ben zo verdrietig...

25-07-2010 10:50 284 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
quote:femke5000 schreef op 25 juli 2010 @ 18:54:

beste FC,

ik vind het heel erg knap je ,je stelt je heel erg open en kwetsbaar op door je "brief" te schrijven en wat ik ook hier zie idd. je krijgt flinke klappen en niet zo 'n beetje ook.

niemand zou zich zo open durven stellen als jij . zelfs ik ook niet .

slaan is altijd makkelijker dan ze te ontvangen en wederom begrijp ik heel goed dat je dat zat bent en je brief weg haalt.

laat ze maar . misschien ben jij wel juist volwassener om je ziel bloot te leggen dat vergt meer lef en durf. en al die klappen te kunnen incasseren dat vind ik knap.want steeds sta je weer op om er weer op te reageren.

Dat is niet waar. Dit hele forum staat vol met gevoelige kwesties van verschillende forummers.

Het kan best eens pijnlijk zijn om bepaalde reacties te krijgen, maar ik weet dat de reacties die me raken ook de reacties zijn waar ik kennelijk iets mee moet. Die waar zijn, soms.

Om je OP weg te halen is kinderachtig. En dat getuigt dat TO niet echt open staat haar gedrag te veranderen. Als je wilt stoppen kinderachtig te doen kun je daarmee beginnen door je OP te laten staan.
quote:femke5000 schreef op 25 juli 2010 @ 19:10:

smart,

blijkbaar waren dat weer de harde adviezen die ze hier ook krijgt die ze niet nodig heeft .

en hebben haar niet hebben geholpen, dat blijkt hier wel!

toch?

hoe harder jullie haar weer de put in schreeuwen hoe sneller ze er weer in valt.

en dat is niet de bedoeling van helpen. dit werkt alleen maar averechts.

een handreiking,begrip,medeleven en aanmoediging zou beter bij haar werken.

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. In dit geval: TO blijft volharden in kinderachtig en egoistisch gedrag.

Maar jij bent van de HRS?
Als ze zich echt zou hebben opengesteld zou ze zich ook open hebben gesteld voor de harde maar goedbedoelde adviezen. Daar had ze van kunnen leren, daarmee had ze iets gekund. Maar ze stond er niet open voor, ze staat alleen open voor mensen die in haar straat meepraten. Dat noem ik niet je open en kwetsbaar opstellen. Dat noem ik je gelijk willen halen.
quote:femke5000 schreef op 25 juli 2010 @ 19:10:

smart,

blijkbaar waren dat weer de harde adviezen die ze hier ook krijgt die ze niet nodig heeft .

en hebben haar niet hebben geholpen, dat blijkt hier wel!

toch?

hoe harder jullie haar weer de put in schreeuwen hoe sneller ze er weer in valt.

en dat is niet de bedoeling van helpen. dit werkt alleen maar averechts.

een handreiking,begrip,medeleven en aanmoediging zou beter bij haar werken.Is helpen het hogere doel van dit forum?
wuilis,

ja ze vraagt toch om hulp.

ze schrijft dat ze verdrietig is. dan sla je toch een arm om haar heen .i.p.v. een klap in haar gezicht te geven.waardoor ze nog meer verdriet heeft.
ja, de adviezen waren hard. ik zou het ook niet leuk vinden als ik TO was om dat te horen. maar, soms heb je dat gewoon nodig als je een bord voor je kop hebt. toen ik dat zelf ook es had in een relatie (situatie was wel totaal anders, eigenlijk het omgekeerde van TO) heeft mijn beste vriendin me eens even heel hard de waarheid verteld. ja, dat was wel even slikken.

TO is onzeker in deze relatie. deze relatie is niet goed voor TO's zelfvertrouwen en dus niet goed voor haar. zij houdt van hem en probeert hem en haarzelf te 'veranderen'. dat lukt misschien voor een tijdje, maar die 'schijn' kun je niet ophouden. zij moet de waarheid gewoon onder ogen zien en ermee kappen. zij gaat helemaal onderuit in deze situatie.

ja, het heft in eigen handen nemen kan heel erg eng zijn. maar op een gegeven moment zul je toch echt voor jezelf moeten kiezen. en om voor een ongelukkige relatie te kiezen want 'je houdt van hem' of je bent bang om alleen te zijn slaat (rationeel gezien) helemaal nergens op.

TO weet het antwoord op haar problemen echt wel. het is gewoon super pijnlijk om dat echt te erkennen en dan de nodige stappen te ondernemen. ik weet dat ik ook best wel fel kan reageren soms, maar in haar geval denk ik echt 'mens, DOE er wat aan, kies voor een kans om wel gelukkig te zijn'. die vriend en die relatie bezorgen haar zoveel stress. zonde van de tijd en energie.

persoonlijk geloof ik er niet in dat een relatie 'zwaar werk' moet zijn. als je in een relatie zit moet die ander juist het beste in jezelf boven halen. dat zie ik dus niet hier. juist het tegendeel.
Sorry hoor Femke, maar een arm om iemand heen slaan doe ik alleen bij familie, vrienden of forumsters die echt heel veel verdriet hebben. En niet bij forumsters die keer op keer lopen te miepen over hun partner maar vervolgens niks aan de situatie doen.

Verder ben ik van mening dat je met het troosten van iemand verder weinig oplost. Denk je zelf dat TO haar gedrag zal veranderen als wij met zijn allen hier haar gaan troosten. Denk het niet hoor.
Laat maar, ik zie onder het loepje dat femke een heleboel issues heeft, dus vandaar haar manier van reageren denk ik dan maar
quote:femke5000 schreef op 25 juli 2010 @ 19:31:

wuilis,

ze schrijft dat ze verdrietig is. dan sla je toch een arm om haar heen .i.p.v. een klap in haar gezicht te geven.waardoor ze nog meer verdriet heeft.In dit geval helpt een arm om haar heen slaan niet! Haar ogen dienen geopend te worden en ze moet aan zichzelf gaan werken en gelukkig worden met zichzelf. Dat gaat nu eenmaal niet altijd gepaard met "meelullen" en een aai over de bol..........ze is immers geen 16 meer, maar een volwassen vrouw van 30!
Femke, ze vertelt niet alleen dat ze verdrietig is. Ze vertelt ook over haar eigen rol daarin. Ze heeft zelf namelijk een groot aandeel in dat verdriet. En in zijn verdriet.

Als ze zich blijft gedragen zoals ze nu doet, blijft ze verdrietig. We helpen haar dus helemaal niet door haar verdriet te erkennen en troostende woorden op te lepelen. 'Ach, hij trekt wel weer bij' of 'Als hij echt van je houdt, vindt hij het niet erg dat je onaangekondigd eerder wegging' of nog leuker 'Hij moet natuurlijk gewoon begrip opbrengen voor jouw eeuwige onzekerheid'...

Pas als TO zelf iets verandert - zich anders opstellen of ervoor kiezen zonder hem verder te gaan - zal ze uiteindelijk minder verdrietig worden.

Dat proberen wij haar pagina's lang duidelijk te maken. Soms vriendelijk, soms wat botter. Maar wel met de bedoeling haar te helpen.

Zachte heelmeesters enzo...

Wat ik niet begrijp is de omslag in TO's houding; voor ik richting kinderverjaardag vertrok, zag ze wel degelijk haar eigen rol hierin; ze noemde zelf haar onzekerheid en het wel willen, maar niet kunnen. En nu zijn wij ineens gefrustreerd! Vraag me af wat er in de tussentijd in Huize Chicky gebeurd is.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Wow ik let een paar uur niet op en de hel is hier losgebarsten

TO wil niet meer advies aannemen en actie ondernemen ipv loze woorden iedere keer?

Zelf weten, maar jammer dat ik er dan mijn energie in heb gestoken
bittermoon, sommige mensen hebben een langere aanloop nodig om dingen te kunnen.jij zou denk ik hup,meteen een knoop door hakken en je leven weer oppakken en volgende week weer verder gaan!

dat is ook heel erg goed maar niet iedereen is zo.

misschien heeft FC wel een jaar nodig? om op dat punt te komen.

maar nu is ze een beetje "weggepest" en dat vind ik jammer . want het forum is er toch voor iedereen . ook voor de zwakkere?
Femke, TO mag ook 2 jaar gebruiken om meer zelfverzekerd te worden, maar dan moet ze wel gewoon nu gaan beginnen en niet pas over 2 jaar.

Ze heeft nu een probleem, dan moet je dat ook nu gaan aanpakken. Te beginnen met in de spiegel te kijken, haar eigen aandeel erkennen en hulp te zoeken bij haar probleem.

Maar met haar meehuilen.... dat gaat hem niet worden.

wuilis,

ze schrijft dat ze verdrietig is. dan sla je toch een arm om haar heen .i.p.v. een klap in haar gezicht te geven.waardoor ze nog meer verdriet heeft.

Wat wil je dan dat we zeggen? Dat het niet geeft dat ze is weggelopen zonder gedag te zeggen op een belangrijk moment? Dat het niet geeft dat ze met alcohol op en erg moe is gaan rijden? Dat het niet geeft dat ze jaloers is? Dat het niet geeft dat ze onzeker is en het uit op haar vriend? Dat het niet geeft dat ze haar vriend geen compliment heeft gegeven of enigszins interesse heeft getoond? Dat het niet geeft dat ze haar vriend niet steunt? Etc etc etc....

Ja het komt misschien hard aan, maar ook wij bedoelen het goed. Zij zet haar probleem hier neer op het forum en wij geven onze mening. Nee deze is niet altijd leuk, maar wij begrijpen gewoon niet dat je wegloopt voor iets waar je vriend keihard voor gewerkt heeft. Hij is trots, heeft keihard voor zijn zaak gewerkt (en voor hun toekomst?) en je geliefde gaat zonder iets te zeggen weg. Wat wil je dat we hierop antwoorden? Ja, ik begrijp dat hij woedend is.

Hoop voor TO dat ze hier uitkomen.
Ze is niet weggepest. Ze kan alleen niet omgaan met andere perspectieven. Da's vervelend op een forum. In een relatie ook trouwens.
femke, dat is niet waar. ik heb zelf ook 2x te lang in een relatie gezeten die niet goed voor me was. en met de laatste worstel ik nog steeds wel eens. gevoelsmatig dan, want rationeel ben ik er helemaal klaar mee. ik weet dat het moeilijk is om er een punt achter te zetten. dat doe ik ook niet zo 1-2-3. dat gaat gepaard met veel bloed, zweet en tranen. maar wat mij geholpen heeft en sterker gemaakt heeft waren juist de mensen die mij wel even flink de waarheid hebben verteld. en niet de mensen die mij gingen 'troosten'. tough love is echt niet leuk op dat moment, maar je hebt er wel wat aan.
PS. Ze is niet weggepest. De waarheid is hard en soms meedogenloos.
Ik durf trouwens te wedden dat TO gewoon blijft meelezen hoor Want ze weet ergens best dat wel dat we gelijk hebben.

wuilis,

ze schrijft dat ze verdrietig is. dan sla je toch een arm om haar heen .i.p.v. een klap in haar gezicht te geven.waardoor ze nog meer verdriet heeft.Daar ben ik niet van en niet voor. Bovendien zie ik weinig in de aanpak u vraagt wij draaien. Niemand hoeft mijn standpunt te delen en iedereen heeft het recht mijn bijdragen te negeren zoals ik zelf ook wel eens de bijdragen van een ander negeer. Een beetje zoals in het echte leven zal ik maar zeggen.
Denk je dat een psycholoog overal ja en amen op zegt femke?

Nou dan..
Weet je Femke, een tijdje terug was er een topic met een soortgelijke titel... die opende ik, net als deze. Het was van een meisje die recent beide ouders had verloren. Weet je, dan sla ik die symbolische arm om de schouders. Dat is zo triest, zo oneerlijk. En zo niet te vergelijken met dit verdriet, dat TO zelf veroorzaakt / in stand houdt.
ik hoop dat TO nog meeleest. en ik hoop ook echt dat ze wat aan dit topic zal hebben ook al zal ze momenteel wel kwaad zijn. als het haar echt geen ene reet interesseerde zou ze haar eerste post niet verwijderd hebben.
Ben wel erg benieuwd hoe het met haar en haar vriend is.
Femke, wat wil je dan? Dat iedereen hier met haar mee gaat huilen en gaat roepen dat ze helemaal gelijk heeft en dat het allemaal aan haar vriend ligt die geen rekening met haar houdt? Dat zij er niks aan kan doen, want ze is zo onzeker.

En dan? Dan blijft ze nog een tijdje zo door gaan, wordt ze alleen maar onzekerder en hij gaat zich steeds meer ergeren en zo en uiteindelijk zijn we een jaar verder en is er niks veranderd. Dan loopt de relatie op de klippen, TO krijgt een nieuwe relatie en valt weer in dezelfde valkuil.

Hebben we haar dan geholpen? Niet echt he?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Meehuilen of zeggen dat TO terecht wordt uitgekotst om maar iets te noemen vind ik nogal twee uitersten. Ik vind het niet gek dat TO haar biezen pakt... als je iemand zo hardhandig een speigel door haar strot wil duwen, is het nogal flauw om vervolgens de TO er de schuld van te geven dat ze daarvoor bedankt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven