Ben ik een rebound

07-12-2021 10:32 562 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mannen, ik snap er nog steeds weinig van... Ik zit met het volgende:
Sinds een aantal dagen leuk chatcontact en later appcontact met een leuke man. Aantrekkelijk, heeft zijn zaakjes op de rit, er zijn raakvlakken (gedeelde hobby, hebben beide 1 of meerdere katten). Alleen..het appcontact verloopt stroever (en is een stuk minder geworden) nadat ik a. had aangegeven niet of bijna niet te bellen en b. ik het wat afkapte toen hij de apps een sensuele kant opstuurde...Nadat ik aangaf niet graag te bellen stelde hij een date voor. We gaan nu morgen wandelen. Sinds zaterdag is het appcontact een stuk minder, want we communiceren op app soms langs elkaar heen en hij praat/ vraagt liever face to face...

Hij is pas een maandje (weer) single na een relatie van een half jaar en zegt absoluut iets serieus te zoeken, maar toch heb ik ergens twijfel daarover...Hoe weet ik of hij er serieus in staat?
Dina1980 schreef:
25-12-2021 00:02
Dat hij voorspelbaar is, en je het gevoel geeft dat hij echt wil. Dat hij je niet steeds laat twijfelen.
En dat als er een misverstand of probleem is, dat jullie dat op een normale manier kunnen bespreken en hij niet kwaad gaat worden of neerbuigend gaat doen.

Zooooo goed gezegd Dina
Je slaat de spijker op z'n kop!
:worship:
Dina1980 schreef:
25-12-2021 00:07
Dank je. :cheers:

Nu hopen dat het goed komt.
Wat bedoel je met nu maar hopen dat het goed komt?
Daar bedoel ik mee dat als jouw date jou geen gevoel van veiligheid en zekerheid geeft, en jou steeds laat twijfelen, waar het wel op lijkt in voorgaande bijna twintig pagina's, dat het dan eindelijk tijd is dat jij van je kwijlende deurmat opstaat en je eigenwaarde opraapt en gaat zien dat je meer waard bent dan dit.
Hierbij in het midden latende of je date te wel of te nee een lul is of wat zijn medische dossier is, want dat weten we inderdaad niet.
Maar wat we inmiddels wel na twintig pagina's weten is wat jouw patroon is richting hem, dus DAAR kunnen we wel iets relevants en onderbouwds van zeggen, dunkt me.
Dina1980 schreef:
25-12-2021 00:02
Dat hij voorspelbaar is, en je het gevoel geeft dat hij echt wil. Dat hij je niet steeds laat twijfelen.
En dat als er een misverstand of probleem is, dat jullie dat op een normale manier kunnen bespreken en hij niet kwaad gaat worden of neerbuigend gaat doen.

Deze tekst van Dina moet op een tegeltje worden gezet en als kerstcadeautje aan iedere vrouw worden gegeven

:gift:

Merry X-mas!
:loveys:
Snoopy80 schreef:
25-12-2021 00:13
Wat bedoel je met nu maar hopen dat het goed komt?

:facepalm:

Ik ga naar bed..
Nanouk schreef:
25-12-2021 00:05
Verder vind je zijn gedrag oke?
Nee maar misschien wel een beetje begrijpelijk spit roeden lopen tussen de Viva dames, hij krijgt 's nachts een app dat zij klaar is met zijn spelletjes nadat zij de nacht ervoor samen geslapen hebben en er in de tussentijd niets gebeurd is. Hij was zich als slechte app'er niet bewust dat TO in die tussentijd graag een reactie op haar app'je had gehad. Het is onbekend of hij wist van TO haar date verleden, zo ja had hij liefdevoller mogen reageren op haar nachtelijke app'je. Zo niet is zijn reactie minder raar spit roeden lopend tussen de Viva dames.
Onverwachts schreef:
25-12-2021 00:29
Nee maar misschien wel een beetje begrijpelijk spit roeden lopen tussen de Viva dames, hij krijgt 's nachts een app dat zij klaar is met zijn spelletjes nadat zij de nacht ervoor samen geslapen hebben en er in de tussentijd niets gebeurd is. Hij was zich als slechte app'er niet bewust dat TO in die tussentijd graag een reactie op haar app'je had gehad. Het is onbekend of hij wist van TO haar date verleden, zo ja had hij liefdevoller mogen reageren op haar nachtelijke app'je. Zo niet is zijn reactie minder raar spit roeden lopend tussen de Viva dames.
Ik heb hem in het kort verteld over mijn date-verleden inderdaad. Wat mij vooral triggerde was dat hij mijn appje dat ik onze nacht samen fijn had gevonden wel heeft gelezen rond achten die avond, en de volgende dag om 2 uur reageert met 'ik lees je nu pas'...dan liegt hij toch eigenlijk gewoon?
Zelf had ik het denk ik anders aangepakt als hem maar er is veel te veel onduidelijk om er wat zinnigs over te zeggen.
Onverwachts schreef:
25-12-2021 00:34
Zelf had ik het denk ik anders aangepakt als hem maar er is veel te veel onduidelijk om er wat zinnigs over te zeggen.
Wat wil je dan nog weten, of wat is er dan onduidelijk?
Hoe weet je dat hij hem heeft gelezen, je was er toch niet bij dta hij daadwerkelijk naar het scherm keek? Twee vinkjes betekenen toch alleen dat het bericht is afgeleverd?
Snoopy80 schreef:
25-12-2021 00:33
Ik heb hem in het kort verteld over mijn date-verleden inderdaad. Wat mij vooral triggerde was dat hij mijn appje dat ik onze nacht samen fijn had gevonden wel heeft gelezen rond achten die avond, en de volgende dag om 2 uur reageert met 'ik lees je nu pas'...dan liegt hij toch eigenlijk gewoon?
Dat lijkt op zijn minst een leugentje om bestwil.

Hoe ver wil je nog analyseren voordat je zelf een keuze maakt?

Ik ga nu slapen.
Yep schreef:
25-12-2021 00:22
Deze tekst van Dina moet op een tegeltje worden gezet en als kerstcadeautje aan iedere vrouw worden gegeven

Merry X-mas!
:loveys:
Wat lief van je, maar het is misschien wat lang voor op een tegeltje.
Misschien moeten we 'm wat verkorten of in dichtvorm gieten. :cheers:

Dina1980 schreef:
25-12-2021 00:39
Hoe weet je dat hij hem heeft gelezen, je was er toch niet bij dta hij daadwerkelijk naar het scherm keek? Twee vinkjes betekenen toch alleen dat het bericht is afgeleverd?
Door de blauwe gelezen-vinkjes van Whatsapp
Domme leugen dan, want dan kon hij weten dat jij dat zo zou doorzien.
Onverwachts schreef:
24-12-2021 23:37
Niet verder, ze matchen niet en er is al teveel gebeurd. TO is te onzeker en date geeft haar niet de veiligheid waar ze behoefte aan heeft.

Dit was heel moeilijk om te schrijven omdat ik een sentimentele sukkel ben die het niet meer zomaar los zou kunnen laten als er eenmaal seks is geweest. Gebruik je verstand en niet hormonale gevoel TO, lees je eigen posts eens terug hoe je over hem denkt en wat hij tegen je hebt gezegd.
Precies wat wij ook zeggen dus
Snoopy80 schreef:
24-12-2021 23:44

Ik kan zeker moeite hebben met loslaten, dat klopt wel. En ook ik kan een sentimentele sukkel zijn..juist doordat er zoveel gebeurd is zou ik het niet zomaar willen opgeven.
Precies hierdoor ontstaan giftige relaties.

Lees eens over traumabinding https://www.counsellingcenterchanges.nl ... 0-tekenen/
Je moet niet zoveel waarde hechten aan wanneer een bericht gelezen wordt. Het kan toch zijn dat hij bij de ah in de rij staat, jouw bericht leest maar dan net aan de beurt is en dus niet kan reageren. Of dat hij net de auto instapt om te gaan rijden. Een bericht openen en kort lezen is niet hetzelfde als een bericht echt lezen. Ik heb dit zo vaak, tijdens gamen. Mensen kennen mij inmiddels gelukkig wel dat ik uren later pas kan reageren, Ook al heb ik het ‘gelezen’.
Als je je snel hecht na seks, moet je enorm uitkijken met daten. Veel mannen nemen na seks afstand. Ze moeten even bedenken wat ze willen. Ze bestoken met appjes is nooit een goed idee. Om je ziel en zaligheid zo snel bloot te geven ook niet.
Onverwachts schreef:
25-12-2021 00:29
Ook zonder zo'n date verleden zou ik hier echt niet oke mee zijn.

Ik vond het ook heel drastisch om snachts in 1 keer het contact te verbreken en van alle social media kanalen te verwijderen. Dat had ik niet gedaan.

Maar feit is wel dat als er iets speelt, de reactie van deze man zo vervelend is dat dit voor een zekere vorm van onveiligheid zorgt. Niet bij TO maar bij elke vroew die op dat moment aan het daten was. Als hij het er even niet mee eens is gaan ze op de negerknop, net voor hun eerste date maar ook nadat ze de eerste keer bij haar thuis intiem waren.
Hoe deuk je het ook hebt, hoe weinig je ook van appen houdt, je laat op zulke momenten een vrouw niet zo bungelen.
Een heel gesprek had het niet hoeven zijn maar een sorry ik ben druk ik vond het ook gezellig. Of sorry ik ben moe ik ga slapen met een hartje was al prima geweest.
Als hem iets dwars zat had hij dat ook gewoon op een normale manier kunnen bespreken.
Maar na de opmerking je gaat maar even nadenken over je gedrag vind ik echt een teken voor een ongelijkwaardige relatie en dat is echt niet oke. Voor geen enkele vrouw, maar zeker voor TO niet.
Ik heb hem net gebeld en het is definitief voorbij, hij wil(de) het contact verbreken.

Ik ga het verder ook niet meer hier kapot analyseren. Wat ik me wel heb voorgenomen is om met een therapeute aan de slag te gaan en te gaan werken aan mijn trauma's, bagage en zelfbeeld.
Goed van je! Het kan alleen maar beter worden, echt hoor :hug:
Ondanks je eigen dingetjes kun je alleen maar blij zijn dat je van deze knakker af bent. Met zo'n vriend was je geen vijand nodig geweest.

Goed bezig TO. Je komt er wel. :idee:
Avage schreef:
25-12-2021 14:04
Goed van je! Het kan alleen maar beter worden, echt hoor :hug:
Dankje dat hoop ik ook. Ik denk wel dat ik er goed aan doe om de eerstkomende tijd alleen te blijven en niet meer te gaan daten.
En als ik dat wel weer doe, dan op zijn minst met iemand met inlevingsvermogen in anderen...
Iedereen bedankt voor de adviezen, ik zal ze zeker nog eens teruglezen maar ga niet meer actief op dit topic reageren.

Ik wens iedereen een fijne kerst.
Snoopy80 schreef:
25-12-2021 14:12
Dankje dat hoop ik ook. Ik denk wel dat ik er goed aan doe om de eerstkomende tijd alleen te blijven en niet meer te gaan daten.
En als ik dat wel weer doe, dan op zijn minst met iemand met inlevingsvermogen in anderen...
Goed van je dat je hulp zoekt. Je bent het waard een lieve man te vinden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven