Bedrogen, en nu?

13-05-2018 23:13 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag mensen van Viva, ik hoop hier mijn verhaal een beetje kwijt te kunnen want de afgelopen weken zijn een rollercoaster voor mij geweest.

Ik ben er een maand geleden achter gekomen dat mijn vriend me bedrogen heeft met een collega van hem. We hadden iets meer dan twee jaar een relatie. Mijn beste vriendin heeft het me verteld, hij had het zelf tegen zijn beste vriend gezegd die het op zijn beurt tegen andere mensen is gaan vertellen en zo is het via via bij mijn vriendin terecht gekomen. Zij heeft hem nog een week de tijd gegeven om het mij te vertellen, helaas heeft hij die kans niet genomen. Hij heeft ondertussen wel alles toegegeven, het zou maar één keer gebeurd zijn, een dronken avond die fout is afgelopen. Het was algemeen geweten dat zij al meer dan een jaar achter hem aan liep, maar daar had ik zelfs vrede mee genomen omdat ik hem volledig vertrouwde dat hij toch nooit op haar zou ingaan. Hij doet er momenteel alles aan om me terug te winnen en wil zichzelf nu bewijzen.

Ondertussen is mijn woede ook al wat afgezwakt en blijft er vooral nog verdriet en verwarring over. Ik heb altijd gezegd dat ik iemand die mij bedriegt nooit zou kunnen vergeven, maar als je écht van iemand houdt gaan die gevoelens ook niet opeens weg ondanks de pijn. Ik hou nog steeds van hem en ik mis hem ook, een deel in mij zou niets liever willen dan dit allemaal te vergeten en gewoon een nieuwe start te maken, maar als ik eraan denk hoe hij in godsnaam tot zoiets in staat heeft kunnen zijn zie ik het toch niet zitten.
Ze zeggen dat de tijd heelt, maar ik vreet mezelf van deze uitzichtloze situatie en weet niet meer wat ik met mezelf moet aanvangen.

Wie is hierin mijn lotgenoot? Ik weet wel wat voor soort reacties ik mag verwachten, maar ik zou het fijn vinden om er gewoon over te kunnen praten.
Sterkte met het maken van een beslissing.Vreemdgaan, onder welke omstandigheden dan ook, is voor mij altijd een dealbreaker en reden om de relatie te beëindigen.
Kersje33 schreef:
14-05-2018 09:38
Helemaal mee eens! Ik zei tegen mijn ex, je kunt dan wel een grote l*l hebben maar ballen heb je niet!

Off topic: Love your nickname. Het is dat je je nick hier niet kan veranderen anders was die nu Amy Farrah Fowler haha
Off topic terug: dank je, ik ben sinds een tijdje helemaal fan van die serie :D
Misschien gemist maar, hoe oud zijn jullie, samenwonen ja/nee, kinderen in het spel?
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Jij bent degene die besluit wat en wanneer er iets gaat gebeuren.

Voor mij zou het exit zijn.
Wat je zegt, als je echt van iemand houdt ben je in staat om te vergeven maar ook dan is er een andere kant die het niet begrijpt dat hij zoiets doet, angst. En dat stukje doet je pijn en wil je ook niet.
Het kan slijten maar dat zegt niks over dat hij ineens trouw is. Wat mij persoonlijk stoort is waarom hij niet naar jou toegegaan is terwijl je vriendin hem die keuze had gelegd. Je moest het van haar horen.
Dat zal mij dwars zitten. En dan geloof ik niet dat hij je echt wil want hij vermijdt om zijn verantwoordelijkheid te nemen. Maar als hij nog ergens van je hield zou hij dat wel doen.
Bam!!!!
Op iemand die vroeg of het die beruchte ex is die bij hem is gaan werken, neen dat is ze niet, zij heeft maar een paar keer bij hem gewerkt. Het gaat om een werknemer die vorig jaar bij hem begonnen is, ik kende haar ook persoonlijk, we gingen samen wel eens wat drinken. Ik voel me dubbel in de rug gestoken.

Wat betreft zijn ontslag, die keuze heeft hij zo snel gemaakt omdat hij enkele weken geleden elders al een aanbod had gekregen. Zoveel bewijst het dus helaas toch niet.

We zouden na de zomer gaan samenwonen, gelukkig ben ik er nu dus achter gekomen voordat er investeringen gemaakt zouden worden.

Het is makkelijk om te zeggen dat het voor velen einde verhaal zou zijn, maar helaas is dat helemaal niet het geval als je er zelf in zit. Ik heb hem ook altijd gezegd dat als ie me ooit zou bedriegen ik niks meer met hem te maken hoef te hebben, maar dat lukt nu helaas niet. Ik wou dat het anders was en ik hem gewoon kon vergeten.
kun je best hoor, en dat lijkt me erg verstandig...
Lorem Ipsum
turquasi schreef:
14-05-2018 15:15
Precies al die excuses steeds. Maar vraag je je niet af waarom hij zijn verantwoordelijkheid niet nam om het tegen je te zeggen. Gaat daar geen belletje af? WIL je überhaupt zo'n vent die dat niet doet?
Bam!!!!
Het vreemdgaan zou mij enorm kwetsen. Maar het niet opbiechten, en zeker nadat hij wist dat jij het dan van een derde te horen zou krijgen vind ik zo laf!! Dat zou mij nog harder kwetsen. Slappe zak!
turquasi schreef:
14-05-2018 15:15
Nou idd, en het mooie is, als zij dit hem had geflikt was het allang uit. Vrouwen zijn vaak zo zwak en durven
geen knopen door te hakken.
Auw!

Ik ben ook iemand die altijd roept als je me belazerd mag je wegblijven maar wat jij ook zegt als je echt van iemand houd weet ik ook niet of ik dan voet bij stuk zou houden.

Er zitten natuurlijk 2 kanten aan:

1. Hij heeft je bedrogen en is daarom een vuile smeerlap die hierna niks goed meer kan doen omdat het vertrouwen weg is...

2. Hij heeft in de twee jaar relatie die jullie hebben gehad nooit iets gedaan om je vertrouwen te schaden en is dus 730 dagen niet de fout in gegaan en is een geweldige gozer die 1x een misstap heeft gemaakt...

Het is maar net hoe je het wil bekijken. Advies voor wat je het beste kan doen kan denk ik niemand je geven omdat alleen jij weet wat je echt wil. Enige wat ik je kan meegeven is volg je eigen hart en niet de mening van je omgeving.

Sterkte!
Weet je wat ik altijd zo typisch vind? Mensen zeggen vaak, als je echtbvan iemand houd kun je diegene vergeven. Maar draai de rollen eens om. Als hij echt zoveel van jou zou houden, zou hij jou niet zoveel pijn doen. Ze zeggen ook vaak dat ze vrouwen zo sterk vinden die hun man vergeven en verder gaan met hem, ik zelf zie het als een zwakte, als niet voor jezelf opkomen. Ik vind vrouwen die hun man de deur wijzen na zulk vreselijk verraad juist sterk. Maargoed, dat is mijn mening.
I’m all about the fairytail baby
Na een huwelijk en een aantal kinderen en dan vreemdgaan, dan snap ik ergens wel dat je alles op alles wilzetten om het te proberen.

Na een relatie van nog maar 2 jaar, geen kinderen, niet samenwonend en hij heeft het je niet eens zelf verteld, zelfs na dreiging van jouw vriendin niet: kansloos. Echt, bespaar je de energie en dump deze slappe hap vandaag nog.
Wat heeft je vriendin goed gehandeld zeg. Zij heeft daarmee zijn ware aard bloot gelegd. Als hij écht voor je ging had hij niet gewacht totdat je beste vriendin het je vertelde. Dan had hij z'n ballen bij elkaar geraapt, je in de ogen gekeken, het je verteld en jouw verdriet gezien en ondergaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven