Ben ik egoïstisch?

26-08-2018 10:40 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,
Ik ben 46 en al bijna 6 jaar getrouwd. Nu ben ik fysiek ietwat beperkt en door de medicijnen die ik slik is mijn libido grotendeels verdwenen. Mijn man doet ook niet heel erg zijn best om het wat aantrekkelijker voor mij te maken en zo is de passie wat verdwenen in ons huwelijk.
Mijn man voelt zich vaak meer mantelzorg dan partner zegt hij.
Hij wil daarom een open relatie, zodat hij weer die passie kan ervaren. Ik heb er goed over nagedacht en heb hem duidelijk gemaakt dat ik daarmee niet akkoord kan gaan, dat dat mij te zeer kwetst, mijn minderwaardigheidsgevoel enorm zou versterken en daarmee mijn eigenwaarde. Ook ben ik bang dat er dan geheid een keer iemand komt met wie hij meer wil dan alleen als scharrel erbij, of die meer van hem wil. En dat dan toch bij we weg zal gaan, al zegt hij nu dat hij echt met mij oud wil worden omdat we op alle andere gebieden elkaar zo feilloos aanvoelen en steunen.
Ik denk dat dat niet realistisch is, dat we als we dat gaan proberen gedoemd is om te mislukken en dat ons huwelijk en mijn eigenwaarde daar niet tegen bestand zijn. Dus dat we dan beter nu ervoor kunnen kiezen om uit elkaar te gaan.
Dat wil hij dan ook weer niet, maar hij heeft ook het gevoel niet zonder die passie te kunnen.
Uiteraard mis ik die ook, maar voor mij is er geen verbetering meer mogelijk, aangezien ik zoveel medicijnen moet slikken.
Ben ik egoïstisch als ik toch trouw van hem blijf verlangen?
Wat verlang je van je man dan op dat gebied? Meer voorspel of zo? En is het op jullie leeftijd, niet dat dat nu zo veel zegt, ooit passioneel geweest?
die ik wilde bestaat al...
Ja. Als jij het niet wil, zal hij vroeg of laat toch wel vreemdgaan.
Je verlangt van een gezonde man een leven met onthouding. Als hij dat wilde was hij wel priester geworden.
ik geef mn bek ook maar een douw
Je man doet niet heel erg zijn best zeg je
Maar wat doe kijken het gezelliger te maken tussen de lakens?

Wat ik nu zo lees,en misschien zit ik er naast hoor,neem je wel een hele passieve houding aan.

Ik slik medicatie dus ij kan niet meer
Jammer maar klaar.

Dat het eerste idee van je man is, in wil een open relatie, vind ik ook niet heel chique.

Of is hij, of jij, al met meerdere iedereen gekomen?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Nam je die medicijnen al toen jullie elkaar leerden kennen? En hebben die te maken met je fysieke beperking?
Waarom voelt hij zich mantelzorger? Moet hij jou verzorgen?
Jullie zijn nog niet zo lang samen, vind je je man dan niet aantrekkelijk /leuk genoeg om hem te willen verwennen? Te genieten van intimiteit?
Welke afspraak je ook gaat maken, dit is vroeg of laat denk ik sowieso gedoemd om te mislukken.
Ja en?
Wat gek dat hij met dat idee komt ipv een plan om het beter te maken tussen jullie.

Ik vind dat je altijd nee mag zeggen tegen zo'n plan. Zeker als dat nooit de insteek van het huwelijk was. Zou wel aangeven dat je liever hebt dat het tussen jullie beter komt.

Anders denk ik dat scheiden de andere optie word. Ik zou dat persoonlijk liever hebben dan een open huwelijk. Lijkt me veel te veel drama.
Moeilijk. Ik vind het enerzijds jouw recht om geen open huwelijk te willen. Anderzijds begrijp ik ook dat jij hem niet veel kunt geven op seksueel gebied, en dat dit ook niet gaat verbeteren, dus geen tijdelijke situatie. Dan vind ik ook dat een nagenoeg celibatair leven eisen veel gevraagd is.
Geen idee wat ik je moet aanraden. Zelf ben ik tevreden over ons seksleven, maar zou mijn man een open huwelijk voorstellen, dan geloof ik toch dat ik daarmee wel akkoord kan gaan. Moeilijk hoor. Sterkte.
Jouw man geeft aan dat hij iets mist. Liefde, aandacht, warmte, seks. Je bent niet bereid om dat te geven en hij mag het ook niet elders zoeken. Of hij ondertussen nog wel even voor jou wil zorgen.

Misschien wordt het tijd om samen te bekijken hoe dit anders kan? Hoe kan je samen zorgen dat jullie je allebei prettig voelen in deze relatie?
Door het mantelzorgen lijkt zijn verlangen naar jou te verminderen. Hij moet jou ook weer zien als een seksuele vrouw, en minder als patiënt. Die taak ligt bij jullie beiden.

Ik zou denken aan echt goed praten hierover en desnoods thuiszorg inschakelen voor de zorg die je nodig hebt.

Als jullie er zelf niet uitkomen maar jullie wel nog van elkaar houden, dan relatietherapie en eventueel een seksuoloog.
Seks is een levensbehoefte en grote drijfveer van een gezonde relatie. Intimiteit is de basis van het fijn hebben samen.
Jij ontzegt je man seks en intimiteit (hoe goed je redenen daar voor ook zijn).
Hij wil niet bij je weg, hij ziet de waarde van jullie huwelijk, maar hij mist die levensbehoefte. Door hem nu aan alle kanten seks en intimiteit te ontzeggen, leg jij een enorme bom onder jullie huwelijk.
Dit gaat geheid mis.
Ik snap, dat je geen open-relatie wil, maar dan moet je echt dingen veranderen in de slaapkamer
Of je egoïstisch bent lijkt me niet echt de vraag die je zou moeten stellen. Wil jij moeite doen om je man tegemoet te komen, wil je hem duidelijk maken wat jij nodig hebt en ben je bereid een tussenweg te vinden die voor beiden werkt of de relatie te laten mislukken? En hij ook?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik vind niet dat je egoïstisch bent als je aangeeft geen open relatie te willen. Je man kan niet ineens eenzijdig de voorwaarden van jullie relatie veranderen.

Ikzelf heb in een zelfde soort situatie gezeten, maar dan was ik jouw man. Mijn vriend wilde ook geen open relatie en dat begrijp ik volledig. Maar ik miste wel een wezenlijk deel in onze relatie en heb daarom besloten de relatie te beëindigen.

Dus nee, je bent niet egoïstisch, maar je kunt ook niet van jouw man verwachten dat hij seksloos door het leven gaat.
Ik begrijp wel goed je angst dat hij uiteindelijk weg zal gaan omdat hij ergens anders vindt wat hij bij jou niet zou vinden.

Maar stel, hoe zou hij het vinden als jij hetzelfde zou doen, dus open huwelijk niet alleen voor hem, maar ook voor jou. Heb je dat al voorgelegd? Ook al zie je dit niet als optie, maar misschien dat hij dan inziet hoe jij dat zou ervaren.
Kan hij niet af en toe naar een bordeel gaan? Dat is toch minder intiem dan een seksrelatie er naast.
Per uur betalen, hij zijn behoefte vervult, jij een blije vent thuis en geen schuldgevoel en ze is geen bedreiging.
iones schreef:
26-08-2018 11:55
Ik begrijp wel goed je angst dat hij uiteindelijk weg zal gaan omdat hij ergens anders vindt wat hij bij jou niet zou vinden.

Maar stel, hoe zou hij het vinden als jij hetzelfde zou doen, dus open huwelijk niet alleen voor hem, maar ook voor jou. Heb je dat al voorgelegd? Ook al zie je dit niet als optie, maar misschien dat hij dan inziet hoe jij dat zou ervaren.
En dat roept meneer-TO: jaaaa, prima
En dan??
Dan heeft ze een probleem want dan begrijpt hij duidelijk haar punt niet. Kennelijk voelt hij dan geen angst om haar kwijt te raken aan een andere man.

Het is ook verrekte moeilijk om het mantelzorger af te leggen en weer echtgenoot te worden. Daar zouden ze eigenlijk bij geholpen moeten worden.
iones schreef:
26-08-2018 12:06
Dan heeft ze een probleem want dan begrijpt hij duidelijk haar punt niet. Kennelijk voelt hij dan geen angst om haar kwijt te raken aan een andere man.

Daarom moet TO haar punt ook niet duidelijk proberen te maken, op een verwarrende manier.
Gewoon aangeven, dat een open-relatie haar te ver gaat, maar dat ze snapt, dat hij intimiteit zoekt, en weer een sexuele relatie wil. Maaarrrr dat ze daar dan samen aan moeten werken, en wat zij van hem nodig heeft, om die sexualiteit terug te vinden.
Ik begrijp jullie beiden.
Denk zelf dat ik het eerst zou proberen voordat ik mijn huwelijk zou beeindigen.
Wees ook realistisch in je eisen of verwachtingen. Hij houdt van jou, met een andere man zal je het zelfde probleem krijgen of het moet iemand zijn die niet om seks geeft.
Lastig hoor :redrose:
lilalinda schreef:
26-08-2018 12:10
Daarom moet TO haar punt ook niet duidelijk proberen te maken, op een verwarrende manier.
Gewoon aangeven, dat een open-relatie haar te ver gaat, maar dat ze snapt, dat hij intimiteit zoekt, en weer een sexuele relatie wil. Maaarrrr dat ze daar dan samen aan moeten werken, en wat zij van hem nodig heeft, om die sexualiteit terug te vinden.
Ze gebruik medicijnen. Is haar man arts?
Als je van hem vooral een zorgende houding verwacht, met daarbij een seksloos leven, dan denk ik dat jullie relatie voorbij is.
Je ontzegt hem naast seks ook een gelijkwaardige partner, die je ondanks je beperking vast toch wel voor hem kunt zijn. Jullie hebben zo niet alleen in de slaapkamer een probleem. De sleutel ligt bij jou. Verbeter jullie relatie, maak jullie weer gelijkwaardig ipv verzorger en afhankelijke. Luister naar zijn behoeften (vooral ook de niet-seksuele) en probeer een manier te vinden om hem tegemoet te komen.
MissMaran schreef:
26-08-2018 11:56
Kan hij niet af en toe naar een bordeel gaan? Dat is toch minder intiem dan een seksrelatie er naast.
Per uur betalen, hij zijn behoefte vervult, jij een blije vent thuis en geen schuldgevoel en ze is geen bedreiging.
Er is pas nog een onderzoek gepubliceerd over sekswerkers. 93 procent heeft te maken met geweld, intimidatie, dwang en pesterijen. In Nederland. Nu.
Ik zou al helemaal niet willen dat mijn man daar aan deel neemt. Vreselijk.
Bladaaneenboom schreef:
26-08-2018 12:37
Ze gebruik medicijnen. Is haar man arts?
Watte??
Loes10 schreef:
26-08-2018 11:54
Ik vind niet dat je egoïstisch bent als je aangeeft geen open relatie te willen. Je man kan niet ineens eenzijdig de voorwaarden van jullie relatie veranderen.

Ikzelf heb in een zelfde soort situatie gezeten, maar dan was ik jouw man. Mijn vriend wilde ook geen open relatie en dat begrijp ik volledig. Maar ik miste wel een wezenlijk deel in onze relatie en heb daarom besloten de relatie te beëindigen.

Dus nee, je bent niet egoïstisch, maar je kunt ook niet van jouw man verwachten dat hij seksloos door het leven gaat.
YagaBaba schreef:
26-08-2018 11:36
Jouw man geeft aan dat hij iets mist. Liefde, aandacht, warmte, seks. Je bent niet bereid om dat te geven en hij mag het ook niet elders zoeken. Of hij ondertussen nog wel even voor jou wil zorgen.

Misschien wordt het tijd om samen te bekijken hoe dit anders kan? Hoe kan je samen zorgen dat jullie je allebei prettig voelen in deze relatie?
Liefde, aandacht en warmte krijgt hij meer dan genoeg, ik heb 2 jaar geleden al voorgesteld om naar een andere oplossing te zoeken dan een open relatie, maar hij stond daar niet voor open. (therapie, prostituee-bezoek)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven