Blij topic over samenwonen.

16-10-2016 20:52 558 berichten
Ik wil het graag met de wereld delen: ik ben gaan samenwonen!

Maar om familie/vrienden niet verder 'lastig' te vallen met hoe leuk het is en hoe we ons nog niet ergeren aan kleine dingen, heb ik maar even dit topic gemaakt.



We wonen ook echt nog pas net-net samen, sinds vorige week ergens. We zijn nog spullen aan het verplaatsen en verhuizen van mijn plek naar zijn/onze plek (we zijn gaan wonen in zijn huis).



maar het bevalt goed.



Nog meer mensen die net zijn samenwonen/getrouwd/etc?
quote:Daremanda schreef op 22 oktober 2016 @ 09:06:

Haha, dat veranderde snel
quote:Stormkraft schreef op 22 oktober 2016 @ 11:38:

[...]







sorry



vandaag gingen we samen naar de markt en hij ging braadworst op broodje eten en ik wilde niet en die vrouw van de kraam zo van 'ja, vrouwen moeten op hun figuur letten' etc en vriend zo 'mijn vriendin heeft een geweldig figuur'
Alle reacties Link kopieren
Lief!
Alle reacties Link kopieren
Hier nog niet officieel aan het samenwonen, al woont vriend in de praktijk hier. Eerst nog op vakantie samen en dan gaan we serieus kijken voor een koophuis. Ik heb eerder samengewoond, vriend woont al jaren alleen.



Nu al zin om samen te gaan klussen, ondanks dat we allebei een gestoord gevoel voor inrichting hebben matcht dat heel goed.
.
Alle reacties Link kopieren
Vinden jullie het goed dat ik als single af en toe meelees? Ik vind dit zo'n gezellig en bemoedigend topic! Ik kan hartstikke goed alleen zijn en ben heel blij met mijn appartement, maar pas dacht ik "wat zou het fijn zijn om eens niet in een stil huis thuis te komen en alleen in bed te kruipen (vooral na een bruiloft of een begrafenis, of na een leuke avond waarop alle vriendinnen bij hun vriend in bed kruipen), of dat er iemand een kopje thee voor je zet". Dit topic geeft hoop en iets om naar uit te kijken .
Ja, tuurlijk! Kom er gezellig bij
Hier alweer meer dan vijf jaar. Mooi topic.



Het leven is zo leuk
.
Ik krijg hier nostalgische gevoelens van. Denk zo maar dat de meesten (iedereen?) die hier reageren nog geen kinderen hebben? Ik lees hier allerlei gevoelens en hoe fijn het was van toen we inderdaad met zijn tweetjes woonden. Nu er twee kinderen bij zijn, is het allemaal zo anders...



Echt lekker om dit te lezen dus, ooit komt die tijd voor ons weer terug ;)
Wij wonen ruim 7 jaar samen nu, met twee poezen en nog geen kinderen. En ik vind het zo fijn om samen te zijn, lekker knuffelen bij het wakker worden, iemand die je favoriete thee klaarmaakt als je tv zit te kijken. Hij neemt ook altijd de takjes in het huishouden over zodra ik begin
Nee, geen kinderen hier, wel twee konijnen.

Sowieso willen we eerst trouwen, wil ik mijn studie afronden en nog randzaken (zoals groter gaan wonen) voordat we aan kinderen gaan beginnen (en ik twijfel nog en vriend ook).
Ik wil geen kinderen, vind mijn kat al genoeg werk en wij houden teveel van onze vrijheid om die op te geven.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen kinderen, en die komen er ook niet



Wel 2 katten.
.
Hoelang moet je nog studeren Iertje?



Ik ben pas eerstejaars (4 jaar ziek geweest en nu pas weer mijn leven op de rit)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen kinderen, ik acht de kans vrij klein dat ze er komen aangezien ik totaal geen behoefte aan kinderen heb (ja, bij andere). Dus voorlopig houden we het maar bij een kat.



Aankomende week nog 1 week vakantie voor ik aan mijn nieuwe baan begin, dus deze week gaan we wel alvast een lijst maken met dingen die de komende periode geregeld moeten worden. Wel afgesproken dat we alles een beetje verdelen. Mijn meneer is iemand die alles op het laatste moment regelt en ik wil graag dingen vooraf al geregeld hebben. Dus wat we verdelen blijft bij die persoon, en hoe of wanneer diegene dan alles regelt is aan mij/hem. Ga er wel vanuit dat alles goed komt.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Alle reacties Link kopieren
Hier net getrouwd, net een maand Vanavond heb ik gekookt, man komt uit zijn werk. "Ruikt lekker schatje, je mag dit vaker maken". We hadden kip pilaf, viel dus erg in de smaak ;)

Man heeft z'n bord leeg; "Hoezo, er is niet meer? Volgende keer meer maken hoor"
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
Hier is de eerste op komst en vind dat zo'n fijne periode. Mijn man die voor me zorgt en alles voor me doet samen lekker op de bank, allebei met een hand op mijn buik, denken aan dat kleine hummeltje dat er binnenkort bij is. Kan me er zo op verheugen dat dat zachte babyhuidje binnenkort op mijn buik ligt ipv erin

Ik denk dat je vanzelf op een gegeven moment naar de volgende fase toe groeit (of dat nu een met of zonder kinderen is) en dan nostalgisch terugdenkt aan vorige fases ik denk nog wel eens nostalgisch aan toen we net aan het daten waren en dat man 's ochtends zo croissantjes en verse jus bij de bakker ging halen en dat we Heidi keken in bed bij het ontbijt



@roos: gefeliciteerd met je huwelijk! Fijn dat je man het eten zo lekker vond hier gehaktballen, sperziebonen en aardappelpuree op het menu. Kind is duidelijk een zoon/dochter van man, want hou normaal totaal niet van Hollandse pot maar nu vind ik het heerlijk
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen kinderen, willen we beiden niet.

Denk altijd dat je relatie zo erg veranderd als je een kind krijgt. Ineens ben je niet meer elkaars nummer 1 maar is je kind het belangrijkste. We willen dat onze relatie zo fijn blijft als die nu is. De vrijheid die we nu hebben is ons veel waard. Daarnaast heb ik totaal geen moedergevoelens of zoiets.
Ik denk ook dat je relatie heel erg verandert, maar ik hoor ook vaak van mensen dat ze - hoewel kind op 1 komt - ook nog meer van elkaar gaan houden. Dus ik hoop maar dat dat hier ook geldt. Zwangerschap maakt ons iig kleffer. Man kruipt elke avond tegen me aan in bed omdat hij het zo gezellig vindt bij mij en de baby.



Normaal echt niet hoor, dan ligt hij helemaal aan de andere kant. Maar nu komt hij tegen 'ons' aangekropen. Schattig
Wat lief Lux

Gefeliciteerd met je huwelijk Roos!



Wij gaan binnenkort house warming feestje geven (tegelijk met het vieren van mijn verjaardag) dan kan iedereen zien waar we wonen
Alle reacties Link kopieren
Even frustratie hoor, maar waarom gaan 90% van de mensen aan wie we vertellen dat we gaan samenwonen er vanuit dat ik bij mijn vriend intrek. Waarom zou ik vrijwillig mijn woon-werk-verkeer verdubbelen (eventuele file niet meegerekend) om bij mijn vriend in te trekken?

Alsof ik geen vrienden in mijn huidige woonplaats heb, of een baan die ik liever niet opgeef, of gewoon überhaupt niet in zijn woonplaats wil wonen.
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
Alle reacties Link kopieren
Hier ook geen kinderen, maar spijtig genoeg niet uit vrije keuze. Ach, we genieten van onze neefjes, mijn broer en zus, en uiteraard ook van elkaar

We hebben de trouwfoto's bekeken, roept weer hele mooie herinneringen op aan die dag. Ik zal nooit meer vergeten hoe warm het was. 32 graden op 14 september 2016.



We houden van lekker eten en hebben voor ons trouwen andere bijna alle gasten een recept gekregen. Die hebben mijn ouders gebundeld in een hele mooie map, en iedere zondag maken we daar dan een gerecht van. Vandaag moest ik koken omdat Roosman moest werken, jammer genoeg.
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
Oeh dat is leuk van die gerechten Roos!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven