Beetje vreemd ...

24-07-2008 17:59 129 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen, ik schaam me ook een beetje om dit zo te delen. Maar liever hier dan met vriendinnen.

Sinds 5 maanden heb ik een nieuwe vriend. Gaat allemaal heel erg leuk maar nu had ik laatst toch wel een hele vreemde situatie met hem. Dit is een week geleden, toen is het een beetje langs me heen gegaan ...

Nou euhhh, vorig week hoorde ik van een vriendin dat een jeugdvriendin van mij was overleden. Ik wist helemaal niet dat ze ziek was en eigenlijk had ik ook al een paar jaar niet meer met haar gesproken. Ik hoorde altijd via wederzijdse vriendin hoe het ging. We hadden geen ruzie ofzo maar gewoon geen innig contact meer. I.i.g. ik was daar heel verdrietig over.

Die avond was mijn vriend ook bij me. We hebben er eigenlijk maar heel kort over gesproken. Toen we naar bed gingen was ik nog steeds verdrietig... Hij wilde sex maar daar had ik geen zin in. En toen later zag ik opeens dat hij naast mij zichzelf aan het bevredigen was. Hij zag dat ik dat zag en ging gewoon door en zei achteraf dat hij gewoon zin had...

Ik lag daar een beetje verdrietig te zijn en hij, hij denkt aan klaarkomen?

Ik weet niet wat ik hiervan denken moet. Wat denken jullie?
quote:JWvB schreef op 25 juli 2008 @ 10:10:

[...]

Gelooft hij het zelf?

Deze gast klinkt als bad news....

Wat een gorilla...
quote:Juul81 schreef op 25 juli 2008 @ 09:49:

Hij kan niet slapen als hij niet klaarkomt! Hij kon zich wel voor stellen dat ik me verdrietig voelde... maar dat hij evengoed die behoefte voelde om dus klaar te komen.

Sorry dat ik even moet lachen. Maar eerlijk is eerlijk, als het niet zo dieptriest was, was het om je te bescheuren.

Laat hem maar eens een hele nacht lief, empathisch, troostend voor jou zijn. Wedden dat hij binnen vijf minuten slaapt? Ben benieuwd welke k-smoes er dan zou komen.
AAAh waar ik nou gek van wordt; deze kwestie heeft ongeveer vier kanten. Dus lopen er weer eens vier discussies door elkaar. Misschien helpt het om het probleem op te splitsen in 4 vragen die alle 4 ja/nee antwoord kunnen hebben. Dat helpt in ieder geval te bepalen waar nou exact de schoen wringt!

1. Is het per definitie een probleem dat je man/vriend masturbeert?

2. Is het per definitie een probleem dat je man/vriend masturbeert waar je bij bent?

3. Is het per definitie een probleem dat je man/vriend masturbeert waar je bij bent omdat jij geen zin hebt in sex?

4. Is het per definitie een probleem dat je man/vriend masturbeert waar je bij bent omdat jij geen zin hebt in sex omdat je verdriet hebt?

Mag ik van een aantal van jullie 4 ja/nee antwoorden om te kijken of we zo sneller tot de kern van de zaak komen, en te pinpointen wat nou precies het probleem is? Dank!
Inderdaad Eleonora, ik heb geen probleem met mastruberen op zich ... In vorige relatie was ik namelijk blij dat iemand zich op die manier kon verlossen als daar zo nodig de behoefte aan was. Mijn ex wilde het een enkele keer wel onder de douche doen... geen problemen mee gehad. Maar dat was dan ook niet inderdaad 'dwangmatig'.

Hoe leuk ik hem ook vind verder, ik voel me hier niet goed bij. Maakt me nu inderdaad onzeker zoals JWvB beschrijft.
quote:Costello schreef op 25 juli 2008 @ 10:23:

Mag ik van een aantal van jullie 4 ja/nee antwoorden om te kijken of we zo sneller tot de kern van de zaak komen, en te pinpointen wat nou precies het probleem is? Dank!Zeg, het is hier een vrouwenforum, snel tot de kern van de zaak komen is hier niet het doel van de discussie.
De kwestie is volkomen duidelijk Costello, don't worry, we komen er best uit.
1. NEE

2. IN OVERLEG: NEE

3. IN OVERLEG: NEE

4. BEST WEL
Fijn dat jullie het rustig hebben kunnen bespreken. Maar ik zou er ook nog eens goed over nadenken. Op de een of andere manier klinkt dit allemaal zo egocentrisch. Alleen al dat hij niet kan slapen zonder, ok daar kan ik me nog ergens iets bij voorstellen. Maar als jij ligt te snikken, lijkt slapen me op dat moment niet prioriteit, daar zou hij zich nog geen zorgen over moeten maken.

Afgezien van het masturberen terwijl je verdriet hebt, ik kan er niet bij. De enige relatie waarbij dat bij mij had kunnen gebeuren, was dan ook met een egocentrische zak. De anderen waren nou niet zo primitief dat ze zelf niet konden bedenken dat dit niet het moment was.
quote:Juul81 schreef op 25 juli 2008 @ 10:28:

Inderdaad Eleonora, ik heb geen probleem met mastruberen op zich ... In vorige relatie was ik namelijk blij dat iemand zich op die manier kon verlossen als daar zo nodig de behoefte aan was. Mijn ex wilde het een enkele keer wel onder de douche doen... geen problemen mee gehad. Maar dat was dan ook niet inderdaad 'dwangmatig'.

Hoe leuk ik hem ook vind verder, ik voel me hier niet goed bij. Maakt me nu inderdaad onzeker zoals JWvB beschrijft.Helemaal duidelijk en ik snap je ook. Goed bij jezelf voelen (noem het nadenken met je buik) hoe het voelt voor jou als zoiets vaker gebeurt. In ieder geval ter sprake brengen als je er moeite mee hebt.
Pfff nou sterkte dan maar ermee, ik krijg er helaas de vinger niet achter welke van de vier discussies hier gevoerd wordt.

Ben het er overigens zeer mee eens dat e.e.a. een onvergeeflijk botte actie betreft.

Kom morgen wel even weer kijken hoe jullie vrouwen dit opgelost hebben.

Oi! (1.Nee 2.Nee 3.Nee 4.Ja)
Ik denk dat je dat ongemakkelijke gevoel er niet voor niets bij hebt Juul. Wat je bij de een makkelijk kunt hebben, daar word je achterdochtig van bij een ander. En dat is vaak met goede reden. Dat valt misschien niet goed te pinpointen of te omschrijven maar het gevoel is alarmbel genoeg.
Wat ik me dan afvraag: je vriend heeft een verklaring gegeven voor het waarom hij die avond deed zoals hij deed.

Ik neem aan dat jij ook uitgelegd hebt waarom jij die avond deed wat jij deed en hoe je je daarbij voelde.

Maar zijn jullie daarna nog nader tot elkaar gekomen? Ik bedoel ; begreep hij jouw standpunt, begrijpt hij waarom je teleurgesteld was en heeft hij gezegd voortaan anders te handelen?

Ik bedoel dus eigenlijk te zeggen, hebben jullie het ook over een gepaste oplossing gehad om evt problemen in de toekomst te vermijden op dit vlak?
Nou, mijn antwoorden zouden hetzelfde zijn behalve op vraag vier. Daar zou mijn antwoord toch echt een volmondig JA zijn. Ik zou er ook onzeker van worden.

Maar je schreef ook dat je vaker had gemerkt dat hij zich moeilijk in kan leven in anderen. Wat voor soort situaties bedoelde je toen?
Vrouwen zijn nou eenmaal goed in multitasken Costello, het is voor mij nog geheel duidelijk .

[...]Mijn antwoordenneeneejajade antwoorden van mijn vriendneejajaja
anoniem_67352 wijzigde dit bericht op 25-07-2008 10:42
Reden: ja en nee omgedraaid
% gewijzigd
quote:Costello schreef op 25 juli 2008 @ 10:35:

Pfff nou sterkte dan maar ermee, ik krijg er helaas de vinger niet achter welke van de vier discussies hier gevoerd wordt.

Ben het er overigens zeer mee eens dat e.e.a. een onvergeeflijk botte actie betreft.

Kom morgen wel even weer kijken hoe jullie vrouwen dit opgelost hebben.

Oi!Misschien moet er een parallel-samenvatting voor mannen komen

Volgens mij is de kwestie vrij simpel: vriendje van TO toont zich een emotionele hork, empathisch beperkt, en hij is ook nog slecht in het verzinnen van goede smoezen. Dat mannen liegen weten we allemaal, maar dan wel graag een beetje doordacht, zeg maar.

Het zijn geen vier discussies, het zijn verschillende uitingen van één onderliggende kwestie. Voor vriend is klaarkomen schijnbaar iets voor hem alleen, waarbij vriendin hooguit instrumenteel is. Voor vriendin is de vraag of ze inderdaad hooguit instrumenteel is, en of ze dat wel acceptabel vindt.

(Maar ik wacht het verloop ook af om te zien of ik het goed zie hoor )
Hier ook mijn bescheiden mening.

Ik vind het ronduit respectloos van je vriend om dit zo te doen.

Zeker vanwege het feit dat je verdriet hebt, hij zou je moeten troosten in een dergelijke situatie! Ik zou het ook niet uit kunnen staan en ik begrijp je gevoel volkomen. Ik zou me sterk afvragen of deze meneer het wel voor je is, omdat hij dus aangeeft dat hij dus elke avond MOET klaarkomen. Ja hallo!! Dat betekent dus dat - als jullie elkaar straks misschien meer gaan zien dan 3x per week- jij ELKE avond sex met hem moet hebben, of anders gaat hij zichzelf, al dan niet in jouw bijzijn, helpen. Nou, leuk is dat zo'n verplicht nummertje, want dat gaat het worden. Dan zal je jezelf altijd bezwaard gaan voelen als je eens geen zin hebt en denken van, daar gaat hij weer zitten rukken.

Hij lijkt me echt een egoistische, inlevingsloze zak, als ik op jouw verhaal af moet gaan.
quote:rider schreef op 25 juli 2008 @ 10:41:

[...]

Misschien moet er een parallel-samenvatting voor mannen komen

Volgens mij is de kwestie vrij simpel: vriendje van TO toont zich een emotionele hork, empathisch beperkt, en hij is ook nog slecht in het verzinnen van goede smoezen. Dat mannen liegen weten we allemaal, maar dan wel graag een beetje doordacht, zeg maar.

Het zijn geen vier discussies, het zijn verschillende uitingen van één onderliggende kwestie. Voor vriend is klaarkomen schijnbaar iets voor hem alleen, waarbij vriendin hooguit instrumenteel is. Voor vriendin is de vraag of ze inderdaad hooguit instrumenteel is, en of ze dat wel acceptabel vindt.

(Maar ik wacht het verloop ook af om te zien of ik het goed zie hoor )

Ik zeg amén broeder Rider!

1. Is het per definitie een probleem dat je man/vriend masturbeert?

Nee

2. Is het per definitie een probleem dat je man/vriend masturbeert waar je bij bent?

Nee

3. Is het per definitie een probleem dat je man/vriend masturbeert waar je bij bent omdat jij geen zin hebt in sex?

Nee

4. Is het per definitie een probleem dat je man/vriend masturbeert waar je bij bent omdat jij geen zin hebt in sex omdat je verdriet hebt?

Dat ligt er maar aan. Ik ben er vrij zeker van dat Meneer Nilsson dat heus weleens heeft gedaan. Niet op momenten dat ik lag te huilen of aangaf troost nodig te hebben. Dan was ie er voor mij. Maar ik heb een periode gehad dat ik zo verdrietig was dat ik echt niet aan sex moest denken en dat duurde een week of wat. En ik heb echt niet alle avonden gehuild toen hoor, ik had ook niet alle avonden behoefte aan trosst. Ik was wél verdrietig. Zou het echt raar vibnden als hij al die tijd 'droog' had gestaan. Ik heb het nooit gemerkt hoor, dus misschien deed ie het ook wel niet, geen idee. Maar omdat hij me alle aandacht geeft die ik nodig heb zou ik het dus niet zo erg vinden als het een keer is gebeurd.

Zou ie het doen als ik echt huilde of ff een arm om me heen wilde, dan wel.

Mag ik van een aantal van jullie 4 ja/nee antwoorden om te kijken of we zo sneller tot de kern van de zaak komen, en te pinpointen wat nou precies het probleem is? Dank!
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:HoiPippiLangkous schreef op 25 juli 2008 @ 11:56:

[...]

Wat doet dat nu in godsnaam ter zake wat mensen op vragen die gesteld zijn antwoorden?? Punt is dat TO zich ongemakkelijk voelt bij het hele gebeuren en zij wil graag hier haar probleem delen en kijken of er mensen zijn die haar begrijpen. En die zijn er.

Dus als jij er een hele andere visie op nahoudt, dan kan dat. Maar dat wil niet zeggen dat TO zich daardoor beter zal gaan voelen.
Huh? Sinds wanneer mag ik geen antwoord geven op een vraag? Dat de TO die niet heeft gesteld maakt toch niks uit of wel?
Je hoeft me geen gelijk te geven, ik heb het al. Vraag maar aan dangeensuus.
quote:Koelkast schreef op 25 juli 2008 @ 12:05:

[...]

Wat doet dat nu in godsnaam ter zake wat mensen op vragen die gesteld zijn antwoorden?? Punt is dat TO zich ongemakkelijk voelt bij het hele gebeuren en zij wil graag hier haar probleem delen en kijken of er mensen zijn die haar begrijpen. En die zijn er.

Dus als jij er een hele andere visie op nahoudt, dan kan dat. Maar dat wil niet zeggen dat TO zich daardoor beter zal gaan voelen.Ik vind de visie van Pippi niet zo heel anders hoor. Ze zegt toch dat dit in haar relatie nooit zou gebeuren als zij zich zo verdrietig voelt? En mag iedereen even zelf weten of ie de vragen wel of niet beantwoord? Ik heb ze ook beantwoord maar daar val je niet over. Misschien omdat het lijkt dat ik het meer met TO eens ben dan Pippi?
quote:Koelkast schreef op 25 juli 2008 @ 12:05:

[...]

Maar dat wil niet zeggen dat TO zich daardoor beter zal gaan voelen.Het voeren van een gesprek op een forum heeft niet per definitie als enige doel dat een TO zich op korte termijn beter zal gaan voelen. Als je het bericht van TO leest, is ze niet zozeer op zoek naar troost, als wel de mogelijkheid te reflecteren op haar ervaring en emoties.
Ik doelde met met mijn posting eerder op de laatste 3 zinnen van pippie die mij nogal stoorden, nl:

Alsof pippie door middel van het beantwoorden van de eerder gestelde vragen het probleem van TO wel even zal oplossen...

Ik denk dat het eerder een gevoelskwestie is, en die los je niet op door een paar vraagjes door verschillende mensen te laten beantwoorden.
Dat heeft zij niet geschreven, dat heeft Costello geschreven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven