Boze stief dochter
vrijdag 31 december 2021 om 20:09
Ik ben nu op oudjaars avond alleen thuis, mijn kinderen zijn bij hun vader, ik zou naar nieuwe vriend gaan, zijn kinderen zouden er ook niet zijn.
Nu bleek dat zijn jongste dochter (13) toch langs te komen, die eiste dat ik dan weg zou zijn, ze heeft veel moeite met papa’s nieuwe relatie/aandacht delen .
Ik ben dus naar huis gegaan, maar vraag me nu af of ik dit had moeten accepteren, of had hij zijn dochter moeten aanspreken op haar gedrag ?
Als moeder snap ik dat je kind op 1 staat, maar om je vriendin dan te verzoeken om te vertrekken ?
Nu bleek dat zijn jongste dochter (13) toch langs te komen, die eiste dat ik dan weg zou zijn, ze heeft veel moeite met papa’s nieuwe relatie/aandacht delen .
Ik ben dus naar huis gegaan, maar vraag me nu af of ik dit had moeten accepteren, of had hij zijn dochter moeten aanspreken op haar gedrag ?
Als moeder snap ik dat je kind op 1 staat, maar om je vriendin dan te verzoeken om te vertrekken ?
zaterdag 1 januari 2022 om 13:18
For the record, ik heb TO geen neukertje genoemd.Sjaantje37 schreef: ↑01-01-2022 13:10En dan verlaag je, je maar tot iemand anders zijn niveau?
Oke weer wat geleerd op dit forum.
Verder: fwb, scharrel of neukertje: it’s all the same. TO heeft zelf eerder aangeduid met deze man te willen scharrelen en geen relatie.
En vallen over woorden leidt af van het echte issue: deze man gaat raar om met afspraken met dochter en TO. Dochter valt weinig kwalijk te nemen, het is een puber in een nieuwe situatie met ouders die pas uit elkaar zijn. TO valt de situatie ook niets kwalijk te nemen, zij wist dit immers niet. Haar ongerief op ‘schoondochter’ (als je over een woord wil vallen, lijkt dit me kwalijker) richten zal TO alleen niet helpen.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
zaterdag 1 januari 2022 om 13:23
Helemaal met je eens. Hij zwabbert, maakt geen overduidelijke keuze en krijgt het voor elkaar zowel dochter (die natuurlijk de belangrijkste voor hem hoort te zijn) als vriendin als een voetveeg te behandelen. En ja, dochter krijgt hier een knauw van. Het enige wat ze wil is onvoorwaardelijke liefde van haar vader, zoals alle kinderen dat van hun ouders willen.Thalas schreef: ↑01-01-2022 13:12Dat is ze ook niet, hij was immers vergeten dat zijn dochter deze feestdag met hem zou vieren. En de realisatie dat dochter geen prioriteit is in het leven van haar vader zal ze vermoedelijk naar en onveilig hebben gevonden. Het is niet niks om te merken dat je vader je vergeten is, geen wonder dat ze zo boos was. Maar op vader boos worden is ingewikkeld, want hij is immers ook haar vader, dus werd ze boos op de aanleiding van dit hele gebeuren, zij die zichtbaar maakte dat haar vader haar vergeten was: TO. En om middernacht realiseerde ze zich dat weer, dat zij geen prioriteit was, toen vader met TO ging bellen. Er is er maar één die alles hier verkeerd doet, en dat is de vader. Die zijn kind vergeet en geen enkel benul heeft hoe hij normaal intermenselijk contact met anderen hoort te hebben. Híj zou eens opgevoed moeten worden. Maar goed, aangezien de lat voor mannen laag ligt, zal hij nog wel aan de norm voldoen.
♥
zaterdag 1 januari 2022 om 13:24
Vind toch een groot verschil tussen scharrel of neukertje dat laatste klinkt echt denigrerend.Chienandalou schreef: ↑01-01-2022 13:18For the record, ik heb TO geen neukertje genoemd.
Verder: fwb, scharrel of neukertje: it’s all the same. TO heeft zelf eerder aangeduid met deze man te willen scharrelen en geen relatie.
En vallen over woorden leidt af van het echte issue: deze man gaat raar om met afspraken met dochter en TO. Dochter valt weinig kwalijk te nemen, het is een puber in een nieuwe situatie met ouders die pas uit elkaar zijn. TO valt de situatie ook niets kwalijk te nemen, zij wist dit immers niet. Haar ongerief op ‘schoondochter’ (als je over een woord wil vallen, lijkt dit me kwalijker) richten zal TO alleen niet helpen.
En of dochten lijdend onderwerp is of niet er is altijd nog zoiets als fatsoen wat kinderen tegenwoordig steeds minder wordt bijgebracht. Maar ook volwassen hier op het forum zouden dat woord eens op moeten zoeken in hun woordenboek.
zaterdag 1 januari 2022 om 13:26
zaterdag 1 januari 2022 om 13:27
Precies, hij creëert de situatie. Het zal me niet verbazen dat hij zichzelf ziet als de arme geliefde man die zijn aandacht moet verdelen tussen twee vuren. Maar dat is niet het geval. Hij moet duidelijkheid scheppen. 100% aandacht hebben voor dochter op de tijden dat zij bij hem is. Vriendin buiten de gezinssituatie houden zolang dochter daar nog niet aan toe is. En daarnaast vriendin met respect behandelen.Susan schreef: ↑01-01-2022 13:07Ik vind het overkomen alsof hij elke keer heel demonstratief zijn vriendin afkapt of wegstuurt om te laten zien dat zijn dochter toch echt wel op de eerste plaats staat, waardoor TO op een botte manier op haar plek wordt gezet terwijl HIJ degene is die elke keer zo'n situatie creëert. Laat hij het dan een keer bij zichzelf zoeken en zelf zijn excuses aanbieden aan zowel zijn dochter als zijn vriendin.
♥
zaterdag 1 januari 2022 om 13:27
Aangezien ze zo niet behandeld wordt door haar vriend zou ik er mee stoppen.
zaterdag 1 januari 2022 om 13:32
Je eigen kind vergeten op misschien wel de eerste O&N dat ouders uit elkaar zijn is inderdaad erg onfatsoenlijk.Sjaantje37 schreef: ↑01-01-2022 13:24Vind toch een groot verschil tussen scharrel of neukertje dat laatste klinkt echt denigrerend.
En of dochten lijdend onderwerp is of niet er is altijd nog zoiets als fatsoen wat kinderen tegenwoordig steeds minder wordt bijgebracht. Maar ook volwassen hier op het forum zouden dat woord eens op moeten zoeken in hun woordenboek.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
zaterdag 1 januari 2022 om 13:38
Ja precies. En door zijn toedoen is er nu al een behoorlijk valse start tussen vriendin en dochter (die elkaar nog helemaal niet hadden moeten ontmoeten inderdaad, maar dat dus wel hebben gedaan) en de kans lijkt me klein dat hij in staat is dat nog goed te krijgen.Jillian69 schreef: ↑01-01-2022 13:27Precies, hij creëert de situatie. Het zal me niet verbazen dat hij zichzelf ziet als de arme geliefde man die zijn aandacht moet verdelen tussen twee vuren. Maar dat is niet het geval. Hij moet duidelijkheid scheppen. 100% aandacht hebben voor dochter op de tijden dat zij bij hem is. Vriendin buiten de gezinssituatie houden zolang dochter daar nog niet aan toe is. En daarnaast vriendin met respect behandelen.
Ik krijg ook het idee dat hij op de een of andere manier TO de zwarte piet wil (laten) toespelen, het juist wel prettig vindt dat zijn dochter haar boosheid op haar richt om voor zichzelf de goede vrede te bewaren en er daarom min of meer in meegaat, ook door dat gesprek zo bot te beëindigen. Anders los je het toch anders op, lijkt mij, dan zeg je sorry tegen allebei en erken je dat de fout bij jou ligt, en ook tijdens dat telefoongesprek zeg je op een rustige manier dat je gaat ophangen om aandacht aan dochter te geven. Het is nu net of hij dochter en vriendin het gevoel wil geven dat het allemaal aan vriendin ligt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zaterdag 1 januari 2022 om 14:08
TO, heel jammer maar je vriend is een natte krant.
Je kunt er best mee scharrelen, maar ik zou hem niet echt in je leven laten. Hij is duidelijk niet in staat om zijn leven een beetje op orde te houden. Ik zou er voor passen om met zijn puinzooi te moeten omgaan.
De 13 jarige kent haar vader waarschijnlijk heel goed en gaat toch zo met hem om. Dat zegt iets over het respect wat hij tot nu toe heeft weten te verwerven...
Je kunt er best mee scharrelen, maar ik zou hem niet echt in je leven laten. Hij is duidelijk niet in staat om zijn leven een beetje op orde te houden. Ik zou er voor passen om met zijn puinzooi te moeten omgaan.
De 13 jarige kent haar vader waarschijnlijk heel goed en gaat toch zo met hem om. Dat zegt iets over het respect wat hij tot nu toe heeft weten te verwerven...
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
zaterdag 1 januari 2022 om 14:19
En dat nog niet eens volgens mij:Attraverso schreef: ↑01-01-2022 12:09Ben ik de enige die vermoed dat vader zijn dochter niet ‘vergeten’ was maar hij dat als excuus gebruikt om goed te praten dat dochter daar plots voor de deur stond?
Ik lees trouwens nergens dat TO en kinderen elkaar ontmoet hebben. Eerder dat dochter daar onverwacht voor de deur stond en ze daardoor met elkaar geconfronteerd werden.
Gedrag van dochter toont dat ze het nog erg moeilijk heeft met de scheiding. Is nog maar een jaar en gezien haar leeftijd kan je haar dat niet kwalijk nemen.
Is zuur om mee te maken voor jou TO maar je kan niet anders dan dat accepteren en je er niet tussen mengen.
Dit klinkt als het begin van veel ellende. Wil je dit?
Het is dus niet zo zoals ik het lees dat de 13 jarige TO heeft staan uitkafferen zoals sommigen het door voorkomen.
zaterdag 1 januari 2022 om 14:31
Dochter heeft het woord 'oprotten tegenover TO gebruikt, dus dat is wel degelijk uitkafferen. Niet netjes, maar ik kan haar onmacht en frustratie wel begrijpen. En blijkbaar heeft haar vader haar op dat moment ook niet verteld dat dit te ver ging. Sta dan ook niet verbaasd dat je kinderen dit soort woorden tegenover mensen gebruiken.Star⁴ schreef: ↑01-01-2022 14:19En dat nog niet eens volgens mij:
Het is dus niet zo zoals ik het lees dat de 13 jarige TO heeft staan uitkafferen zoals sommigen het door voorkomen.
♥
zaterdag 1 januari 2022 om 14:32
TO heeft gisteravond een bericht geplaatst dat de dochter ‘letterlijk zei dat ze moest oprotten’.Star⁴ schreef: ↑01-01-2022 14:19En dat nog niet eens volgens mij:
zaterdag 1 januari 2022 om 14:33
Waar dan? Er staat:Jillian69 schreef: ↑01-01-2022 14:31Dochter heeft het woord 'oprotten tegenover TO gebruikt, dus dat is wel degelijk uitkafferen. Niet netjes, maar ik kan haar onmacht en frustratie wel begrijpen. En blijkbaar heeft haar vader haar op dat moment ook niet verteld dat dit te ver ging. Sta dan ook niet verbaasd dat je kinderen dit soort woorden tegenover mensen gebruiken.
toen bleek zijn dochter ook te komen, en die eiste dat ik moest oprotten (letterlijk).
Kan ook zijn dat haar vriend dat aan haar heeft doorgegeven he?
Het staat er niet duidelijk en TO reageert vaag en amper.
zaterdag 1 januari 2022 om 14:34
Maar tegen haar of tegen haar vader? Want in de OP zijn ze helemaal niet bij elkaar in de buurt geweest, TO en de dochter.Attraverso schreef: ↑01-01-2022 14:32TO heeft gisteravond een bericht geplaatst dat de dochter ‘letterlijk zei dat ze moest oprotten’.
De dochter zou komen en eiste dat TO dan weg zou zijn. Als zij zou komen dus.
zaterdag 1 januari 2022 om 14:37
zaterdag 1 januari 2022 om 14:38
Dat schreef ik al eerder ook, maar TO maakt het ook niet bepaald duidelijker met haar reacties.
zaterdag 1 januari 2022 om 14:46
Idd, als hij doorgebrieft heeft, heeft hij ook niet het normale vaderlijke instinct waarin je je dochter beschermt. Niet alleen wil je als ouder meestal dat een ander goed over je kind denkt, maar ook zou het voor zijn dochter alleen maar fijn zijn wanneer ze het goed met je vriendin kan vinden. Zo leg je alleen maar een bom onder de relatie.
♥
zaterdag 1 januari 2022 om 14:50
Niemand anders die denkt dat vader helemaal niet vergeten was dat dochter kwam? To heeft het trouwens ook telkens over ‘vergeten’.
Ik ben er bijna zeker van dat dochter plots besliste om bij haar vader te gaan (wat uiteraard moet kunnen) en hij dan maar tegen TO zei dat hij het ‘vergeten’ was dat ze kwam omdat to anders had kunnen zeggen dat dit niet de afspraak was.
Ik ben er bijna zeker van dat dochter plots besliste om bij haar vader te gaan (wat uiteraard moet kunnen) en hij dan maar tegen TO zei dat hij het ‘vergeten’ was dat ze kwam omdat to anders had kunnen zeggen dat dit niet de afspraak was.
zaterdag 1 januari 2022 om 14:58
Dan moet ze het gesprek met hem aangaan als ze hem niet vertrouwt.Attraverso schreef: ↑01-01-2022 14:50Niemand anders die denkt dat vader helemaal niet vergeten was dat dochter kwam? To heeft het trouwens ook telkens over ‘vergeten’.
zaterdag 1 januari 2022 om 17:45
Ik vind het omgekeerde wereld, waarom heeft een kind van 13 zoveel macht? Foutje in de agenda,kan gebeuren. Klinkt als een verwende prinses die altijd in alles haar zin heeft gehad. Teveel macht en daardoor geen veiligheid. Indammen dat kind, EISEN dat je vertrekt en ruggegraadloze vader gaat daarin mee??? Een kind hoort niet te bepalen wat ouders wel of niet "mogen". Ik val echt om van verbazing van alle "kind gaat voor reacties", dat staat hier toch los van??. Mijn god TO, ik zou hier heel rap een eind aan breien. Dit voorbeeld is je toekomst, wegwezen!
zaterdag 1 januari 2022 om 18:20
Jij hebt vast geen kinderen.Missy2015 schreef: ↑01-01-2022 17:45Ik vind het omgekeerde wereld, waarom heeft een kind van 13 zoveel macht? Foutje in de agenda,kan gebeuren. Klinkt als een verwende prinses die altijd in alles haar zin heeft gehad. Teveel macht en daardoor geen veiligheid. Indammen dat kind, EISEN dat je vertrekt en ruggegraadloze vader gaat daarin mee??? Een kind hoort niet te bepalen wat ouders wel of niet "mogen". Ik val echt om van verbazing van alle "kind gaat voor reacties", dat staat hier toch los van??. Mijn god TO, ik zou hier heel rap een eind aan breien. Dit voorbeeld is je toekomst, wegwezen!
zaterdag 1 januari 2022 om 18:37
Misschien even loepen Missy...ik weet niet wat jij onder een relatie verstaat, maar 3 maanden terug wilde To alleen maar leuk voor de neuk en meer niet. Geen enkele weldenkende ouder laat een scharreltje voor een kind, noch gaat een ouder die scharrel zitten bellen waar het kind bij is. Dat soort dingen scheid je tot je minimaal 6 maanden tot een jaar serieus met iemand bent.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 1 januari 2022 om 18:46
Tja, misschien is het zo begonnen, maar is er inmiddels toch iets serieuzers uitgegroeid. Mensen kunnen van gedachten veranderen. In dit topic zegt ze dat hij haar vriend is en het lijkt mij dat zij dat beter weet dan de mensen die verder niets met deze relatie te maken hebben. Ongeacht wat ze maanden eerder heeft gezegd.viva-amber schreef: ↑01-01-2022 18:37Misschien even loepen Missy...ik weet niet wat jij onder een relatie verstaat, maar 3 maanden terug wilde To alleen maar leuk voor de neuk en meer niet. Geen enkele weldenkende ouder laat een scharreltje voor een kind, noch gaat een ouder die scharrel zitten bellen waar het kind bij is. Dat soort dingen scheid je tot je minimaal 6 maanden tot een jaar serieus met iemand bent.
Don't waste your time on jealousy,
zaterdag 1 januari 2022 om 18:47
Dan nog is de reactie van Missy ronduit achterlijk.Susan schreef: ↑01-01-2022 18:46Tja, misschien is het zo begonnen, maar is er inmiddels toch iets serieuzers uitgegroeid. Mensen kunnen van gedachten veranderen. In dit topic zegt ze dat hij haar vriend is en het lijkt mij dat zij dat beter weet dan de mensen die verder niets met deze relatie te maken hebben. Ongeacht wat ze maanden eerder heeft gezegd.
zaterdag 1 januari 2022 om 18:49
Missy2015 schreef: ↑01-01-2022 17:45Ik vind het omgekeerde wereld, waarom heeft een kind van 13 zoveel macht? Foutje in de agenda,kan gebeuren. Klinkt als een verwende prinses die altijd in alles haar zin heeft gehad. Teveel macht en daardoor geen veiligheid. Indammen dat kind, EISEN dat je vertrekt en ruggegraadloze vader gaat daarin mee??? Een kind hoort niet te bepalen wat ouders wel of niet "mogen". Ik val echt om van verbazing van alle "kind gaat voor reacties", dat staat hier toch los van??. Mijn god TO, ik zou hier heel rap een eind aan breien. Dit voorbeeld is je toekomst, wegwezen!
Ik neem (hopelijk) aan dat je zelf geen kinderen hebt