Beetje vreemd ...

24-07-2008 17:59 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, ik schaam me ook een beetje om dit zo te delen. Maar liever hier dan met vriendinnen.

Sinds 5 maanden heb ik een nieuwe vriend. Gaat allemaal heel erg leuk maar nu had ik laatst toch wel een hele vreemde situatie met hem. Dit is een week geleden, toen is het een beetje langs me heen gegaan ...

Nou euhhh, vorig week hoorde ik van een vriendin dat een jeugdvriendin van mij was overleden. Ik wist helemaal niet dat ze ziek was en eigenlijk had ik ook al een paar jaar niet meer met haar gesproken. Ik hoorde altijd via wederzijdse vriendin hoe het ging. We hadden geen ruzie ofzo maar gewoon geen innig contact meer. I.i.g. ik was daar heel verdrietig over.

Die avond was mijn vriend ook bij me. We hebben er eigenlijk maar heel kort over gesproken. Toen we naar bed gingen was ik nog steeds verdrietig... Hij wilde sex maar daar had ik geen zin in. En toen later zag ik opeens dat hij naast mij zichzelf aan het bevredigen was. Hij zag dat ik dat zag en ging gewoon door en zei achteraf dat hij gewoon zin had...

Ik lag daar een beetje verdrietig te zijn en hij, hij denkt aan klaarkomen?

Ik weet niet wat ik hiervan denken moet. Wat denken jullie?
Lezen, koelkast, lezen.

Dat was een restje uit míjnn post, dat door Pippie per ongeluk niet goed is gequote. Als jij gewoon de draad had gelezen had je gesnapt dat pippie antwoord gaf op 4 door míj gestelde vragen, in mijn poging de wat stroef lopende discussie vlot te trekken.

Je vetgedrukte tekst was dus niet van Pippie maar van mij, en níet geschreven in de illusie de vraag van TO "wel eventjes" te beantwoorden, maar in de illusie dat de discussie hiermee overzichtelijker zou verlopen.
Oeps, inderdaad nu zie ik het. Het lijkt net of dat stukje nog bij de tekst van pippie hoorde, dat zag er wat eigenaardig uit.

Ik heb niet alle postings gelezen nee.

Maar dan blijft mijn mening over het beantwoorden van die vragen hetzelfde.
Had je het openingsbericht ook gelezen?quote:Juul81 schreef op 24 juli 2008 @ 17:59:

Ik weet niet wat ik hiervan denken moet. Wat denken jullie?
quote:Costello schreef op 25 juli 2008 @ 13:14:

de vragen zijn dus níet gesteld in de illusie de vraag van TO "wel eventjes" te beantwoorden, maar in de illusie dat de discussie hiermee overzichtelijker zou verlopen.quote:Koelkast schreef op 25 juli 2008 @ 13:18:

Maar dan blijft mijn mening over het beantwoorden van die vragen hetzelfde.

Ok, dus óndanks dat ik aangeef dat de NIET bedoeling van de vragen was om "ff het probleem op te lossen" blíjf jij van mening dat het stom van me is om te denken door middel van de vragen "het probleem wel ff te lossen"

Ok, ter kennisgeving aangenomen.

ok, sorry, off topic. Terug naar de studio.
quote:Costello schreef op 25 juli 2008 @ 13:22:

[...]

[...]

Ofwel de hele strekking van het stellen van de vragen wordt omgekeerd, maar je mening blijft hetzelfde (?!)

ok, sorry, off topic. Terug naar de studio.YES
Mijns inziens voegen die vragen die je hebt geformuleerd, weinig tot niets toe.
Mijns inziens heb ik naar eer en geweten een serieuze poging gewaagd verheldering te brengen.

Voeg jij maar wat zinvols toe dan.
Ik heb toegevoegd wat ik wilde toevoegen, nl een mening, dat is waar TO om vroeg. Daarbij vind ik dat die vragen formuleren, niets toevoegt, het is weer echt iets typisch mannelijks om dat zo te doen.

Deze discussie met jou vind ik echt zo zinloos.
Ik ben inderdaad niet op zoek naar troost. Meer even toetsen dat hier bij mij vraagtekens (alarmbellen) correct zijn. Kijk in het moment was ik teveel bezig met mijn eigen verdriet dat ik het hele voorval enigszins genegeerd heb...

En het is mij al vaker opgevallen dat hij vooral gericht is op zijn 'wil', dit heeft nog niet tot hele extreme situaties geleid omdat ik mij vrij goed aanpas en kan inleven. Maar achteraf gezien was mij dit een grens te ver!
Yes i love a woman man discussion

Costello ze willen gewoon lullen om t lullen...

Gisteren ook belde een vriendin van mij op met een probleem, ja ik heb t druk en ik wil nog dit en dat doen.

Dus ik zeg wil je een mannen of vrouwenoplossing?

Ze wilde dus beide:

vrouwenoplossing:

ja, dat heb ik ook, ja een vriendin van mij ook, ja wat erg, ja moeten we in therapie, zou dit ook voorkomen onder de inwoners van oost kalimantan? misschien moeten we er vanavond eens twee uur over bijpraten aan de telefoon, ja met een lekker kopje thee, liefst rooibos, nee joh roosmarijn thee is veel lekkerder....

mannenoplossing:

moet je niet zoveel afspraken maken en stoor me niet met die onzin
Juul je hebt er echt geen topic voor nodig:

Als jij verdriet hebt gaat hij niet naast jou aan zijn euromast lopen sjorren. En als jij dit onbepraat voorbij laat gaan ben je zwak.
Bad, ze hééft het besproken en het werd er niet leuker op. Dat is dillemaatje nummer 2; 'wat nou als het antwoord niet deugt in jouw ogen?'

We zijn (jawel) dus al bij hoofdstuk 2.
Ik hoop dat hoofdstuk 2 inhoudt dat Juul goed luistert naar de alarmbel. Juist makkelijk veel begrip kunnen opbrengen kan je nekken. Als jij je niet goed voelt bij dit gevoel en het echt iets heel fundamenteels laat zien in hem waar jij op de langere termijn niet gelukkig van wordt, kan dat betekenen dat je beter uit elkaar kunt gaan.

Het klinkt misschien enorm overdreven maar ik vind de hele situatie op de een of andere manier van iets getuigen waar ik me helemaal niet lekker bij zou voelen. En voortaan met andere ogen naar mijn partner zou kijken.
Als het antwoord niet deugt in jouw ogen moet je m.i. proberen te achterhalen wat je wél had willen horen, m.a.w. waar exact de schoen wringt.

Wélk antwoord had je wel willen horen, en wáárom geeft hij dit antwoord niet. Zou het verschil maken als hij zijn excuses zou hebben gemaakt?

Wát is het exact wat je met hem zou moeten bespreken zonder telkens in onenigheid over dit speciefieke geval te verzanden?
quote:Juul81 schreef op 25 juli 2008 @ 13:40:

Ik ben inderdaad niet op zoek naar troost. Meer even toetsen dat hier bij mij vraagtekens (alarmbellen) correct zijn. Kijk in het moment was ik teveel bezig met mijn eigen verdriet dat ik het hele voorval enigszins genegeerd heb...

En het is mij al vaker opgevallen dat hij vooral gericht is op zijn 'wil', dit heeft nog niet tot hele extreme situaties geleid omdat ik mij vrij goed aanpas en kan inleven. Maar achteraf gezien was mij dit een grens te ver!Je kunt je niet altijd blijven aanpassen meid. En ik vind dit wel ver gaan, gezien de situatie.
quote:Costello schreef op 25 juli 2008 @ 14:08:

Als het antwoord niet deugt in jouw ogen moet je m.i. proberen te achterhalen wat je wél had willen horen, m.a.w. waar exact de schoen wringt.

Wélk antwoord had je wel willen horen, en wáárom geeft hij dit antwoord niet. Zou het verschil maken als hij zijn excuses zou hebben gemaakt?

Wát is het exact wat je met hem zou moeten bespreken zonder telkens in onenigheid over dit speciefieke geval te verzanden?

Als ik eerlijk ben ... vond ik dat in deze situatie elk excuus om toch zichzelf te helpen (in mijn bijzijn) voor mij niet goed voelt.

Ik was toch benieuwd hoe hij het zag ... ondanks dat er eigenlijk mijns inziens geen excuus voor is. Met excuses of niet.

Het is alleen een bevestiging dat ik deze man toch liever niet nog verder wil leren kennen.
Dat is een stevige conclusie die niets aan duidelijkheid te wensen over laat. Ik hoop niet dat je heel erg teleurgesteld bent in de mensheid.

Met je theoretische conclusie ben ik het helemaal eens, ik hoop dat de uitvoering in de praktijk meevalt.

Succes!
Juul, wat sterk van jou!

Wat goed dat je luistert naar de bellen en de zoemers en de vibraties van je intuïtie.

Heel rot voor je maar ik had precies hetzelfde gedaan als dit me was gebeurd. Het is een incident maar het is veelzeggend over de man in totaal.

Sterkte meid!
quote:Costello schreef op 25 juli 2008 @ 14:18:

Dat is een stevige conclusie die niets aan duidelijkheid te wensen over laat. Ik hoop niet dat je heel erg teleurgesteld bent in de mensheid.

Met je theoretische conclusie ben ik het helemaal eens, ik hoop dat de uitvoering in de praktijk meevalt.

Succes!

Wat een heerlijke nuchtere posting C.

Ik kan er niks aan doen maar ik moet vaak om je lachen, misschien omdat het net is alsof die chimp in je avatar voor je spreekt
@Costello, ben ik verkeerd of proef ik enige sarcasme in jouw "teleurgesteld in de mensheid"

Begrijpelijk dat het zo overkomt maar toch even voor de duidelijkheid:

Ik wil gewoon mijn gevoel toetsen, liever hier omdat ik dit net iets te privé vindt om met vriendinnen te bespreken. Een van hun heeft weer een vriend die is bevriend met die van mij...

Ik ben erg invoelend/ begrijpend van aard waardoor ik soms te ver over mijn grenzen laat gaan. Dat hier een gens ligt, dat was het enige wat ik hier wilde toetsen. En vond het fijn om daar bevestiging in te krijgen.
Juul,

van sarasme is in mijn laatste posting geen sprake. Ik hoop dus écht dat je niet heel erg teleurgesteld bent nu deze relatie je niet gebracht heeft wat je, naar ik aanneem, hoopte toen je eraan begon. Het blijft pijnlijk om na een tijdje toch een andere conclusie te moeten trekken, weet ik uit ervaring.
Sterkte Juul . En goed dat je zo helder je grenzen ziet en je conclusies trekt.
Dank Eleonora en Felicitaatje!

En @Castello, okay

Ja nou, ik vind het wel jammer maar goed ik ben als ik hiermee doorga 'verliefd' op een illusie van hem... (die ik nu dus niet meer kan ontkennen).

Ga het dus wel doorzetten, de pijn zal sneller overgaan dan dat ik te lang in relatie blijf hangen die niet goed aanvoelt.

Jij ook bedankt!
Vind ik erg dapper van je, bovenal een slim besluit.

Sterkte
Ik denk dat je de juiste conclusie getrokken hebt Juul. Toch verdrietig als een relatie niet datgene blijkt te zijn waar je op gehoopt had....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven