Ben ik te jaloers?

20-11-2020 14:12 132 berichten
Hi forum,

Ik date nu enkele weken met een leuke man die ik via gemeenschappelijke vrienden heb leren kennen. We kenden elkaar al een paar maanden voordat hij me mee uit vroeg. Waar ik in het begin de boot een beetje af hield (terwijl hij juist behoorlijk intens was), heb ik nu aardig gevoelens voor hem ontwikkelt. Hij deed in het begin ook echt zijn best voor mij, nam veel iniatief tot afspreken, chocolaatjes mee, raadde me boeken en muziek aan die ik leuk zou vinden, appte me vrijwel dagelijks om te vragen hoe mijn dag ging etc.

Hij liep de eerste maand behoorlijk hard van stapel, zei op de 2e date bijvoorbeeld al dat hij wilde afspreken dat we alleen seks met elkaar zouden hebben. Ook praatte hij veel over zijn vrienden en familie, en wilde al op "double date" met een ander stel. Hij leek behoorlijk zijn best te doen om mij in zijn leven in te passen.

Nu het probleem. Ik heb het gevoel dat hij nog niet helemaal over zijn ex heen is. Hij heeft "maar" 2 jaar een relatie gehad met haar. Omdat zij na de break-up door een moeilijke fase in haar leven ging, heeft hij haar nog langere tijd emotionele support gegeven ook al waren ze geen stel meer. Kort daarna heeft ze vrij plots van de één op de andere dag het contact verbroken en bijna 3 jaar niks meer van zich laten horen.

...tot 3 weken geleden dus. Ineens appte ze mijn vriend om te vragen hoe het ging en te vertellen waar ze al die tijd geweest was.

Mijn vriend zegt dat ze "alleen wilde checken of ik nog leefde". Vind ik een beetje vreemd na zo lang. Toen ik vroeg of hij heeft verteld dat hij iemand anders had ontmoet, ontweek hij eerst een tijdje mijn vragen en gaf na enigzins aandringen toe dat hij niet had gezegd dat hij een nieuw meisje had ontmoet. Ik merk dat ik daar toch behoorlijk onzeker van word. Hij belooft mij allemaal mooie dingen, praat over een toekomst samen, maar ondertussen app je wel met je ex zonder te zeggen dat je een nieuw meisje hebt.

"Ja maar, toen hadden we nog geen relatie" is zijn excuus. Ik had in zijn geval wel even kort gezegd dat ik weer aan het daten was, anders is het toch net alsof hij de deur naar haar open houdt?

Stel ik me nu aan met mijn jaloerse gedrag? Het voelt gewoon zo raar. Ik had liever gehad dat hij wat rustiger aan had gedaan in het begin. Hij deed me voelen alsof ik heel speciaal voor hem was en nu blijkt dat hij in diezelfde periode heeft zitten appen met zijn ex.
anoniem_398316 wijzigde dit bericht op 25-11-2020 23:12
5.70% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn ex vertelden elkaar ook niet over mensen die we ‘gewoon’ aan het daten waren. Zou ik ook onnodig hebben gevonden, wat gaat het mijn ex aan met wie ik allemaal afspreek. Pas toen iets voor mij echt serieus werd, heb ik mijn ex over mijn vriend verteld. En mijn vriend heeft dit ook bij zijn ex gedaan, nu ik erover nadenk. Ik weet natuurlijk niet hoe het in jouw vriend zijn beleving werkt, maar uit zijn handelingen zou ik de conclusie trekken dat hij ons dus (nog) niet als serieus beschouwt. Want als hij echt nog vriendschappelijk contact met zijn ex wil onderhouden, dan is het wel belangrijk dat hij haar op de hoogte brengt van belangrijke dingen die zijn veranderd in zijn leven.
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
12-12-2020 13:59
Dit!

Is hij haar deurmat ofzo? Komt ineens na een paar jaar geen contact weer even aankloppen en hij gaat er nog in mee ook. Sorry TO je klinkt meer als een rebound voor hem. Vertrouw je onderbuik gevoel.
Ja dit dus. Wat maakt dat hij zich opstelt als therapeut die meteen komt aansnellen als zij zich weer meldt. Van beide kanten (ex en hij) komt het nogal ongezond over vind ik.

Goed dat je nog een keer een gesprek aan gaat TO.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een reacties.. je wordt onzeker genoemd.. twijfelt of je wel een eigen menig mag hebben omdat er allerlei analyses overheen moeten of jij wel of niet een probleem hebt. Zo onnodig. Je nieiuwe vlam is niet open over zijn ex met jou. Hij mag doen wat hij nodig vind maar jij mag ook doen wat jij nodig hebt. Als jij een ex erbij een dealbreaker vind dan heb je daar geen toestemming voor nodig behalve die van jezelf. Jaloers, onzeker, bla bla bla.. jij bent een mens met menselijke gevoelens en als je dit niet kan of niet wilt dan ga je wat anders doen en hoera dan maak je kans om iemand zoeken die bij jou past. Dat is geen ziek ultimatum. iedereen heeft vrije keuzes. Zijn ex, hij maar jij dus ook. Als zijn ex niet exit is en jij bent daar niet oke mee.. ga dan je eigen pad weer op.

Hoeft geen psychoanalyse overheen.. jij bent leuk ook als je niet leuk voor hem en zijn ex bent door te vertrekken uit hun situatie.
Precies, je mag er ook gewoon geen zin in hebben, lijkt mij ook erg vermoeiend en een factor waar je prima geen fut voor mag hebben. En verder kijken. Of lekker even niet daten.
Alle reacties Link kopieren
Someonenew schreef:
12-12-2020 14:00
Dit vind ik wel een hele simpele, die man geeft ook reden tot twijfel met zijn gedrag.
Zeker, maar waarom zou je een man willen die jou in de date fase al zoveel geeft om over te twijfelen en te wantrouwen. In het begin laat je je beste kant zien. Indien dit zijn beste kant is, dan zou ik de rest niet eens willen leren kennen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
13-12-2020 08:37
Zeker, maar waarom zou je een man willen die jou in de date fase al zoveel geeft om over te twijfelen en te wantrouwen. In het begin laat je je beste kant zien. Indien dit zijn beste kant is, dan zou ik de rest niet eens willen leren kennen.
Daar heb je helemaal gelijk in :-D
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het gesprek gegaan gisteren Potpourri?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven