Begin 30 en alleen, op zoek naar succesverhalen

09-05-2021 13:59 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: Ik ben begin dertig en nog alleen. Nadat een lange relatie enkele jaren geleden op de klippen liep, ben ik nooit meer iemand tegengekomen waar ik echt een toekomst mee zag. Af en toe ga ik wel op date, maar ik mis die ene klik. Ik ben liever alleen dan met iemand die het net niet is.

Ondertussen bouwt mijn omgeving rustig door. Het is momenteel zelfs zo dat al mijn vriendinnen zwanger zijn, een jong kindje hebben en/of hun bruiloft plannen. Ik ben natuurlijk heel blij voor ze, want hun dromen komen uit. Zelf heb ik echter niets met bruiloften en een kinderwens heb ik ook al niet.

Mijn leven is verder wel heel leuk, en ik vermaak me meestal prima. Maar ik ben toch wel weer toe aan een relatie. Laatst probeerde ik een datingsite waarop ik duidelijk aangaf dat ik geen kinderen wil, maar kreeg toen vooral reacties van mannen die ze wél wilden. Of teksten in hun profiel hadden staan als "trotste papa van 3 prinsesjes". Da's niet helemaal wat ik zoek.

Vandaag ben ik in een mopperbui en heb ik het gevoel dat ik alleen achterblijf. Daarom lees ik graag verhalen van vrouwen die na hun 30e nog een hele leuke partner vonden.
Ritmodelanoche schreef:
10-05-2021 12:01
Op zich vind ik het nu nog niet eens zo erg om single te zijn. Enige waar ik me wel druk over maak is de woningmarkt. Soms voelt het alsof je nu echt met een dubbel inkomen de laatste kans hebt om nog een huis te kunnen kopen samen, en dat het over twee jaar alleen nog maar voorbehouden is aan mensen met een paar ton spaargeld / rijke ouders. En dat je dan het definitief wel kunt schudden.
Sodermalm niks voor jou? Jullie vullen elkaar altijd zo mooi aan, als yin & yang
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
10-05-2021 13:34
Op ieder potje pas een dekseltje. Doordat je geen kinderwens hebt en geen partner wil die al kinderen heeft, streep je wel al 80% van de potentiele kandidaten weg. Dus dat zal het alleen wat lastiger maken.
Ik wilde ook geen partner met jonge kinderen (ik heb zelf ook geen kinderwens gehad) ... maar... als een man wel kinderen heeft dan zijn die op een gegeven moment wel volwassen, dan kan het natuurlijk een heel ander verhaal worden.
Als dat ook al moet meespelen geef ik het definitief op. Straks is Tena aantrekkelijk vanwege zijn huis en de levensverwachting. Daar zou ik echt op afknappen.
Alle reacties Link kopieren
EHV1981 schreef:
10-05-2021 13:34
Op ieder potje pas een dekseltje. Doordat je geen kinderwens hebt en geen partner wil die al kinderen heeft, streep je wel al 80% van de potentiele kandidaten weg. Dus dat zal het alleen wat lastiger maken.
Da's niet erg. Ik heb er maar eentje nodig. Als ik ouder ben en ik mannen ontmoet met volwassen kinderen, wordt het een ander verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 35 en ook alleen. Nog nooit een liefdesrelatie gehad. Soms zou ik dat best willen meemaken, maar twijfel of het nog gaat komen. Ik word niet verliefd, nog nooit een romantische klik met iemand gevoeld. In mijn twintiger jaren een paar keer iets kort gehad met mannen waar ik weinig voor voelde. Omdat ze mij versierden en ik wilde weten wat het inhield. Eigenlijk hoopte ik dat het verliefde gevoel bij mij nog zou groeien. Maar dat was niet zo, in tegendeel. Het hebben van een "vriendje" vond ik maar gedoe. Ik ben verder best een einzelgänger en introvert. Maar soms ook het gevoel dat ik iets mis.
Ik ken echt zat leuke single vrouwen in de leeftijd 30 - 35 die hun zaakjes op orde hebben, maar veel minder ongecompliceerde single mannen. De meeste mannen die lang single zijn in die leeftijdsrange blijken bij nader inzien wat te mankeren. Overmatig drank- en drugsgebruik, geen vaste baan, niet voor zichzelf kunnen zorgen (het is de bedoeling dat jij dat gaat doen), niet kunnen koken, schulden, geen opleiding of vak geleerd, autistisch, star, egoïstisch. Pff, ik heb al zo vaak gewenst dat ik lesbisch was, echt waar.
Alle reacties Link kopieren
Potpourri.

Wat ik juist in mijn omgeving zie.
Is dat vooral de vrouwen die afhankelijk zijn,juist een relatie hebben.
Financieel het niet op orde hebben,of schulden enz, geen rijbewijs.

Juist de vrouwen die alles op een rij hebben juist vrijgezel zijn.
Het schrikt blijkbaar mannen af,als je als vrouw onafhankelijk bent.
Geen idee of het een wisselwerking is. De leuke stabiele mannen hebben al een leuke stabiele chick naast zich. Of een trophy vrouw met issues die dan reteknap is wat voor mannen schijnbaar belangrijker is. En zo blijven er meer leuke single vrouwen over dan mannen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil alleen een relatie met iemand waarmee ik veel raakpunten heb, meerdere interesses kan delen en die me begrijpt. Mijn exen en ik hadden totaal verschillende interesses. Ieder zijn ding, maar als daar geen match in is kan ik er niks mee. Dan waren we snel uitgepraat. Bovendien maakten ze graag opmerkingen over mijn minpunten. Nee, zo'n man hoef ik niet meer.
Potpourri schreef:
10-05-2021 17:48
Geen idee of het een wisselwerking is. De leuke stabiele mannen hebben al een leuke stabiele chick naast zich. Of een trophy vrouw met issues die dan reteknap is wat voor mannen schijnbaar belangrijker is. En zo blijven er meer leuke single vrouwen over dan mannen.


Wat een rare redenering. Er zijn net zoveel mannen als vrouwen dus de vraag en het aanbod zullen ook ongeveer gelijk verdeeld zijn tenzij er iets bijzonders aan de hand is maar dan had dat wel bekend geweest . Dat jij veel vrouwen kent en minder mannen met wat te bieden wil niet zeggen dat dat het beeld is. Niet iedere man of vrouw gaat ook op een datingapp zoeken. Ook is niet alles wat het lijkt, ook hoogopgeleid kan veel issues hebben. Huis, baan auto, carrière en toch problemen. Daarom vind ik clubjes voor hoogopgeleiden ook onzin. IK wil ook niet naar geld of bezit kijken, ieder houdt zijn eigen broek op lijkt me. Wat niet wil zeggen dat je de ander niet kan trakteren, maar de ander hoeft ook niet het gevoel te krijgen in het krijt te staan. Probeer eerst maar eens iemand te vinden met wie je verder wil.
wendy7373 schreef:
10-05-2021 17:30
Potpourri.

Wat ik juist in mijn omgeving zie.
Is dat vooral de vrouwen die afhankelijk zijn,juist een relatie hebben.
Financieel het niet op orde hebben,of schulden enz, geen rijbewijs.

Juist de vrouwen die alles op een rij hebben juist vrijgezel zijn.
Het schrikt blijkbaar mannen af,als je als vrouw onafhankelijk bent.

Het schrikt mannen niet af, onafhankelijke vrouwen leggen de lat hoger.
Alle reacties Link kopieren
Waarom niet een goed datingbureau ipv swipen op het internet.
Heb meerdere mensen in mijn omgeving die het positief is bevallen. Getrouwd en wel nu.
Er zijn zat mannen of potentiele partners zonder kinderwens.
Merys schreef:
10-05-2021 18:12
Het schrikt mannen niet af, onafhankelijke vrouwen leggen de lat hoger.


Mannen ook, wie neemt nou met alles genoegen?
Alle reacties Link kopieren
S7rin schreef:
10-05-2021 12:08
Dank je wel!

We zijn elkaar nooit helemaal uit het oog verloren. Na het stranden van mijn laatste relatie zat ik erg met mijzelf in de knoop. Ik was me ervan bewust dat ik altijd de voor mij "verkeerde" mannen koos en wilde graag weten waarom ik telkens weer dezelfde fout maakte. Dus ben ik therapie gaan volgen en ben een aantal boeken over dat onderwerp gaan lezen. Toen pas ben ik mij gaan beseffen dat je wel op iedereen verliefd kan worden, maar niet met iedereen een relatie kan hebben. En als ik dieper nadacht over wat voor een relatie ik zou willen hebben en met wat voor een persoon, kwam ik tot de conclusie dat ik die kans al had gehad... en had laten schieten. Dus toen heb ik hem gevraagd of hij mij nog een tweede kans wilde geven.

(En zijn antwoord was dat ik de liefde van zijn leven ben, dus dat hij altijd op mij was blijven wachten :flirting: )
Leuk dat je antwoordt en nog leuker te lezen hoe dat is gegaan, dapper hoor dat je hebt durven vragen en gelukkig maar, veel geluk samen
Alle reacties Link kopieren
Het schrikt mannen wellicht niet af, maar ik heb in mijn omgeving mannen (collega's, kennissen) openlijk horen vertellen dat ze liever geen vrouw willen die meer verdient dan zij doen :) Komt op mij nogal triest over, maar helaas verzin ik het niet.
Emboldened by the flame of ambition
In_Tenebris schreef:
10-05-2021 18:15
Mannen ook, wie neemt nou met alles genoegen?

Ik ken ze wel hoor, zowel mannen als vrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Merys schreef:
10-05-2021 18:22
Ik ken ze wel hoor, zowel mannen als vrouwen.
Nou ik weet niet. Wel dat hoog opgeleide vrouwen graag een dito man willen, terwijl hoogopgeleide mannen het al prima vinden als een vrouw een beetje snugger is maar vooral lief en zorgzaam.
Merys schreef:
10-05-2021 18:22
Ik ken ze wel hoor, zowel mannen als vrouwen.

Ik ook. Maar ik vraag me ook vaak af bij een lelijk stel of ze, als ze er beter uitgezien hadden, ze ook samen waren geweest, of dat ze dan een knapper exemplaar namen. Ik verwacht natuurlijk het laatste. Ik denk maar dat niemand nog lekker is met 85 en wil dus kijken naar de inhoud. Als ik iemand leuk vind gaat dat wel samen ook met aantrekkelijk vinden gelukkig. Iemand die mooi is vind ik ook niet per se aantrekkelijk.
KamilleT schreef:
10-05-2021 18:27
Nou ik weet niet. Wel dat hoog opgeleide vrouwen graag een dito man willen, terwijl hoogopgeleide mannen het al prima vinden als een vrouw een beetje snugger is maar vooral lief en zorgzaam.


Echt, ik ben een man en ik vraag me echt af waar jullie dan op selecteren. Van een zorgzame vrouw worden veel mannen ook best nerveus of kriegel denk ik.
Alle reacties Link kopieren
In_Tenebris schreef:
10-05-2021 18:36
Echt, ik ben een man en ik vraag me echt af waar jullie dan op selecteren. Van een zorgzame vrouw worden veel mannen ook best nerveus of kriegel denk ik.
Volgens mij valt dat inderdaad ook wel mee. Ik ken een paar leuke mannen en die stellen gewoon in mijn ogen - normale - eisen aan een vrouw.
Emboldened by the flame of ambition
Skadí schreef:
10-05-2021 18:43
Volgens mij valt dat inderdaad ook wel mee. Ik ken een paar leuke mannen en die stellen gewoon in mijn ogen - normale - eisen aan een vrouw.


Precies, en die zitten met hetzelfde probleem! Niks aan rare eisen, alles op orde en die komen op datingapps ook de raarste dingen tegen terwijl ze eigenlijk gewoon serieus een relatie willen. Denk ook wel dat mensen tegenwoordig meer en andere eisen stellen aan een relatie. Dat zou geen probleem moeten zijn omdat de man en vrouw van tegenwoordig ook niet meer hetzelfde zijn als die uit de jaren 50. Dat hele gedoe over bezittingen, huizen en weet ik wat zou voor mij gelijk het einde betekenen.
In_Tenebris schreef:
10-05-2021 18:50
Precies, en die zitten met hetzelfde probleem! Niks aan rare eisen, alles op orde en die komen op datingapps ook de raarste dingen tegen terwijl ze eigenlijk gewoon serieus een relatie willen. Denk ook wel dat mensen tegenwoordig meer en andere eisen stellen aan een relatie. Dat zou geen probleem moeten zijn omdat de man en vrouw van tegenwoordig ook niet meer hetzelfde zijn als die uit de jaren 50. Dat hele gedoe over bezittingen, huizen en weet ik wat zou voor mij gelijk het einde betekenen.

Ik heb dat ook niet, geef geen barst om opleiding of bezit.
Wat ik wel wil is een man die mij mijn ding laat doen en dat ook leuk vindt.
Ik ben heel lang (12 jaar) alleen geweest, en mijn leven bevalt me prima. Ik zocht dus iemand die daar op aan kon en wilde sluiten.
Merys schreef:
10-05-2021 18:53
Ik heb dat ook niet, geef geen barst om opleiding of bezit.
Wat ik wel wil is een man die mij mijn ding laat doen en dat ook leuk vindt.
Ik ben heel lang (12 jaar) alleen geweest, en mijn leven bevalt me prima. Ik zocht dus iemand die daar op aan kon en wilde sluiten.


Dat is ook de enige juiste insteek denk ik. Je hebt je eigen leven, en samen moet iets toevoegen als het goed is. Ik heb wel eens het idee dat mensen soms vooral liever niet alleen zijn. Een slechte relatie geeft ook meer stress dan alleen zijn.
Heel veel mannen van mijn leeftijd willen zich óf niet binden, óf ze zoeken een huishoudster.
Merys schreef:
10-05-2021 19:07
Heel veel mannen van mijn leeftijd willen zich óf niet binden, óf ze zoeken een huishoudster.

Die zullen er zijn, maar die andere kom je misschien gewoon niet tegen omdat ze niet daten. Ik ga ook niet aan een vrouw na een gesprekje vragen om haar nummer of mijn nummer geven als ik niet weet of ze een relatie heeft, volgens mij de meeste mannen niet. Sowieso na een gesprekje :sick: En waar ontmoet je nu iemand? Ook buiten corona niet zo makkelijk denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven