Boze stief dochter

31-12-2021 20:09 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu op oudjaars avond alleen thuis, mijn kinderen zijn bij hun vader, ik zou naar nieuwe vriend gaan, zijn kinderen zouden er ook niet zijn.
Nu bleek dat zijn jongste dochter (13) toch langs te komen, die eiste dat ik dan weg zou zijn, ze heeft veel moeite met papa’s nieuwe relatie/aandacht delen .
Ik ben dus naar huis gegaan, maar vraag me nu af of ik dit had moeten accepteren, of had hij zijn dochter moeten aanspreken op haar gedrag ?
Als moeder snap ik dat je kind op 1 staat, maar om je vriendin dan te verzoeken om te vertrekken ?
Half aug was hij nog je fb van wie je behalve seks nog geen knuffel wilde delen (en zeker geen geen relatie) en nu defineer je jezelf als stiefloeder met rechten op oa feestdagen: heel bijzonder.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Jillian69 schreef:
01-01-2022 10:52
Ik denk dat het vooral de manier waarop is die je een zure smaak in de mond geeft. Je zou hetzelfde hebben gedaan, dus je snapt het besluit op het moment. Maar zowel vader als dochter hebben je toch wat respectloos behandeld. Vader door zo achterloos met afspraken om te gaan en je zo in een vervelende situatie te brengen. Dochter door het woord 'oprotten' te gebruiken.

Heeft je vriend haar daarop wel duidelijk gemaakt dat hij zulke taal jegens jou niet tolereert? En je duizendmaal zijn excuses aangeboden omdat híj een afspraak met zijn bloedeigen dochter is vergeten? Ik heb zo'n idee van niet. Anders had je er waarschijnlijk heel anders in gestaan.
Precies dit, dochter niet gewezen op taalgebruik naar mij toe, en geen excuses naar mij toe, alleen “ ja ik moest beslissen in een rot situatie “
Belt hij mij om 00u via face time om gelukkig nieuwjaar te wensen, hoor ik dochter roepen “ weer met haar aan het bellen”, hangt ie zonder pardon op, want ze kon ons horen WTF
Gelukkig ligt de relatielat ook laag, anders zou zo’n man zomaar alleen kunnen blijven.
sandy1974 schreef:
01-01-2022 12:00
Precies dit, dochter niet gewezen op taalgebruik naar mij toe, en geen excuses naar mij toe, alleen “ ja ik moest beslissen in een rot situatie “
Belt hij mij om 00u via face time om gelukkig nieuwjaar te wensen, hoor ik dochter roepen “ weer met haar aan het bellen”, hangt ie zonder pardon op, want ze kon ons horen WTF
Ik zou ze lekker laten en hard wegrennen, blijkbaar is dit het nieuwe normaal, kind doet stom over jou en papa vindt jou niet belangrijk genoeg om goede afspraken mee te maken en een beetje respect te tonen en dochter respect te laten tonen.
Hij mag best begrip voor dochter hebben maar volwassen vrouwen beledigen is blijkbaar ok. Je wil die positie in dat gezin niet je moet hard wegrennen of heel ongelukkig worden.
Ben ik de enige die vermoed dat vader zijn dochter niet ‘vergeten’ was maar hij dat als excuus gebruikt om goed te praten dat dochter daar plots voor de deur stond?
Ik lees trouwens nergens dat TO en kinderen elkaar ontmoet hebben. Eerder dat dochter daar onverwacht voor de deur stond en ze daardoor met elkaar geconfronteerd werden.
Gedrag van dochter toont dat ze het nog erg moeilijk heeft met de scheiding. Is nog maar een jaar en gezien haar leeftijd kan je haar dat niet kwalijk nemen.
Is zuur om mee te maken voor jou TO maar je kan niet anders dan dat accepteren en je er niet tussen mengen.
Dit klinkt als het begin van veel ellende. Wil je dit?
Die vader neemt ook geen verantwoordelijkheid door zijn scharrel te bellen waar zijn puber-dochter bij is, waarom kan dat niet wanneer zij weg is.

Je hebt amper een vaste relatie met die man blijkbaar is het nog niet de tijd om puber-kind te ontmoeten. Waarom is het nodig om als scharrel zo een belangrijke plek te willen innemen. De concurrentiestrijd willen aangaan meteen kind van 13 is heel raar en gaat je ook niets opleveren. Respect begint bij respect voor jezelf en je eigen gedrag.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik vind het net als anderen terecht dat je bent gegaan. Wat ik niet normaal vind is dat zij niet gecorrigeerd wordt op haar respectloze gedrag. Ik zou me achter mijn oren krabben om met deze man een relatie te hebben.
MissMaran schreef:
01-01-2022 12:06
Ik zou ze lekker laten en hard wegrennen, blijkbaar is dit het nieuwe normaal, kind doet stom over jou en papa vindt jou niet belangrijk genoeg om goede afspraken mee te maken en een beetje respect te tonen en dochter respect te laten tonen.
Hij mag best begrip voor dochter hebben maar volwassen vrouwen beledigen is blijkbaar ok. Je wil die positie in dat gezin niet je moet hard wegrennen of heel ongelukkig worden.
Dochter moet geen respect tonen maar begrip krijgen, dochter moet tijd krijgen de scheiding te verwerken en aan de nieuwe situatie te wennen. Ze is 13! Ik kan enkel medelijden hebben. Wat een ellendige tijd is dat voor dat kind. Want dat is ze nog hoor, een kind.
Maar met het eerste ben ik het eens. Ik ben zelf helemaal vrij, geen issues met exen of kinderen, ik wil me die van een ander gezin niet op de hals halen.
Attraverso schreef:
01-01-2022 12:15
Dochter moet geen respect tonen maar begrip krijgen, dochter moet tijd krijgen de scheiding te verwerken en aan de nieuwe situatie te wennen. Ze is 13! Ik kan enkel medelijden hebben. Wat een ellendige tijd is dat voor dat kind. Want dat is ze nog hoor, een kind.
Maar met het eerste ben ik het eens. Ik ben zelf helemaal vrij, geen issues met exen of kinderen, ik wil me die van een ander gezin niet op de hals halen.
Eens, zit dochter met een vader waarvan ze heus wel aanvoelt dat zijn hoofd heel ergens anders is dan bij haar..
Waarom wil je dit zo graag, TO?

Begrijp de mensen niet die zo nodig een relatie willen doordrukken terwijl er meteen zoveel gezeik bijkomt.
Attraverso schreef:
01-01-2022 12:15
Ze zal wel weinig vertrouwen in haar vader hebben dat ze zo agressief reageert en die emoties mag ze hebben, maar zo schreeuwen en respectloos doen moet sowieso iets getemperd worden of over gesproken.
Nu wordt er heel normaal over gedaan.
sandy1974 schreef:

Wellicht is het tijd om afscheid van deze heer te nemen?
Relaties aangaan binnen twee jaar van een scheiding zou verboden moeten worden, er worden zoveel kinderen door beschadigd, ouders denken alleen maar aan zichzelf en de nieuwe relaties van de ouders hebben al helemaal niks met de kinderen.
MissMaran schreef:
01-01-2022 12:44
Ze zal wel weinig vertrouwen in haar vader hebben dat ze zo agressief reageert en die emoties mag ze hebben, maar zo schreeuwen en respectloos doen moet sowieso iets getemperd worden of over gesproken.
Nu wordt er heel normaal over gedaan.
Wij hebben geen idee of en hoe vader daar met haar over gepraat heeft gisteravond.
Maar vaak word dat gedrag met de mantel der liefde bedekt uit schuldgevoel.
Wat bezielde hem trouwens om met to te gaan videobellen iets na middernacht... Niet zo slim.
sandy1974 schreef:
En ook dat is eigenlijk lullig voor dochter. Dat hij jou precies om 00.00 belt. Hij zit daar met haar. Laat hij haar dan eerst eens een knuffel geven en een gelukkig nieuw jaar wensen, gewoon een goede vader zijn. Die dochter krijgt op deze manier een hekel aan jou, door zijn gedrag. Ze krijgt het gevoel dat ze niet zijn prioriteit is en daarmee wordt jij op achterstand gezet, wat je verder ook doet.

En de telefoon er zo oppleuren is natuurlijk asociaal. Ze had het toch al gehoord, toch? Laat hij dan netjes afscheid nemen.
Logisch dat dat kind zo verknipt is met zo'n rare vader.
Jillian69 schreef:
01-01-2022 13:00
En ook dat is eigenlijk lullig voor dochter. Dat hij jou precies om 00.00 belt. Hij zit daar met haar. Laat hij haar dan eerst eens een knuffel geven en een gelukkig nieuw jaar wensen, gewoon een goede vader zijn. Die dochter krijgt op deze manier een hekel aan jou, door zijn gedrag. Ze krijgt het gevoel dat ze niet zijn prioriteit is en daarmee wordt jij op achterstand gezet, wat je verder ook doet.

En de telefoon er zo oppleuren is natuurlijk asociaal. Ze had het toch al gehoord, toch? Laat hij dan netjes afscheid nemen.
Ik vind het overkomen alsof hij elke keer heel demonstratief zijn vriendin afkapt of wegstuurt om te laten zien dat zijn dochter toch echt wel op de eerste plaats staat, waardoor TO op een botte manier op haar plek wordt gezet terwijl HIJ degene is die elke keer zo'n situatie creëert. Laat hij het dan een keer bij zichzelf zoeken en zelf zijn excuses aanbieden aan zowel zijn dochter als zijn vriendin.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
aliva schreef:
31-12-2021 22:26
En het is blijkbaar heel belangrijk om to héél duidelijk te maken dat ze maar een ´neukie´ of ´neukertje´ is.
Lekker denigrerend taalgebruik, maar dat moet blijkbaar kunnen.
Ja echt niet normaal joh wat hier af en toe geschreven wordt.

Maar even ontopic, TO zou voor jezelf bedenken of je hier mee door wil gaan. Buiten het wegsturen maar ook meer de manier waarop, dat je kan oprotten.

Mijn zoon gaat ook voor alles maar nooit mag hij tegen mensen zeggen waar ik om geef dat ze moeten oprotten, er is ook nog zoiets als opvoeding.

Zou het lekker laten voor wat het is, genoeg vis in de zee.
viva-amber schreef:
01-01-2022 11:57
Half aug was hij nog je fb van wie je behalve seks nog geen knuffel wilde delen (en zeker geen geen relatie) en nu defineer je jezelf als stiefloeder met rechten op oa feestdagen: heel bijzonder.
Waarom zo onaardig?
Chienandalou schreef:
31-12-2021 22:42
Dat is ook niet haar schuld. Maar je afvragen of je ‘stiefdochter’ ergens op moet aanspreken is natuurlijk wel van de zotte.

En over neukertje gesproken: als je TO loept zie je dat ze zelf ook zulk taalgebruik niet schuwt.
En dan verlaag je, je maar tot iemand anders zijn niveau?

Oke weer wat geleerd op dit forum.
Sjaantje37 schreef:
01-01-2022 13:08
Waarom zo onaardig?
Inderdaad. Eerder ook al het woord "scharrel" om TO aan te duiden. Ik zie niet helemaal in wat TO hier verkeerd heeft gedaan, dus ik snap de behoefte om iets gemeens te schrijven ook niet zo.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
sandy1974 schreef:
Wat een drol die vent. Echt
sandy1974 schreef:
Arme dochter.
Jillian69 schreef:
01-01-2022 13:00
Ze krijgt het gevoel dat ze niet zijn prioriteit is en daarmee ...

Dat is ze ook niet, hij was immers vergeten dat zijn dochter deze feestdag met hem zou vieren. En de realisatie dat dochter geen prioriteit is in het leven van haar vader zal ze vermoedelijk naar en onveilig hebben gevonden. Het is niet niks om te merken dat je vader je vergeten is, geen wonder dat ze zo boos was. Maar op vader boos worden is ingewikkeld, want hij is immers ook haar vader, dus werd ze boos op de aanleiding van dit hele gebeuren, zij die zichtbaar maakte dat haar vader haar vergeten was: TO. En om middernacht realiseerde ze zich dat weer, dat zij geen prioriteit was, toen vader met TO ging bellen. Er is er maar één die alles hier verkeerd doet, en dat is de vader. Die zijn kind vergeet en geen enkel benul heeft hoe hij normaal intermenselijk contact met anderen hoort te hebben. Híj zou eens opgevoed moeten worden. Maar goed, aangezien de lat voor mannen laag ligt, zal hij nog wel aan de norm voldoen.
MissMaran schreef:
01-01-2022 12:47
Relaties aangaan binnen twee jaar van een scheiding zou verboden moeten worden, er worden zoveel kinderen door beschadigd, ouders denken alleen maar aan zichzelf en de nieuwe relaties van de ouders hebben al helemaal niks met de kinderen.
Meningen en feiten door elkaar halen is ook een vak…

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven