25 jaar getrouwd zijn dus dan zijn we er lekker ff uit. Voor het eerst dat hij naar zo een groot feest van mijn familie gaat met iedereen bij elkaar hahaha ben benieuwd!
Hmm... nou, eerst dat interview maar eens afwachten. Ik vind het maar spannend allemaal eigenlijk (ben eigenlijk het meest bang dat het mijn privacy aantast ofzo )..

Jammer dat Sunman moest leren, maar leuk dat je hem mee kunt nemen naar zo'n familiefeest! Vind je dat spannend of niet?

Mijn familie en vrienden zjn erg benieuwd naar mijn vriend. En het is niet zo ver vliegen, een uur of 7.
Nou ja ik denk wel dat het je privacy met bepaalde dingen zal aantasten. Want jullie en waarschijnlijk een gedeelte van jullie familie en vrienden zullen bekend worden dan. En jullie zelf natuurlijk, maar ze zullen echt niet mee onder de douche komen hoor

7 Uur vliegen!? Nou dat vind ik best ver maar ja ik vind het wel spannend ja. Mijn familie geeft al niet zoveel feesten maar als er eens 1 is is het wel heel gezellig. Dus ben benieuwd wat hij ervan vindt! Maar wel leuk eens een keer, ziet iedereen hem meteen ipv foto's

Logisch dat jouw omgeving zo benieuwd is naar hem! Want volgens mij ben jij echt gelukkig nu (heb weleens het eea gelezen op andere topic ) en dat verdien je ook!

Volgens mij stralen mensen dat dan ook echt goed uit als ze helemaal happy en gesetteld zijn met iemand...
Dank je wel voor je lieve woorden, doet me goed. Het gaat absoluut goed met je, ben heel erg blij met mijn vriend en kijk zo ontzettend uit naar het leven dat we samen zullen gaan opbouwen.

Ik hoop dat de mensen thuis dat inderdaad aan me zullen zien en op die manier mijn keuzes wat kunnen relativeren.

Bedoel je dat jouw familie hem nog helemaal niet ontmoet? Jullie zijn al best een tijdje samen toch? Goh, dan kan ik me voorstellen dat het extra spannend is om hem aan ze voor te stellen  En ach, als jij het vaak al gezellig vindt zo'n feestje, dan voelt hij zich vast ook wel op z'n gemak. Ben benieuwd hoe het zal zijn! (is het al gauw?)

Het is waar wat je zegt; mijn familie zal ook in beeld komen als er wordt gefilmd e.d en ik weet eigenlijk helemaal niet of ze daar op zitten te wachten (heb namelijk nog niemand verteld van het interview). Ik merk dat ik het gewoon heel erg spannend vind, omdat ik nauwelijks weet wat het in zal gaan houden.
quote:Kym schreef op 10 mei 2010 @ 21:15:

Voor nu weet ik dat het enige is dat ik zal veranderen, mijn sauna bezoeken zijn; enkel nog naar de vrouwendagen en niet meer gemixt.

Een hele discussie over gehad en een middenweg gevonden. En ik vind het prima.

Passie, ik vind het als een cliche klinken gelinkt aan Arabieren, maar moet eerlijk toegeven dat ik het ook als veel intensiever ervaar dan ik ooit heb ervaren met een ander. Kan het slecht uitleggen eigenlijk, maar ja, het is net dat beetje meer. Ik ben zijn alles. De woorden die hij daarvoor gebruikt zijn ook heel mooi en zie een Hollander het niet zo noemen.

Naar mijn gevoel begint het daar dan mee, en dat hoeft bij hem niet zo te zijn, maar je hebt nu toegegeven aan 1 ding: niet meer naar de sauna zoals je normaal gewend bent. Ach ja, prima dan, zo heb je jezelf verteld. Het is de sauna maar, dan ga je op vrouwendagen. What is next? (nogmaals, dit hoeft bij hem niet zo te gaan lopen, maar zo hoor je er vaker over, dat het begint met 1 klein dingetje en dit breidt zich sluipenderwijs uit naar grotere dingen). Straks mag je niet meer je hempdje aan met blote schouders, want dan kunnen andere mannen je zien. Daarna mag je mannen in het openbaar niet aankijken, moet je je in het openbaar meer gaan bedekken, mag je niet meer afspreken met een goede vriend, mag je niet meer eten in dezelfde ruimte als de mannen enzovoorts enzovoorts.

En Elmervrouw refereerde er al aan dat dit 'type' man goed erin is om je een prinsesje te laten voelen, ze hebben intenser lief, komen gepassioneerder over, dragen je op handen.... Maar er is ook een keerzijde aan, enfin daar lees je al genoeg over binnen dit topic. Ik zou dan ook niets aan mezelf veranderen in zo'n relatie, dus ook niet ineens naar de vrouwendagen in de sauna gaan, omdat hij dit verlangt. Ik zou van meet af aan duidelijk maken, dat ik iemand respecteer, maar mijn eigen identiteit respecteer ik nog meer en zou er niet aan durven beginnen om hier stapje voor stapje iets aan in te perken. Het begint altijd met iets kleins, dat niet een discussie waard lijkt te zijn, waar je zelf wellicht niet eens moeilijk over wilt doen. En toch zou ik er niet aan toegeven.

ps: zuid-europese mannen zijn ook gepassioneerder kan ik vertellen uit ervaring, maar misschien iets minder botsend op het culturele vlak
Igoneh, tja, wat kan ik er op zeggen; ik snap dat je die gedachte krijgt bij wat ik eerder schreef, je kent hem immers niet en onze relatie niet.

Ik ken ook mannen die zijn zoals jij ze beschrijft in je (doem-)scenario, maar zou nooit vallen op zulke types. Mijn vriend is heel erg open en vrij, maar sommige dingen zijn nu eenmaal anders binnen onze culturen. Ik vind dat het in een relatie altijd geven en nemen is, waar ik hem vraag om zich aan te passen, kan ik dat toch ook doen. Ik snap heel goed waarom hij het vreselijk vindt als ik naar een gemixte sauna zou gaan. En daarom vind ik het ook geen enkel probleem om daarin wat in te leveren (als je het al zo kunt noemen, want wat is er nou prettiger dan een sauna zonder kerels?). Het verschil is enkel dat ik er nooit zo over na heb gedacht, maar snappen doe ik het wel.

Het is overigens alleen bij deze 'discussie' gebleven en het gaat hartstikke goed tussen ons. Vind het daarom een beetje pijnlijk om te lezen dat hij wordt vergeleken met het extreme Arabische type. Ik snap de kritiek, ik lees het ook graag, maar ik kan er niet zo heel veel mee. Ik heb dit topic immers ook niet geopend vanuit achterdocht wat zijn intenties betreft.
Ik begin niet voor niets met de zin en de toevoeging, dat dit bij hem niet zo hoeft te zijn..... Je pikt dan wel gelijk alleen het negatieve uit mijn post.

Natuurlijk ben je nu niets anders dan positief over hem, je bent verliefd, jullie zijn verliefd. Maar het blijft, zoals in elke relatie een gok. Zo zie je maar, dat hier iemand trouwt met een moslim, die weinig aan zijn geloof deed, maar na de komst van de kinderen helemaal omsloeg in zijn gedrag. Op dit moment zie jij alleen maar roze wolkjes, en dat is universeel in de liefde ongeacht cultuur. Iedere mogelijk negatief te interpreteren opmerking, zal jij niet op hem en jullie relatie willen betrekken. Want jullie samen zijn uiteraard heel anders, dan alle andere inter-culturele relaties. Roze bril heet dat, en waarom zou je dat nu niet hebben!? Dat hoort erbij!

ps: je krijgt mij met geen 10 paarden naar vrouwendagen, te druk, te veel gekakel, ik ga blijkbaar naar een sauna met beschaafde kerels want ik heb geen bezwaar tegen hun aanwezigheid. Sterker nog, het zorgt voor rust en balans en de kakeldames komen dan lekker niet. Ieder zijn/haar voorkeur!
Misschien voelde ik me inderdaad wat aangevallen en lees ik daarom over zo'n toevoeging heen (dat dit niet zo hoeft te zijn). Mijn fout.

Maar inderdaad; elke relatie blijft een gok, maar van deze weet ik dat ie beter voelt dan ooit tevoren.

Bedankt wel voor je feedback, denk dat het altijd goed is je ogen open te houden en de wereld ook in z'n echte kleuren te zien dan enkel het roze. Ook al zie ik mezelf aardig realistisch in dit leven en in deze relatie staan.
Nou Kym hij kent ze wel hoor! Maar omdat mijn hele familie nooit vaak samenkomt, heeft hij maar een paar vaste leden van de fam gezien die ik ook regelmatig zie!

Maar waarom heb je het er niet over met je familie? Ik denk dat het een heel stuk zou schelen in je beslissing als je weet hoe jouw familie en vrienden er tegenover staan. En je kunt tijdens zo een interview gewoon je mening geven en je wensen doorgeven. Als jij wilt dat zijn familie verborgen blijft, dan kun je dat aangeven. En als zij dat perse willen, tja simpel dan toch? Dan haak je af

Igoneh, ikzelf ben NLse maar als mijn vriend (NL, chinees of wat dan ook) naar de sauna wil dan sta ik er echt op dat dat alleen op mannendagen is. Ik wil gewoon echt niet dat hij gemegd zou gaan. Zelf zou ik het ook nooit doen. Ik zou niet eens naar een sauna gaan als er geen badkleding dag is...Misschien een vorm van preutsheid, maar zo zie ik het en ik hoop dat mijn vriend mijn wensen daarin zou respecteren als het bij ons aan de orde zou zijn. Dus ja, ik vind het niet zo een gek "verzoek" van zijn kant uit eigenlijk...
Nou, toch leuk dan om ze allemaal tegelijk te zien !

Ik heb het er nog niet over gehad, omdat ik eerst zelf wil weten wat de bedoeling is..wil het even afwachten en aanhoren en dan kan ik mensen vragen naar hun mening...en dan..dan maken we het besluit! (kan natuurlijk ook nog zo zijn dat we helemaal niet interessant genoeg zijn he )
Hahaha nou ik denk dat ze op dit moment iedereen met open armen ontvangen omdat er niet zoveel mensen zijn (volgens mij) die zich hiervoor opgeven. En ze hebben toch geloof ik ongeveer 10 stellen nodig willen ze een nieuw seizoen uitzenden. Ben wel benieuwd want ik keek het programma echt met veel plezier!
Hey Kym, volgens mij ben jij in NL nu! Hoe is het gegaan? Ben zo benieuwd!
Hey Sunshine!

Leuk dat je aan me denkt

Het is heer-lijk om hier weer te zijn; voel me een stuk relaxter dan de laatste keer dat ik hier was en doe alles lekker op m'n gemakje.

Vriend is er nog niet...die komt volgende week, spannend!
Haha graag gedaan Kym. En hoe is het? Want nu moet hij er toch wel zijn toch? Of ben ik weer een paar dg te vroeg met vragen?

Ben benieuwd!
Hoi Kym,

Ik ben blij dat je relatie met je vriend zo goed voelt. Ik kan me erin vinden aangezien ik zelf een vriend heb die een Egyptische achtergrond heeft. Zijn ouders komen uit Egypte en hijzelf is opgegroeid in Nederland. Uiteraard heeft hij de Egyptische cultuur mee gekregen naast dat hij heel open is opgevoed.

Nooit eerder heb ik een man ontmoet die zo lief en begripvol kan zijn. Naast het feit dat hij ook echt een doorzettingsvermogen heeft. Onze relatie is heel gelijkwaardig en eerlijk. Hij geeft dingen aan die hij minder fijn vindt, en ik doe dat ook. Als we vinden dat we gelijk hebben proberen we elkaar ervoor aan te passen, zo niet dan praten we erover dat we zo zijn en dat de ander het zo moet proberen te accepteren. Dat laatste is vooral in het begin van onze relatie geweest. Nu kennen we elkaar stukken beter en weten we echt wat we aan elkaar hebben. We vullen elkaar ook echt goed aan. ^_^

De enige problemen die ik tot nu toe heb met onze culturen heeft te maken met de huidige vrouw van zijn vader. Ze is erg jaloers als ik over de vloer kom, zelf is ze ook erg onzeker omdat ze de Nederlandse taal niet beheerst en gewend is om bijvoorbeeld een hand te krijgen als ik binnen kom en weer wegga. Dit laatste wist ik niet en als Nederlander geef je de eerste keer een hand en daarna zeg je elkaar gewoon gedag als je elkaar ziet. Die vrouw is vorig weekend zo boos geworden terwijl ik eigenlijk niets verkeerd deed. Ze viel erg uit tegen mijn vriend waarop hij me aangaf dat ik naar de auto moest met zijn zusje. Later hoorde ik dat die vrouw het gehad had met mij, waarschijnlijk omdat ik niet genoeg liet merken dat ik haar mag en omdat ze erg jaloers is.

Hier heb ik persoonlijk erg mee gezeten en heb ook aangegeven dat ik mezelf zal proberen te veranderen, mezelf aan proberen te passen aan de stiefmoeder omdat ik niet wil dat dit tussen ons in komt te staan. M'n vriend gaf aan dat ik niet zo gek moest doen en gewoon lekker mezelf moest blijven. Hij gaf aan dat ik het prima deed en dat de stiefmoeder zichzelf ook best mag aanpassen. Hier voelde ik me wel opgelucht door al blijf ik het rot vinden dat ik het onbewust veroorzaakt had. Gelukkig mag zijn vader me wel en begrijpt hij dat ik me van geen kwaad bewust ben. Zijn vader praat wel gewoon Nederlands en begrijpt onze cultuur ook meer omdat hij hier langer woont.

Voor de rest hebben we ook leuke cultuur verschillen. Zo trouwt mijn tante bijvoorbeeld op 18 juni en heeft ze in mei een vrijgezellenfeest gehad. Hiervoor waren m'n vriend en ik beiden uitgenodigd. Hij had echter geen idee wat hij er allemaal bij moest voorstellen omdat het in Egypte anders gaat. Hij vind het stiekem eng en was voor het vrijgezellenfeest heel zenuwachtig, zo schattig! Maar hij heeft het gered samen met mij en vond het erg leuk om mee te maken. Nu komt de bruiloft nog, ik ben benieuwd hoe hij dat gaat vinden.

Ik wil je heel veel succes wensen met alles, geniet er vooral van! :-D
Up

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven