Ben ik overdreven jaloers??????????
zondag 15 november 2009 om 16:33
Mijn vriend heeft een collega waar hij enorm van gecharmeerd is. Hij heeft me zelfs in een openhartige bui verteld dat als de situatie anders zou zijn hij serieus verliefd op haar zou kunnen worden. Ondertussen smsen ze zich naar en msnen ze ook veel. toen ik toch wel nieuwsgierig werd en jawel ik weet dat het niet mag zijn telefoon nakeek schrok ik wel. Daar stond een sms waarin ze verteld dat haar vriend aan het werl is en of hij niet op visite wil komen. Eindigt met een kus. Ik boos en verdrietig. Krijg ik het verwijt dat ik zijn vertrouwen beschaam door in zijn telefoon te kijken. Hij boos ik boos en ondertussen voel ik me klote.
Hij zegt dat ik ziekelijk jaloers ben maar smst vrolijk verder. Wat vinden jullie?????????
Hij zegt dat ik ziekelijk jaloers ben maar smst vrolijk verder. Wat vinden jullie?????????
zondag 15 november 2009 om 19:03
ik weet niet of je zomaar weg moet bij je vriend, jullie hebben immers samen een kind. Het is wel belangrijk dat je hem duidelijk maakt dat hij degene is met een probleem en dat dat dus ook moet oplossen. Jij moet de grenzen stellen. Als hij dat niet respecteert zal je hem duidelijk moeten maken dat dat consequenties heeft
zondag 15 november 2009 om 19:35
Ik denk niet dat deze meneer iets wil snappen van zijn eigen respectloze gedrag naar TO toe. Dit 'oog om oog, tand om tand' principe geeft hem alleen nog maar meer redenen om TO de grond in te trappen.
Goed, zo denk ik erover, wie weet werkt zo'n principe juist wel prima hoor. Wie zal het zeggen?
Goed, zo denk ik erover, wie weet werkt zo'n principe juist wel prima hoor. Wie zal het zeggen?
Laat het los, heb vertrouwen, het komt goed.....
zondag 15 november 2009 om 19:37
zondag 15 november 2009 om 19:44
quote:TheEmpress schreef op 15 november 2009 @ 19:37:
Een kind moet natuurlijk nooit een reden zijn om bij een kerel te blijven. Ik zou echt de eer aan jezelf houden, je kind een goed voorbeeld geven en de relatie verbreken. Dat is even vervelend, want hoe ga je dat aanpakken ed, maar dat komt wel goed hoor!Hoezo ben je dan een goed voorbeeld voor je kind?
Een kind moet natuurlijk nooit een reden zijn om bij een kerel te blijven. Ik zou echt de eer aan jezelf houden, je kind een goed voorbeeld geven en de relatie verbreken. Dat is even vervelend, want hoe ga je dat aanpakken ed, maar dat komt wel goed hoor!Hoezo ben je dan een goed voorbeeld voor je kind?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
zondag 15 november 2009 om 20:43
Dat hij nu zogenaamd boos is op jou is in mijn ogen een soort trucje om de zaken om te draaien. Het kan best zijn dat hij een enorme plank voor zijn hoofd heeft (egoïsme) en niet doorheeft dat dit soort omgang met een andere vrouw niet bij jullie relatie past.
In de telefoon van je partner kijken vind ik persoonlijk niet iets om heel erg boos over te worden. Je hebt toch niks te verbergen voor elkaar? Dat je daarmee "zijn vertrouwen beschaamd" hebt is nogal overdreven. Hij beschaamt jouw vertrouwen en geeft geen prioriteit aan jullie relatie, maar vooral aan waar hij zelf zin in heeft: aandacht van een andere vrouw.
Stop met je te excuseren en ga het gesprek aan. Geef je grenzen aan. Vraag waarom hij die aandacht van een ander nodig heeft en wat hij er mee wil. Waar komt die opmerking vandaan dat "als de situatie anders zou zijn" hij verliefd op haar zou kunnen worden? Mooi verhaal zeg.
In de telefoon van je partner kijken vind ik persoonlijk niet iets om heel erg boos over te worden. Je hebt toch niks te verbergen voor elkaar? Dat je daarmee "zijn vertrouwen beschaamd" hebt is nogal overdreven. Hij beschaamt jouw vertrouwen en geeft geen prioriteit aan jullie relatie, maar vooral aan waar hij zelf zin in heeft: aandacht van een andere vrouw.
Stop met je te excuseren en ga het gesprek aan. Geef je grenzen aan. Vraag waarom hij die aandacht van een ander nodig heeft en wat hij er mee wil. Waar komt die opmerking vandaan dat "als de situatie anders zou zijn" hij verliefd op haar zou kunnen worden? Mooi verhaal zeg.

zondag 15 november 2009 om 21:54
quote:TheEmpress schreef op 15 november 2009 @ 19:55:
Je als stront laten behandelen lijkt me niet zo`n goed voorbeeld. En ik vind dat die vriend van TO dat nu doet.
Tegen je kind moeten zeggen dat papa en mama niet meer bij elkaar zijn, omdat papa wel eens met andere vrouwen smst vind ik ook niet zo'n goeie.
Als stront behandeld worden is toch echt wat anders dan een ruzie over geflirt.
Je als stront laten behandelen lijkt me niet zo`n goed voorbeeld. En ik vind dat die vriend van TO dat nu doet.
Tegen je kind moeten zeggen dat papa en mama niet meer bij elkaar zijn, omdat papa wel eens met andere vrouwen smst vind ik ook niet zo'n goeie.
Als stront behandeld worden is toch echt wat anders dan een ruzie over geflirt.
zondag 15 november 2009 om 22:55
quote:lolapaloeza schreef op 15 november 2009 @ 21:54:
[...]
Als stront behandeld worden is toch echt wat anders dan een ruzie over geflirt.bovendien heeft kind geen weet van de smsjes. Kind zal zich dus niet afvragen waarom pa ma als stront behandelt
[...]
Als stront behandeld worden is toch echt wat anders dan een ruzie over geflirt.bovendien heeft kind geen weet van de smsjes. Kind zal zich dus niet afvragen waarom pa ma als stront behandelt

maandag 16 november 2009 om 14:28
Volgens mij moet er gepraat worden.
Laat hem eerlijk vertellen wat er aan de hand is. Is hij verliefd? Hebben ze al wat gedaan? Hoe staat hij in de relatie met jou?
En jij moet dan eerlijk vertellen dat je onzeker wordt van zijn gedrag en eerlijk vertellen of jij er mee om kan gaan dat hij gevoelens heeft voor een ander.
Het liefst dit gesprek voeren zonder verwijten over en weer, zodat je kan proberen er samen uit te komen.
Als je het niet kunt, moet je misschien opschrijven welke vragen je aan hem hebt en wellicht kan hij zijn antwoorden opschrijven. Dit schept meer afstand en dan heb je minder kans op: Ja, maar jij deed... ruzies.
Negeren, woede inslikken en niet meer over hebben, werkt niet. Dan komt de ontploffing later.
Laat hem eerlijk vertellen wat er aan de hand is. Is hij verliefd? Hebben ze al wat gedaan? Hoe staat hij in de relatie met jou?
En jij moet dan eerlijk vertellen dat je onzeker wordt van zijn gedrag en eerlijk vertellen of jij er mee om kan gaan dat hij gevoelens heeft voor een ander.
Het liefst dit gesprek voeren zonder verwijten over en weer, zodat je kan proberen er samen uit te komen.
Als je het niet kunt, moet je misschien opschrijven welke vragen je aan hem hebt en wellicht kan hij zijn antwoorden opschrijven. Dit schept meer afstand en dan heb je minder kans op: Ja, maar jij deed... ruzies.
Negeren, woede inslikken en niet meer over hebben, werkt niet. Dan komt de ontploffing later.
dinsdag 17 november 2009 om 17:26
We hebben gepraat en ik moet me geen zorgen maken volgens hem maar ik zeg hem nu iedere keer als hij een sms krijgt en hij een opmerking maakt dat ik het niet leuk vind dat hij mij zo plaagt en als hij er over begint zeg ik dat ik op onze avond samen niet over dit onderwerp wil praten. Het valt me op dat hij er iedere keer over begint en er plezier in lijkt te hebben dat het mij onzeker maakt,heb hem hier mee geconfronteerd maar dit is natuurlijk niet waar. Merk wel dat ik dit niet meer wil en dat als het nog lang duurt ik mijn consequensies moet trekken.Vraag me ook af waarom hij het zo leuk vind als ik onzeker wordt want dat ben ik namelijk nooit geweest.
dinsdag 17 november 2009 om 20:01
Dat klinkt dan weer meer als een machtsstrijd.
Hij heeft altijd al veel geflirt schreef je ergens, ging je daar eerder anders mee om? Of reageerde hij toen anders?
Ik zit even te denken hoe je het best weer uit een machtsstrijd komt. Moet ik even over nadenken.
Hij heeft altijd al veel geflirt schreef je ergens, ging je daar eerder anders mee om? Of reageerde hij toen anders?
Ik zit even te denken hoe je het best weer uit een machtsstrijd komt. Moet ik even over nadenken.
woensdag 18 november 2009 om 22:52
Sms`sen, msn`nen, uitgenodigd worden door een collega wiens partner van huis is, een potentiele verliefdheidskandidate, boos worden omdat JIJ in z`n telefoon gekeken hebt. Mijn stekels zouden vér omhoog komen om maar niet te spreken van mijn woede. En ja de pot verwijt de ketel dat ìe zwart ziet, been there etc etc....het beloofd in ieder niet veel goeds gezien het verloop van het verhaal. Vertrouwen is beschaamd en respectloos wordt er door je partner mee omgegaan richting jou. Dát zou mij aardig te denken zetten. Praten met hém, je grenzen stellen en consequenties er aan verbinden, niet meer, niet minder.
woensdag 18 november 2009 om 22:56
vrijdag 20 november 2009 om 20:20
nou hier ben ik weer.Krijg haast een hartverzakking zo boos ben ik.Hij zou gaan drinken met collega's (wat ik al raar vond want dat doet ie anders nooit) 3 uur later belt ie vrolijk op .Dat hij zo leuk en onschuldig met HAAR heeft gegeten vanavond. Mijn hart bonst zo hard in mijn lijf ik wil gillen van woede.WAT EEN LUL!!!!!!! Wat moet ik nu toch? Ja ik weet ik het antwoord nu zelf ook wel.Lijkt me duidelijk dat ik een alleenstaande moeder in spe ben.
vrijdag 20 november 2009 om 20:34
Los van het feit of hij met haar gaat eten en toch te vertrouwen is...zou het liegen en het feit dat hij jouw (al zou het zijn, een misplaatste) onzekerheid niet respecteert, voldoende zijn om nooit meer vertrouwen te krijgen in hem.
Bah, vind dit echt een zeer asociale zet van hem, kun je ergens heen? Zou het zeker niet (alsnog) accepteren, maar dat ben ik.
Bah, vind dit echt een zeer asociale zet van hem, kun je ergens heen? Zou het zeker niet (alsnog) accepteren, maar dat ben ik.
vrijdag 20 november 2009 om 20:42
vrijdag 20 november 2009 om 20:45
Ik kan nergens heen omdat mijn kindje al slaapt en ik ben ook niet van plan om ergens heen te gaan. Hij zei ook nog dat hij zo leuke en onschuldige avond met haar gehad heeft. Hij heeft geen enkel respect voor mij dat blijkt. Moeilijk hoor. Na 17 jaar samen te zijn zo aan de kant gezet te woren. En oja ik ben en reageer weer ziekelijk jaloers volgens hem. Hij is er nog niet en heb me voorgenomen geen ruzie te maken dat is het me niet meer waard.Probeer dit weekend zonder ruzie door te komen voor mijn kleintje die al heel de week naar de sint uit kijkt en ga daarna eens goed informeren her en der wat ik moet doen.....