auto gemeenschappelijk met ex

10-03-2020 17:31 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij de scheiding (dik jaar geleden) is er een overeenkomst gesloten over de auto (op papier, beide ondertekend)
Ik had hem betaald maar stond op ex zijn naam , we zouden hem gemeenschappelijk gebruiken tot onze zoon zijn rijbewijs haalt (april 2020, 1ste poging). daarna zou de auto verkocht worden en de opbrengst verdeeld worden tussen hem en mij. Mijn voorstel om de auto onmiddellijk te verkopen werd afgedaan als onpraktisch

Ondertussen heb ik mijn vader zijn auto overgekocht (door omstandigheden kan die niet meer auto rijden)
Nu vindt de ex dat hij omdat ik ondertussen een andere auto heb hij gewoon de gezamenlijke auto mag houden ook nadat de zoon zijn rijbewijs heeft (ex heeft zichzelf in financieel nauwe schoentjes gemanoeuvreerd en gebruikt de auto oa voor zijn werk).
Als hij de auto wil overkopen wil ik best beetje van de geschatte prijs afdoen maar hij verwacht dat ik mijn deel kwijtscheld.
ben ik onredelijk dat ik mijn deel opeis?
hoe zouden jullie dit aanpakken?
LIESLola schreef:
11-03-2020 16:46
de auto is aangekocht voor we uit elkaar gingen, toen ik nog niet wist dat we onze oude dag niet samen zouden slijten :lol: .
ik ben inderdaad Belgische, dus zowel ex als ik mogen zoon begeleiden ipv rijles te laten volgen.
Ik was voor de onmiddellijke verkoop van de auto en profesionele rijles maar ex wou daar niet in mee omdat dat te duur was volgens hem. misschien inderdaad toen te soft geweest maar dat is gebeurd.

De auto gaat waar zoon verblijft . Ik betaal km vergoeding (benzine + verzekering verrekend) aan ex, hij regelt verzekering
De auto is nu kleine 8000 waard. Wil best wel zakken in prijs voor hem, maar ik moet ook gewoon gaan werken om rond te komen.

bedankt voor de reactie, ben van nature ook een makkelijke (zoals LoveLucy) maar heb in verleden beetje teveel over mn grenzen laten lopen. vind het nu een moeilijk oefening.
Dan snap ik je volkomen. Idd op je strepen gaan staan. Afspraak is afspraak! Voor 4000 kan ex een leuke auto kopen waarmee hij naar zijn werk kan.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de update. Nu begrijp ik de reden.

Maar toch: voor die waardevermindering van een auto die in 2019 8000 Eur waard is en die een jaar later verkocht wordt kun je waarschijnlijk behoorlijk wat rijlessen betalen.

Professionele rijlessen heb je nog meer aan ook. Maar goed, dat is makkelijk gezegd als NLer woonachtig in Zweden met een vergelijbkaar systeem als in Belgie en waar ik niet "echt" overtuigd ben van de rijkwaliteiten.

Nu heb je die afspraak staan om de auto min of meer aan te houden tot je zoon slaagt of April 2020. Ik zou je ex daar gewoon aan houden. 8000 EUR is nu wellicht nog steeds 6000 eur waard en dat is nog best een aardige som.

Als het klopt dat de auto gemeenschappelijk bezit was uit het huwelijk (ondanks dat jij em betaald hebt) zou het netjes zijn als je ex je dehelft van de dagwaarde betaalt.
Ja als hij al vaak misbruik van je heeft gemaakt moet je dat niet nog meer laten doen. Dan gewoon 4000 vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven