Bah, vervelende ervaring
dinsdag 1 mei 2018 om 19:31
Dag dames,
Gister had ik een afspraak met een jongen waar ik kort een relatie mee heb gehad.
Twee weken geleden ongeveer heb ik daar een punt achter gezet omdat mijn romantische gevoelens verdwenen zijn.
Hij reageerde daar redelijk goed op, maar was wel erg verdrietig. Zelf stelde ik voor om vrienden te blijven, omdat we mentaal gezien een goede klik hebben. Dit leek hem prima.
Gister dus weer een eerste afspraak gemaakt onder het mom van ‘vrienden’. Duidelijk vantevoren gezegd dat ik het platonisch wilde houden. Bij binnenkomst wilde hij me al zoenen, wat ik afhield, waarop hij bijna moest huilen.
We spraken af een avondje bank te hangen en elkaar daarna een rugmassage te geven (vonden we beiden altijd fijn).
Hij begint mij te masseren, en na afloop begint hij me te betasten bij mijn borsten, waar ik geen zin in had. Ik zei nog: ‘nee, dit gaan we niet doen’. Toen ging hij door en fluisterde iets van ‘maar jij bent toch ook opgewonden?’ Ik zei ‘nee X, dit moeten we niet doen’ En toen bleef hij me daar betasten. Ik wilde toen nogmaals mn grens stellen maar heb dit niet gedaan. Enerzijds omdat ik bang was dat hij misschien agressief zou worden als ik zou weigeren, anderzijds omdat uiteindelijk k ook half wel zin had erin.
We hebben toen seks gehad. Daarna voelde ik me ongemakkelijk en hebben we de avond afgerond.
Hij had het alweer over ‘de volgende keer dat we elkaar zien’ etc.
Meteen die avond heb ik het afgekapt en gezegd dat ik geen behoefte meer heb aan seks met hem en dat ik denk dat hij nog teveel gevoelens heeft om mij als vrienden te kunnen zien.
Maar naarmate de tijd verstrijkt wordt ik eigenlijk best boos: hij had gewoon moeten stoppen bij mijn eerste nee, ipv doordrukken. En dat terwijl duidelijk was dat we gewoon als vrienden af zouden spreken? Wat vinden jullie? Was die massage de kat op het spek binden?(was overigens zijn voorstel).
Ik weet niet echt wat ik met dit topic wil, denk toch even mijn verhaal kwijt en jullie visie lezen. Was ik naïef? Of zit hij fout?
Gister had ik een afspraak met een jongen waar ik kort een relatie mee heb gehad.
Twee weken geleden ongeveer heb ik daar een punt achter gezet omdat mijn romantische gevoelens verdwenen zijn.
Hij reageerde daar redelijk goed op, maar was wel erg verdrietig. Zelf stelde ik voor om vrienden te blijven, omdat we mentaal gezien een goede klik hebben. Dit leek hem prima.
Gister dus weer een eerste afspraak gemaakt onder het mom van ‘vrienden’. Duidelijk vantevoren gezegd dat ik het platonisch wilde houden. Bij binnenkomst wilde hij me al zoenen, wat ik afhield, waarop hij bijna moest huilen.
We spraken af een avondje bank te hangen en elkaar daarna een rugmassage te geven (vonden we beiden altijd fijn).
Hij begint mij te masseren, en na afloop begint hij me te betasten bij mijn borsten, waar ik geen zin in had. Ik zei nog: ‘nee, dit gaan we niet doen’. Toen ging hij door en fluisterde iets van ‘maar jij bent toch ook opgewonden?’ Ik zei ‘nee X, dit moeten we niet doen’ En toen bleef hij me daar betasten. Ik wilde toen nogmaals mn grens stellen maar heb dit niet gedaan. Enerzijds omdat ik bang was dat hij misschien agressief zou worden als ik zou weigeren, anderzijds omdat uiteindelijk k ook half wel zin had erin.
We hebben toen seks gehad. Daarna voelde ik me ongemakkelijk en hebben we de avond afgerond.
Hij had het alweer over ‘de volgende keer dat we elkaar zien’ etc.
Meteen die avond heb ik het afgekapt en gezegd dat ik geen behoefte meer heb aan seks met hem en dat ik denk dat hij nog teveel gevoelens heeft om mij als vrienden te kunnen zien.
Maar naarmate de tijd verstrijkt wordt ik eigenlijk best boos: hij had gewoon moeten stoppen bij mijn eerste nee, ipv doordrukken. En dat terwijl duidelijk was dat we gewoon als vrienden af zouden spreken? Wat vinden jullie? Was die massage de kat op het spek binden?(was overigens zijn voorstel).
Ik weet niet echt wat ik met dit topic wil, denk toch even mijn verhaal kwijt en jullie visie lezen. Was ik naïef? Of zit hij fout?
anoniem_367707 wijzigde dit bericht op 01-05-2018 19:34
5.55% gewijzigd
dinsdag 1 mei 2018 om 20:02
Ik denk dat het voor hem achteraf ook vervelend is, aangezien hij een afspraak voor een volgende keer wilde maken, wat jij niet wil. Terwijl je hem wel hoop hebt gegeven. Niet aardig van je, zo spelen met iemand zijn gevoelens. En dan jezelf ook nog aanpraten dat hij schuldig is aan het één en ander. Je moet nog een hoop leren.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
dinsdag 1 mei 2018 om 20:02
Hij had jouw nee moeten respecteren. Maar toen hij dat niet deed, had jij gewoon op kunnen staan en weg kunnen gaan. Leer assertiever te worden.
Ik vind afspreken als vrienden als het 2 weken uit is en de ander nog graag wat met je wil, veel te vroeg. Dat werkt echt niet. Je kan vooraf nog zo duidelijk zeggen dat het alleen vriendschappelijk is, iemand die graag meer wil hoort alleen maar dat je komt en denkt dus dat er misschien wel meer gebeurt. En een massage geef je elkaar als goede vrienden niet zomaar, dat is in dit geval zeker een signaal voor hem geweest dat jij wellicht wel nog meer zou willen.
Ik vind afspreken als vrienden als het 2 weken uit is en de ander nog graag wat met je wil, veel te vroeg. Dat werkt echt niet. Je kan vooraf nog zo duidelijk zeggen dat het alleen vriendschappelijk is, iemand die graag meer wil hoort alleen maar dat je komt en denkt dus dat er misschien wel meer gebeurt. En een massage geef je elkaar als goede vrienden niet zomaar, dat is in dit geval zeker een signaal voor hem geweest dat jij wellicht wel nog meer zou willen.
dinsdag 1 mei 2018 om 20:04
Jeetje joh TO, je andere topic is ook zo opvallend.
Je gedraagt je nogal extreem bij iemand die je nauwelijks kent. Je hitst iemand op, je komt met wilde fantasieën en plannen. Als de ander er dan vervolgens op ingaat dan is het opeens niet goed en ben je boos en teleurgesteld.
Is er wellicht een oorzaak voor dat jij je zo afwijkend gedraagt?
Je gedraagt je nogal extreem bij iemand die je nauwelijks kent. Je hitst iemand op, je komt met wilde fantasieën en plannen. Als de ander er dan vervolgens op ingaat dan is het opeens niet goed en ben je boos en teleurgesteld.
Is er wellicht een oorzaak voor dat jij je zo afwijkend gedraagt?
dinsdag 1 mei 2018 om 20:08
Nee is bij mij gewoon nee en niks anders.
Als een man of een vrouw, maakt mij niet eens uit wat het isgewoon doorgaat als ik nee zeg stap ik kwaad op en ben weg.
Ik snap niet dat je dit gedrag beloond hebt en hem daarvan de schuld probeert te geven.
Natuurlijk was hij niet erg netjes, maar dat ben jij ook niet geweest. Jij geeft dubbele signalen af aan iemand die heel duidelijk aangeeft nog gevoelens voor jou te hebben.
Als een man of een vrouw, maakt mij niet eens uit wat het isgewoon doorgaat als ik nee zeg stap ik kwaad op en ben weg.
Ik snap niet dat je dit gedrag beloond hebt en hem daarvan de schuld probeert te geven.
Natuurlijk was hij niet erg netjes, maar dat ben jij ook niet geweest. Jij geeft dubbele signalen af aan iemand die heel duidelijk aangeeft nog gevoelens voor jou te hebben.
dinsdag 1 mei 2018 om 20:11
Precies dit. Hij was fout en jij was naïef. Platonische vrienden met een verleden op romantisch gebied geven elkaar geen rugmassage. Daar had je beter nee tegen kunnen zeggen. Ik denk dat zelfs vriendschap er nu niet meer in zal zitten. Hij respecteert immers jouw grenzen niet en jij bent een beetje bang voor hem.Chippiegek schreef: ↑01-05-2018 19:39Hij had jouw nee moeten accepteren maar het was ook wel een beetje naief van je. Als je weet dat hij nog gevoelens voor je heeft en je gaat dan toch accoord met een massage geef je, in mijn ogen, wel gemixde signalen af.
dinsdag 1 mei 2018 om 20:11
Eens met voorgangers, dat afspreken na twee weken en massages niet zo handig zijn. Verder haal ik uit je OP dat je hebt gezegd : Dit moeten/gaan "We" niet doen. Hoezo "we" ? Natuurlijk vindt hij dat jullie dat wel moeten doen! Hij heeft al een hele strategie bedacht om je te verleiden (rugmassage) en hoopt dat je weer in vuur en vlam komt te staan. Ik denk dat het duidelijker is als je in het vervolg over "Ik" praat. IK wil dit niet, IK ga dit nu niet doen. Nu lijkt het toch net of je zijn overeenstemming nodig hebt terwijl jij helemaal eenzijdig mag bepalen dat iets niet gaat gebeuren. En dat verhaal dat je er half wel zin in had terwijl de andere helft van jou bang was dat hij agressief werd? Dat gaat er bij mij niet in, angst en geilheid gaan niet goed samen, dus wat was het nou?
woensdag 2 mei 2018 om 02:48
Je had ook kunnen opstaan en weggaan .
Zijn gedram is idd niet handig. Echter iemand die huilt bij het uitmaken en dan gelijk weer afspraakjes maken over massages ed. Ik vind het niet slim. Het is nogal onduidelijk en komt ook over alsof je wel de lusten wil van een relatie maar niet de lasten.
Zijn gedram is idd niet handig. Echter iemand die huilt bij het uitmaken en dan gelijk weer afspraakjes maken over massages ed. Ik vind het niet slim. Het is nogal onduidelijk en komt ook over alsof je wel de lusten wil van een relatie maar niet de lasten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 2 mei 2018 om 05:20
Ik vind wel dat hij moet stoppen als je nee zegt. Ik denk alleen dat het naïef van je is daarvan uittegaan. Je moet ook nee doen. Toen ik jong was ook mijzelf daardoor wel eens in de problemen gebracht. Leer hiervan. Als je geen seks wilt, spreek dan niet met iemand af die gevoelens heeft. Geen massages. Zeg nee en sta gelijk op, loop weg. Hij is zich misschien van geen kwaad bewust. Je zei wel nee, maar bleef wel liggen.
Werk aan je zelfvertrouwen. Leer nee zeggen (en doen). Dat nare gevoel van nu zakt wel weer. Pas beter op jezelf.
Werk aan je zelfvertrouwen. Leer nee zeggen (en doen). Dat nare gevoel van nu zakt wel weer. Pas beter op jezelf.
woensdag 2 mei 2018 om 08:52
Mensen kunnen ook agressief zijn zonder dat daar een verslaving voor nodig is.
...
woensdag 2 mei 2018 om 09:01
Bovendien staat er nergens dat ie ook agressief is of eerder is geweest, alleen dat ze bang was dat ie het zou kunnen worden. Maar dat lijkt me meer een uitspraak om te verhullen dat ze ergens in mee is gegaan en achteraf denkt 'oeps'.
There is always something happening, and it's usually right now
woensdag 2 mei 2018 om 15:49
Ik heb veel aan jullie reacties, bedankt!
Zie ook in dat het naïef van mij was om te denken dat dit goed zou gaan..
Heb dit met hem besproken en de knoop doorgehakt om elkaar helemaal niet meer te zien.
Hier stemde hij een halve dag mee in. Toen belde hij om me te vragen of ik binnenkort film met hem wilde kijken en hij beloofde dan niet aan me te zullen zitten. Hij wilde dat ‘gebruiken als experiment’ om te kijken of hij een platonische vriendschap met een vrouw kan hebben. Ik heb hem daarvoor bedankt en mijn standpunt herhaald.
Daarna kreeg ik nog appjes, van dat hij echt geen moeite had om als vrienden af te spreken en dat graag wilde.
Maar ik blijf erbij: het is beter om hier gewoon te stoppen.
Zie ook in dat het naïef van mij was om te denken dat dit goed zou gaan..
Heb dit met hem besproken en de knoop doorgehakt om elkaar helemaal niet meer te zien.
Hier stemde hij een halve dag mee in. Toen belde hij om me te vragen of ik binnenkort film met hem wilde kijken en hij beloofde dan niet aan me te zullen zitten. Hij wilde dat ‘gebruiken als experiment’ om te kijken of hij een platonische vriendschap met een vrouw kan hebben. Ik heb hem daarvoor bedankt en mijn standpunt herhaald.
Daarna kreeg ik nog appjes, van dat hij echt geen moeite had om als vrienden af te spreken en dat graag wilde.
woensdag 2 mei 2018 om 19:03
Suddensues schreef: ↑02-05-2018 15:49Ik heb veel aan jullie reacties, bedankt!
Waarom moet hij instemmen?
Waarom geef je hem zoveel ruimte om te reageren?
Jij wil geen contact meer. Blokkeren en negeren.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 2 mei 2018 om 20:07
Je hebt het topic niet gelezen, zie ik.creativeguy schreef: ↑02-05-2018 19:46Regel één : als een vrouw nee zegt, bedoelt ze nee. Gevalletje #metoo.