Begin 30 en alleen, op zoek naar succesverhalen

09-05-2021 13:59 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: Ik ben begin dertig en nog alleen. Nadat een lange relatie enkele jaren geleden op de klippen liep, ben ik nooit meer iemand tegengekomen waar ik echt een toekomst mee zag. Af en toe ga ik wel op date, maar ik mis die ene klik. Ik ben liever alleen dan met iemand die het net niet is.

Ondertussen bouwt mijn omgeving rustig door. Het is momenteel zelfs zo dat al mijn vriendinnen zwanger zijn, een jong kindje hebben en/of hun bruiloft plannen. Ik ben natuurlijk heel blij voor ze, want hun dromen komen uit. Zelf heb ik echter niets met bruiloften en een kinderwens heb ik ook al niet.

Mijn leven is verder wel heel leuk, en ik vermaak me meestal prima. Maar ik ben toch wel weer toe aan een relatie. Laatst probeerde ik een datingsite waarop ik duidelijk aangaf dat ik geen kinderen wil, maar kreeg toen vooral reacties van mannen die ze wél wilden. Of teksten in hun profiel hadden staan als "trotste papa van 3 prinsesjes". Da's niet helemaal wat ik zoek.

Vandaag ben ik in een mopperbui en heb ik het gevoel dat ik alleen achterblijf. Daarom lees ik graag verhalen van vrouwen die na hun 30e nog een hele leuke partner vonden.
Alle reacties Link kopieren
Skadí schreef:
10-05-2021 18:16
Het schrikt mannen wellicht niet af, maar ik heb in mijn omgeving mannen (collega's, kennissen) openlijk horen vertellen dat ze liever geen vrouw willen die meer verdient dan zij doen :) Komt op mij nogal triest over, maar helaas verzin ik het niet.
Het zou mij werkelijk geen bal interesseren als een vrouw meer verdient dan mij, het zou een ander verhaal zijn als het in alles te merken zou zijn.
Ik kan dan alleen maar waarderen dat zij iets voor elkaar heeft gekregen door zich ergens voor in te zetten.

Zelf alles op orde, geen kinderen, geen issues, geen maffe eisen, leuk huis en baan waar ik mij in kan vinden.

Elkaar waarderen en respecteren vind ik belangrijk en ieder mens is uniek.
Ik ben zelf niet aanwezig op online sites omdat ik het voorheen irritant vond worden.
Uiteindelijk iemand getroffen waar het helaas, na bijna 3 jaar, een tijd geleden toch niet bleek te werken samen.

To: ik begrijp je zeker, niet dat je er iets aan hebt en herinner me een bepaalde druk van toen ik begin 30 was, nu de 40 gepasseerd en meer ‘rust’.
Uiteraard hoop ik voor jou dat je ruimschoots voor die tijd voorzien bent van een fijne catch!
Alle reacties Link kopieren
En om een succesverhaal te schrijven van heel dichtbij:
Mijn zus, halverwege de 40 en 15 jaar single, had geen behoefte aan een vent maar een jaar geleden een, eveneens, eeuwige vrijgezel ontmoet.
Hij heeft zijn huis verkocht en nu wonen ze samen en hebben het heel fijn :-)
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
10-05-2021 18:08
Wat een rare redenering. Er zijn net zoveel mannen als vrouwen dus de vraag en het aanbod zullen ook ongeveer gelijk verdeeld zijn tenzij er iets bijzonders aan de hand is maar dan had dat wel bekend geweest . Dat jij veel vrouwen kent en minder mannen met wat te bieden wil niet zeggen dat dat het beeld is. Niet iedere man of vrouw gaat ook op een datingapp zoeken. Ook is niet alles wat het lijkt, ook hoogopgeleid kan veel issues hebben. Huis, baan auto, carrière en toch problemen. Daarom vind ik clubjes voor hoogopgeleiden ook onzin. IK wil ook niet naar geld of bezit kijken, ieder houdt zijn eigen broek op lijkt me. Wat niet wil zeggen dat je de ander niet kan trakteren, maar de ander hoeft ook niet het gevoel te krijgen in het krijt te staan. Probeer eerst maar eens iemand te vinden met wie je verder wil.

Nee, vraag en aanbod van vrouwen en mannen is niet eerlijk verdeeld.

Er is een grote groep single mannen met weinig opleiding en een laag inkomen.
Er is een grote groep single vrouwen met een hoge opleiding en hoog inkomen.

Die twee groepen matchen niet.

(en dan gaat het er niet om dat opleiding en rijkdom zo belangrijk is, maar het zijn totaal verschillende 'klassen' die weinig aansluiting met elkaar vinden).

De single vrouwen die hier schrijven en klagen over te weinig leuke mannen hebben ook echt te maken met een laag aanbod. Ik hoorde laatst dat er in Amsterdam boven de 40 voor elke single man, 7 single vrouwen zijn.
In_Tenebris schreef:
10-05-2021 19:17
Die zullen er zijn, maar die andere kom je misschien gewoon niet tegen omdat ze niet daten. Ik ga ook niet aan een vrouw na een gesprekje vragen om haar nummer of mijn nummer geven als ik niet weet of ze een relatie heeft, volgens mij de meeste mannen niet. Sowieso na een gesprekje :sick: En waar ontmoet je nu iemand? Ook buiten corona niet zo makkelijk denk ik.

In mijn ervaring geven mannen dan weer best snel hun nummer.
Daarbij, zeker boven de 45 zijn de leukste mannen gewoon getrouwd gebleven.
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
10-05-2021 18:27
Nou ik weet niet. Wel dat hoog opgeleide vrouwen graag een dito man willen, terwijl hoogopgeleide mannen het al prima vinden als een vrouw een beetje snugger is maar vooral lief en zorgzaam.
Vrouwen zijn over het algemeen een stuk kritischer in hun partnerkeuze. Wat ik volkomen logisch vind, want de risico's zijn voor een vrouw groter. (Kans om zwanger te worden, verkracht te worden, om maar wat leuke voorbeelden te noemen.) Maar je moet daarin natuurlijk ook niet doorslaan en naar perfectie zoeken.
Overigens, de meeste single 30+ vrouwen die ik ken, hebben wel wat issues. Bijvoorbeeld onrealistische romantische fantasieën (à la Madame Bovary) waardoor ze op de verkeerde mannen vallen, of ze zijn extreem perfectionistisch of idealistisch en verwachten dat ook van een partner, of ze zijn emotioneel beschadigd en hebben bindingsangst. Dus hoewel dat verder gewoon hartstikke leuke mensen zijn met een goed stel hersens, is het voor mij vaak wel duidelijk waarom het vinden van een stabiele relatie niet lukt.
Dat er best wat vrouwen met issues zijn herken ik wel. De dingen die Daveotion schrijft kloppen wat mij betreft wel. Persoonlijk knap ik daar echt op af. Mijn laatste vriendin had dat en dat wil ik echt niet meer.

Of mannen minder kieskeurig zijn weet ik niet, zeker niet allemaal. Dat er in een universiteitsstad meer vrouwen zijn die hoogopgeleid en single zijn geloof ik wel, meer vrouwen dan mannen die studeren.
Merys schreef:
10-05-2021 22:16
Daarbij, zeker boven de 45 zijn de leukste mannen gewoon getrouwd gebleven.
Waarom? Een partner hebben die niet goed bij je past zegt toch helemaal niets over of je een leuk persoon bent? En of het met een andere persoon niet beter zou kunnen passen? Ik vind dat zo'n rare redenering. Ja natuurlijk is het allemaal makkelijker als je 23 bent, maar andere dingen zijn juist weer veel makkelijker als je 45 bent.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
11-05-2021 10:38
Dat er best wat vrouwen met issues zijn herken ik wel. De dingen die Daveotion schrijft kloppen wat mij betreft wel. Persoonlijk knap ik daar echt op af. Mijn laatste vriendin had dat en dat wil ik echt niet meer.

Of mannen minder kieskeurig zijn weet ik niet, zeker niet allemaal. Dat er in een universiteitsstad meer vrouwen zijn die hoogopgeleid en single zijn geloof ik wel, meer vrouwen dan mannen die studeren.
Ja, ik denk door de bank genomen (uiteraard zullen er ook uitzonderingen zijn) minder kieskeurig dan vrouwen, of dan toch op een andere manier kieskeurig. Vrouwen zie ik vaker obsessen over details (draagt hij wel de juiste schoenen), mannen oordelen vaak wat globaler (inderdaad zoiets als: is ze behalve aantrekkelijk ook nog lief en zorgzaam en een beetje snugger). Ken je het programma First Dates? 9 van de 10 keer is het de vrouw die de man afwijst, terwijl de man een tweede date nog wel ziet zitten.
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
11-05-2021 10:11
Vrouwen zijn over het algemeen een stuk kritischer in hun partnerkeuze. Wat ik volkomen logisch vind, want de risico's zijn voor een vrouw groter. (Kans om zwanger te worden, verkracht te worden, om maar wat leuke voorbeelden te noemen.) Maar je moet daarin natuurlijk ook niet doorslaan en naar perfectie zoeken.
Overigens, de meeste single 30+ vrouwen die ik ken, hebben wel wat issues. Bijvoorbeeld onrealistische romantische fantasieën (à la Madame Bovary) waardoor ze op de verkeerde mannen vallen, of ze zijn extreem perfectionistisch of idealistisch en verwachten dat ook van een partner, of ze zijn emotioneel beschadigd en hebben bindingsangst. Dus hoewel dat verder gewoon hartstikke leuke mensen zijn met een goed stel hersens, is het voor mij vaak wel duidelijk waarom het vinden van een stabiele relatie niet lukt.
Ik denk dat ik in beginsel ook wel op de ‘verkeerde’ mannen val. Mijn exen en huidige partner zijn allemaal krachtige persoonlijkheden, mannen die duidelijk voor ogen hebben wat ze willen en zaken naar hun hand willen zetten. Dat heeft natuurlijk als tegenhanger dat het moeilijk is om ze te bewegen tot acties die niet per definitie in hun voordeel is of die ze overbodig vinden. Bij mijn huidige partner zijn de bedoelingen altijd goed en hij heeft ook oog voor mijn behoeftes, maar soms heeft hij daar wel aansporing of begrenzing in nodig. Als ik vage plannen heb om iets te ondernemen, bijv een cursus voor mijn werk, kan ik dat het best vertellen als het nagenoeg rond is. Anders vraagt hij elke dag wat ik al heb ondernomen, of ik al Pietje en Jantje heb gebeld zoals hij had geadviseerd, etc. Dat legt best wel druk op me. Andersom zou hij dat direct doen. Plannen zijn dan binnen een week verzonnen, overwogen en uitgevoerd.
Zeeuws_meisje schreef:
11-05-2021 10:41
Waarom? Een partner hebben die niet goed bij je past zegt toch helemaal niets over of je een leuk persoon bent? En of het met een andere persoon niet beter zou kunnen passen? Ik vind dat zo'n rare redenering. Ja natuurlijk is het allemaal makkelijker als je 23 bent, maar andere dingen zijn juist weer veel makkelijker als je 45 bent.

Dus omdat jij dat vindt klopt mijn ervaring niet? Ok.
Daveotion schreef:
11-05-2021 11:28
Ja, ik denk door de bank genomen (uiteraard zullen er ook uitzonderingen zijn) minder kieskeurig dan vrouwen, of dan toch op een andere manier kieskeurig. Vrouwen zie ik vaker obsessen over details (draagt hij wel de juiste schoenen), mannen oordelen vaak wat globaler (inderdaad zoiets als: is ze behalve aantrekkelijk ook nog lief en zorgzaam en een beetje snugger). Ken je het programma First Dates? 9 van de 10 keer is het de vrouw die de man afwijst, terwijl de man een tweede date nog wel ziet zitten.


Ik denk dat mannen misschien inderdaad met andere dingen genoegen nemen. Volgens mij zijn er ook best veel mannen die liever niet alleen zijn. Mannen die veeleisend zijn daten volgens mij in de meeste gevallen niet of alleen voor casual. Mijn buurman heeft echt veel vrouwen over de vloer gehad, sommigen ook wel voor een tijdje. Hij zei dat ze allemaal wel wat hadden. Leuke kerel, maar vrouwen verrasten hem ook door hun peuter mee te nemen. Nu heeft hij een vriendin, die ik ook ken, en die heeft hij ontmoet omdat hij bij haar werk eten haalde. Ze passen echt bij elkaar. Zelf geloof ik ook niet in daten, geen zin om tijd te steken in dat gedoe en volgens mij ben ik nog beledigd ook as ik " geghost " word.

First Dates ken ik van naam en omdat ik er hier wel eens wat over lees. Ik ken iemand die daar aan meegedaan heeft, zou in februari uitgezonden worden, niet gekeken, ze heet Ashley ( voor mensen die het op willen zoeken ). Het is in ieder geval niet bedoelt om iemand te vinden als ik het zo begreep. Ik weet het niet meer precies, maar ze had aangeven dat ze van Italië hield en toen ging ze eten met iemand die van pizza hield. Zoiets, het ging om een vergezochte band om mensen samen te brengen. Er was ook erg geknipt.

Bij dit soort programma's gaat het natuurlijk om kijkers trekken en niet om mensen aan een relatie te helpen. Het verkoopt wel. Wat ik me eerder afvraag is of mensen echt verwachten kans te maken op een relatie of dat ze hopen op exposure. Je moet er maar zin in hebben. Ik weet wel vrij zeker dat iemand die daar aan meedoet niet mijn type is, ik ben niet desperate en ik hou van gelijkwaardig.

Toch nog even dan over opleiding. Het is eigenlijk niet eens de opleiding, maar opleiding is wel een indicatie van het denkvermogen. Denkvermogen is waar het eigenlijk omgaat denk ik. Als dat teveel verschilt loop je tegen problemen aan omdat je situaties compleet anders kunt beoordelen. Hoe meer je weet hoe meer je ziet toch? Niet iedereen die slim is heeft een goede opleiding en niet iedereen met een goede opleiding is slim. Het gaat erom of je samen gesprekken kunt hebben en dat je interesses deelt denk ik. Mensen hebben veel verschillende kwaliteiten ook en uitstekend met logaritmes kunnen rekenen vind ik niet beter dan een riool ontstoppen.

Zelfde eigenlijk met geld en bezittingen. Ook daar moet het gelijkwaardig blijven. Ik vind het helemaal niet erg om iets te krijgen en ook niet om het te betalen. Je moet alleen niet het gevoel krijgen dat je " Dankjewel " moet zeggen tegen de ander of erger nog, dat je zelf denk " ik hoor nooit eens dankjewel, terwijl.. ". Hetzelfde met een huis. Behandel dat als een pensioen: wat tijdens de periode samen opgebouwd is wordt gedeeld. Ik vind dat je dat dus zakelijk moet behandelen om gezeur als het misgaat te voorkomen.
Daveotion schreef:
11-05-2021 11:28
Ja, ik denk door de bank genomen (uiteraard zullen er ook uitzonderingen zijn) minder kieskeurig dan vrouwen, of dan toch op een andere manier kieskeurig. Vrouwen zie ik vaker obsessen over details (draagt hij wel de juiste schoenen), mannen oordelen vaak wat globaler (inderdaad zoiets als: is ze behalve aantrekkelijk ook nog lief en zorgzaam en een beetje snugger). Ken je het programma First Dates? 9 van de 10 keer is het de vrouw die de man afwijst, terwijl de man een tweede date nog wel ziet zitten.
Mannen zien seks vaak wel zitten. Vaker dan vrouwen iig. Als het op het uitzoeken van een langdurige partner aankomt, zijn mannen en vrouwen denk ik even kieskeurig?

En dat van die schoenen heb ik nog nooit gehoord haha. Ik let echt nooit op wat een kerel aanheeft of aan zijn voeten draagt. Is dat serieus een criterium voor vrouwen?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn partner leren kennen toen we allebei 45 waren - nu een half jaar geleden. (We zijn nu allebei 46).

We hebben geen kinderwens, ik heb die sowieso helemaal nooit gehad.
Ik heb best wat kikkers gekust, en werd op mijn 30e, 39e en 44e steeds weer single. Natuurlijk leek het altijd alsof ik nooooit meer iemand zou tegenkomen, maar dat is natuurlijk onzin! Mijn vader is eind zeventig en ook in zijn kennissenkring zijn er nog steeds relaties die ontstaan.

Ik ben ook nu heel blij met mijn vriend en wil ook echt heel graag oud worden met hem (en andersom ook :-) ) Hij zegt na een huwelijk van ruim 20 jaar dat hij blij is dat wij elkaar nu pas leren kennen. Eerder waren we er niet aan toe geweest.
Geen zorgen dus: het komt echt goed! Geniet van je tijd alleen, je bent net zo volmaakt in je eentje als mens, als iedereen in een relatie.
Alle reacties Link kopieren
Je zoekt een man van in de dertig die geen kinderen heeft en wil. Die moeten er toch zijn zou je zeggen.
Konijnmetbril schreef:
10-05-2021 21:26
De single vrouwen die hier schrijven en klagen over te weinig leuke mannen hebben ook echt te maken met een laag aanbod. Ik hoorde laatst dat er in Amsterdam boven de 40 voor elke single man, 7 single vrouwen zijn.
o_o
Zijn er dan ook plaatsen waar dat andersom is? Ik vraag dat voor een vriendin..
Alle reacties Link kopieren
Ooit heb ik eens gelezen,dat we hier in Nederland een vrouwen overschot hebben.
En vooral in de steden.

Zelf ben ik nooit getrouwd geweest,ik heb geen kinderen en ook geen kinder wens.

Helaas ben ik nog nooit een man tegen gekomen zonder kinder wens.
Konijnmetbril schreef:
10-05-2021 21:26
De single vrouwen die hier schrijven en klagen over te weinig leuke mannen hebben ook echt te maken met een laag aanbod. Ik hoorde laatst dat er in Amsterdam boven de 40 voor elke single man, 7 single vrouwen zijn.
Ik begrijp het en hoor bovenstaande vaker maar ik ervaar dit irl echt niet zo. Ook niet dat tekort aan mannen. Sterker nog, ik kom meer leuke mannen tegen dan ik had kunnen bedenken en merk weinig verschil dan toen ik halverwege twintig was.

Mijn moeder heeft trouwens op haar 58e haar huidige man leren kennen. Alles is mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Pioen00 schreef:
11-05-2021 17:20
Je zoekt een man van in de dertig die geen kinderen heeft en wil. Die moeten er toch zijn zou je zeggen.

o_o
Zijn er dan ook plaatsen waar dat andersom is? Ik vraag dat voor een vriendin..
Delft misschien?
Delft ja of Wageningen.
Alle reacties Link kopieren
Daveotion schreef:
11-05-2021 10:11
Vrouwen zijn over het algemeen een stuk kritischer in hun partnerkeuze. Wat ik volkomen logisch vind, want de risico's zijn voor een vrouw groter. (Kans om zwanger te worden, verkracht te worden, om maar wat leuke voorbeelden te noemen.) Maar je moet daarin natuurlijk ook niet doorslaan en naar perfectie zoeken.
Dat is zelfs genetisch bepaald, dat vrouwen kritischer zijn in hun partnerkeuze. Het is niet zo dat dit iets is wat we ons in de moderne tijd hebben aangeleerd.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb niet alle reacties gelezen maar je vroeg om succesverhalen en hier is er zeker 1.
Toen ik 32 was had ik helemaal geen zin in een vaste relatie (al jaaaaaren niet). Ik kwam iemand tegen op t werk die ik erg interessant vond maar ook meteen in het hokje ‘niet doen’ plaatste. Dit om meerdere praktische redenen (leeftijd, kinderen) maar ook vooral ‘don’t shit where you eat’. Achteraf bleek hij hetzelfde te hebben.

Ik heb 1,5 jaar de boot afgehouden. En toen zijn we 1x wat gaan eten en sloeg de vlam echt in de pan. Nu 5 jaar samen, getrouwd en heel gelukkig.

Internetdaten is nooit wat voor mij geweest en ik heb er altijd heel los ingestaan: als t komt is t goed, zo niet ook goed. Maar ik ga niet ‘settelen voor less’. Wel denk ik dat onze lange en vrij relaxte (zakelijke) verkenning mijn beeld van hem heeft gekleurd en het dus idd een goed idee is om verder te kijken dan t eerste moment.

Heb je ook mannen in je natuurlijke werk/vrije tijd/sport omgeving oid?

Moraal van t verhaal: je hebt nog tijd zat om de juiste tegen te komen. Erover stressen werkt averechts.
Alle reacties Link kopieren
Een vrouwen overschot in A’dam?
Heh, jammer dat ik niet in de omgeving ( en ook niet wil ) woon.

Wendy,

Ik heb om mij heen heel wat relaties zien sneuvelen omdat de man geen kinderen wilde en de vrouw ( uiteindelijk ) wist dat ze kinderen wilde.
Heel triest natuurlijk.

Heb zelf een kinderwens gehad maar het is er nooit van gekomen en vind mezelf er te oud voor om er nog aan te beginnen.
Alle reacties Link kopieren
moentje_ schreef:
10-05-2021 03:09
Je bent liever alleen dan met iemand die het net niet is schrijf je.
Het valt mij op dat meerdere vrouwen dit roepen die lange tijd vrijgezel zijn en ik vind het zo een ontzettende dooddoener. Als je het vrijgezel zijn beu bent is het misschien goed om wat meer open-minded erin te staan. Waar zit dat ''net niet'' hem meestal in? Uiterlijkheden? Daar zou ik niet teveel waarde aan hechten want een perfecte kop gaat niet garanderen dat jij gelukkig bent. Op sommige gebieden kun je best een ietsiepietsie inleveren want ook de mannen die op het eerste gezicht helemaal perfect voor jou lijken hebben bepaalde dingen waar je later achter komt dat het niet helemaal bij je past maar wat je toch voor lief neemt. Ik denk dat heel wat vrouwen het geluk mis zijn gelopen in de liefde omdat er zo strak wordt vastgehouden aan een checklist in plaats een man gewoon eens een kans te geven, daar kunnen de mooiste relaties uit ontstaan hoor :)
Ik was ook zo'n vrouw die dit riep. Ik kan niet goed omschrijven waar dat "net niet" in zat. Ik had een aantal criteria waaraan een man moest voldoen haha:
- De toekomstplannen over fundamentele zaken moesten hetzelfde zijn (dus qua kinderwens, in welk land wil je wonen etc)
- Geen rare zaken zoals onafgeronde relaties, verslavingen, financien niet op orde etc
- En last but not least: Met hem moest ik me gelukkiger voelen dan zonder. Zonder een specifieke omschrijving waaraan dat moest voldoen. Maar gelukkiger met de gewone dagelijkse dingen dus.

En dat laatste was in mijn geval ook het moeilijkst. Want ik was heel gelukkig met mezelf in mijn eigen huis. Ik ben vaak verliefd geweest. Maar meestal als ik dan aan een beginnende scharrel/relatie begon werd ik toch niet heel happy als ik een week lang naast hem wakker werd. En verlangde ik terug naar alleen slapen. Dat was voor mij dan al een veeg teken aan de wand. Met veel van die mannen kon ik het overigens naderhand nog steeds heel goed vinden en toen ik nog vrijgezel was was dat ook leuk op seksueel gebied.

Maar bij mijn huidige partner had ik helemaal niet dat ik blij was als ik 's avonds weer alleen was en daarom is hij gebleven. Als we 's ochtends onaantrekkelijk wakker worden ben ik nog steeds blij. EN in het dagelijks leven ook. Dus voor mij zit oa daarin het verschil tussen "wel" en "net niet"
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
10-05-2021 09:11
Als je zonder of met weinig chemie begint, ga je dat dan later niet missen? Mijn vriend en ik zijn als vrienden begonnen, hoewel ik hem wel al heel lang leuk vond, maar toen de wederzijdse gevoelens eenmaal waren uitgesproken, was er ook geen houden meer aan. Als je dan 14 jaar verder bent, en het is na een jaar Corona allemaal bweh, heb je in elk geval (de herinnering van) de chemie nog.
Ik denk dat ik de hele tijd verliefd zou worden op anderen, als vriendschap de kern van mijn relatie was. Waarmee ik dan ook weer niet bedoel dat dat niet belangrijk is, ik denk dat je elkaar de leukste moet vinden, maar fysiek moet er wel wat zijn.
Dit is precies de reden waarom kind 1 na 1.5 jaar al onderweg is bij ons haha
Alle reacties Link kopieren
Ik ken mijn vriend al vanaf mijn 14e. Toch sloeg de vlam pas over toen ik bijna 40 was en ik eigenlijk niet meer in de liefde geloofde. (Beide hebben we lange relaties gehad in t verleden) We zijn inmiddels 3 jaar samen en t is mijn beste relatie ooit. Ik heb me nog nooit zo gelijkwaardig, gerespecteerd, veilig, geliefd en toch vrij gevoeld. Dus het kan... echt...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven