Beetje vreemd ...

24-07-2008 17:59 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, ik schaam me ook een beetje om dit zo te delen. Maar liever hier dan met vriendinnen.

Sinds 5 maanden heb ik een nieuwe vriend. Gaat allemaal heel erg leuk maar nu had ik laatst toch wel een hele vreemde situatie met hem. Dit is een week geleden, toen is het een beetje langs me heen gegaan ...

Nou euhhh, vorig week hoorde ik van een vriendin dat een jeugdvriendin van mij was overleden. Ik wist helemaal niet dat ze ziek was en eigenlijk had ik ook al een paar jaar niet meer met haar gesproken. Ik hoorde altijd via wederzijdse vriendin hoe het ging. We hadden geen ruzie ofzo maar gewoon geen innig contact meer. I.i.g. ik was daar heel verdrietig over.

Die avond was mijn vriend ook bij me. We hebben er eigenlijk maar heel kort over gesproken. Toen we naar bed gingen was ik nog steeds verdrietig... Hij wilde sex maar daar had ik geen zin in. En toen later zag ik opeens dat hij naast mij zichzelf aan het bevredigen was. Hij zag dat ik dat zag en ging gewoon door en zei achteraf dat hij gewoon zin had...

Ik lag daar een beetje verdrietig te zijn en hij, hij denkt aan klaarkomen?

Ik weet niet wat ik hiervan denken moet. Wat denken jullie?
Het lijkt erop dat je vriend zich absoluut niet kon inleven in jouw gevoelens op dat ogenblik, zo van: je had toch geen contact meer met haar? heel sneu hoor, maar leven gaat verder. geen zin in seks? nou ja, dan doe ik het maar zelf. Vrouwen altijd met hun gejank.

Kan het mis hebben hoor, maar het lijkt mij een typisch gevalletje van "botte hark".

Zal het als ik jou was nog eens aankaarten en zeggen dat het bij jou heel verkeerd is gevallen en uitleggen waarom.
Heel eerlijk Eleonora? Ik zou ook zoiets hebben van... sorry hoor. Jullie hadden niet eens contact meer of behoefte daaraan blijkbaar. En dan kan het nog wel een shock zijn, maar zoveel drama?

Maar........ zo zie IK het, betekent dat ik dat op mezelf moet projecteren. Dat voor TO het een heel verdrietig iets is, dat is haar emotie die ik respecteer. Maar vanuit dat daglicht kan ik me voorstellen dat haar vriend het anders oppikte dan ze had gewild. Als het een directe vriendin was geweest of familielid had hij vast wel anders gereageerd omdat hij zich daarmee kan identificeren en dus kan inschatten hoe te handelen.

Ja, hij had het anders kunnen doen. Maar shit happens. Het is niet zo heel kwalijk omdat zijn intentie wellicht niet zo heel kwalijk was. Als hij nou voor zijn gevoel al rekening met haar houdt omdat hij haar in haar waarde laat en niet blijft zeuren om seks (in zijn ogen misschien, is voor mij ook maar gissen) dan is dat een lieve intentie. DAt TO dat niet snapt is omdat ze anders denkt. Zo denkt hij wellicht ook anders. Doordat mensen anders denken, doen ze anders. Maar zonder de intentie om bot of respectloos te zijn.

Als hij altijd bot en rot is, nogmaals ander verhaal...
@domnaiefmutsje, ik ben het met je eens dat je moet praten met elkaar om erachter te komen wat de ander denkt en of het zo ook is bedoeld.

Maar in deze situatie vind ik het echt heel respectloos. Maar goed, dat heb ik al uitgelegd.
...
Nou, ik vind het behoorlijk respectloos.
ik snap niet dat je zoiets van elkaar accepteert. Het spijt me hoor maar ik vind respect het belangrijkste in een relatie en je toont na mijn mening op deze manier geen respect voor elkaar.

Als je zo nodig de hand/vinger aan jezelf wil leggen doe je dat gewoon in een andere ruimte
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
quote:domnaiefmutsje schreef op 24 juli 2008 @ 18:57:

Heel eerlijk Eleonora? Ik zou ook zoiets hebben van... sorry hoor. Jullie hadden niet eens contact meer of behoefte daaraan blijkbaar. En dan kan het nog wel een shock zijn, maar zoveel drama?

Maar........ zo zie IK het, betekent dat ik dat op mezelf moet projecteren. Dat voor TO het een heel verdrietig iets is, dat is haar emotie die ik respecteer. Maar vanuit dat daglicht kan ik me voorstellen dat haar vriend het anders oppikte dan ze had gewild. Als het een directe vriendin was geweest of familielid had hij vast wel anders gereageerd omdat hij zich daarmee kan identificeren en dus kan inschatten hoe te handelen.

Ja, hij had het anders kunnen doen. Maar shit happens. Het is niet zo heel kwalijk omdat zijn intentie wellicht niet zo heel kwalijk was. Als hij nou voor zijn gevoel al rekening met haar houdt omdat hij haar in haar waarde laat en niet blijft zeuren om seks (in zijn ogen misschien, is voor mij ook maar gissen) dan is dat een lieve intentie. DAt TO dat niet snapt is omdat ze anders denkt. Zo denkt hij wellicht ook anders. Doordat mensen anders denken, doen ze anders. Maar zonder de intentie om bot of respectloos te zijn.

Als hij altijd bot en rot is, nogmaals ander verhaal...

Ik vind je een leuke forummer meid en ik zou je wederom willen vragen om je naam te wijzigen want zelfs afgekort kan ik er nog niks aanrdigs van maken maar ik zit werkelijk met knipperende ogen te lezen wat je schrijft.

Het rukken even buiten beschouwing gelaten dan. Zij heeft verdriet. Dat ze er een drama van gemaakt heeft staat overigens nergens. Ze huilde, nou, dat lijkt me niet gek als iemand dood is die je goed hebt gekend. Dan doe je even lief tegen je partner, ook als jij niet voelt wat je geliefde voelt. Het is zo makkelijk om lief te zijn voor iemand. Die erectie komt wel weer terug hoor. Gewoon die arm, gewoon een knuffel en even luisteren en even niet achter de batterij een avondje. Als dát al niet eens kan.....
Iets accepteren is anders dan iemands intentie proberen te begrijpen. Ik ben het er mee eens dat ze moet aangeven dat het de volgende keer anders kan. Maar om nu zo te zeggen dat het een respecloze hork is bij wijze van, is niet eerlijk. Want weet iemand wat er door hem heen ging? Nee...

Respect afdwingen kan ook door een normaal gesprek aan te gaan. Iedereen heeft namelijk andere ideeen ergens over.

Als zijn intentie goed was dan weet ie voor de volgende keer dat ie het beter anders kan doen en als zijn intentie niet goed was weet ie meteen dat ie het de volgende keer beter anders kan doen.

Respect dwing je niet af door meteen te oordelen. Daarmee krijg je alleen het 'vrouwen zeuren' effect. Wat net zo legitiem is als 'mannen zijn horken'.

Als je iets wil he? Respect en gehoord worden, zal je dat toch ook zelf moeten tonen.
@ domnaiefmutsje: je kunt alles wel doodpraten natuurlijk. maar hoe je het ook bekijkt, het is en blijft een a-sociale en onbehoorlijke en bijzonder ongevoelige actie (hoe "lief" die intentie ook was)
Ik heb er geen drama van gemaakt!! Gewoon verdrietig... het is zo dat ik haar niet meer zag maar ik was aan het verwerken dat dit ook nooit meer zal gebeuren. Dat vond ik opeens best moeilijk. Ik weet niet of ik haar ooit weer gezien had maar het besef dat het nu sowieso te laat is, kwam hard binnen.
Drama groot woord ok. Wat ik bedoel te zeggen is niet zozeer dat hij zo goed heeft gehandeld, maar dat je eigenlijk ook kan zeggen dat hij niet handig heeft gehandeld. En dat moet je aankaarten natuurlijk, want herhaling is niet de bedoeling.

Dank je naam aanpassen zal ik es doen
quote:domnaiefmutsje schreef op 24 juli 2008 @ 19:06:

Want weet iemand wat er door hem heen ging? Nee...

Nah, ik heb een redelijk goed idee bij wat er door hem heenging hoor. En dat was níet het verdriet van zijn vriendin of in ieder geval medeleven voor wat zij voelde op dat moment. Of hij moet een tranen fetisj hebben......
quote:Juul81 schreef op 24 juli 2008 @ 19:07:

Ik heb er geen drama van gemaakt!! Gewoon verdrietig... het is zo dat ik haar niet meer zag maar ik was aan het verwerken dat dit ook nooit meer zal gebeuren. Dat vond ik opeens best moeilijk. Ik weet niet of ik haar ooit weer gezien had maar het besef dat het nu sowieso te laat is, kwam hard binnen.Lieve meid, een krankzinnige zou dat nog begrijpen. Dat hoef je wat mij betreft helemaal niet eens uit te leggen.....
Het is niet doodpraten, het is de zaken anders bekijken. Wat levert je de verongelijkte gevoelens op en wat levert het je op als je het positief probeert te bekijken. Met natuurlijk respect naar jezelf dat je het vervolgens anders wil.

Juul, het woord drama had ik er niet bij moeten halen. Sorry daarvoor. Ik bedoelde het meer als uitleg dan direct naar jou toe. Het is ook raar als plotseling iemand overlijdt die je kent. En dat ik er zelf anders mee om zou gaan, dat ben ik. Dat neemt jouw verdriet niet weg. Daar heb ik wel oog voor en ja, dat zal je vriend ook moeten hebben. Dit is niet automatisch gegaan, maar hij heeft het misschien ook niet zo bot bedoeld. Het effect is hetzelfde, dat begrijp ik. Maar als blijkt dat hij het anders bedoelde dan jij opvatte, zou het niet ietwat verzachtend voor je zijn? Dat bedoel ik ermee.
Excuus, ik had de rest van de teksten niet goed gelezen (bijna helemaal niet) en nav alleen de openingspost mijn reactie geplaatst waarbij ik het eens was met domnaief mutsje.

Oke hij had dus wel degelijk door dat je verdrietig was TO en dat je het moeilijk had, ja dan wordt het een ander verhaal en tijd om hem wel degelijk te veroordelen. Jij lag dus naast hem te huilen als ik het goed begreep wat hij zeer zeker in de gaten had en nog wilde hij masturberen... jeetje dat komt hard aan en getuigt van weinig respect en inlevingsvermogen.

Wat ik dan wel weer zou willen weten, heb je het tegen hem gezegd en hoe reageert hij er op? Is hij dan weer zo bot? Dan mag ie het mailadres van mijn ex wel hebben, zullen goeie vriendjes worden die 2.
Wat wellicht belangrijker is... hoe gaat hij normaal met je om?

Is dit een uitzondering? Of worden je gevoelens steeds genegeerd (in dat geval gaat mijn verhaal namelijk niet op)
domnaiefmutsje hoe heeft hij het nu anders kunnen opvatten. Sorrie maar je bent echt wel een vreselijke boer als je niet ziet dat je vriendin verdriet heeft. Als ie heeft geprobeerd haar te troosten door zichzelf te bevredigen en haar met rust te laten dan vind ik het nog altijd een zeer slecht gekozen actie.

Als ik verdriet heb dan wil ik alleen maar dat ie me vasthoud, me troost met lieve woordjes dat ie er is. En ik denk dat dit is wat je kunt verwachten in een relatie.
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
ASOCIAAL! dat is het en niet anders! als mijn vriend dit zou doen, zou ik echt woedend zijn!

Ik snap best dat hij aan zijn trekken wil komen, maar dat kan hij toch ook een uurtje uitstellen? Hij had juul moeten troosten! En daarna had hij zich terug kunnen trekken in de badkamer ofzo en dan daar doen wat hij wil doen.

echt ASIOCAAL en respectloos!
DNmutsje, dat zou ik dus ook wel eens willen weten. Is dit een eenmalige foutieve inschatting van zijn kant, of is het kenmerkend voor hem als persoon? Dat lijkt mij ook nog wel verschil maken.
Iedereen ontzettend bedankt voor de reacties... Ik heb er een naar gevoel bij gehad, bij de situatie maar toen weggewoven omdat ik eigenlijk ook meer bezig was met mijn verdriet.

Ik heb er achteraf geen gesprek met hem over gehad.

Maar na jullie reacties ga ik dat zeker doen.
En ja ... het is me vaker opgevallen dat hij zich niet echt in kan leven in andere mensen. En dit voorbeeld was dan wel extreem... maar dat komt natuurlijk dat dit de eerste ervaring was die ik dus met hem meemaak dat ik verdriet heb.
Sommige mensen hebben dit niet uit zichzelf Juul. En dat is heel vermoeiend en vervelend. Daarin zal je een keus moeten maken of je kan accepteren dat je het vaker zal moeten uitleggen als het niet vanzelf gaat. En dat je anders zeer gefrustreerd raakt.

Sterkte in ieder geval
quote:Juul81 schreef op 24 juli 2008 @ 19:29:

En ja ... het is me vaker opgevallen dat hij zich niet echt in kan leven in andere mensen. En dit voorbeeld was dan wel extreem... maar dat komt natuurlijk dat dit de eerste ervaring was die ik dus met hem meemaak dat ik verdriet heb.Ojee, dit klinkt beroerd meis. Ik weet niet maar elke post die je plaatst (en die ik goed lees hihi) klinkt me naarder in de oren. Eerst had ik me nog evt kunnen voorstellen dat hij het miss allemaal niet zo doorhad/ gemerkt had en dat jij miss ook je mond te weinig open getrokken had. Maar een paar postings verder lijkt me dat eigenlijk helemaal niet en lijkt me van een misverstand geen sprake. Eerder dat je vriend een botte hork is. Ergens zou ik willen zeggen run forrest run. Botte eikels hebben wij niet nodig. Maargoed eerst dat gesprekje miss nog even afwachten, maar zou er niet teveel van verwachten zo te lezen..
quote:eleonora schreef op 24 juli 2008 @ 19:03:

Het rukken even buiten beschouwing gelaten dan. Zij heeft verdriet. Dat ze er een drama van gemaakt heeft staat overigens nergens. Ze huilde, nou, dat lijkt me niet gek als iemand dood is die je goed hebt gekend. Dan doe je even lief tegen je partner, ook als jij niet voelt wat je geliefde voelt. Het is zo makkelijk om lief te zijn voor iemand. Die erectie komt wel weer terug hoor. Gewoon die arm, gewoon een knuffel en even luisteren en even niet achter de batterij een avondje. Als dát al niet eens kan.....Ik wil het zelfs omdraaien: even het verdriet buiten beschouwing gelaten: ik vind het onacceptabel dat hij daarnaast gewoon ligt te rukken. Dat doe je gewoon niet.
JWB. Juist het stuk verdriet maakt het allemaal vaag. Het rukken op zich, in normale situaties? Waarom doe je dat niet? Jij zou het niet op prijs stellen dus dan zou het not done zijn om te doen als ie dat weet. Maar is dat zo vanzelfsprekend? Ik heb er, en ik weet ook velen met mij, geen enkel bezwaar tegen. Het is niet per definitie not done. Het is not done voor jou. Das wat anders dan de rest van de wereld.
quote:JWvB schreef op 24 juli 2008 @ 20:08:

[...]

Ik wil het zelfs omdraaien: even het verdriet buiten beschouwing gelaten: ik vind het onacceptabel dat hij daarnaast gewoon ligt te rukken. Dat doe je gewoon niet.

Waarom niet? Ik bedoel als er in theorie niets aan de hand was en hij aan gaf zin te hebben en zij niet, waarom mag hij dan niet zichzelf aftrekken?

Heb het ook wel eens met ex gehad, hij zin ik niet. Ik zei dan altijd als het je zo hoog zit dan help je jezelf toch een handje. Geen probleem. Vond hij dan niet leuk want hij had zin in samen sex, niet in alleen sex. Daarnaast voelde hij zich dan afgewezen wat in mijn ogen echt niet nodig was. Je kan toch verschillende behoeftes hebben? Dan lijkt mij dit de beste oplossing. En als je er niet mee geconfronteerd wil worden, ja dan moet je daar een oplossing voor zoeken (hij trekt zich terug ofzo).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven