Begrijp hier niets van

21-06-2009 18:24 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Jee, ik weet eigenlijk niet zo heel goed wat ik wil met dit topic. Maar goed, misschien helpt het al om dit even op te schrijven aangezien ik weer behoorlijk onrustig ben.

Twee weken geleden is er een einde gekomen aan mijn reeks van dates met een leuke man (in totaal hebben we twee maanden gedate). Waar ik mee worstel is dat hij het best abrupt af heeft gekapt. Het leek allemaal heel goed te gaan en ik dacht eindelijk eens een oprechte man te hebben getroffen. Hij deed erg zijn best voor mij en was erg complimenteus. We hadden het leuk, maakten plannen voor over een paar maanden en begonnen elkaars vrienden te leren kennen. Ik begon mij steeds meer voor hem open te stellen en hij wist dat ik hem erg leuk begon te vinden. Wel was ik wat voorzichtig met sms-en en bellen. Ik vond het heerlijk om van hem te horen, maar wilde hem niet te veel benauwen.

Na nog een heerlijk weekend te hebben gehad samen (dat zei hij zelf) dacht ik dat het goed ging tussen ons. Op donderdag had ik met hem afgesproken en daarna zou ik bij hem blijven slapen. Dat liep dus anders. Hij gaf die donderdag ineens aan er niet mee verder te willen gaan. Hij had het gesprek nogal slecht getimed waardoor we er niet echt lang over hebben kunnen spreken (volgens mij een bewuste actie). Voor de rest was hij kil, afstandelijk en vastberaden. Zijn redenen waren voor mij ook nogal verwarrend. Hij gaf aan niet genoeg gevoelens voor mij te hebben, maar dat lijkt zo in contrast met hoe hij zich gedroeg (voor die donderdag dan). Daarna gooide hij het erop dat wij niet goed bij elkaar passen (waarom dat wist hij niet en waarom is hij er dan na drie dates niet mee gekapt?). Hij zegt dat hij deze twijfels vanaf dinsdag had. Wat ik heel raar vond, is dat hij mij nauwelijks aan kon kijken.

Wat ik dus totaal niet begrijp is hoe iemand zo om kan slaan van het ene op het andere moment. Kunnen je gevoelens zo snel omslaan in twee dagen zonder duidelijke reden of ben ik ben ik gewoon keihard in zijn charmeoffensief getrapt? Of zou hij iemand anders hebben ontmoet? Ik zou al zo veel meer rust hebben als ik het tenminste wist wat er gaande is.

Overigens heb ik hem na een week nog een sms gestuurd om te vragen hoe het ging. Ik kreeg daar als reactie op dat hij blij was van mij te horen, dat hij veel goede herinneringen koestert en dat hij mij het alle beste wenst voor de toekomst. Wel heel afstandelijk allemaal en duidelijk een afscheid. Vet balen deze toestand!
Hij was ook echt single toen jij hem ontmoette? Of had hij stiekem nog een relatie?
Bij zulk soort dilemma's is het enige antwoord dat mijn mannelijke vrienden geven: Hou op met de waarom vraag te stellen. Je krijgt er namelijk geen antwoord op. En de uitkomst wordt er ook niet anders van. Wat voor reden deze man ook gehad heeft om jullie daten te eindigen, hij heeft het geeindigd.

Helaas.
inderdaad vet balen......
Rare gang van zaken. Volgens mij heeft ie een vaste relatie en ben jij het scharreltje.

Maar goed, gedane zaken nemen geen keer. Het is over dus probeer het achter je te laten.
TO heel pijnlijk voor je. Maar hij heeft wel eerlijk gezegd geen gevoelens meer voor je te hebben, das duidelijk.

Begrijp wel dat je mss nog wat vragen hebt maar denk niet dat je daar een antwoord op krijgt.

Verbazingwekkend blijft het en wens je succes met het verwerken meid
Winkelmandje, dat zal toch wel?! Ik ben wel redelijk vaak bij hem thuis geweest en ik heb een aantal van zijn vrienden ontmoet.

Lunax, tja dat is ook zeker zo. Het is alleen lastig om hier niet meer over na te denken... Baal ook gewoon dat ik mannen dus echt totaal niet kan inschatten.
Ja Lomasi dat was het eerste wat in mijn opkwam! Of hij heeft een ander ontmoet?

Waarom kan je anders iemand niet recht in de ogen aankijken?

Hij schaamt zich ergens voor....
Wat een rotsituatie zeg. Ik snap dat je vol vragen zit en je gewoon een duidelijk antwoord wil hebben. Ik denk ook dat je weet dat je die niet zult krijgen. Je zult het los moeten laten, hoe moeilijk dit ook is. Het is over en uit, en gezien de manier waarop is dat misschien ook wel het beste.

Sterkte!!
Dat snap ik hoor Lomasi. Ik ben er namelijk de oppermeester is om de "waarom" vraag te stellen. Tot vervelens aan toe. En niet alleen aan mezelf maar ook aan vriendinnen, collega's en het meest van alles aan hem....

En ik werd er niet wijzer van. Het hielp niet. Elk antwoord dat er al kwam riep weer een volgende vraag op....

Al doende leer ik En dus heb ik de grote waarom vraag uit mijn woordenboek geschrapt en blijf het er maar op houden dat ik mannen (over het algemeen) gewoon niet snap. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk
Bah, wat ellendig....

Lullig, zo'n voldongen feit waar je ineens voor staat. Hij wil niet meer en de reden waarom, dat moet je je maar niet te lang afvragen na zo'n korte tijd gedate te hebben. Ik denk dat de vrienden van Lunax gelijk hebben, je hoort toch nooit hoe het werkelijk zit.

Ze zitten er tussen, de abrupte jongens. Ik ben er ook een paar tegengekomen. Zit jij nog te zwijmelen, hebben zij je al afgeserveerd en dat hoor je dan even in een mail of in een kort telefoongesprek. Erg rot maar helaas iets wat je niet kunt vermijden op de relatiemarkt.
Héél vervelend

Het eerste wat in mij opkomt is dat jij niet de enige was waarmee hij aan het daten was en bij een ander meer voelde.

Ik denk dat je inderdaad nooit antwoord zal krijgen op al je vragen.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Hey,

Ik lees mijn verhaal van een tijd terug. Waren ook 2 maandjes "samen". Net hetzelfde meegemaakt, hij prees mij in de hemel, zijn familie ontmoet, veel complimentjes, ... Na een geweldig leuk weekend, voor mijn gevoel, ineens hij twijfels. Ik schrok me echt een bult, had dat echt niet zien aankomen. Bij gesprek iets later zei hij ook dat zijn gevoel weg was. Hij durfde mij ook niet aankijken, maar ik denk dat dat eerder is omdat hij zich schaamt dat hij je het gevoel gegeven heeft dat het goed zat tussen jullie en hij nu het ineens afkapt.

Bij mij weet ik inmiddels dat hij geen ander had (toen), is ook wel even door mijn gedachten gegaan toen.

Ik heb het er ook even moeilijk mee gehad, maar bedenk dat het niet zo heel lang was en beter nu dan wanneer je hechtere band had opgebouwd (als dat een troost kan zijn).

Denk dat zowel bij jou als mij, het mannen waren die graag een relatie wilden, op papier waren we ideaal voor hen, ze zijn ervoor gegaan (te hard van stapel gelopen?) en moeten dan toch inzien dat er iets mankeerde, hoe graag ze het ook wilden ... Denk dat het hiermee iets te maken heeft.

Het blijft hoe dan ook k*t, maar probeer die vragen inderdaad los te laten, want ik vraag mij ook af of ze het zelf wel goed kunnen verwoorden en heb ook de indruk dat ze liever zelf ook niet meer terugkijken...
Heel vervelend voor je. Maar stop maar met vragen stellen waar je nooit een antwoord op zult krijgen. Het is erg lullig van hem, maar als hij zo wil doen kun je er weinig tegenin brengen. Niet meer sms-en, bellen, etc.
Bedankt voor de lieve reacties! Dat doet mij goed!

Ik vrees dat ik in ieder geval voorlopig geen antwoord op de grote waarom vraag krijg. Het is inderdaad goed mogelijk dat hij een ander heeft ontmoet... Dat zou wel verklaren waarom het allemaal heel snel afgehandeld moest zijn en hij mij niet kon aankijken.

Aan de andere kant zou het verhaal van Mellie001 ook goed kunnen kloppen. Hij zei dat hij het echt geprobeerd had om het juiste gevoel te krijgen, omdat hij mij zo mooi, intelligent en blabla vond. Maar dan begrijp ik niet waarom hij eerder wel zo in de wolken leek te zijn en ineens niet meer. Bovendien kun je dan toch eerst je twijfels kenbaar maken en dit bespreken? Nu is het zo plotseling en vooral heel kil.

Maar goed, nu moet ik proberen er mee om te gaan. Helaas heeft vast niemand de gouden tip om hem uit mijn hoofd te krijgen. Ik vrees dat ik alleen wel met hem over een maand ga afspreken om in ieder geval duidelijk te krijgen of hij niet gelogen heeft over het feit dat zijn soa test in orde was. Tja, ik weet het dom, dom, dom om iemand daar zo snel in te vertrouwen. Dat doe je dus ook eens en nooit meer!
quote:Lomasi schreef op 21 juni 2009 @ 19:32:

Ik vrees dat ik alleen wel met hem over een maand ga afspreken om in ieder geval duidelijk te krijgen of hij niet gelogen heeft over het feit dat zijn soa test in orde was. Tja, ik weet het dom, dom, dom om iemand daar zo snel in te vertrouwen. Dat doe je dus ook eens en nooit meer!En wat wil je dan over een maand van hem horen? Dat hij zegt dat hij echt een soa test heeft gedaan? Dat heeft hij je tenslotte al gezegd. Dat antwoord zal hij niet ineens veranderen nu het 'uit' is. Ik zou voor de zekerheid gewoon maar even naar de huisarts gaan voor een testje.
quote:Lomasi schreef op 21 juni 2009 @ 19:32:

Aan de andere kant zou het verhaal van Mellie001 ook goed kunnen kloppen. Hij zei dat hij het echt geprobeerd had om het juiste gevoel te krijgen, omdat hij mij zo mooi, intelligent en blabla vond. Maar dan begrijp ik niet waarom hij eerder wel zo in de wolken leek te zijn en ineens niet meer. Bovendien kun je dan toch eerst je twijfels kenbaar maken en dit bespreken? Nu is het zo plotseling en vooral heel kil.

Dát heet nou man

Mannen delen hun twijfels niet. Die zien iets, willen er voor gaan en denken dat het vanzelf goed komt. Als dan blijkt dat dat toch niet helemaal zo werkt zijn ze ook heel resoluut. Dan is het klaar. Geen praten meer over. Ik weet dat ik nu generaliseer, maar zeker bij iets wat nog zo relatief kort gaande was is dit wel een beetje de gedachtengang hoor volgens mij.
ik heb ook ooit 4 maanden een relatie gehad.

hij was het helemaal, dacht ik.

later bleek dat hij voldeed aan mijn lijstje maar het niet was...

na 2 maanden kwam ik daar achter. dat vond ik zo erg dat ik het nog 2 maanden aan heb gekeken maar er kwam echt geen gevoel mee bij kijken.

ik was verliefd geworden op een ideaalbeeld en hij bleek het gewoon niet te zijn.

ik had mezelf ingepraat dat ik verliefd op hem was... maar ik had mezelf, en hem, voor de gek gehouden.

na 4 maanden heb ik het uit gemaakt. voor hem was dat ook abrubt en plots...

ik kon alleen maar uitleggen dat ik het gevoel niet meer had en dat ik hem niet miste als ik hem een paar dagen zag....

dus het verhaal van melli kan denk ik goed kloppen.

soms kunnen mensen zichzelf heel goed voor de gek houden en dan zo hard hun best doen daarvoor...
Lunax, daar heb je een punt. Maar ik was natuurlijk ook al van plan om zelf bij de GGD langs te gaan. Misschien wordt het dan stiekem eerder weer een manier om met een 'geldige'’ reden contact met hem te zoeken. Want reken maar dat ik er dan über hot uit zal zien, haha. Beter van niet dus!

Voor de rest is tweede post ook heel duidelijk! Zo moet ik er gewoon tegen aan gaan kijken.

Rary, jouw reactie op de post van Mellie001 geeft stof tot nadenken. Of het geeft me eerder het inzicht dat ik het gewoon zo snel mogelijk moet afsluiten.
Meestal hebben mannen die met dit soort vage verhalen komen gewoon een ander. Vooral als ze ogenschijnlijk out of the blue een relatie beëindigen.

Mooi k*t. sterkte!
Hi Lomasi,

Balen voor je. Ik zou er wel van uitgaan als een man dat zegt hij het ook meent. Ik heb dat ook weleens gehad. Gevoel kan zomaar weg zijn.

Waar heb je hem ontmoet? Kende je hem via vrienden? Of via een datingsite?
Ja, het is duidelijk dat het gevoel er niet meer is bij hem.

Ik heb hem leren kennen tijdens het uitgaan. Toen heeft hij mijn nummer gevraagd aan het einde van de avond (pas toen durfde hij mij aan te spreken).
*dubbel bericht*
Lomasie, volgens mij zeggen Rary en ik hetzelfde. Alleen doet zij dat iets uitgebreider en vanuit haar eigen point of view. Blijft wel dezelfde conclusie helaas....

En echt niet doen hoor.... geen excuses zoeken om hem nog te zien. Als hij ook maar half twijfelt dan zoekt hij jou wel weer op. Maar reken daar niet al te hard op.

Het is gewoon k*t. Maar ben bang dat je je er echt bij neer zult moeten leggen...
Nee, we hebben veel meer dan drie dates gehad. Het was best wel intensief daarom is het even wennen om hem ineens niet meer te zien.

Lunax, ik probeer mij er ook bij neer te leggen. Het is ook zonde om te veel energie te steken in een man die mij duidelijk niet meer wil. Het zal nog wel even rot voelen, maar gelukkig weet ik ook wel dat het weer slijt. Al heb ik wel de neiging om te lang in dit soort dingen te blijven hangen. Inmiddels heb ik wel al zijn smsjes gewist en de foto's op mijn telefoon. Op mijn computer heb ik nog wel een paar foto's, want ik vind het zonde om alles weg te doen. Gelukkig heb ik niet de neiging om naar zijn foto's te staren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven