Bah, onzeker :'(

30-01-2011 19:32 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi lieve viva'ers.

Ik lees al een poosje met jullie mee op dit forum. Nu heb ik zelf een probleem waarvoor ik me speciaal geregisteerd heb om erover te praten. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Mijn vriend is dit weekend een lang weekendje in Berlijn met een grote groep vrienden (10). Nu sprak ik hem gisteren aan de telefoon, nadat ze vrijdag een nacht waren uitgegaan in de stad. Ik vroeg hoe het was en vriend zij dat er 'erg veel hoeren op straat waren'. Dus ik vond dat al een beetje vreemd om te zeggen. Ook zei hij dat een hoer hem bij zijn arm had gepakt en mee had willen slepen, maar dat hij nee had gezegd.

achteraf is er toch een vriend naar de hoeren gegaan, tenminste dat 'dacht' mijn vriend..

En mijn vriend zei dat hij niet is gegaan, ik wil hem zo graag op zijn woord geloven, maar ik merk dat ik dat nu heel moeilijk vind.

Is het niet aantrekkelijk om toch met zo'n hoer mee te lopen als ze je aan je arm trekt? En als die ene vriend wel gaat, is mijn vriend dan ook niet geneigd het 'ook een keer te proberen?'

ik vindt het echt stom van mezelf, maar nu twijfel ik echt aan hem, terwijl dat niet zou moeten.

Help...
quote:Summerdance schreef op 30 januari 2011 @ 19:44:

[...]

(maar wel vaak waar)

Net als dat ze ziek zijn en helemaal zelf een boterham hebben gesmeerd....

Knappe knul ben je hoor schat! Mijn man vertelde me ooit, jaren geleden, ongeveer hetzelfde... Hij was in Engeland met een stel vrienden en in de trein zat een geil mokkel dame naar hem te lonken en 'pijpgebaar' te maken naar hem. Toen heeft ie naar eigen zeggen zijn ringvinger,waaraan zijn trouwring zit, omhoog gestoken.

En er dan ook nog ff bij vermelden dat het wel een lekker wijf was...

Toen ie dat vertelde dat ik ook echt zoiets van: oh ok en nu? Moet ik je nu dankbaar zijn ofzo?

Hij dacht me juist hiermee een 'goed' gevoel te geven en dat ie ook echt alleen voor mij ging, ook als ik er niet was zeg maar.

dat mag ik toch zeer zeker hopen van wel ja... aangezien je met me getrouwd bent!

Maar TO, ik snap je gevoel helemaal.

Maar net wat anderen zeggen... juist omdat hij het openlijk gezegt heeft tegen je denk ik dat je je geen zorgen hoeft te maken.
ik begrijp alleen niet waarom hij TO moet vertellen dat zijn vriend bij een hoer geweest is, en nog wel aan de tel, daar zou ik wantrouwig van worden.
wij slapen nooit.
quote:iris1969 schreef op 30 januari 2011 @ 20:42:

[...]

Ja zo zie ik het ook, maar er schijnen leuke gelijkwaardige relaties te zijn, zo heb ik me laten vertellen. Ik ken ze niet.Er wordt veel geroepen dat die wel degelijk bestaan, maar ik zie ze tot mijn verbazing ook nergens.
70% van de mannen schijnt naar de hoeren te gaan.
wij slapen nooit.
ik ken 1 stel met een gelijkwaardige gelukkige relatie.
wij slapen nooit.
Hij vertelt wat hij heeft meegemaakt. Het was niet iets wat hem alledaags overkomt. Hij zag dat een vriend van hem wellicht makkelijk over te halen was. En wilde even duidelijk maken dat hij zoiets niet doet, wil of in ieder geval niet helemaal normaal vindt. Misschien probeert hij eventuele roddels voor de toekomst te voorkomen en er uitkomt dat die vriend naar de hoeren is geweest en jij dan denkt dat hij daar ook bij was.

Ik zou het onder het kopje: informatievoorziening scharen. Zwijgen zou ik persoonlijk raarder gevonden hebben. Je kan maar beter weten wat er in elkaars leven afspeelt toch? En wat voor verleidingen je tegenkomt, hoe je daar op reageert, wat er is dat je triggert of hoe je hebt gehandeld.

Verder is een grote groep onder elkaar makkelijker aan verleiding bloot te stellen. Lijkt me wel goed dat hij er in ieder geval over praat dat er hoeren waren. Lijkt me meer vertrouwen waard dan er niet over praten.

En als je hem daardoor niet vertrouwt moet je kijken naar waar dat dan vandaan komt. En proberen te achterhalen waarom hij je het vertelde. Sommige mannen zien het als een compliment voor jou dat ze er nee tegen zeggen. Tja, zo werkt dat nou éénmaal.
normaal gesproken verlinken mannen elkaar nooit, of ze moeten zelf iets te verbergen hebben.

een ex van mij beweerde dat hij nooit zou betalen voor sex ook al deed een vriend van hem dat wel. de betreffende vriend heeft mijn ex nooit verlinkt, zelfs niet toen ik erachter kwam.
wij slapen nooit.
De wallen in Amsterdam zijn voor veel toeristen toch ook gewoon een toeristische attraktie.

Als je daar met een groepje vrienden bent dan hoeft dat nog niet gelijk te betekenen dat je ook daadwerkelijk uit bent op sex.

Ben zelf een man en ben vroeger vaak genoeg met een stel vrienden in de auto door de hoerenstraat gereden. Gewoon voor de fun.

Er is verder toch ook niet veel mis mee om naar schaars geklede vrouwen te kijken?
quote:Frankie33 schreef op 30 januari 2011 @ 21:09:

[...]

Er wordt veel geroepen dat die wel degelijk bestaan, maar ik zie ze tot mijn verbazing ook nergens.

Ze bestaan idd..en geloof mij, twee jaar geleden zei ik precies hetzelfde..met een grote zucht boven een kop koffie op zondagmiddag aan de bar van een horecagelegenheid. Waarop mijn huidige lief zei (toen nog gewoon een vriend), ja, heb jij dat nou ook? Wat is er mis met mij? Ik ben een leuke man, heb alle kwaliteiten in huis, maar blijkbaar word dat niet gewaardeerd ofzo. Wat is dat toch, is het nou zo moeilijk een vrouw met een beetje inhoud te vinden? Is gelijkwaardigheid, eerlijkheid en respect nu zo moeilijk?..Hij zuchtte ook boven zijn theetje..Maaruh, je moet het geloof in liefde niet verliezen hoor..zei hij erachteraan. Dat is echt eeuwige zonde..

Nu zijn we alweer anderhalf jaar megagelukkig
Ik vind eerlijk gezegd dat er al snel erg argwanend wordt gedaan. Mijn vriend is ook in Berlijn geweest (tijdje terug, voor ik 'm kende) maar hij zegt ook dat er daar bizar veel hoeren over straat lopen en dat ze ook erg opdringerig zijn.

Dus misschien kan je het gewoon zo zien: vriend van TO verbaast zich over aantal hoeren op straat, TO meldt dat hier en vervolgens branden wij haar vriend af want hij is vast niet te vertrouwen?? Is dat geen rare en vooral voorbarige gedachtengang?
quote:Ienimimi schreef op 30 januari 2011 @ 21:50:

[...]

Nu zijn we alweer anderhalf jaar megagelukkig Ik hoop voor je dat dit zo bljift.
frankie, ik ben ook erg cynisch over mannen, maar er moeten toch betrouwbare bestaan?

ik neem alleen het risico niet weer, beperk me tot sv,s.
wij slapen nooit.
Ik proef een beetje verbitterdheid bij je Frankie, klopt dat?
Ik zou me er echt geen zorgen over maken. Hij zou er echt niet over beginnen als hij zelf met zo'n hoer mee was gegaan. Ik vind het juist een goed teken dat hij er zo open en eerlijk over is. Wanneer hij er niks over gezegd had en je het achteraf via een vriend te horen zou krijgen zou ik eerder argwaan krijgen maar nu vertelt hij gewoon meteen dat ze hoeren tegen waren gekomen. Zijn jullie altijd zo open tegen elkaar als jullie apart van elkaar uit zijn geweest?

En het heeft inderdaad waarschijnlijk met je eigen onzekerheid te maken dat je bang bent dat hij zoiets zou doen. Heb je over het algemeen het gevoel dat hij voor je gaat, en van je houdt? Dan hoef je je echt geen zorgen te maken! Hij is niet voor niks bij jou en vindt jou de leukste en de liefste!
quote:Ienimimi schreef op 30 januari 2011 @ 23:10:

Ik proef een beetje verbitterdheid bij je Frankie, klopt dat?

Nee.

Dat zou zo zijn als ik een relatie wilde omdat ik dacht dan gelukkiger te kunnen worden. Maar die wil ik niet. Ik heb alles al.
Ok, duidelijk.
De meeste mannen denken simpel in dit soort situaties.

Ik denk dat hij gewoon ´´trots´´ was dat hij weerstand heeft geboden en zijn vriend niet. Van die vriend heeft hij dus verteld om zijn eigen sterkte nog even te onderstrepen. En ja hij zal ws vinden dat to daar dankbaar voor mag zijn.
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken TO. Als jij het gevoel hebt gekregen dat hij je jaloers probeerde te maken al helemaal niet. Mijn vriend heeft ook soms last van grootspraak en stoerdoenerij. Dan vertelt hij bijv. dat hij op een feestje een lekker wijf zag, of 'vanavond ga ik me helemaal lam zuipen' Je zou kunnen zeggen dat dat eerste respectloos tegenover mij is, maar 1) hij begint erover. 2) hij zegt het open en eerlijk.

Als het voor hem serieus was, dan zou hij er niet over beginnen en het niet op zo'n manier brengen. Mannen zijn vaak heel lomp met dit soort dingen. Dat ego/hun trots komt dan ff om de hoek kijken ofzo, a la kijk eens hoe stoer ik ben. En ik weet zeker dat hij af en toe ook door zoiets te zeggen mijn reactie probeert te peilen: flipt ze of flipt ze niet? Gewoon om te kijken wat 'ie aan je heeft. Het betekent 9 van de 10 keer niks.
Even een situatie schetsen, vrijgezellenavond, ca. 12,5 jaar geleden:

Een man zit op een stoel terwijl er een blonde vrouw in lingerie over hem heen staat en allerlei wulpse bewegingen maakt, een heel stel vrienden eromheen ... heb je het plaatje voor je? En dan nu wat ik op dat moment dacht: dat ze wel ff had kunnen douchen want zo te ruiken had ze er al een werkdag opzitten, en die uitgroei van haar haar moest ook weer nodig bijgewerkt worden. Verder zou het leuk zijn als haar ondergoed niet vol met gaten en ophalen zat, net als haar afgetrapte pumps. Oh, en make-up is wel leuk maar niet als het met een roller is aangebracht, en dan ook nog in een donkere kamer. Aan haar spastische bewegingen te zien heeft ze dat nooit voor een spiegel geoefend en als mijn vrouw ooit zo doet bel ik de noodarts. En wie heeft in godsnaam bedacht dat het met geweld voeren van een mossel fokking erotisch is!?! Nooit never niet meer!

Dus neem het dan maar van een man aan dat als hij echt mee was geweest hij er echt met geen woord over gesproken had. Oh, en neem Frankie en Iris wel met een korreltje zout, *aangepast* zij hebben een nogal uitgesproken mening over de mannelijke populatie van deze planeet
Nee hoor dat valt best mee, want posts als die van jou geven de burger moed .
@ Mil_ Spec: mooi verhaal, haha!
Kan het niet gewoon zo zijn dat hij juist wil voorkomen dat je onzeker wordt door het je zelf te vertellen? Ipv dat je het moet horen als zijn vrienden eens een avond langs komen en één van zijn vrienden begint over 'die hoeren uit Berlijn'...?

Mannen zijn inderdaad een beetje rare wezens af en toe, maar waarom wordt er meteen gedacht dat hier vast iets achter zit? Ik zou mij er zelf niet druk om maken in ieder geval. Plus, als hij naar de hoeren wil of een ander avontuurtje wil hebben, kan dat net zo goed in NL. En een stuk stiekemer ook nog, omdat hij dan niet met zijn vrienden op sleeptouw is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven