Beklemmende omgangsregeling

13-10-2019 14:15 78 berichten
Mijn ex en ik zijn sinds een jaar uit elkaar. Omdat woonruimte vinden voor ex moeilijk was, heeft hij hier een tijdje gewoond.
Inmiddels wel een kamer.
Voor ons kind konden we daarom nog geen goede omgangsregeling of co-ouderschap vastleggen.
We hebben afgesproken dat ex daarom 2 keer in de week hier eet en op zaterdag en vrijdag- als ik werk - hier eet en slaapt op een eigen kamer met bed.
We zijn niet voor niets uit elkaar, ex heeft een DSM met persoonlijkheids/bindingsproblematiek (heeft als kind in een sekte gezeten en is verstoten door ouders) dit heeft ervoor gezorgd dat het een heftige relatie was.

Nu zit ik door deze omstandigheden waarin ik mijn ex zijn kind niet wil ontzeggen in een beklemmende regeling.
Ik vind ex geen fijn persoon, maar moet nu 2 dagen per week wel samen eten. In de weekenden blijft hij tot zondagavond gewoon hangen alsof hij hier woont of hij gaat met zoon weg waardoor ik alleen thuis hang en de boel kan opruimen en de was doen etc.
Ik zie zoon dus alleen in situaties van opstaan, naar school brengen, van school en opvang halen en dan de avondroutine. In de weekenden zit ex overal in mijn nek te hijgen.
Als ik iets met zoon wil ondernemen staat hij erop dat hij mee gaat omdat het leuker als gezin is voor zoon.

Ik voel mij gevangen in een verbroken relatie, maar wil ook het beste voor onze zoon.

Wat zouden jullie doen?
Ik wil eigenlijk dat ex meer afstand neemt. Daarnaast is het idee dat hij hier zo vaak en zo lang mogelijk is gewoon onprettig.
anoniem_636d0c16a221d wijzigde dit bericht op 13-10-2019 15:31
0.07% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Rozenbotteltjes schreef:
14-10-2019 08:12
Niks handige oppas, daarvoor gingen beide kinderen met plezier en geheel om die reden naar oma. En anders kwam het buurmeisje oppassen.
Mijn uitgangspunt is een win-win situatie waarin vader tijd met zoon kan doorbrengen.
Het is inderdaad een win-win situatie, voor vader en ook enigszins voor zoon, maar de grote verliezer ben jij. Vreselijk, ben je opgelucht dat je gescheiden bent, zit je nog steeds twee avonden en het hele (!) weekend met die man opgescheept en kun je ook nog eens zijn eten, drinken, water en elektriciteit betalen voor de halve week dat hij bij jou is. Je doet jezelf hier zo mee tekort!

Ik zou sowieso stoppen met hem bij jullie te laten slapen en ik zou oma laten oppassen als ze dat wil. Hij kan zolang hij geen geschikte woonruimte heeft zijn kind dan overdag een tijd ophalen om iets met hem te gaan doen. Eventueel kan je zoon daar ook slapen, want hij heeft een tweepersoons bed. Die twee keer doordeweeks eten zou je erin kunnen houden, maar verder zou ik er echt mee stoppen. Je mag echt wel wat meer aan jezelf denken!
pamelacourson schreef:
14-10-2019 09:53
Het is inderdaad een win-win situatie, voor vader en ook enigszins voor zoon, maar de grote verliezer ben jij. Vreselijk, ben je opgelucht dat je gescheiden bent, zit je nog steeds twee avonden en het hele (!) weekend met die man opgescheept en kun je ook nog eens zijn eten, drinken, water en elektriciteit betalen voor de halve week dat hij bij jou is. Je doet jezelf hier zo mee tekort!

Ik zou sowieso stoppen met hem bij jullie te laten slapen en ik zou oma laten oppassen als ze dat wil. Hij kan zolang hij geen geschikte woonruimte heeft zijn kind dan overdag een tijd ophalen om iets met hem te gaan doen. Eventueel kan je zoon daar ook slapen, want hij heeft een tweepersoons bed. Die twee keer doordeweeks eten zou je erin kunnen houden, maar verder zou ik er echt mee stoppen. Je mag echt wel wat meer aan jezelf denken!
Ex claimt zijn zoon en er zijn spanningen tussen hem en TS wat hij ongetwijfeld meekrijgt.
vivautrecht85 schreef:
14-10-2019 09:55
Ex claimt zijn zoon en er zijn spanningen tussen hem en TS wat hij ongetwijfeld meekrijgt.
Dit ook ja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven