Beklemmende omgangsregeling
zondag 13 oktober 2019 om 14:15
Mijn ex en ik zijn sinds een jaar uit elkaar. Omdat woonruimte vinden voor ex moeilijk was, heeft hij hier een tijdje gewoond.
Inmiddels wel een kamer.
Voor ons kind konden we daarom nog geen goede omgangsregeling of co-ouderschap vastleggen.
We hebben afgesproken dat ex daarom 2 keer in de week hier eet en op zaterdag en vrijdag- als ik werk - hier eet en slaapt op een eigen kamer met bed.
We zijn niet voor niets uit elkaar, ex heeft een DSM met persoonlijkheids/bindingsproblematiek (heeft als kind in een sekte gezeten en is verstoten door ouders) dit heeft ervoor gezorgd dat het een heftige relatie was.
Nu zit ik door deze omstandigheden waarin ik mijn ex zijn kind niet wil ontzeggen in een beklemmende regeling.
Ik vind ex geen fijn persoon, maar moet nu 2 dagen per week wel samen eten. In de weekenden blijft hij tot zondagavond gewoon hangen alsof hij hier woont of hij gaat met zoon weg waardoor ik alleen thuis hang en de boel kan opruimen en de was doen etc.
Ik zie zoon dus alleen in situaties van opstaan, naar school brengen, van school en opvang halen en dan de avondroutine. In de weekenden zit ex overal in mijn nek te hijgen.
Als ik iets met zoon wil ondernemen staat hij erop dat hij mee gaat omdat het leuker als gezin is voor zoon.
Ik voel mij gevangen in een verbroken relatie, maar wil ook het beste voor onze zoon.
Wat zouden jullie doen?
Ik wil eigenlijk dat ex meer afstand neemt. Daarnaast is het idee dat hij hier zo vaak en zo lang mogelijk is gewoon onprettig.
Inmiddels wel een kamer.
Voor ons kind konden we daarom nog geen goede omgangsregeling of co-ouderschap vastleggen.
We hebben afgesproken dat ex daarom 2 keer in de week hier eet en op zaterdag en vrijdag- als ik werk - hier eet en slaapt op een eigen kamer met bed.
We zijn niet voor niets uit elkaar, ex heeft een DSM met persoonlijkheids/bindingsproblematiek (heeft als kind in een sekte gezeten en is verstoten door ouders) dit heeft ervoor gezorgd dat het een heftige relatie was.
Nu zit ik door deze omstandigheden waarin ik mijn ex zijn kind niet wil ontzeggen in een beklemmende regeling.
Ik vind ex geen fijn persoon, maar moet nu 2 dagen per week wel samen eten. In de weekenden blijft hij tot zondagavond gewoon hangen alsof hij hier woont of hij gaat met zoon weg waardoor ik alleen thuis hang en de boel kan opruimen en de was doen etc.
Ik zie zoon dus alleen in situaties van opstaan, naar school brengen, van school en opvang halen en dan de avondroutine. In de weekenden zit ex overal in mijn nek te hijgen.
Als ik iets met zoon wil ondernemen staat hij erop dat hij mee gaat omdat het leuker als gezin is voor zoon.
Ik voel mij gevangen in een verbroken relatie, maar wil ook het beste voor onze zoon.
Wat zouden jullie doen?
Ik wil eigenlijk dat ex meer afstand neemt. Daarnaast is het idee dat hij hier zo vaak en zo lang mogelijk is gewoon onprettig.
anoniem_636d0c16a221d wijzigde dit bericht op 13-10-2019 15:31
0.07% gewijzigd
zondag 13 oktober 2019 om 21:54
Ik kan goed begrijpen dat deze regeling je beklemt (en nog meer dat het je dochter beklemt
). Ik zou met je ex afspreken in een café/restaurant om te bespreken hoe jullie het verder vorm gaan geven. Dat je meer behoefte hebt aan je eigen ruimte/leven, daarom niet meer samen in jouw huis wil verblijven en vragen wanneer hij graag zoon zou willen hebben.
zondag 13 oktober 2019 om 23:06
En waarom heb je een kind met hem???? Wat maakte dat dat een goed idee was? En nou jammeren dat het geen leuke man is. Your shit, you owe it. Deal er maar mee, de rest van je leven. Helaas erg sneu voor je kind. - sorry hoor, maar ik ben zo klaar met mensen die maar koters op de wereld zetten zonder er over na te denken met wie (oh het was zo'n goede man......ook al spoorde hij niet. IK wilde een kind!) laat staan WAAROM een kind op de wereld zetten...
She used to say, All those good people
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
Down on Jubilee Street
They ought to practice what they preach
zondag 13 oktober 2019 om 23:32
En ik ben zo klaar met mensen die deze opmerking maken.Javier schreef: ↑13-10-2019 23:06En waarom heb je een kind met hem???? Wat maakte dat dat een goed idee was? En nou jammeren dat het geen leuke man is. Your shit, you owe it. Deal er maar mee, de rest van je leven. Helaas erg sneu voor je kind. - sorry hoor, maar ik ben zo klaar met mensen die maar koters op de wereld zetten zonder er over na te denken met wie
maandag 14 oktober 2019 om 02:32
maandag 14 oktober 2019 om 05:30
Het is best een logische vraag toch? TS geeft aan dat hij altijd zo is geweest en toch maakte ze twee kinderen met hem. Hoewel het niet de meest constructieve discussie is, snap ik de vraag wel.citronella schreef: ↑14-10-2019 02:32Wel eens gezegd mag worden? Het wordt in werkelijk ieder topic weer herhaald hoor, je bent niet origineel
Ik snap zelf niet helemaal waarom sommigen TS te goed noemen. Ze creëert notabene een situatie waarbij dochter steeds haar huis moet ontvluchten.
TS, ik zou de bal bij hem neerleggen.
Zeggen dat dit niet werkt en wat hij zelf voor oplossing is. Prima om het contact met de andere ouder te faciliteren maar dit gaat wel erg ver. Jij lijkt meer moeite te doen dan hem.
maandag 14 oktober 2019 om 06:51
Dat werd natuurlijk pas na driekwart van het topic duidelijk.vivautrecht85 schreef: ↑14-10-2019 05:30Het is best een logische vraag toch? TS geeft aan dat hij altijd zo is geweest en toch maakte ze twee kinderen met hem. Hoewel het niet de meest constructieve discussie is, snap ik de vraag wel.
Ik snap zelf niet helemaal waarom sommigen TS te goed noemen. Ze creëert notabene een situatie waarbij dochter steeds haar huis moet ontvluchten.
Zeggen dat dit niet werkt en wat hij zelf voor oplossing is. Prima om het contact met de andere ouder te faciliteren maar dit gaat wel erg ver. Jij lijkt meer moeite te doen dan hem.
maandag 14 oktober 2019 om 07:09
Same.
maandag 14 oktober 2019 om 07:59
Daar heb je een punt maar ook daarvoor klonk de situatie dusdanig ongezond dat ik niet begreep dat mensen TS te goed noemen. Vader extreem claimerig naar kind en ook nog eens TS in allerlei bizarre situaties brengen. Klinkt niet als een goede veilige situatie voor het kind die heus wel meekrijgt dat deze spanningen er zijn. Volgens mij vindt ze hem vooral handige "oppas".SallySpectra* schreef: ↑14-10-2019 06:51Dat werd natuurlijk pas na driekwart van het topic duidelijk.
maandag 14 oktober 2019 om 07:59
Hij herft nu toch eigen woonruimte?
Dus op naar de rechter. Tijd om de omgangsregeling aan te passen.
1x per week op woensdag en dan om het weekend. Of elke vrijdag tot en met zatetdag ofzo? Ga met hem in gesprek. Dat dit zo niet meer kan.
Dat samen eten is niet perse verkeerd.
Eet op woensdag bij hem, als je, je kinderen daar af zet. Je kunt dan ook weer gaan zo snel als je wilt.
In de huidige situatie kun jij nooit verder met je eigen leven.
1x per week op woensdag en dan om het weekend. Of elke vrijdag tot en met zatetdag ofzo? Ga met hem in gesprek. Dat dit zo niet meer kan.
Eet op woensdag bij hem, als je, je kinderen daar af zet. Je kunt dan ook weer gaan zo snel als je wilt.
de wereld wacht om ontdekt te worden
maandag 14 oktober 2019 om 08:09
Ontvluchten wordt hier ingevuld, zo is het niet. Ze wil geen contact. Maar nu moet ik meer gaan uitleggen dan ik wil. Dochter sport op topnivo en is de dagen dat vader hier eet aan het trainen, dus niets ontvluchten. Op de vrijdag vlucht ze ook niet, dan sport ze ook en logeert geheel uit eigen zin en wil bij haar oma die dichtbij de sportactiviteit woont. Iets wat ze daarvoor ook deed. Ik vind het jammer dat ik aangeef niet teveel details daarover te willen geven en vervolgens word ik ertoe gedwongen omdat mensen anders zaken negatief invullen. Ik heb haar niet voor niets uit het verhaal gelaten.vivautrecht85 schreef: ↑14-10-2019 05:30Het is best een logische vraag toch? TS geeft aan dat hij altijd zo is geweest en toch maakte ze twee kinderen met hem. Hoewel het niet de meest constructieve discussie is, snap ik de vraag wel.
maandag 14 oktober 2019 om 08:11
Woonruimte is een groot woord, het is een kamer van 3 x 3.thanx schreef: ↑14-10-2019 07:59Hij herft nu toch eigen woonruimte?
Ik verwacht niet dat de rechter een omgangsregeling vast wil leggen zonder fatsoenlijke woonruimte. Daarnaast zou verhuurder ook niet zitten te wachten op elk weekend kinderen in het kamertje.
maandag 14 oktober 2019 om 08:12
Niks handige oppas, daarvoor gingen beide kinderen met plezier en geheel om die reden naar oma. En anders kwam het buurmeisje oppassen.vivautrecht85 schreef: ↑14-10-2019 07:59Daar heb je een punt maar ook daarvoor klonk de situatie dusdanig ongezond dat ik niet begreep dat mensen TS te goed noemen. Vader extreem claimerig naar kind en ook nog eens TS in allerlei bizarre situaties brengen. Klinkt niet als een goede veilige situatie voor het kind die heus wel meekrijgt dat deze spanningen er zijn. Volgens mij vindt ze hem vooral handige "oppas".
Mijn uitgangspunt is een win-win situatie waarin vader tijd met zoon kan doorbrengen.
maandag 14 oktober 2019 om 08:16
Wat lul jij eigenlijk uit je nek, zeg.Javier schreef: ↑13-10-2019 23:06En waarom heb je een kind met hem???? Wat maakte dat dat een goed idee was? En nou jammeren dat het geen leuke man is. Your shit, you owe it. Deal er maar mee, de rest van je leven. Helaas erg sneu voor je kind. - sorry hoor, maar ik ben zo klaar met mensen die maar koters op de wereld zetten zonder er over na te denken met wie (oh het was zo'n goede man......ook al spoorde hij niet. IK wilde een kind!) laat staan WAAROM een kind op de wereld zetten...
Je hebt geen idee van de ontwikkeling van een geestelijke aandoening, lijkt het.
Ik hoef jou niet uit te leggen of verantwoording af te legen vanaf de datefase tot waar we nu zijn hoe de ziekte van mijn ex is verlopen en wat de invloed daarvan op ons leven en onze keuzes zijn geweest. Onze kinderen zijn geliefd en zeer gewenst en ik heb geen seconde spijt van die koters die ik op de wereld heb gezet en ook van de vader.
Dat het nu een andere situatie is, zegt niets over de liefde waarin de kinderen zijn geboren.
maandag 14 oktober 2019 om 08:20
maandag 14 oktober 2019 om 08:21
Wat een assertiviteit. Je zegt toch echt dat hij altijd al een lastige energiezuiger is geweest. Ook zeg je dat dochter sowieso geen contact met hem wil en gaf je in een ander topic aan dat hij 0 aandacht voor zijn kinderen had als ze hem iets vertelden.Rozenbotteltjes schreef: ↑14-10-2019 08:16Wat lul jij eigenlijk uit je nek, zeg.
Je hebt geen idee van de ontwikkeling van een geestelijke aandoening, lijkt het.
Ik hoef jou niet uit te leggen of verantwoording af te legen vanaf de datefase tot waar we nu zijn hoe de ziekte van mijn ex is verlopen en wat de invloed daarvan op ons leven en onze keuzes zijn geweest. Onze kinderen zijn geliefd en zeer gewenst en ik heb geen seconde spijt van die koters die ik op de wereld heb gezet en ook van de vader.
Dat het nu een andere situatie is, zegt niets over de liefde waarin de kinderen zijn geboren.
maandag 14 oktober 2019 om 08:26
Ik heb het niet over één dag waarin een karakter volledig veranderde maar over een periode van ruim 14 jaar. Waarin ook medicijngebruik verborgen werd gehouden.vivautrecht85 schreef: ↑14-10-2019 08:21Wat een assertiviteit. Je zegt toch echt dat hij altijd al een lastige energiezuiger is geweest. Ook zeg je dat dochter sowieso geen contact met hem wil en gaf je in een ander topic aan dat hij 0 aandacht voor zijn kinderen had als ze hem iets vertelden.
Als je dan toch het andere topic leest, dan vind je daar ook genoeg informatie om de aard van mijn ex te beoordelen.
Zoiets sluipt erin. En liefde maakt ook dat je niet zomaar opgeeft.
maandag 14 oktober 2019 om 08:30
Ik snap echt wel dat dat erin sluipt en dat het een dusdanig langzaam proces kan zijn dat je je er niet meteen vol bewust van bent. Ik kan natuurlijk niet de aard van je ex beoordelen maar op basis van wat je schetst lijkt me dit geen gezonde situatie. Los van de topsport heb je wel vaak iemand in huis met wie je dochter geen contact wil. Die je zoon helemaal claimt en jou het bloed onder je nagels vandaan haalt. Dat merkt je zoon echt wel.Rozenbotteltjes schreef: ↑14-10-2019 08:26Ik heb het niet over één dag waarin een karakter volledig veranderde maar over een periode van ruim 14 jaar. Waarin ook medicijngebruik verborgen werd gehouden.
Als je dan toch het andere topic leest, dan vind je daar ook genoeg informatie om de aard van mijn ex te beoordelen.
Zoiets sluipt erin. En liefde maakt ook dat je niet zomaar opgeeft.
maandag 14 oktober 2019 om 08:30
Als je nou eens zo duidelijk tegen je ex bent is het probleem opgelost.Rozenbotteltjes schreef: ↑14-10-2019 08:16Wat lul jij eigenlijk uit je nek, zeg.
maandag 14 oktober 2019 om 09:23
Rozenbotteltjes schreef: ↑14-10-2019 08:12Mijn uitgangspunt is een win-win situatie waarin vader tijd met zoon kan doorbrengen.
Dat kan ook, maar niet op de manier die jullie nu hebben gecreëerd. Je stelt je op als slachtoffer, je eerste zorgen zou moeten zijn dat de kinderen lijden onder deze onhoudbare, geforceerde constructie. Terwijl aantal oplossingen er gewoon zijn. Geen ideale oplossingen, maar meer smaken heb je niet. Gelukkig kan zoon dus bij oma slapen als jij werkt. Ik zou dat zo houden en later opnieuw bekijken, indien ex ruimere woonruimte heeft gevonden. Daarnaast spreek je vaste dagen/uren af dat ex tijd met zoon doorbrengt, zonder dat ex bij jou verblijft.
Dochter ontvlucht niet, 'want' ze wil geen contact? Het een sluit het ander niet altijd uit. En voor haar voelt het thuis 'onveilig' zolang ex bij jou half inwoont. En misschien wil dochter bepaalde momenten wel eens liever thuis zijn dan bij oma. Maar dat 'kan' dan niet. De kinderen hebben al een hoop te verwerken en hebben ook geleden in de jaren dat 'het erin sloop'. Niet enkel jij. Aan jullie als ouders om nu rust en duidelijkheid te creëren.
anoniem_207233 wijzigde dit bericht op 14-10-2019 09:27
0.77% gewijzigd