Bemoeizuchtige moeder
maandag 2 augustus 2010 om 18:14
Altijd als ik m'n ouders aan de telefoon heb, of live spreek, en ik vertel over mijn keuzes/plannen, waar ik vaak enthousiast over ben, probeert m'n moeder me onzeker te maken. Ze heeft over al mijn keuzes etc. een mening en moet die dan naar voren brengen. Bijvoorbeeld: Ik vertel dat ik met m'n werk als postbezorger ga stoppen: "O, dat vind ik een beetje snel, zou je dat wel doen, en je wilde toch juist bla bla bla..". Of dat ik het zo leuk vind om bij een beginnend cateringbedrijfje te werken, denkt ze dat ik uitgebuit word, en wil ze dat ik meer voor mezelf op kom, terwijl ik dat werk gewoon hardstikke leuk vind en helemaal niet het idee heb dat ik uitgebuit word.. Kortom, erg vermoeiend allemaal, en heb altijd het idee dat ik m';n eigen keuzes naar haar toe heel erg moet verdedigen, en krijg vaak het gevoel dat ik het niet goed doe in haar ogen. Ik word hier doodmoe van.
Is dat normaal, zo'n moeder? Of heb je ook moeders die je niet zo op de nek zitten?
Is dat normaal, zo'n moeder? Of heb je ook moeders die je niet zo op de nek zitten?
maandag 2 augustus 2010 om 19:45
Vl43inder:
Hoezo moet ik bewijzen dat ik volwassen ben?
M'n ouders hebben op geen enkele genoemde wijze een verzorgende rol in mijn leven. Ik ben gesteld op mijn
vrijheid en zelfstandigheid, en ga verder niet uitleggen
op welke wijze ik volwassen ben. Ik ben gewoon
volwassen -punt.
Maar je hebt ook ouders die dat niet kunnen accepteren,
die een verzorgende rol willen blijven houden omdat ze
zich anders niet meer nodig voelen, en ik denk dat dit
het geval is, eerlijk gezegd.
Hoezo moet ik bewijzen dat ik volwassen ben?
M'n ouders hebben op geen enkele genoemde wijze een verzorgende rol in mijn leven. Ik ben gesteld op mijn
volwassen -punt.
Maar je hebt ook ouders die dat niet kunnen accepteren,
maandag 2 augustus 2010 om 19:49
quote:huppelepup schreef op 02 augustus 2010 @ 19:45:
Vl43inder:
Hoezo moet ik bewijzen dat ik volwassen ben?.
Nee, dat hoef je niet te bewijzen natuurlijk. Al is dat nog het makkelijkst, laat je paspoort zien en klaar
quote:huppelepup schreef op 02 augustus 2010 @ 19:45:M'n ouders hebben op geen enkele genoemde wijze een verzorgende rol in mijn leven. Ik ben gesteld op mijn
volwassen -punt.
Dat kon ik niet opmaken uit je posts, vandaar dat ik ernaar vroeg. Er zijn natuurlijk ouders die onverbeterlijk zitten te bemoeien en te zeveren maar het had ook best gekund dat er sprake van een wisselwerking tussen jullie gedrag zou zijn.
quote:huppelepup schreef op 02 augustus 2010 @ 19:45:Maar je hebt ook ouders die dat niet kunnen accepteren,
Dan kun je niet anders dan je erbij neerleggen. Kweek een gladde rug en probeer de opmerkingen van je ouders je niet te veel te laten raken dan.
Succes ermee.
Vl43inder:
Hoezo moet ik bewijzen dat ik volwassen ben?.
Nee, dat hoef je niet te bewijzen natuurlijk. Al is dat nog het makkelijkst, laat je paspoort zien en klaar
quote:huppelepup schreef op 02 augustus 2010 @ 19:45:M'n ouders hebben op geen enkele genoemde wijze een verzorgende rol in mijn leven. Ik ben gesteld op mijn
volwassen -punt.
Dat kon ik niet opmaken uit je posts, vandaar dat ik ernaar vroeg. Er zijn natuurlijk ouders die onverbeterlijk zitten te bemoeien en te zeveren maar het had ook best gekund dat er sprake van een wisselwerking tussen jullie gedrag zou zijn.
quote:huppelepup schreef op 02 augustus 2010 @ 19:45:Maar je hebt ook ouders die dat niet kunnen accepteren,
Dan kun je niet anders dan je erbij neerleggen. Kweek een gladde rug en probeer de opmerkingen van je ouders je niet te veel te laten raken dan.
Succes ermee.
maandag 2 augustus 2010 om 20:07
quote:huppelepup schreef op 02 augustus 2010 @ 18:14:
Of dat ik het zo leuk vind om bij een beginnend cateringbedrijfje te werken, denkt ze dat ik uitgebuit word, en wil ze dat ik meer voor mezelf op kom, terwijl ik dat werk gewoon hardstikke leuk vind en helemaal niet het idee heb dat ik uitgebuit word.. Nou, het is toch wel zo'n beetje algemeen bekend dat de catering-wereld bij uitstek een branche is waar mensen uitgebuit worden. Dus hier heeft ze wel een beetje gelijk in.
Of dat ik het zo leuk vind om bij een beginnend cateringbedrijfje te werken, denkt ze dat ik uitgebuit word, en wil ze dat ik meer voor mezelf op kom, terwijl ik dat werk gewoon hardstikke leuk vind en helemaal niet het idee heb dat ik uitgebuit word.. Nou, het is toch wel zo'n beetje algemeen bekend dat de catering-wereld bij uitstek een branche is waar mensen uitgebuit worden. Dus hier heeft ze wel een beetje gelijk in.
maandag 2 augustus 2010 om 20:17
quote:maansa schreef op 02 augustus 2010 @ 18:27:
ik ben moeder....ik vind het lief en bezorgd over komen....
Ik ben ook moeder en probeer er echt op te letten dat ik bij mijn kinderen niet zo doe als mijn moeder.
Ik houd niet zo van dat bemoeizuchtige en dat er verwacht wordt dat ik nog steeds haar mening en naar haar normen en waarden moet leven.
Dit wil ik mijn kinderen dus ook niet aan doen
ik ben moeder....ik vind het lief en bezorgd over komen....
Ik ben ook moeder en probeer er echt op te letten dat ik bij mijn kinderen niet zo doe als mijn moeder.
Ik houd niet zo van dat bemoeizuchtige en dat er verwacht wordt dat ik nog steeds haar mening en naar haar normen en waarden moet leven.
Dit wil ik mijn kinderen dus ook niet aan doen
maandag 2 augustus 2010 om 21:22
Huppel, als jij niet aan de angels vraagt, om te sluiten, dan blijft het open. Zal wel naar beneden in de lijst zakken, maar kan altijd weer uit het stof gehaald worden dan.
Er zijn al vaker topic weer opgedolven van een jaar oud, omdat iemand ineens bedacht daar een goed antwoord te kunnen geven, zonder te beseffen dat:
Het kind allang geboren was.
De zieke al weer gezond
De vakantie al gevierd was.
Er zijn al vaker topic weer opgedolven van een jaar oud, omdat iemand ineens bedacht daar een goed antwoord te kunnen geven, zonder te beseffen dat:
De zieke al weer gezond
De vakantie al gevierd was.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
maandag 2 augustus 2010 om 21:44
quote:nlies schreef op 02 augustus 2010 @ 21:22:
Huppel, als jij niet aan de angels vraagt, om te sluiten, dan blijft het open. Zal wel naar beneden in de lijst zakken, maar kan altijd weer uit het stof gehaald worden dan.
De zieke al weer gezond
De vakantie al gevierd was.Dikke kans dat het bij TO vrij chronisch en hardnekkig is. Dus wat dat betreft...
De zieke al weer gezond
De vakantie al gevierd was.Dikke kans dat het bij TO vrij chronisch en hardnekkig is. Dus wat dat betreft...
maandag 2 augustus 2010 om 23:59
quote:Prima69 schreef op 02 augustus 2010 @ 19:27:
Heb een dochter van 19 die vindt dat oma zich teveel met de zaken van kleindochter bemoeit, ik vraag haar weleens of ze vindt dat ik me teveel bemoei, maar zij vindt van niet, ze vindt oma(mijn moeder) erg irritant. Hier net zo m.b.t. mijn dochter. En mijn zoon denkt er net zo over.
Heb een dochter van 19 die vindt dat oma zich teveel met de zaken van kleindochter bemoeit, ik vraag haar weleens of ze vindt dat ik me teveel bemoei, maar zij vindt van niet, ze vindt oma(mijn moeder) erg irritant. Hier net zo m.b.t. mijn dochter. En mijn zoon denkt er net zo over.
Het is mij: shaHla
(Iranian version)