bindingsangst?

29-12-2007 14:26 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

waarschijnlijk zijn hier al veel topics aan gewijd, maar ik wil toch effe mijn verhaal kwijt.

Sinds een paar maanden bloeide er iets heel leuks op tussen mij en een jongen. We konden goed praten, hadden veel raakvlakken,zelfde humor etc etc

Maar...vanmorgen belde hij mij op om te zeggen dat hij niet zou blijven slapen vanavond. Sterker nog, het kwam er op neer dat hij helemaal op dit moment niet aan een relatie toe is.

Dit kwam bij mij wel als een donderslag bij heldere hemel, aangezien wij het, naar mijn idee, hartstikke leuke hebben samen en we elkaar niet te vaak of te weinig zagen.

Hij gaf aan dat hij zich erg down voelt door wat er het afgelopen jaar is gebeurd (beeindiging problematische relatie, werk ging niet lekker, onrust). Hij wil eerst het eea op een rijtje krijgen en gaf ook aan dat hij momenteel ook wel geniet van zijn vrijgezellenbestaan. Wat overigens niet inhoudt dat hij op jacht gaat naar andere vrouwen, daar is hij het type niet voor. Maar meer de vrijheid wat betreft vrienden, hobbys. Ik gaf al aan dat ik hem juist de ruimte laat, want dat wil ik zelf namelijk ook (ben ook jarenlang single geweest dus..). Door zijn vorie (en enige) relatie heeft hij een totaal verkeerd beeld gekregen wat een relatie kan zijn. Zijn ex claimde hem heel erg en hij heeft zich erg weggecijferd voor haar. Hij is bang dat dat nu weer zal gebeuren. Ik kan hem er niet van overtuigen dat ik zo niet in elkaar steek. Daarentegen kan ik natuurlijk ook zijn gevoel niet ontkennen.

Hij wil mij graag blijven zien,in eerste instantie op vriendschappelijke basis en dan evt als hij alles weer op orde heeft, toch verder met mij gaan, zonder mij valse hoop te geven. Ik weet niet zo goed wat ik met deze situatie aan moet. Ik wil hem absoluut niet missen, vind dat wij heel goed bij elkaar passen. Maar ik zit met het dilemma; stop ik er helemaal mee (heb ik in een eerdere relatie gedaan) of geef ik dit nog een kans met het risico dat het alleen maar een vriendschap blijft?

Wie heeft er ervaringen met mijn verhaal en tips/adviezen zijn meer dan welkom!| Ik voel mij nu gewoon ontzettend klote...
Dibbes helemaal correct wat betreft de woorden en daden ..

Je moet geen woorden willen horen , maar DADEN zien.. dar gaat het om ..

En de pest met die vent van jou is dat ie mooie woorden zegt , maar absoluut niet van plan is om zijn daad bij t woord te voegen..

Hij vind jeleuk als gewoon een vriendin (en dat betwijfel ik eigenlijk )of hij ziet je als een leuk sexvriendinnetje..

Maar daar ben jij te goed voor !!!

Je bent meer waard dan dat
Thanx Vleermuis!!Ik ga nu maar kijken of ik een beetje kan pitten, gooi er eerst nog maar wat wijn in...
En pampalate, dat heeft niets met sterk zijn te maken. Dat heet: door schade en schande wijs worden.

Weerbaar worden als het niet loopt zoals je zelf graag zou zien. Volgende keer zul je wss eerder zeggen, zout op. Jouw probleem, niet het mijne.

Het blijft alleen lastig als je jezelf dat continue persoonlijk aantrekt. Als je daar vanaf kunt komen, wordt het makkelijker.
Pampa besef gewoon heel goed dat je als je contact blijft houden met hem , alleen maar meer pijn krijgt en daardoor ook nog eens de WARE laat schieten omdat je alleen maar met hem bezig bent..

Nah dat wil je echt niet hoor

En mocht die date je weer leuk gaan vinden , dan is dat pas wanneer jij hem totaal vergeten bent .. (zo ook mijn geval en ik trapte er een 2e keer in en meneer zei weer hele leuke woorden , maar weer geen daden.. Oke ik had hem dan wel ergens lopen pushen en wilde alles geanalyseerd hebben wat zijn woorden betreft .. wat bedoel je ermee dat je mij leuk vind ? Bedoel je dat je mij meer dan leuk vind ? etc etc etc etc , maar goed ik werd wantrouwig door de 1e keer en toen er uiteindelijk uit kwam dat ie t allemaal niet weet , dat ie geen gevoelens heeft maar soms ook wel en vaak ook weer niet ... heel inconsequent dus .. )
Vleer gaat dus ook tegen haar date zeggen dat ze geen vrienden wil blijven en ook voorlopig geen contact meer wil met hem

NIet omdat ik hem niet aardig vind , maar ik schiet er gewoon niets mee op om contact te blijven houden met hem. Ik zal elk woord geanalyseerd willen hebben van hem , zal hem alleen maar meer lopen pushen om zijn daden te laten zien..

Doe mijzelf ernstig te kort dan ..
Vleer, hoe lastig ook, maar laat dat voorlopig geen contact ook achterwege.

Als je zegt voorlopig geen contact, betekent dat ie nog altijd op je kan terug vallen...

Als je dat niet wilt/kunt is hij exit. Hoe leuk je hem ook vindt.

Moeilijk, moeilijk, maar jij komt op de 1e plaats!!!
Ohja, en mocht 1 van bovengenoemde heren een sms of wat dan ook sturen? Hou je heeeeeeel erg in en stuur niks terug. Laat hem maar denken, of verwonderd zijn.

Je hoeft niet te jojo-en om in vorm te blijven.
Dibbes.. wat Pampa ook al zegt.. Ik wil hem niet missen, hij is gewoon erg leuk en aardig .. Vind het dus ook erg moeilijk om definitief te zeggen : Ik zet t contact stop..

Maar goed ik ga daar gewoon nog even over nadenken wat ik er precies mee wil.. Via msn kan er bv altijd gekletst worden , maar ik weet van de vorige keer dat helemaal geen contact met hem uiteindelijk beter gaat ... Heb ik mijn leventje weer lekker op de rit en als hij dan weer binnen komt wandelen in mijn leven , ben ik ook niet zo makkelijk meer om er in te trappen..
Pamplata, we hebben het allemaal een keer meegemaakt. Op een gegeven moment krijg je steeds beter in de gaten welke mannen het beste met je voor hebben en welke alleen maar uit zijn op hun eigen belang. Bij de laatste categorie, heel hard wegrennen.

Ook ik heb meerdere malen meegemaakt dat ik een man leuker vond dan hij mij. Ik was wat je noemt naief en goedgelovig. Omdat ik hem zo leuk vond, was ik bereid genoegen te nemen met minder, zolang we maar contact konden blijven houden of zolang ik maar wilde geloven dat hij mij ook leuk vond.

Door schade en schande en heeeeel veel tranen, ben ik een stuk wijzer geworden.
JepsPowerwoman .. zo is het ook ..

Ik was de 2e keer ook iets te goedgelovig en denk ook te naief.. Dacht echt dat ie oprecht mij leuker dan leuk vond... En heb hem zelfs meerdere keren gevraagd of hij het echt meende en hij zei aldoor volmondig ja..

Stom misschien , maar goed heb er weer iets van geleerd..
Vleer,

Ik snap het echt wel. Als je om iemand geeft, is het gewoon heel lastig om rationeel te denken.
quote:Vleermuis28 schreef op 30 december 2007 @ 01:38:

JepsPowerwoman .. zo is het ook ..

Ik was de 2e keer ook iets te goedgelovig en denk ook te naief.. Dacht echt dat ie oprecht mij leuker dan leuk vond... En heb hem zelfs meerdere keren gevraagd of hij het echt meende en hij zei aldoor volmondig ja..

Stom misschien , maar goed heb er weer iets van geleerd..

Ik ook. Ik zal nooit de wijze woorden van m'n oma vergeten: "je moet niet alleen luisteren naar wat men zegt, maar ook naar wat men doet".

Mensen die oprecht zijn doen wat ze zeggen. Hun handelen komt overeen met datdege wat ze hadden toegezegd. Als dit niet het geval is. moet je op je hoede zijn, want dan zou je te maken kunnen hebben met iemand die je manipuleert.

Deze wijsheid gebruik ik ook tijdens m'n werk en geloof me, ik heb al heel wat ratten ontmaskerd .
He PW,

wijze woorden. Alweer mee eens, haha. Is complimentje naar je!!
quote:Dibbes1 schreef op 30 december 2007 @ 01:48:

Vleer,

Ik snap het echt wel. Als je om iemand geeft, is het gewoon heel lastig om rationeel te denken.Juist daarom is het van belang om afstand te houden. Die gevoelens ebben vanzelf weg als je lang genoeg afstand neemt.
Jeps Powerwoman i knows na de 1e keer heb ik t contact gewoon verbroken , hem overal uit geslingerd , msn , hyves , telefoon e.d.

Gewoon omdat ik niet op zoek ben naar vrienden maar naar een partner for life..

Hem dus ook gezegd dat ik geen vreinden wilde zijn met hem.. Nu heb ik min of meer wel gezegd dat ik wel vrienden wilde blijven , maar ook daar zet ik nu mijn twijfels bij..

Want wat schiet ik er in vredesnaam mee op ?

BLijf denk ik uiteindelijk hopen dat we dan misschien wel via vriendschap iets MEER krijgen.

Das jezelf alleen maar valse hoop geven en pijndigen (want als een gewone vriend zal hij misschien welvertellen dat ie in een weekend met een meid heb stana zoenen) Nou dat wil je toch helemaal niet horen dan (terwijl ik van mijn echte vrienden t prima kan horen wanneer zij met een dame hebben staan zoenen)
ooh de 1e stappen heb ik al genomen 2min geleden..

Weer uit mijn msn en hyves verwijderd , ben nu bezig zijn telefoon nr te wissen in mijn telefoon
quote:Vleermuis28 schreef op 30 december 2007 @ 02:06:

Jeps Powerwoman i knows na de 1e keer heb ik t contact gewoon verbroken , hem overal uit geslingerd , msn , hyves , telefoon e.d.

Gewoon omdat ik niet op zoek ben naar vrienden maar naar een partner for life..

Hem dus ook gezegd dat ik geen vreinden wilde zijn met hem.. Nu heb ik min of meer wel gezegd dat ik wel vrienden wilde blijven , maar ook daar zet ik nu mijn twijfels bij..

Want wat schiet ik er in vredesnaam mee op ?

BLijf denk ik uiteindelijk hopen dat we dan misschien wel via vriendschap iets MEER krijgen.

Das jezelf alleen maar valse hoop geven en pijndigen (want als een gewone vriend zal hij misschien welvertellen dat ie in een weekend met een meid heb stana zoenen) Nou dat wil je toch helemaal niet horen dan (terwijl ik van mijn echte vrienden t prima kan horen wanneer zij met een dame hebben staan zoenen)Ben ik met je eens Vleermuis28, dat doet je alleen maar pijn en aangezien je geen masochist bent, zou ik daar niet in meegaan. Ik zou mezelf op de 1e plaats zetten, want jij bent degene die met deze situatie moet zien om te gaan. Als vrienden met hem zijn, jouw teveel pijn doet, dan is de prijs te hoog.
quote:Vleermuis28 schreef op 30 december 2007 @ 02:09:

ooh de 1e stappen heb ik al genomen 2min geleden..

Weer uit mijn msn en hyves verwijderd , ben nu bezig zijn telefoon nr te wissen in mijn telefoonJe bent bezig de regie weer in eigen handen te nemen . Hierdoor ontneem je hem de macht die hij over je had.
Jeps... en t voelt wel oke eigenlijk...

Allemaal leuke dingen in t nieuwe jaar..en daar ga ik mij lekker mee bezig houden komende tijd.

(en vroeger gooide ik niemand uit mijn msn of telefoon, veel te bang om mensen te verliezen.. word er gelukkig steeds beter en makkelijker in

3x hoera)
Pampa kom op !! je kan het echt , hem met rust laten.

Begin maar eens met hem uit je msn , hyves en telefoon te gooien. Even lijkt dat doodeng omdat t zo definitief lijkt... MAar verstandelijk ben je er dan wel klaar mee , gevoelsmatig komt vanzelf als je mara geen contact hebt.
ik vind het knap van je hoor Vleer, dat je de eerste stap hebt ondernomen.

Ik werd vanmorgen wakker met uiteenlopende gevoelens. Ben uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat een vriendschap er voor mij ook echt niet in zit. Ik kan gewoon niet "one of the guys" zijn. Ik twijfel alleen nog ik het wel voorlopig op een laag pitje wil houden, dat is voor mij misshcien de beste optie. Dan kan ik over een tijdje weer verder kijken of er iets positiefs uit komt. Is misschien uitstel van een executie,maar ja...Verder zou het misschien nog een mogelijkheid zijn om voorlopig helemaal geen contact met met hem te hebben en dan over een tijdje te kijken over er uberhaupt een relatie in zit.Ben er nog niet helemaal uit...
Hoi Pam,

Zat eigenlijk precies in het zelfde schuitje als jij nu zit.

Ik ben toen doorgegaan en heb een andere man ontmoet. Toen werd mijn ex helemaal gek en nu wil hij wel helemaal voor me gaan, ook met daden zeg maar..

Moeilijk want je begint niet met een schone lei zeg maar,

Toch ben ik heel gelukkig met hem nu hij hij echt voor me gekozen heeft,

dus het kan wel dat ze eerst alles op een rijtje moeten krijgen en kijken hoe het gevoel voor je echt is.

Dus door afstand te nemen kwam hij naar me toe.

Of dit zo blijft is de vraag natuurlijk. Hoop voor je dat je het een beetje van je af kan zetten want ik weet als geen ander dat dit je hele dag beinvloeden kan.

Probeer door te gaan met leven want op hem wachten is zinloos, hijmoet echt zelf helemaal voor je wilen gaan.
Hoi Eef,

ja, afstand nemen lijkt mij zo ontzettend moeilijk. Ik heb dan het gevoel dat het dan helemaal over is, en dat hij dan ook niet meer naar mij toe komt.Da t klinkt natuurlijk ontzettend onzeker, want ik zou natuurlijk ook niet op hem moeten wachten en de draad weer op moeten pakken. Toch heb ik op dit moment helemaa geen behoefte aan een andere man.

Ik heb hem vanmorgen gesproken nav een smsje dat ik had gestuurd. Hem hem gevraagd nog een keer af te spreken omdat zijn nieuws nogal rauw op mijn dak kwam. Hij zei dat hij duidelijk was geweest en dat het weinig zin heeft om er nog over te praten. Ik heb gezegd dat ik die behoefte wel voel, omdat hij mij met dit nieuws nogal overviel. Ik weet ook wel dat ik geen antwoorden op mijn vragen krijg,maar toch...

Hij ziet er zelf ook tegenop om mij te zien, omdat hij dan weer over zijn beslissing begint te twijfelen,maar dat is dan dikke pech hoe hij erover denkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven