Blij topic over samenwonen.

16-10-2016 20:52 558 berichten
Ik wil het graag met de wereld delen: ik ben gaan samenwonen!

Maar om familie/vrienden niet verder 'lastig' te vallen met hoe leuk het is en hoe we ons nog niet ergeren aan kleine dingen, heb ik maar even dit topic gemaakt.



We wonen ook echt nog pas net-net samen, sinds vorige week ergens. We zijn nog spullen aan het verplaatsen en verhuizen van mijn plek naar zijn/onze plek (we zijn gaan wonen in zijn huis).



maar het bevalt goed.



Nog meer mensen die net zijn samenwonen/getrouwd/etc?
Oooh wat leuk Roos! Die recepten.



Wat jammer dat jullie geen kinderen hebben kunnen krijgen bij ons heeft 't ook een hoop moeite gekost (via IVF zwanger) en vond het een hele lastige periode en ben heel blij dat ik niet definitief afscheid heb hoeven nemen van mijn gezinswens. Mooi dat jullie samen een mooi leven hebben nu met de kinderen van anderen om jullie heen
Alle reacties Link kopieren
Heel mooi, en we zijn gelukkig Volgend jaar willen we graag een kat, dan zitten we even iets rustiger hopelijk. Best druk gehad en weinig tijd. Dus we gaan ons eens in de kattenwereld verdiepen.

Die recepten zijn inderdaad heel leuk, we vonden het erg origineel!
“Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.”
Katten zijn heerlijke beesten. Wij hadden er 1, inmiddels 3



Als ik een tip mag geven: verdiep je in of je een raskat wil. Die zijn qua karakter soms wat voorspelbaarder. Wij hebben gewoon htk-katten maar 2 van de 3 hebben een behoorlijke gebruiksaanwijzing en niet iedereen heeft daar evenveel geduld voor. Dat kun je bij htk-katten alleen niet zo goed voorspellen van tevoren.
Wat een leuk topic!



Mijn vriend en ik zijn al een tijdje op zoek, maar helaas wil het tot nog toe niet. Vind ik soms wel frustrerend, want ik wil zo graag!

Wij zijn overigens al bijna 9 jaar samen en ben het reizen wel beu, kan niet wachten om elke dag naast hem wakker te worden
.
.
Alle reacties Link kopieren
Oh My, ik woon alweer 5 jaar samen... De tijd vliegt! En het is nog steeds leuk! Wel is de kast met zichtbare boormachines vervangen en worden ook hier vuile sokken naar mister vriend z'n hoofd gegooid . Maar verder, heerlijk om samen burgerlijk te zijn!



Geniet er maar goed van!



En wat een fijn topic.
.
Ik vind burgerlijkheid ook zo fijn, vriend ook. Dan is ie helemaal aan het zuchten omdat ie zo gelukkig is met wat we hebben

En net ochtendspitsuur is ook leuk; allebei in de keuken lunch maken en dan afscheid nemen voor een werk/schooldag.

Kan niet wachten hem vanavond weer te zien.
.
quote:Daremanda schreef op 24 oktober 2016 @ 08:09:

Ik vind burgerlijkheid ook zo fijn, vriend ook. Dan is ie helemaal aan het zuchten omdat ie zo gelukkig is met wat we hebben

En net ochtendspitsuur is ook leuk; allebei in de keuken lunch maken en dan afscheid nemen voor een werk/schooldag.

Kan niet wachten hem vanavond weer te zien. Heerlijk! Echt zo fijn voor jullie en fijn ook dat jouw vriend dat ook benoemt. Mijne doet dat ook vaak (en ik ook) het is ook goed om uit te spreken dat je waardeert wat je hebt toch!
Oh ik heb juist zo'n hekel aan die ochtendspits Hij doet alles in 15 minuten, want ontbijt in de auto en lunch hoeft hij niet mee te nemen. Terwijl ik meer tijd nodig heb, maar ook heel veel moeite heb met uit bed komen. Dus dan wil ik gaan douchen, staat hij er net in Ik ben best chagrijnig in de ochtend, dus echt gezellig is dat niet haha. Het enige leuke is de kus als we beide om 7 de deur uit gaan.
Oh nu moet ik debken aan de tijd dat we net samenwoonden. Wat een leuke tijd was dat. Nu hebben we het nog steeds leuk hoor maar toen was het leven nog zo heerlijk onbezorgd.
quote:lunaleeflang schreef op 24 oktober 2016 @ 09:19:

Oh ik heb juist zo'n hekel aan die ochtendspits Hij doet alles in 15 minuten, want ontbijt in de auto en lunch hoeft hij niet mee te nemen. Terwijl ik meer tijd nodig heb, maar ook heel veel moeite heb met uit bed komen. Dus dan wil ik gaan douchen, staat hij er net in Ik ben best chagrijnig in de ochtend, dus echt gezellig is dat niet haha. Het enige leuke is de kus als we beide om 7 de deur uit gaan.Haha. Hier sta ik ook uur eerder op dan man. En dan smeer ik heel burgerlijk zijn ontbijt en lunch, want anders gaat hij voor de vette hap. En dan krijgt ie een kus als ik ga, en staat hij zo ongeveer op. Hij heeft ook een gruwelijk ochtendhumeur dus dit werkt voor ons het best.
Ja het probleem hier is alleen dat ik degene ben die eerder op moet staan haha. We moeten meestal rond dezelfde tijd de deur uit. En hij maakt alleen in het weekend ontbijt voor me (en ik voor hem)
Alle reacties Link kopieren
quote:Roos_85 schreef op 23 oktober 2016 @ 18:23:

Hier net getrouwd, net een maand Vanavond heb ik gekookt, man komt uit zijn werk. "Ruikt lekker schatje, je mag dit vaker maken". We hadden kip pilaf, viel dus erg in de smaak ;)

Man heeft z'n bord leeg; "Hoezo, er is niet meer? Volgende keer meer maken hoor"



Haha super lief Roos en gefeliciteerd met je huwelijk! Mijn vriend kan dat ook zo zeggen als ie terug komt van 't werk en ik al aan het koken ben: "Hmmmm wat ruikt het lekker in ons huisje"





Ik herken veel van wat jullie hier zeggen. Die burgerlijkheid is echt heerlijk hoor haha
Tralalalala
..
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic!



Ik woon net een jaar samen, is supergezellig. Alleen jammer is dat we onze woning al uit moeten :(. Echt geen zin in de verhuizing.
Alle reacties Link kopieren
quote:cybermeisje schreef op 23 oktober 2016 @ 20:06:

Even frustratie hoor, maar waarom gaan 90% van de mensen aan wie we vertellen dat we gaan samenwonen er vanuit dat ik bij mijn vriend intrek. Waarom zou ik vrijwillig mijn woon-werk-verkeer verdubbelen (eventuele file niet meegerekend) om bij mijn vriend in te trekken?

Alsof ik geen vrienden in mijn huidige woonplaats heb, of een baan die ik liever niet opgeef, of gewoon überhaupt niet in zijn woonplaats wil wonen.





Ik woon sinds zeer recent ook samen en toen ik een paar weken een instantie aan het bellen was met een vraag, kreeg ik ook zoiets terug. Ik: mijn vriend en ik gaan samenwonen. Mevrouw aan tel: Oké, u trekt bij hem in? Ik: nee, hij trekt bij mij in. Mevrouw aan tel: (stamelend) Oh...ja...dat kan natuurlijk ook.

Had eigenlijk willen zeggen: Ja mevrouw, dat kan zeker. Want ik heb een koophuis en hij huurt en hij is ook nog tien jaar jonger, gewoon omdat het kan. Anders nog iets? Maar dat zeg ik natuurlijk niet, want eigenlijk ben ik niet zo bijdehand



Maar goed. Sinds heel kort samen dus. Daarvoor wel vaker een paar dagen bij elkaar natuurlijk, dus zit een beetje te 'wachten' tot hij weer weg gaat, maar dat gebeurt maar niet, hahaha.
manamana...tutuutududu
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic wij kregen 1 december 2008 de sleutel van ons huurhuisje. Een paar maanden later jwamen daar 2 katten bij en een konijn was er al. Ondertussen wonen we al weer ruim een jaar in ons koophuis. En is ons gezin aangevuld met twee zoontjes. Wij zijn beide vanuit het ouderlijk huis samen gaan wonen.



We vinden het nog steeds heerlijk. Door beide onregelmatig te werken en 2 kids leven we wel veel langs elkaar heen. Zijn weinig vrij samen. Maar de momenten dat we dan samen van genieten we daar intens van. Hij is het nog steeds voor mij al bijna 13 jaar.
quote:lady_dana schreef op 24 oktober 2016 @ 14:03:

[...]





Ik woon sinds zeer recent ook samen en toen ik een paar weken een instantie aan het bellen was met een vraag, kreeg ik ook zoiets terug. Ik: mijn vriend en ik gaan samenwonen. Mevrouw aan tel: Oké, u trekt bij hem in? Ik: nee, hij trekt bij mij in. Mevrouw aan tel: (stamelend) Oh...ja...dat kan natuurlijk ook.

Had eigenlijk willen zeggen: Ja mevrouw, dat kan zeker. Want ik heb een koophuis en hij huurt en hij is ook nog tien jaar jonger, gewoon omdat het kan. Anders nog iets? Maar dat zeg ik natuurlijk niet, want eigenlijk ben ik niet zo bijdehand



Maar goed. Sinds heel kort samen dus. Daarvoor wel vaker een paar dagen bij elkaar natuurlijk, dus zit een beetje te 'wachten' tot hij weer weg gaat, maar dat gebeurt maar niet, hahaha.
Oh zo herkenbaar lady_dana! Toen zijn appartement te koop stond kwam er een styliste langs (zat bij het verkoopmakelaar pret pakket) die wees op een gegeven moment naar de Xbox, bijbehorende games en Sherlock Holmes & Loki poster. Kijkt naar mijn vriend en zegt 'Tja jouw spullen zijn wel heel donker zo hoor, die moeten ook even worden ingepakt voor de foto's.' Dus ik begin te lachen en zeg dat het mijn spullen zijn. Ze kwam ook al goed binnen met dat we de tv aan de andere kant van de kamer moesten zetten. Die hebben we niet, alleen een beamer. Man daar hebben we nu nog lol om. Van dat soort grapjes die je samen hebt zijn ook heel erg leuk en kneuterig.
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan dus in een nieuw huis trekken, want ik wil niet in zijn stad wonen en hij niet in het dorp waar ik woon. Aangezien we er beide niet op achteruit willen gaan qua reistijd gaan we dus naar een andere stad verhuizen. Echter gaat iedereen er maar vanuit dat ik bij hem intrek.

Ik zou dat echt vreselijk vinden, dan heb ik het idee dat ik nog steeds bij hem op bezoek kom en dat mijn spulletjes daar 'mogen' staan. In een nieuw huis kunnen we er tenminste echt 'ons' huisje van maken. Overigens nemen we wel beide onze eigen spullen mee en kopen we een paar dingen (o.a. bank) nieuw. Nieuwe spullen komen na verloop van tijd wel, eerst eens kijken wat we willen en wat we daadwerkelijk nodig hebben.



Daarnaast, ik wil fatsoenlijk kunnen douchen, uit zijn douchekop komt echt zo'n zeikstraal. Daar kan ik mn haar niet fatsoenlijk onder wassen hoor
Just because a certain amount is good, doesn't make a crapload great - BioLayne
.
Ooo, herkenbaar, van het weekend waren we ergens waar een kaart van onze woonplaats ligt en hij zo ''mijn huis staat er niet op'' en ik kijk hem aan en toen verbeterde ie zichzelf en ging ie me overladen met kusjes (niet overladen want openbare ruimte) maar was gewoon een verspreking

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven