Ben ik overdreven jaloers??????????
zondag 15 november 2009 om 16:33
Mijn vriend heeft een collega waar hij enorm van gecharmeerd is. Hij heeft me zelfs in een openhartige bui verteld dat als de situatie anders zou zijn hij serieus verliefd op haar zou kunnen worden. Ondertussen smsen ze zich naar en msnen ze ook veel. toen ik toch wel nieuwsgierig werd en jawel ik weet dat het niet mag zijn telefoon nakeek schrok ik wel. Daar stond een sms waarin ze verteld dat haar vriend aan het werl is en of hij niet op visite wil komen. Eindigt met een kus. Ik boos en verdrietig. Krijg ik het verwijt dat ik zijn vertrouwen beschaam door in zijn telefoon te kijken. Hij boos ik boos en ondertussen voel ik me klote.
Hij zegt dat ik ziekelijk jaloers ben maar smst vrolijk verder. Wat vinden jullie?????????
Hij zegt dat ik ziekelijk jaloers ben maar smst vrolijk verder. Wat vinden jullie?????????

zondag 15 november 2009 om 16:43
Overdreven jaloers ben je op het moment dat je jaloezie een last is voor jezelf of een ander.
Onterecht jaloers ben je als je helemaal niet jaloers hoeft te zijn.
Dus.. zeg jij het maar. Ben jij overdreven jaloers?
En als je dat bent komt meteen de volgende vraag; Denk jij dat dat onterecht is?
En als dat onterecht is; Waarom stop je hier dan niet mee? Met die hele relatie bedoel ik. Zo leuk klinkt het niet, mij zou hij iets te enthousiast zijn, maar daar had ik niet voor in de telefoon hoeven kijken gok ik. Je voelt zelf wel hoe het zit. Lijkt me. En als het niet goed voelt... trek je conclusie.
Onterecht jaloers ben je als je helemaal niet jaloers hoeft te zijn.
Dus.. zeg jij het maar. Ben jij overdreven jaloers?
En als je dat bent komt meteen de volgende vraag; Denk jij dat dat onterecht is?
En als dat onterecht is; Waarom stop je hier dan niet mee? Met die hele relatie bedoel ik. Zo leuk klinkt het niet, mij zou hij iets te enthousiast zijn, maar daar had ik niet voor in de telefoon hoeven kijken gok ik. Je voelt zelf wel hoe het zit. Lijkt me. En als het niet goed voelt... trek je conclusie.
zondag 15 november 2009 om 16:45
Volgens mij heeft dit niks te maken met jaloersheid. Jaloersheid is meer een emotie die gebaseerd is op niks concreets.
Jij bent wantrouwend vanwege zijn contact met een collega. Hij geeft overduidelijk aan dat hij wel degelijk serieuze gevoelens kan hebben voor haar.Ze smsen en msnen volop.
Ik heb leuke collega's maar na het werk houdt het voor mij echt op.
Een sms met zo'n tekst geeft aan dat er wel degelijk iets speelt en dat heeft niks te maken met ziekelijke jaloersheid. Voel je niet slecht over wat je gedaan hebt door in zijn telefoon te kijken.
Hij is duidelijk niet van plan zijn gedrag te veranderen, maar wil jij zo doorgaan met een vriend die er een dubbele agenda op na houdt?
Jij bent wantrouwend vanwege zijn contact met een collega. Hij geeft overduidelijk aan dat hij wel degelijk serieuze gevoelens kan hebben voor haar.Ze smsen en msnen volop.
Ik heb leuke collega's maar na het werk houdt het voor mij echt op.
Een sms met zo'n tekst geeft aan dat er wel degelijk iets speelt en dat heeft niks te maken met ziekelijke jaloersheid. Voel je niet slecht over wat je gedaan hebt door in zijn telefoon te kijken.
Hij is duidelijk niet van plan zijn gedrag te veranderen, maar wil jij zo doorgaan met een vriend die er een dubbele agenda op na houdt?
zondag 15 november 2009 om 16:45
Ik heb van het begin af aan al gezegd dat ik het niet leuk vind maar hij vind dat hij recht heeft op een sociaal leven en die meid is zijn chef en daar zal hij nooit iets mee beginnen.maar ondertussen....
Hij negeert me nu al de hele dag en doet of ik iets onoverkomelijks heb gedaan.Heb mijn excuses aangeboden en uitgelegd waarom ik me zo bedreigd voel.Het is verder een hele lieve vent maar zodra het op charmante vrouwen aankomt. Het afgelopen jaar smst hij met meerdere vrouwen en ik vind dat heel moeilijk. Kan me niet indenken dat dat allemaal maar onschuldig is.
Hij negeert me nu al de hele dag en doet of ik iets onoverkomelijks heb gedaan.Heb mijn excuses aangeboden en uitgelegd waarom ik me zo bedreigd voel.Het is verder een hele lieve vent maar zodra het op charmante vrouwen aankomt. Het afgelopen jaar smst hij met meerdere vrouwen en ik vind dat heel moeilijk. Kan me niet indenken dat dat allemaal maar onschuldig is.
zondag 15 november 2009 om 16:46
quote:Star schreef op 15 november 2009 @ 16:37:
[...]
Ligt eraan of ze toen op dat moment heeft gezegd dat ze het vervelend vindt. Als ze dat niet heeft gedaan, kan hij dat niet weten ook. Blijft wel een man hè
Da's waar, maar ze hebben er wel samen over gepraat, gezien hij dit heeft gezegd:
Quote: 'Hij heeft me zelfs in een openhartige bui verteld dat als de situatie anders zou zijn hij serieus verliefd op haar zou kunnen worden.'
[...]
Ligt eraan of ze toen op dat moment heeft gezegd dat ze het vervelend vindt. Als ze dat niet heeft gedaan, kan hij dat niet weten ook. Blijft wel een man hè
Da's waar, maar ze hebben er wel samen over gepraat, gezien hij dit heeft gezegd:
Quote: 'Hij heeft me zelfs in een openhartige bui verteld dat als de situatie anders zou zijn hij serieus verliefd op haar zou kunnen worden.'
...
zondag 15 november 2009 om 16:48
Nee je bent niet overdreven jaloers. En je vriend is niet te vertrouwen. Durf er veel geld op te zetten dat hij en die 'collega' al flink van bil zijn gegaan. En dat jij niet in zijn telefoon mag kijken: hij probeert gewoon het hele verhaal om te draaien en van jou de schuldige te maken. Heel snel maken dat je wegkomt zou ik zeggen. Als iemand die man/jongen wel vertrouwt: erg naief naar mijn idee!
zondag 15 november 2009 om 16:54
Kijk we zijn al vele jaren samen hebben een leuk kind,leuk leven alleen waarin we veel leuke dingen doen aleen die extra aandacht voor vrouwen iedere keer werpt een schaduw op onze relatie. Ik zie voor mezelf geen schuld in deze en heb dat ook gezegd. Hij vind dat ik overdrijf en hem dit moet gunnen. Merk wel dat ik er erg onzeker van wordt en dan domme dingen als een telefoon na gaan kijken.
zondag 15 november 2009 om 16:55
In zijn telefoon kijken is niet netjes. In een relatie moet je elkaar vertrouwen. Dat hij jou in vertrouwen neemt dat hij verliefd op haar zou kunnen worden is niet leuk om te horen, maar wel eerlijk. Je kunt beter een goed gesprek met hem aangaan, dan in zijn telefoon kijken. Daar schiet je veel meer mee op. Ondertussen mag je heel jaloers zijn. Dat is een heel normale reactie.
zondag 15 november 2009 om 16:59
Wat moet je hem gunnen? Seks met andere vrouwen? Of zegt hij dat hij gewoon alleen aandacht wil van andere vrouwen? Kijk een keer onschuldig flirten is niet erg, maar zo overdreven flirten/opgeilen met een collega en jou daar ook nog eens van mee laten genieten, dat gaat een keer fout. Ook al doet hij het met de bedoeling alleen aandacht te krijgen (wat ik al te kinderachtig voor woorden vind maar goed) dan zit het er dik in dat het een keer te ver gaat of misschien al eens is gegaan. Ik vind het erg respectloos naar jou toe.
zondag 15 november 2009 om 17:03