Ben ik een rotvent?

18-03-2010 12:24 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Hoewel jullie mijn karakter niet kennen probeer ik mijn situatie te schetsen. Ik ben 12,5 jr (gelukkig) getrouwd en we hebben 2 kindertjes. Mijn vrouw is dolgelukkig met mij. nog steeds smoorverliefd en vindt mij de beste man die je wensen kan. Ook mijn kinderen zijn gelukkig met me.

Wat ik thuis doe: brood smeren voor iedereen. afwasmachine in-en uitruimen. wasmachine in- en uitruimen. 2 wekelijks badkamer poetsen, stofzuigen en poetsen boven. soms beneden. keuken poetsen. kinderen in bad en naar bed verzorgen. en waarschijnlijk nog wat dingetjes die ik vergeet. Plus de mannenzaken zoals auto, tuin, garage. Ik sport 1x per week. Alles koek en ei.

Niet dus.

Zo om de 6 mnd hebben we flinke discussie. Ik blijk toch een kl**tzak te zijn! Gisteren avond weer zo'n avond. Krijg ik van alles over me heen en nu wil ik wel eens weten waaraan het ligt.

Natuurlijk zijn er altijd wel kleine irritaties, maar ik maak van mijn hart geen moordkuil en zeg dan hoe ik denk dat het moet. Bijvoorbeeld: borden en pannen voorspoelen. plastic scheiden. kan de auto binnen voor ik thuiskom anders moet ik dat eerst doen en daarna weer in/uit auto verplaatsen etc. Drink eens wat minder. kleding niet op de grond laten slingeren. etc etc.

Natuurlijk niet alles achter elkaar.

Dit heeft samen met een voorval op sexgebied geleid tot een explosie van woede over mij.

In haar ogen zeg ik nooit meer iets positiefs over haar. Vind ik haar minderwaardig en onaantrekkelijk (=voorval). Ze wordt bozer en bozer en zegt wellicht niet meer verder te willen met het huwelijk , wil niet dat ik haar nog naakt zie. Krijg zelfs geen nachtzoen meer. Er komt een dag dat ik in een leeg huis thuiskom dreigt ze...

Ik ben wel/niet verbaasd, maar vraag me wel af of ik dit verdiend heb. Enkele weken geleden hadden we nog het beste huwelijk ter wereld.

Graag jullie advies of reactie als vrouw zijnde.

bedankt van een enigszins geschrokken pappa.
Ik hier echt niet voor een lintje. Als ik een zak ben mag het ook gezegd worden. Ik probeerde een beeld te schetsen.

Bedankt Babsjuh.
Op zich vind ik wel dat je hier wat hard aangepakt wordt TO.

Kan me voorstellen dat je vrouw je kritiek niet leuk vindt om te horen, waarom uit je het eigenlijk?

Omdat je vindt dat de rollen niet eerlijk zijn verdeeld?

Omdat je haar op dat moment wil kwetsen? (Uit boosheid dus)

Omdat je eerlijk tegenover haar wilt zijn?

Omdat je alles zegt wat er maar in je hoofd op komt?

Omdat ze er naar vraagt?

Anders?
Geheel eensch met Babsjuh, niets meer aan toe te voegen!

(behalve dat ik dit dus even wilde zeggen he...)
Al die kleine futuliteiten zitten jouw dwars in het huishouden, mán je lijkt wel een vrouw!

Ik denk dat je best veel doet in het huish. maar niet zo moet gaan zeuren om dit soort dingen. Sommige mensen zijn nou eenmaal niet zo huishoudelijk, opruimerig. Dus doe het lekker zelf. Hoef je je ook niet te ergeren. Of spreek af, dat als de kids in bed liggen jullie ff samen een half uurtje als een bezetene door het huis gaan om t huis op te ruimen en daarna gezellie aan de koffie gaan.

Geen complimentjes geven en krijgen in een huwelijk/relatie is killing, als je ook nog allerhande gezeur aan je kop hebt over het huishouden. bah...zou ik nog minder doen, ik begrijp je vrouw volkomen.

De meeste vrouwen vinden het nu eenmaal belangrijk af en toe wat leuks te horen. (leuke kleding, lekker ding, lief zijn etc.) Lijkt me dat het andersom toch ook zo voelt, of doet zij dat ook niet naar jouw toe?

Voorval wat sex betreft, jammer, dat jij er juist zo'n probleem van hebt gemaakt. Het is toch een voorval.

Je lijkt me erg koppig, probeer te zien wat zij allemaal wel doet in huis of met de kids of werk.
Wat vind je belangrijker, voorgespoelde pannen of je huwelijk?

Maar los van dat, ga met je vrouw praten.

Vraag wat ze van je wil, nodig heeft.

Vertel wat jij nodig hebt.

Als praten lastig is, schrijf het dan op.

(en over dat huishouden. Geef een compliment als ze iets goed doet i.p.v. zeuren als het niet goed gaat. Werkt een stuk beter.)
quote:limburg1 schreef op 18 maart 2010 @ 13:40:

Ik hier echt niet voor een lintje. Als ik een zak ben mag het ook gezegd worden. Ik probeerde een beeld te schetsen.

Dan hier mijn tips op basis van het beeld dat je geschetst hebt.

1) Hou op je vrouw te corrigeren. Ze hoeft niet opgevoed te worden; bewaar je gedragscorrecties maar voor je kinderen.

2) Fijn dat je je deel in het huishouden levert, maar hou op te doen alsof dat een enorme gunst is. Jullie wonen en leven samen, niet meer dan logisch dat je de vaatwasser uitruimt.

3) Ga iets leuks doen met je vrouw, ontdek dat ze je gelijke is, en dat je vrouw er stukken leuker op wordt als je haar ook zo behandelt.

Sterkte
anoniem_88668 wijzigde dit bericht op 18-03-2010 13:52
Reden: drietje teveel
% gewijzigd
VI43inder:

waarom zeg ik de dingen? omdat ik denk dat het goed is om iemand erop te wijzen als er iets mis gaat of beter kan. geen boze bedoelingen. beetje frustratie soms over de gevolgen.
"de mannenzaken"?

brrrr

succes!
En ga eens weer lekker wat doen, uit eten, filmpje, sauna, café oid. Dus geeeeen huishouden en lekker de kids logeren/oppas.

Dat doet een relatie goed, ipv gekibbel om verdorie pánnen!!!
Dat viel me ook al op, dat je het erg goed van jezelf vind dat je huishoudelijk werk doet. Heeft niets met het probleem te maken lijkt me.

En jullie wonen toch in één huis, nogal wiedus dat je huishoudelijk werk doet. En er dan bij zeggen dat óók de mannendingen doet. De rest zijn vrouwendingen?
quote:limburg1 schreef op 18 maart 2010 @ 13:48:

VI43inder:

waarom zeg ik de dingen? omdat ik denk dat het goed is om iemand erop te wijzen als er iets mis gaat of beter kan. geen boze bedoelingen. beetje frustratie soms over de gevolgen.Wat kun je fout doen aan pannen afspoelen? Dat het water de verkeerde kant op wegloopt??
Sorry dat ik niet zo snel kan reageren als jullie posten ;)

Muze: ik heb er geen punt van gemaakt. Dat heeft zij gedaan.

Ze voelde zich erdoor vernederd. En dat spijt mij heel erg. Als man voel ik me een loser.
Brocoli: je kunt ze met aardappel / rijst e.d. in de vaatwasser zetten.
Zit je vrouw ook op het vivaforum? Zou zo het verhaal van mijn man kunnen zijn. Nou ja de strekking dan. Altijd strijd om wie het meeste doet, een vrouw die meer liefdevolle aandacht wil....

Behalve het spoelen van je servies, daar hebben wij allebei nog nooit wat van begrepen. Daar heb je toch een vaatwasser voor???! Ga je eerst afwassen en dan stop je het in een afwasmachine...

Toch wel lief die van mij.....
Limburg,

Soms is het beter de moed op te geven en dan bedoel ik gekibbel over het huishouden, dat leidt alleen maar tot boze blikken van de ander, die weet het inmiddels wel en doet het af als zeuren.

Die sokken die binnenste buiten in de wasmand liggen, die opgestropte mouwen van de overhemden, het glas niet in de vaatwasser zetten, maar er bovenop, geen nieuwe keukenrol of wc papier pakken, niet de plintjes afnemen, het is niet belangrijk, niet belangrijk genoeg om daar steeds weer elkaar op aan te spreken.

Ga samen wat leuks doen, maak tijd voor elkaar. Geef eens een complimentje weg, raak haar in het voorbijgaan eens even aan.

Val niet in verwijten, allebei niet.

Heel veel sterkte en succes!
Mijn man heeft mij geleerd: als je commentaar hebt omdat je het zelf beter doet, dan doe je het maar zelf!

En ik vind dat jij daar ook naar moet gaan leven.

Het is hoogst vervelend bij alles wat je doet een grommende beer op de achtergrond te voelen, zien, horen. Niet meer doen. Of gewoon nog meer zelf doen.

Loslaten is houden van. En daar moet je dus maar mee beginnen!

Maar alleen daarmee red je geen huwelijk. Je moet afspraken met haar maken. Een stopwoord als je weer bezig bent. Een teken als je te ver gaat. En laat haar leven. Haar eigen leven. Niet het door jou gewenste leven. Ga samen zitten, vertel wat je irriteert, zij vertelt het ook, zorg dat je neuzen dezelfde kant op gaan staan en dat er geen zesmaandelijkse ruzies meer zijn over onbenullige dingen als een auto wel of niet wegzetten. Als ze dood is, wenste je dat je haar auto weg mocht zetten. En dat moet je bij alles bedenken waar je nu over moppert... Ze is er. Ze is bij mij. Ze is graag bij mij. Count your blessings, Mr!
Volg je hart. Dat klopt.
quote:limburg1 schreef op 18 maart 2010 @ 13:48:

VI43inder:

waarom zeg ik de dingen? omdat ik denk dat het goed is om iemand erop te wijzen als er iets mis gaat of beter kan. geen boze bedoelingen. beetje frustratie soms over de gevolgen.

Gaan er dingen echt fout, zodat er bijvoorbeeld gevaar voor de kinderen ontstaat? Of gaan dingen alleen maar niet zoals jij ze zou doen?

Jij denkt dat het goed is om iemand erop te wijzen als er iets mis gaat. Waar is het goed voor dan? Wat denk je ermee te bereiken?
quote:limburg1 schreef op 18 maart 2010 @ 13:53:

Brocoli: je kunt ze met aardappel / rijst e.d. in de vaatwasser zetten.

Ze doet het anders dan jij dus, big deal. Laten we even realistisch naar je situatie kijken. Wat heb je liever? Dat ze je haat, maar wel de borden afspoelt voor ze ze in de vaatwasser stopt, of dat de vaatwasser iets beter zijn best moet doen, maar jullie wel een fijne relatie hebben?

Misschien goed om eens te beseffen dat jouw manier niet alleen niet het beste is, maar je ook nog eens je relatie kan kosten.
quote:limburg1 schreef op 18 maart 2010 @ 13:52:

Sorry dat ik niet zo snel kan reageren als jullie posten ;)

Muze: ik heb er geen punt van gemaakt. Dat heeft zij gedaan.

Ze voelde zich erdoor vernederd. En dat spijt mij heel erg. Als man voel ik me een loser.

Je bent geen loser en het is heel naar dat je vrouw je dat gevoel geeft. Vertel aan haar hoe zo iets jou raakt. Hoe naar jij het vond dat het niet lukte.

Het gebeurt iedere man wel eens. Maar omdat je vrouw er nu zo'n punt van maakt, ligt er de volgende keer een enorme druk op. Is ook niet bevorderend.
quote:absoluteEinstein schreef op 18 maart 2010 @ 14:01:

[...]

Je bent geen loser en het is heel naar dat je vrouw je dat gevoel geeft. Vertel aan haar hoe zo iets jou raakt. Hoe naar jij het vond dat het niet lukte.

Het gebeurt iedere man wel eens. Maar omdat je vrouw er nu zo'n punt van maakt, ligt er de volgende keer een enorme druk op. Is ook niet bevorderend.Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten, helemaal waar.
VI43inder: Nee er gaat niet iets verschrikkelijk fout. Ik denk dat ik het gemakkelijker en beter kan laten lopen op die manier.

Maar ik begrijp dat het tot ergernis leidt.

Denk dat het een goed plan is om een STOP woord in te voeren. Ik heb haar al gezegd: als ik je irriteer ermee zeg het dan gelijk.

Ik neem jullie adviezen mee. bedankt
Ik lees hier het verhaal van een man die op het eerste gezicht als een goede partner klinkt: opgeruimd, doet dingen in het huishouden, toont verantwoordelijkheidsgevoel, houdt van zijn vrouw etc. etc. etc. Klinkt ook allemaal prima. Maaarrrrr..... gaat het daarom in een relatie? Als ik eerlijk ben heb ik liever een onopgeruimde, slordige vent met wie ik na 12,5 jaar nog diepgaande gesprekken kan voeren, dan een huisman die loopt te vertellen hoe ik het het beste aan kan pakken.

Je klinkt een beetje zoals mijn vader: de hardwerkende papa, die zorgt dat het zijn gezin aan niks ontbreekt, maar als het op emotionele gelijkwaardigheid aankomt bakt hij er niks van. En als je er iets van zegt, krijg je als antwoord die hele lijst die jij net hebt opgesomd, "want dat zijn toch allemaal hele fijne en belangrijke dingen".

Het feit dat jij 'em in bed een paar keer niet omhoog hebt gekregen grijpt je vrouw in combinatie met nog een hele hoop andere onvolkomenheden in jullie relatie aan om jou te zeggen dat ze op dit moment niet erg gelukkig is. Misschien weet ze zelf niet eens waar het aan ligt, maar het feit dat ze jou verwijt dat je nooit meer iets liefs zegt, en dat ze zich daardoor niet meer gewild voelt, is voor mij één grote schreeuw om aandacht. En ik kan het weten, ik ben een superster in aandacht vragen . Dat zit 'em natuurlijk ook in een bepaalde onzekerheid van haar kant. Hebben jullie dáárover uberhaupt al eens een goed gesprek gehad? Zonder dat de aardappelen en de rijst erbij werden gehaald?
ze klinkt niet zo assertief als dat jij bent.... meer een opkropper. En ja, dat kan op een gegeven moment enorm gaan botsen doordat het er bij haar allemaal uit komt. Niet iedereen is zo 'sociaal en assertief' aangelegd als dat jij bent.... Misschien is het voor haar een hele grote stap om te zeggen ; stop eens een keer met zeuren vent!
Waarom gaan jullie niet een paar keer gezamenlijk naar relatietherapie. Even de dingen resetten. Jullie kunnen vast zitten in een verkeerd patroon. Een paar uur investeren in je relatie en je kunt er waarschijnlijk weer jaren tegen aan. Het kan verfrissender werken dan je van te voren misschien verwacht
Nukje: Ok en oei. Zo heb ik mezelf nog nooit bekeken.

We hebben sinds de kinderen (oudste 6) vrij weinig sex meer. Daar hebben we het wel eens over. Zij maakt zich daarbij zorgen dat ik het net als 'alle' andere mannen ergens anders ga halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven