Boos om kleding

13-09-2020 16:34 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje.
Onlangs is mijn partner ontzettend boos op mij geworden om het volgende.
Ik had de kleren aan naar het werk die hij mij erg mooi vond staan. Thuis gekomen kleed ik me meestal gelijk om in mijn thuiskleren. Hij is toen ontzettend ontploft om het feit dat ik wel zulke kleren aan doe naar het werk en me “voor hem niet mijn best doe”. Ik loop er trouwens nooit onverzorgd bij. Wat vinden jullie hiervan?

Ook is hij onlangs ontploft om het volgende.
Ik was op whatsapp online op mijn verjaardag en hij stelde voor om te gaan uiteten. Ik was op het werk en had wel onder andere zijn berichtjes binnen gekregen en ik was ook online op whatsapp maar ik had niet gelijk gereageerd. Na 10 min heeft hij het berichtje verwijderd en geschreven dat hij dat berichtje voor iemand anders had bedoeld. Niet veel later kon ik wel reageren en toen was hij helemaal ontploft, hij vond dat ik hem respectloos behandel omdat ik wel online was en niet de moeite nam om op tijd te reageren, het maakt niet uit voor hem dat ik op het werk was en normaal wilde reageren (we hadden de dag ervoor al onenigheid over waar we zouden gaan uiteten) en daar geen tijd voor had terwijl ik wel mijn verjaardagsappjes checkte (zonder te reageren overigens).
Wat vinden jullie hiervan?

Ik hoor het graag,

Een verwarde vriendin
Hij veroorlooft zich nogal wat.
Op je verjaardag, ook nog.
Dat gemekker over je kleding:
Laatst zat een jongen op het werk te vertellen dat hij zijn vriendin het schattigste vind als ze in haar joggingbroek met bril op zit te studeren. Hij liet mij (ouwe collega) zelfs een foto zien.
Als jij jarig bent gaat het om jou. Als jij op je werk zit kun je niet met je telefoon zitten spelen.
Deze man lukt het niet eens je een leuke verjaardag te bezorgen, gezeik over waar je gaat eten, gezeik over appen.
Niks voor jou, alleen zijn ego.
Niks gaat om jou, alleen om hem
Want hij is de zielepiet wiens vriendin zich niet eens leuk voor hen aankleedt en die niet ala minute opgetogen reageert op zijn fantastische appjes.
Ik zou er niet meer mee kunnen.
Het-groepje schreef:
13-09-2020 21:28
Hij veroorlooft zich nogal wat.
Op je verjaardag, ook nog.
Dat gemekker over je kleding:
Laatst zat een jongen op het werk te vertellen dat hij zijn vriendin het schattigste vind als ze in haar joggingbroek met bril op zit te studeren. Hij liet mij (ouwe collega) zelfs een foto zien.
Als jij jarig bent gaat het om jou. Als jij op je werk zit kun je niet met je telefoon zitten spelen.
Deze man lukt het niet eens je een leuke verjaardag te bezorgen, gezeik over waar je gaat eten, gezeik over appen.
Niks voor jou, alleen zijn ego.
Niks gaat om jou, alleen om hem
Want hij is de zielepiet wiens vriendin zich niet eens leuk voor hen aankleedt en die niet ala minute opgetogen reageert op zijn fantastische appjes.
Ik zou er niet meer mee kunnen.
TO laat hem dat doen.

En haar laatste post over die kleding ook weer.
Alle reacties Link kopieren
All-is-one schreef:
13-09-2020 17:17
Hij zegt dat als ik zorg dat ik hem niet trigger hij mij wel respectvol zou behandelen,
🧐 als dat geen alarmbel is.....
Luci_Morgenster schreef:
13-09-2020 21:31
TO laat hem dat doen.

En haar laatste post over die kleding ook weer.
Ja precies. Je moet mensen leren hoe je wil dat ze met je omgaan, ben ik toch wel achter gekomen.
Vriendlief van to is er al druk mee.
Winterland schreef:
13-09-2020 21:36
🧐 als dat geen alarmbel is.....
Wegwezen dus. Dit gaat alleen maar erger worden en onthoud: het is niet een nooit jouw schuld. Hij is degen die fout zit.
Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex ziekte daar vroeger ook wel eens over... hier loop je in je huispak en als je weg gaat dan maak je mooi... ja hier voel ik me vrij sukkel...

Mijn huidige vriend vind het juist heerlijk als ik mijn makkelijke kleding aantrek... hij ziet het als compliment en maakt zich nergens druk om.
Alle reacties Link kopieren
All-is-one schreef:
13-09-2020 17:17
Dank jullie wel. Deze dingen hierboven zijn niet de enige, maar wel makkelijkste te omschrijven.
We zijn 2 jaar samen en dat ontploffen is van kwaad tot erger gegaan. Op de een of andere manier lijkt het inderdaad een glijdende schaal. Hij zegt dat als ik zorg dat ik hem niet trigger hij mij wel respectvol zou behandelen, ik weet alleen nooit wanneer ik hem trigger. Gevolg is dat ik me steeds kleiner en kleiner voel. Ik heb dit vaak met hem proberen te bespreken, maar ik loop tegen een muur van onbegrip.
Ik vind dat je in een relatie ieder gevoel mag uiten, zolang het op een respectvolle manier gebeurt en niet vol schelden gebeurt of dagen lang negeren/blokkeren. Hij zegt dat ik oogst wat ik zaai, maar ik ben oprecht nooit opzettelijk kwetsend of op zoek naar triggers. Ik kijk juist uit zodat ik hem niet trigger.
Wat een Mongool. Zijn triggers zijn zijn probleem. Dit klinkt als een heel enge man... ga weg!
Alle reacties Link kopieren
All-is-one schreef:
13-09-2020 21:04
Dank je wel voor jullie reacties,
Ik begrijp van mezelf ook niet dat het zover is gekomen, maar het sluipt erin.
Dit sterkt me en laat me inzien dat het echt niet normaal is. Ik ben vaak het gesprek hierover aangegaan en heb ook het voorbeeld gegeven dat vrouwen die geslagen worden vaak te horen krijgen: kijk wat je mij laat doen... als jij niet zo en zo had gedaan.... nu is wat hij doet niet fysiek, maar wel verbaal.
Ik had gehoopt dat hij oa met gesprekken etc naar zijn eigen, extreem overtrokken, reacties zou gaan kijken, tevergeefs. Op momenten dat de relatie echt voorbij dreigde te gaan, keek hij wel naar zijn gedrag en beloofde beterschap.... maar ja, zoals overal te lezen is, die beterschap kwam er niet. En klopt, dit gaat te ver en ik voel inderdaad dat mijn eigenwaarde deuken op begint te lopen en dat het dit niet waard is. Natuurlijk besef ik dat wat ik schrijf gekleurd is van mijn kant, maar ik weet dat ik nooit onverzorgd ben, ik vind dat je altijd je best mag blijven doen voor je partner en dat ik nooit bewust olie op het vuur gooi.
Nogmaals bedankt en ik ga hier rustig mijn lessen uittrekken en herstellen.
Doe niet te rustig, een pleister moet je er ook in een keer afhalen. Dus niet: als het nog een keer gebeurt dan zal ik.... Maar onderneem aktie, praat er met een vriendin zus nicht je moeder of wie dan ook over. Zodat zij je kunnen steunen en aansporen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Luci_Morgenster schreef:
13-09-2020 19:09
Ik wil er leuk uit zien voor mij. Raar gedoe dat je voor een vent moet opduffen.

Daar zou ik al op afknappen als een vent zo denkt/ dat van mij verwacht. Je vind mij leuk zoals ik ben en doe en anders zoek je maar een andere dame of heer.


Maar de rest is nog eens 200 x debieler.
Nou dat dus
Zoek de term gaslighting ns op.
Alle reacties Link kopieren
Reageer alleen even op eerste stukje over kleding. Ik vind het ook niet fijn als mijn man de hele avond ongeschoren in zijn werkkleding (ook al is dat wel schoon..maar met logo werrk en gewoon lelijk) blijft rondlopen. Soms laat ik hem maar soms vraag ik hem ook eens zijn normale..leuke kleren aan te trekken en even te scheren. Als je elkaar net kent wil je er toch ook goed voor elkaar uit zien. Joggingpak is af en toe wel lekker..ook hier..maar niet bepaald sexy. Man houdt er ook van als ik er een beetje leuk uitzie. Hop hop het sluipt er zo snel in..snel in joggingbroek uit het werk. Mag..maar soms ook gewoon eens niet doen.
Libelle44 schreef:
14-09-2020 08:04
Reageer alleen even op eerste stukje over kleding. Ik vind het ook niet fijn als mijn man de hele avond ongeschoren in zijn werkkleding (ook al is dat wel schoon..maar met logo werrk en gewoon lelijk) blijft rondlopen. Soms laat ik hem maar soms vraag ik hem ook eens zijn normale..leuke kleren aan te trekken en even te scheren. Als je elkaar net kent wil je er toch ook goed voor elkaar uit zien. Joggingpak is af en toe wel lekker..ook hier..maar niet bepaald sexy. Man houdt er ook van als ik er een beetje leuk uitzie. Hop hop het sluipt er zo snel in..snel in joggingbroek uit het werk. Mag..maar soms ook gewoon eens niet doen.
Serieus?
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben (was?) gek op hem in alles wat hij aan heeft, maakt mij in feite niks uit, behalve, denk ik, als hij altijd ongewassen of onhygiënisch zou zijn. Ik kan natuurlijk wel bepaalde kleren hem leuker vinden staan, maar zou hem nooit verplichten om dat voor mij te doen, misschien vriendelijk zeggen. Hoe dan ook het kwam voor mij als een donderslag bij heldere hemel.
En dat maakt ook dat ik gewoonweg niet begrijp of begreep waar die reacties van hem vandaan kwamen. Ik snap dat ieder anders is, maar de reacties van hem zijn voor mij echt onbegrijpelijk en de enige conclusie die ik kan trekken is dat hij in de kern erg onzeker is. Maar met gesprekken kom ik nooit tot die kern. Nu moet ik dat los gaan laten, het is vooral zijn probleem dat hij op mij projecteert. De bepaalde manier van controle die steeds erger wordt, er is altijd wel iets waarom hij kwaad kan worden. Ik ben blij dat ik altijd heb vastgehouden aan mijn eigen dingen (huis en vrienden), alhoewel hij dat juist de schuld geeft van alle ellende.... hij was ooit gevallen op onder andere mijn zelfstandigheid en dat keert zich nu tegen me.... van een afstand bezien is het inderdaad kinderlijk, maar ja, hoofd en hart zitten niet altijd op een lijn.
Hij kan in de kern ook gewoon een hufter zijn. Maar dat doet er allemaal niet toe, jij moet je zo niet laten behandelen en de relatie heel snel beëindigen.
All-is-one schreef:
14-09-2020 09:22
Nou, ik ben (was?) gek op hem in alles wat hij aan heeft, maakt mij in feite niks uit, behalve, denk ik, als hij altijd ongewassen of onhygiënisch zou zijn. Ik kan natuurlijk wel bepaalde kleren hem leuker vinden staan, maar zou hem nooit verplichten om dat voor mij te doen, misschien vriendelijk zeggen. Hoe dan ook het kwam voor mij als een donderslag bij heldere hemel.
En dat maakt ook dat ik gewoonweg niet begrijp of begreep waar die reacties van hem vandaan kwamen. Ik snap dat ieder anders is, maar de reacties van hem zijn voor mij echt onbegrijpelijk en de enige conclusie die ik kan trekken is dat hij in de kern erg onzeker is. Maar met gesprekken kom ik nooit tot die kern. Nu moet ik dat los gaan laten, het is vooral zijn probleem dat hij op mij projecteert. De bepaalde manier van controle die steeds erger wordt, er is altijd wel iets waarom hij kwaad kan worden. Ik ben blij dat ik altijd heb vastgehouden aan mijn eigen dingen (huis en vrienden), alhoewel hij dat juist de schuld geeft van alle ellende.... hij was ooit gevallen op onder andere mijn zelfstandigheid en dat keert zich nu tegen me.... van een afstand bezien is het inderdaad kinderlijk, maar ja, hoofd en hart zitten niet altijd op een lijn.
Blablabla. Er valt niks te begrijpen. Het is een engnekje. En jij laat hem.
Luci_Morgenster schreef:
14-09-2020 08:08
Serieus?
Heb je de hele fucking dag gewerkt krijg je dat :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Je kunt wel verliefd zijn op iemand/houden van iemand, maar dat zijn hormonen en zo. Die houden er geen rekening mee dat iemand zijn manier van leven helemaal niet bij je passen.
Oftewel liefde is leuk, maar soms gewoon niet genoeg.

Jij accepteert heb zoals hij is, maa rhij jou niet. En je gaat je alleen maar aanpassen als je blijft.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Hij klinkt echt bijzonder onaangenaam en griezelig.

Ik zou zo snel mogelijk doorpakken nu, hoe eerder je door de zure appel heen bent, hoe beter. Dit is echt geen fijne relatie, hier moet je je zo snel mogelijk van bevrijden.

Als hij je nu opeens gouden bergen belooft dan zou ik zeggen dat er al zoveel kapot is dat het toch echt niet meer echt leuk kan worden, al doet hij nog zo zijn best. Hij heeft de glans allang overal vanaf gehaald. Gun jezelf de kans op een leuke man.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
Libelle44 schreef:
14-09-2020 08:04
Reageer alleen even op eerste stukje over kleding. Ik vind het ook niet fijn als mijn man de hele avond ongeschoren in zijn werkkleding (ook al is dat wel schoon..maar met logo werrk en gewoon lelijk) blijft rondlopen. Soms laat ik hem maar soms vraag ik hem ook eens zijn normale..leuke kleren aan te trekken en even te scheren. Als je elkaar net kent wil je er toch ook goed voor elkaar uit zien. Joggingpak is af en toe wel lekker..ook hier..maar niet bepaald sexy. Man houdt er ook van als ik er een beetje leuk uitzie. Hop hop het sluipt er zo snel in..snel in joggingbroek uit het werk. Mag..maar soms ook gewoon eens niet doen.
Dan is ontploffen nog steeds heel raar hè.

Een ‘ hey lieverd, ik vind je zo mooi in die kleding en zou graag de hele avond naar je willen kijken erin, heb je zin om dat weer aan te doen?’
Een hele andere benadering.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Alle reacties Link kopieren
TO, wat ga je nou doen?

Praten helpt niet, tijd geven ook niet en beloftes maakt hij niet waar. Hoeft ook niet want het sowieso jouw schuld.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Pfff :facepalm:
All-is-one schreef:
14-09-2020 09:22
Nou, ik ben (was?) gek op hem in alles wat hij aan heeft, maakt mij in feite niks uit, behalve, denk ik, als hij altijd ongewassen of onhygiënisch zou zijn. Ik kan natuurlijk wel bepaalde kleren hem leuker vinden staan, maar zou hem nooit verplichten om dat voor mij te doen, misschien vriendelijk zeggen. Hoe dan ook het kwam voor mij als een donderslag bij heldere hemel.
En dat maakt ook dat ik gewoonweg niet begrijp of begreep waar die reacties van hem vandaan kwamen. Ik snap dat ieder anders is, maar de reacties van hem zijn voor mij echt onbegrijpelijk en de enige conclusie die ik kan trekken is dat hij in de kern erg onzeker is. Maar met gesprekken kom ik nooit tot die kern. Nu moet ik dat los gaan laten, het is vooral zijn probleem dat hij op mij projecteert. De bepaalde manier van controle die steeds erger wordt, er is altijd wel iets waarom hij kwaad kan worden. Ik ben blij dat ik altijd heb vastgehouden aan mijn eigen dingen (huis en vrienden), alhoewel hij dat juist de schuld geeft van alle ellende.... hij was ooit gevallen op onder andere mijn zelfstandigheid en dat keert zich nu tegen me.... van een afstand bezien is het inderdaad kinderlijk, maar ja, hoofd en hart zitten niet altijd op een lijn.
Hij is niet onzeker, hij is gewoon een engerd. Door hem onzeker te noemen zwak je zijn achterlijke gedrag af endenk je er nog iets aan te kunnen veranderen. Neen! Deze man is gewoon eng.
Alle reacties Link kopieren
All-is-one schreef:
14-09-2020 09:22
Ik snap dat ieder anders is, maar de reacties van hem zijn voor mij echt onbegrijpelijk en de enige conclusie die ik kan trekken is dat hij in de kern erg onzeker is.

maar ja, hoofd en hart zitten niet altijd op een lijn.
Ik hoop echt dat je hier nog veel meer conclusies uit kunt trekken dan alleen zijn onzekerheid.
Je zit toch niet te wachten om steeds op je tenen te lopen om maar niet ‘iets te zaaien, wat je later weer moet oogsten’?

Tijd om naar je ‘hoofd’ te luisteren, soms weet je ‘hart’ niet wat goed voor je is.
Lach hard, duik diep, kom terug..
Alle reacties Link kopieren
All-is-one schreef:
14-09-2020 09:22
Nou, ik ben (was?) gek op hem in alles wat hij aan heeft, maakt mij in feite niks uit, behalve, denk ik, als hij altijd ongewassen of onhygiënisch zou zijn. Ik kan natuurlijk wel bepaalde kleren hem leuker vinden staan, maar zou hem nooit verplichten om dat voor mij te doen, misschien vriendelijk zeggen. Hoe dan ook het kwam voor mij als een donderslag bij heldere hemel.
En dat maakt ook dat ik gewoonweg niet begrijp of begreep waar die reacties van hem vandaan kwamen. Ik snap dat ieder anders is, maar de reacties van hem zijn voor mij echt onbegrijpelijk en de enige conclusie die ik kan trekken is dat hij in de kern erg onzeker is. Maar met gesprekken kom ik nooit tot die kern. Nu moet ik dat los gaan laten, het is vooral zijn probleem dat hij op mij projecteert. De bepaalde manier van controle die steeds erger wordt, er is altijd wel iets waarom hij kwaad kan worden. Ik ben blij dat ik altijd heb vastgehouden aan mijn eigen dingen (huis en vrienden), alhoewel hij dat juist de schuld geeft van alle ellende.... hij was ooit gevallen op onder andere mijn zelfstandigheid en dat keert zich nu tegen me.... van een afstand bezien is het inderdaad kinderlijk, maar ja, hoofd en hart zitten niet altijd op een lijn.


Uiteraard geeft hij dat de schuld, nu kan hij nog niet voluit gaan met zijn gestoorde gedrag. Woon je eenmaal samen worden je vrienden en familie één voor één uit jouw leven gedreven en als je dan nog het lef hebt om de handdoeken niet op de juiste manier te hebben opgevouwen, krijg je een kokendhete strijkbout op je rug gedrukt. Daar heb je dan uiteraard zelf om gevraagd, had je het maar goed moeten doen. Dat is wat een kennis van mij is overkomen, die had ook zo'n pareltje te pakken. Ik zou eens contact gaan zoeken met een ex van hem, kijken hoe dat is afgelopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven