Ben ik een rotvent?

18-03-2010 12:24 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Hoewel jullie mijn karakter niet kennen probeer ik mijn situatie te schetsen. Ik ben 12,5 jr (gelukkig) getrouwd en we hebben 2 kindertjes. Mijn vrouw is dolgelukkig met mij. nog steeds smoorverliefd en vindt mij de beste man die je wensen kan. Ook mijn kinderen zijn gelukkig met me.

Wat ik thuis doe: brood smeren voor iedereen. afwasmachine in-en uitruimen. wasmachine in- en uitruimen. 2 wekelijks badkamer poetsen, stofzuigen en poetsen boven. soms beneden. keuken poetsen. kinderen in bad en naar bed verzorgen. en waarschijnlijk nog wat dingetjes die ik vergeet. Plus de mannenzaken zoals auto, tuin, garage. Ik sport 1x per week. Alles koek en ei.

Niet dus.

Zo om de 6 mnd hebben we flinke discussie. Ik blijk toch een kl**tzak te zijn! Gisteren avond weer zo'n avond. Krijg ik van alles over me heen en nu wil ik wel eens weten waaraan het ligt.

Natuurlijk zijn er altijd wel kleine irritaties, maar ik maak van mijn hart geen moordkuil en zeg dan hoe ik denk dat het moet. Bijvoorbeeld: borden en pannen voorspoelen. plastic scheiden. kan de auto binnen voor ik thuiskom anders moet ik dat eerst doen en daarna weer in/uit auto verplaatsen etc. Drink eens wat minder. kleding niet op de grond laten slingeren. etc etc.

Natuurlijk niet alles achter elkaar.

Dit heeft samen met een voorval op sexgebied geleid tot een explosie van woede over mij.

In haar ogen zeg ik nooit meer iets positiefs over haar. Vind ik haar minderwaardig en onaantrekkelijk (=voorval). Ze wordt bozer en bozer en zegt wellicht niet meer verder te willen met het huwelijk , wil niet dat ik haar nog naakt zie. Krijg zelfs geen nachtzoen meer. Er komt een dag dat ik in een leeg huis thuiskom dreigt ze...

Ik ben wel/niet verbaasd, maar vraag me wel af of ik dit verdiend heb. Enkele weken geleden hadden we nog het beste huwelijk ter wereld.

Graag jullie advies of reactie als vrouw zijnde.

bedankt van een enigszins geschrokken pappa.
Hoi,

snap ik het goed dat jullie ruzie hebben over dingen als: borden en pannen voorspoelen???? En dat zij de auto buiten laat staan???
Je noemt veel feiten maar veel irritaties gaat over hoe jullie verder met elkaar omgaan, onderlinge communicatie etc. Dat is voor ons heel moeilijk in te schatten zo. Neemt niet weg dat het een heel vervelende situatie is natuurlijk.
Fijn dat je je zo inzet voor je gezin, de dingen die je in huis doet en zo. Dat meen ik oprecht. Maar dan rijst wel de vraag: HOE doe je dat? Met een verongelijkt gezicht? Ongeduldig? Moet alles persé op jouw manier? Doe je die dingen op momenten dat het jou uitkomt, ook al komt het de rest van het gezin dan slecht uit?

Dat zijn zo wat indrukken die ik krijg en vragen die me te binnen schieten bij het lezen van je OP.

Want eerlijk gezegd: als mijn man al die dingen zou doen maar met een sjagrijnig hoofd en als alleen zijn manier goed zou zijn, dan deed ik het net zo lief zelf. En voelde ik me ook niet zo gewaardeerd.
Iets anders
0900-relatietherapie
Ruzies over kleine dingen die er eigenlijk niks toe doen..dan zit er meestal wel iets achter.
Aan dit verhaal zitten natuurlijk 2 kanten, ik zou die van je vrouw ook wel willen horen.

Dat ze zeurt over wat je in huis doet, vind ik overdreven, volgens mij doe jij aardig je best. Ze kan ook op een normale manier vragen of je iets anders wilt doen. Aan de andere kant merk ik thuis (ik doe eigenlijk alles in huis) dat mijn man er niet goed tegen kan als ik bijvoorbeeld vraag of hij in het vervolg zijn natte handdoek op wil hangen of zijn hardloopshirts binnenstebuiten wil doen voor hij ze in de was gooit. Dat is het soort kritiek waar hij niet goed tegen kan. Misschien heb jij daar ook last van?

Verder denk ik dat een vrouw vaak behoefte heeft aan bevestiging dat haar man van haar houdt, dat hij haar nog mooi vindt en dat hij waardeert wat ze allemaal doet. Mannen denken dat hun vrouw dat allemaal wel weet of merkt, maar het wat vaker benoemen kan veel helpen.
Wat een onduidelijke post. Waar draait het nu om, om jou of om je vrouw. Waarom vraag je je af of je een rotvent bent? Omdat je dingen soms wel of niet doet? En wat heeft dat te maken met het je vrouw wel/niet aantrekkelijk vinden? Is dat zo? Vind je dat en zo niet, hoe komt ze daar dan bij?

Ik snap er de ballen van ...
Geweldig dat je zo veel in huis doet, meen ik echt. Maar ga niet zo muggeziften over de kleine dingen.. Je lijkt wel een vader die z'n kind tot de orde roept ipv een partner.. Leg meer de nadruk op haar goede kwaliteiten ipv haar steeds opnieuw te corrigeren..
quote:limburg1 schreef op 18 maart 2010 @ 12:24:

Ik ben wel/niet verbaasd, maar vraag me wel af of ik dit verdiend heb.

Ben je nou wél of niet verbaasd?
.
quote:flip123456789 schreef op 18 maart 2010 @ 12:33:

Aan dit verhaal zitten natuurlijk 2 kanten, ik zou die van je vrouw ook wel willen horen.

Dat ze zeurt over wat je in huis doet, vind ik overdreven, volgens mij doe jij aardig je best. Ze kan ook op een normale manier vragen of je iets anders wilt doen. Aan de andere kant merk ik thuis (ik doe eigenlijk alles in huis) dat mijn man er niet goed tegen kan als ik bijvoorbeeld vraag of hij in het vervolg zijn natte handdoek op wil hangen of zijn hardloopshirts binnenstebuiten wil doen voor hij ze in de was gooit. Dat is het soort kritiek waar hij niet goed tegen kan. Misschien heb jij daar ook last van?

Verder denk ik dat een vrouw vaak behoefte heeft aan bevestiging dat haar man van haar houdt, dat hij haar nog mooi vindt en dat hij waardeert wat ze allemaal doet. Mannen denken dat hun vrouw dat allemaal wel weet of merkt, maar het wat vaker benoemen kan veel helpen.Ik lees het andersom, dat hij kritiek heeft op hoe zij de dingen doet?
Gheghe, in heel je waterval geef je tussen neus en lippen even aan dat er een voorval is geweest waardoor je vrouw zich niet meer aantrekkelijk voelt.

Neem maar van mij aan, dat zet ALLES op losse schroeven in een relatie.
Volgens mij kunnen wij daar niets over zeggen. Dit is namelijk JOUW verhaal, het verhaal van je vrouw is waarschjinlijk ietwat anders.

Mooi dat je zoveel doet in huis, maar je komt daarmee een beetje zelfgenoegzaam op me over. Geen idee of dat ook je werkelijke houding is, maar die indruk maak je wel op me. Alsof je vrouw maar gewoon blij moet zijn met alles wat jij doet en verder nergens meer over mag zeuren. Bovendien: het gaat niet over wat zíj doet, hoe haar dagen eruit zien. Geen idee of er dus een evenwichtige verdeling in alle taken is.

Volgens mij kun je beter met je vrouw gaan praten dan met ons.
Peas on earth!
wat doet zij in huis?

doen jullie wel eens iets samen?

wie is de kostwinner?

wat voor complimentjes geef je haar wél?

is jouw manier de beste?

waar irriteer jij je het meeste aan?

wat is haar grootste irritatie?

praten jullie hier wel eens over?

hoe komt het dat de uitbarsting 1x per jaar is?

geeft ook zij aan wat ze wil/vindt?

wat doe je met het commentaar dat zij geeft?

Je bent 12.5 jaar getrouwd... iedere 6 maanden is er zo'n ruzie... en nu wil je er ineens wat aan doen??? Ik snap het niet helemaal geloof ik
Ehm, dat "voorval op sexgebied", was dat dat jij een keer te snel klaarkwam/je niet goed had gewassen/op moment supreme een scheet liet. Of dat jij toevallig perongeluk seks met iemand anders hebt gehad?
quote:twinkeling schreef op 18 maart 2010 @ 12:36:

Gheghe, in heel je waterval geef je tussen neus en lippen even aan dat er een voorval is geweest waardoor je vrouw zich niet meer aantrekkelijk voelt.

Neem maar van mij aan, dat zet ALLES op losse schroeven in een relatie.Dabedoelik
Volgens vind jij dat je het recht hebt om kritiek te geven op haar manier van huishouden omdat je zelf veel doet.. Klopt dat?
quote:Helenita2 schreef op 18 maart 2010 @ 12:39:

Ehm, dat "voorval op sexgebied", was dat dat jij een keer te snel klaarkwam/je niet goed had gewassen/op moment supreme een scheet liet. Of dat jij toevallig perongeluk seks met iemand anders hebt gehad?Ja, dat zijn wel belangrijke details ja
I only get one shot at life - so I shoot to kill

Natuurlijk zijn er altijd wel kleine irritaties, maar ik maak van mijn hart geen moordkuil en zeg dan hoe ik denk dat het moet. Bijvoorbeeld: borden en pannen voorspoelen. plastic scheiden. kan de auto binnen voor ik thuiskom anders moet ik dat eerst doen en daarna weer in/uit auto verplaatsen etc. Drink eens wat minder. kleding niet op de grond laten slingeren. etc etc.

Vraag: ben ik een rotvent?

Antwoord: Ja

Next!

bedankt van een enigszins geschrokken pappa.Je zou m.i. een wildgeschrokken echtgenoot moeten zijn, ipv een enigzins geschrokken pappa.
Man, doe niet zo moeilijk, trek gewoon een leuk pak aan.
Ik zou wel willen weten wat dat voorval op sex gebied was, want de huishoudelijke taken zijn ook uitgebreid omschreven terwijl ik denk dat een voorval qua sex veel meer zwaarte kan hebben dan de taakverdeling

verder kan er zoveel zijn, misschien is zij wel een minder open boek en zamelt ze allerlei gevoelens op ( en vandaar uitbarstingen )

zelf weet je ergens vast wel een antwoord of je een goede lieve betrouwbare partner bent, niet tot in de perfectie, maar globaal.

Het lijkt me heel goed dat je anders aan haar voorlegt wat er nu daadwerkelijk weer moet gebeuren om zich gewaardeerd geliefd en aantrekkelijk te voelen als vrouw....
Als er "iets op seksgebied" is geweest, denk ik dat je daar moet beginnen met zoeken.
Nou Twinkeling, dat dacht ik dus ook. "Samen met een voorval op sexgebied bladiebladieblabla", uhuh.

Je hebt haar ergens heel erg gekwetst en in reactie daarop komt alles eruit. Alle kleine irritaties die ze normaal gesproken goed kan handelen worden nu voor je voeten gegooid waardoor het lijkt of ze jou een klootzak vindt.

Ik vind overigens dat wat jij doet in het huishouden iets heel normaals. Als je een eigen huis hebt, run je een huishouden. Dat is zó normaal, dat hoef je toch niet te benoemen? Maar dat is een andere discussie.
@ Pannetje

Dat was dus ook de eerste gedachte die ik had.

Vraag: ben ik een rotvent?

Antwoord: Ja!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven