ben zo verdrietig...

25-07-2010 10:50 284 berichten
Alle reacties Link kopieren
..
..
TO

Ben je niet bang voor herkenbaarheid met je verhaal...
FC hoe komt het dat jij de zaak nog niet eerder had gezien terwijl hij daar zoveel tijd doorbracht?
quote:fashionchicky schreef op 25 juli 2010 @ 11:20:

[...]

Vind het vreselijk, de onzekerheid verwoest onze relatie....

Heb wel hulp maar doordat mijn vriend niet mee wil, verandert er weinig...Ik dacht het zijn werktijden waren die zo desastreus uitpakten?
Het is toch maar een tijdelijke periode (van een paar weken) geweest waarin hij zo druk was? Dan kan je je daar toch wel overheen zetten als je een vooruitzicht van een rustigere tijd hebt?

Als je ontevreden bent over je relatie, of bepaalde aspecten ervan, dan kan je dat beter niet in the heat of the moment (die drukke weken) bespreken. Ik zou het zelf geslikt hebben en na afloop het gesprek met hem aangaan over onze verwachtingen binnen de relatie.
Waarom moet je vriend mee als het jouw hulp tegen jouw onzekerheid is?

Waarom ben je nog met je vriend?
Perfectionisme is niet perfect...

[...]

Heb wel hulp maar doordat mijn vriend niet mee wil, verandert er weinig...Hij wil niet mee naar jouw therapie? Dat vind ik dan wel weer kwalijk. Je doet iets aan je onzekerheid en hebt daarbij juist de steun van je vriend nodig. Heb je hem wel eens gezegd hoe erg je het vindt dat hij niet mee gaat?
als jouw vriend niet mee wil, is het toch game over? wat doe je jezelf toch aan? hoe zie jij je de komende 5, 10, 20, 30 jaar voor je met hem?
quote:yathibiyya schreef op 25 juli 2010 @ 11:22:

Waarom moet je vriend mee als het jouw hulp tegen jouw onzekerheid is?

Waarom ben je nog met je vriend?Omdat ze samen een relatie hebben misschien?

[...]

Heb wel hulp maar doordat mijn vriend niet mee wil, verandert er weinig...

Jij bent onzeker, daar moet jij aan werken, daar moet jij een manier vinden om mee om te gaan, niet je vriend.

Het valt me op dat je de schuld van de dingen die niet goed gaan of niet veranderen uiteindelijk vaak bij je vriend legt.

Hij wil niet mee gaan, hij werkt te veel, hij belt jouw niet op etc.
quote:fashionchicky schreef op 25 juli 2010 @ 11:18:

[...]

Ok wie heeft het hier over dronken? Heb in een tijdsbestek van 8 uur 3 drankjes gedronken, doe ff normaal zeg..."Ik had wel wat alcohol gehad maar niet echt veel, voelde me alleen dood en doodmoe worden rond 2 uur.." Dit is het enige wat in je OP stond. 'Niet echt veel' is nogal subjectief, dus ik kan me de reacties van andere meiden hier heel goed voorstellen.

[...]

Heb wel hulp maar doordat mijn vriend niet mee wil, verandert er weinig...Waarom zou je vriend mee moeten dan? Als het jouw onzekerheid is die jullie relatie de das om doet, dan is dat iets waar jij in de eerste instantie zelf aan moet werken.
Maar discovery, is het dan zoveel gevraagd 1 keer mee te gaan naar een sessie van je vriendin? Je vriendin van je houdt en hoop dat ze minder onzeker wordt en je steun goed kan gebruiken. 1 keer maar...
Fashiochicky, grote kans dat door jouw actie van vanacht er bij hem nu ook iets geknapt is. Jij liep weg op zijn belangrijke moment. Dat moet pijn doen. Als dat bij hem geen pijn deed, zijn jullie al een brug te ver. Als dat wel het geval is, zal hij zich nu ook serieus afvragen 'hoe nu verder?' Wees niet verbaasd als hij zijn werk nu helemaal boven jou verkiest.

Waarschijnlijk voor jullie allebei beter...
Ik geloof niet meer in sprookjes.
quote:Marielle29 schreef op 25 juli 2010 @ 11:23:

[...]

Omdat ze samen een relatie hebben misschien?

Het is toch haar onzekerheid. Het is niet een structureel probleem in de relatie waar beiden aan moeten werken.

Zij moet met haar onzekerheid om leren gaan, lijkt mij dat vriend niet in therapie moet dan.
hoe kun je iemand dwingen om mee in therapie te gaan? word ook een beetje moe van dat hele therapie gedoe moet ik zeggen. ik weet niet hoe lang TO al in deze relatie zit, maar als het nog een vrij nieuwe relatie is snap ik naar 'therapie' gaan al helemaal niet.

leven en laten leven. ja, snap wel dat er af en toe concessies gedaan moeten worden, maar dat je zo onzeker in een relatie staat en dat je je zo opfokt over zijn 'gedrag'...
Ach FC... als jij zo door gaat in je relatie heb je straks zeker geen relatie meer.. maar dan niet omdat jij hem verbroken hebt maar je vriend.

Als ik bevriend was met jouw vriend zou ik hem dat namelijk adviseren.. Stop met die miep... die het niet eens even kan opbrengen om enthousiasme te tonen bij de opening van jouw nieuwe zaak/deel van de zaak..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:Marielle29 schreef op 25 juli 2010 @ 11:24:

Maar discovery, is het dan zoveel gevraagd 1 keer mee te gaan naar een sessie van je vriendin? Je vriendin van je houdt en hoop dat ze minder onzeker wordt en je steun goed kan gebruiken. 1 keer maar...

Het is mij niet duidelijk of het om 1 keer gaat? Maar je hebt gelijk dat hij prima 1 keer mee kan gaan. Als hij om zijn vriendin geeft moet dat geen probleem zijn en als hij dat niet wil dan vind ik dat ook raar.

Maar als het om meerdere keren gaat, dan snap ik het weer wel. Wat moet hij daar als het om een probleem van TO gaat. Zij moet daar tools aangereikt krijgen of zelf leren en die thuis kunnen toepassen.
quote:fashionchicky schreef op 25 juli 2010 @ 11:18:

[...]

Ok wie heeft het hier over dronken? Heb in een tijdsbestek van 8 uur 3 drankjes gedronken, doe ff normaal zeg...

Als je goed had gelezen dan heb ik het ook niet over dronken gehad. Ik heb aangegeven dat ik het met Ouwe eens ben dat ik geen begrip kan opbrengen voor mensen die met drank op gaan rijden.

Het feit dat ik je egocentrisch vind, is gebaseerd op je OP. Jouw vriend heeft een belangrijke mijlpaal in zijn leven en jij reageert als een klein kind. Ik vind je onvolwassen in je gedrag.

Ongetwijfeld zal hij ook steken laten vallen. Als hij serieus meer bezig is met zijn zaak dan met jou of jullie relatie dan zal je moeten kijken of je met hem verder wil. En niet reageren als een verwend nest dat geen aandacht krijgt. Naar huis te gaan zonder iemand wat te zeggen, vind ik onvolwassen gedrag. En op jezelf gericht. Ik zou daar dus eerst wat aan doen.

De reden dat ik in jouw ogen hard reageer, is omdat ik vind dat je slachtoffergedrag vertoont. Jij bent duidelijk niet blij in jouw relatie. Probeer van jouw kant te doen wat er te doen valt en als het echt niet werkt, kies voor jezelf door de relatie te beeindigen. Maar wentel je niet in zelfmedelijden door te stellen dat hij geen aandacht heeft voor jou en wel voor zijn zaak.
Hoe lang zijn jullie samen??
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
quote:biol schreef op 25 juli 2010 @ 11:28:

Hoe lang zijn jullie samen??Zie loepje, inmiddels iets meer volgens mij dan 2 jaar
Eens met Christiane.

En Marielle, wat moet vriend bij haar therapie doen? Hij kan niet veel aan haar onzekerheid doen, dat ligt bij haar.
Perfectionisme is niet perfect...
quote:Doornroosje75 schreef op 25 juli 2010 @ 11:25:

Fashiochicky, grote kans dat door jouw actie van vanacht er bij hem nu ook iets geknapt is. Jij liep weg op zijn belangrijke moment. Dat moet pijn doen. Als dat bij hem geen pijn deed, zijn jullie al een brug te ver. Als dat wel het geval is, zal hij zich nu ook serieus afvragen 'hoe nu verder?' Wees niet verbaasd als hij zijn werk nu helemaal boven jou verkiest.

Waarschijnlijk voor jullie allebei beter...

Mee eens.

Haar vriend kan nu niet anders dan 1000% inzet voor zijn zaak. Het is voor iedereen moeilijk zijn hoofd boven water te houden en als zelfst.ondernemer kan je niet je maar half inzetten. Voor hem zal er blijkbaar geen tijd zijn om savonds bij jou op de bank te zitten. OF hij wil dat gewoon niet. Misschien verschuilt hij zich ook, dat hij wegloopt voor zijn problemen in jullie relatie door zich op het werk te storten.

Mocht het zo zijn dat deze werktijden niet tijdelijk zijn, dan weet je wat voor leven je zal krijgen. Jij kan daar niet mee dealen dus accepteer de concequenties. Of je gaat ervoor of je kiest voor jezelf en je eigen leven en stopt met de relatie.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
dubbel
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven