Begin langzaam af te knappen/zorgen te maken

05-02-2019 14:04 197 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag iedereen,

Na een langere tijd vrijgezel te zijn geweest na een serieuze relatie (incl kindje) heb ik sinds ongeveer 2 maand weer een relatie.
We waren beiden vrijwel meteen smoorverliefd en al na een maand vroeg hij of ik zijn vriendin wilde zijn. Dat wilde ik dolgraag, want ik was ook erg verliefd en graag met hem samen. En ik ben nog steeds verliefd en vind het samen super. Maar er sluipt soms een bepaalde irritatie en zorgpunt in mijn gevoel.
Mijn vriend is namelijk 30 jaar oud, heeft zijn studie nog niet afgerond (zit in eindfase en is binnen enkele maanden klaar) en woont nog bij zijn ouders. Om de 1 of andere reden was ik zo verliefd dat dat me niet interesseerde. En ergens doet dat het me nog steeds niet. Maar hij heeft ook een omgekeerd dag nachtritme waardoor hij pas midden in de nacht naar bed gaat en smiddags wakker wordt. Als we samen zijn past hij zich wel aan aan mijn slaaptijden. Ook is hij in het verleden bij een psycholoog geweest waar depressie en een hele lichte vorm van autisme gesteld. Hij was toen een tiener. Ook heeft hij verder geen echte (bij) banen gehad.
Ergens maak ik me nu wel zorgen: hoe gaat een eventuele toekomst samen er uit zien? Zal hij 'normaal' kunnen functioneren? Er is veel liefde tussen ons en het is een schat. Ik wil hem niet kwijt maar merk dat ik me langzaam een beetje ga irriteren aan zijn dagen nacht ritme (hoe moeilijk is het nou om dat aan te passen?) en dat hij nu dus al ruim een half jaar de deadline van zijn afstuderen vooruit schuift, maar ook niet duidelijk en daadkrachtig lijkt te weten hoe dit aan te pakken. Het is, kort gezegd, een lieve, niet zo praktische dromer.
Ik wil niet in de moederrol schieten maar merk dat ik het soms lastig vind geen advies te geven.
saraah86 wijzigde dit bericht op 05-02-2019 16:16
0.89% gewijzigd
Blankepit schreef:
15-02-2019 14:13
Ik heb geen idee of hij bij een dokter is geweest die hem heeft geadviseerd zijn huidige levenstijl en -ritme vast te houden.
Nee, maar je beweert wel te weten hoe het moet.
Er bestaan ook baantjes in de nacht zoals nachtreceptionist in een hotel, beveiliger, nacht werk in de post, in de productie, op schiphol, ...etc. Maar dat doet hij ook niet. We kunnen de discussie wel in het medische trekken maar deze man bakt er zowel over dag als in de nacht weinig van. Hij is apathisch.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Waar lees je dan dat hij niks doet? Ik heb dat van TO niet gelezen. Wel dat zijn scriptie langer duurt en hij het maar blijft uitstellen, maar wat de achterliggende reden is? Hij schuift het op perfectionisme, maar het kan ook vanuit autisme komen. En wat houdt dat perfectionisme dan in? Dat hij het aan de kant schuift en er niet naar kijkt omdat het toch nooit wordt zoals hij het wil? Of dat hij met ieder stukje veel langer bezig is dan noodzakelijk is omdat hij het perfect wil hebben? Want in het laatste geval krijg je ook uitloop, maar ben je er in ieder geval wel mee bezig. Ik vind dat wel heel makkelijk geconcludeerd wordt dat hij apathisch is en loopt te blowen. Alsof dat de enige mogelijkheden zijn waardoor hij in de huidige situatie zit en alsof er echt geen perspectief is op een betere situatie.
Pffff ik ben echt even chagrijnig.
Gisteren hadden we nog gebeld en zei hij echt eerder uit bed te willen gaan. Ook omdat hij dit weekend verplichting heeft waarvoor hij op tijd uit bed moet.

Ik had hem vanochtend even kort geappt of hij mij nog zijn postcode door wil sturen (heb ik ergens voor nodig). Ik kreeg om half 1 het bericht : ja doe ik schatje! Dus ik dacht: zo, goed bezig! Maar nu is het inmiddels al 3u en nog geen postcode binnen. Dus of hij is weer in slaap gevallen of hij geeft het geen prioriteit. Terwijl hij gisteren nog zei echt beter te willen worden en willen veranderen
Saraah86 schreef:
15-02-2019 14:58
Gisteren hadden we nog gebeld en zei hij echt eerder uit bed te willen gaan. Ook omdat hij dit weekend verplichting heeft waarvoor hij op tijd uit bed moet.

Ik had hem vanochtend even kort geappt of hij mij nog zijn postcode door wil sturen (heb ik ergens voor nodig). Ik kreeg om half 1 het bericht : ja doe ik schatje! Dus ik dacht: zo, goed bezig! Maar nu is het inmiddels al 3u en nog geen postcode binnen. Dus of hij is weer in slaap gevallen of hij geeft het geen prioriteit. Terwijl hij gisteren nog zei echt beter te willen worden en willen veranderen
Je gaat dit nog jarenlang krijgen hè als je nu met hem doorgaat. Het zit echt in hem, of beter gezegd: wat jij zoekt zit niet in hem.
Saraah86 schreef:

Dit gaat hem toch niet worden jullie samen? Ik zou doodongelukkig van zo'n gast worden. Geen werk, de hele dag op bed. En je hebt een kindje
Wat houdt je nog in die relatie als je je nu al zo stoort aan hem?
MrsLady schreef:
15-02-2019 14:32
Waar lees je dan dat hij niks doet? Ik heb dat van TO niet gelezen. Wel dat zijn scriptie langer duurt en hij het maar blijft uitstellen, maar wat de achterliggende reden is? Hij schuift het op perfectionisme, maar het kan ook vanuit autisme komen. En wat houdt dat perfectionisme dan in? Dat hij het aan de kant schuift en er niet naar kijkt omdat het toch nooit wordt zoals hij het wil? Of dat hij met ieder stukje veel langer bezig is dan noodzakelijk is omdat hij het perfect wil hebben? Want in het laatste geval krijg je ook uitloop, maar ben je er in ieder geval wel mee bezig. Ik vind dat wel heel makkelijk geconcludeerd wordt dat hij apathisch is en loopt te blowen. Alsof dat de enige mogelijkheden zijn waardoor hij in de huidige situatie zit en alsof er echt geen perspectief is op een betere situatie.
Ik zou niet zeggen dat hij niks doet, maar het is in ieder geval niet zo constructief. En op die leeftijd nog nooit een baan hebben gehad, is best verwonderlijk.

Er zal misschien best perspectief zijn op een betere situatie maar het feit dat daar nu al zo hard getrokken moet worden (psychische hulp voor ritme, hulp bij schrijven), voorspelt weinig goeds.

Ik lees ook nergens iets dat wijst op intrinsieke motivatie. Hij wil nu namelijk zijn best doen om met TS een toekomst te bouwen, niet omdat hij zelf geen zin meer heeft in deze lamlendigheid.
Hoe durft hij! Zomaar niet naar je luisteren...
Saraah86 schreef:

Huh?

Hij antwoordt met een veel langer antwoord dan 1234AB maar dus geen postcode?

En waarom bemoeder je hem? Stop daarmee. Als hij op tijd op moet in het weekend is dat zijn pakkie an. Hoe laat hij vandaag opstaat gaat je feitelijk niks aan. Of het hem morgen lukt eigenlijk ook niet. Zijn postcode kun je Googlen. Je wil hem niet, waarom maakje jezelf wijs dat je verliefd bent? Zo kom je totaal niet over. Het klinkt meer alsof je nu iemand hebt en dus niet los wil laten, maar uit niks blijkt dat jullie een match zijn.
Saraah86 schreef:

Zijn gedrag is niet volwassen voor z’n leeftijd, maar jij hebt ook een niet gezonde controledwang en je gedraagt je nu al als zijn moeder. En deze relatie is pas 2 (!) maanden oud. Gaat nog gezellig worden :facepalm:
waar heb jij zijn postcode voor nodig...?
Lorem Ipsum
De postcode kun je toch ook gewoon zelf opzoeken op internet.
Saraah86 schreef:

Ik vind dat je zeurt en ik begrijp niet waarom je met hem verder wil.
Wanneer je de straat, het huisnummer en de plaats weet dan is de postcode toch zo bij elkaar gegoogled.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
15-02-2019 16:40
Wanneer je de straat, het huisnummer en de plaats weet dan is de postcode toch zo bij elkaar gegoogled.
precies
Die man verandert niet. Laat hem lekker bij zijn ouders thuis. Jij hebt al een kind en hij heeft al een moeder.
viva-amber schreef:
15-02-2019 16:40
Ach, gewoon even vragen is toch ook prima? Maar als je dan als antwoord krijgt, tuurlijk schatje, die stuur ik je en dan twee uur niks, dan weet ie kennelijk zn eigen postcode niet uit zn hoofd, of hij heeft een serieuze mentale beperking, of allebei.
Annelleke schreef:
15-02-2019 16:13
Hij antwoordt met een veel langer antwoord dan 1234AB maar dus geen postcode?
:biggrin:
Waarschijnlijk moet hij het even aan zijn moeder vragen.

Eén ding weet ik wel; als mijn kind het op 30-jarige leeftijd nodig heeft om tijdelijk weer in te wonen, wordt er een normaal dag- en nachtritme aangehouden. Maar vooral een doel gesteld hoe zo snel mogelijk weer een eigen zelfstandig leven te leiden en stappen gezet om die doelen te halen. Ik begrijp niet dat zijn ouders dit zo maar accepteren.
julius schreef:
15-02-2019 17:00
Ach, gewoon even vragen is toch ook prima? Maar als je dan als antwoord krijgt, tuurlijk schatje, die stuur ik je en dan twee uur niks, dan weet ie kennelijk zn eigen postcode niet uit zn hoofd, of hij heeft een serieuze mentale beperking, of allebei.
Of hij heeft het misschien druk.
ElHefe schreef:
15-02-2019 11:39
'is binnen enkele maanden klaar'

Ja hoor. Als deze kerel dit jaar afstudeert vreet ik mijn schoen op.
:hihi:
turquasi schreef:
15-02-2019 16:21
waar heb jij zijn postcode voor nodig...?
adreswijziging, kan ze inwonen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Blankepit schreef:
15-02-2019 17:17

Eén ding weet ik wel; als mijn kind het op 30-jarige leeftijd nodig heeft om tijdelijk weer in te wonen, wordt er een normaal dag- en nachtritme aangehouden. Maar vooral een doel gesteld hoe zo snel mogelijk weer een eigen zelfstandig leven te leiden en stappen gezet om die doelen te halen. Ik begrijp niet dat zijn ouders dit zo maar accepteren.
Want?
viva-amber schreef:
15-02-2019 17:20
Of hij heeft het misschien druk.
Vandaar dat ie wel kon sturen dat ie zn postcode zou sturen. Drukdrukdruk.
Saraah86 schreef:
05-02-2019 14:21
Nou precies dit is dus waar ik over twijfel. Ik wil wel een stabiele vent als ik hem introduceer in het leven van m'n kind
Ja, dus niet introduceren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven