Brief aan jou

08-06-2009 09:06 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf deze brief maar ga hem niet opsturen. Wil mn gedachten op papier zetten om te kijken wat ik met deze situatie aan moet. Het doet me zo'n pijn.. Zo'n gevoel kan niet goed zijn. Ik moet mij kunnen uiten en dat mag niet van jou. Je zegt dat het een verschil is tussen jou en mij, maar wat is dan het verschil? Dat ik open ben en jij niet? Dat ik met mijn gevoelens wil dealen en jij niet? Ik kan je daartoe niet dwingen maar betekent dat ook dat jij het recht hebt om mij de mond te snoeren? En net te doen alsof mijn gevoelens er niet zijn. Dat kan ik niet. Er zitten angsten in mij die naar buiten willen. Je brengt ze in mij naar boven. Ze zijn misschien onterecht maar ze zijn er. Zijn ze onterecht? Ken ik jou? Weet ik wat ik van jou kan verwachten..? Nee dat weet ik niet. Maar het is niet eerlijk van mij om jou bij voorbaat te veroordelen. Rationeel weet ik dat. Gevoelsmatig ben ik zo bang. En daar wil jij niks mee te maken hebben. Maar dat is wel een deel van mij.. Als ik dat niet bij jou zou kunnen uiten dan ontken je een deel van mij. Alsof dat deel niet bestaat. Maar het bestaat wel. Wat is dan de oplossing. Zeggen we elkaar gedag? Zeg ik niks meer over mijn onzekerheid? Stel jij jezelf open voor mij? Het zou nog niet zo ingewikkeld moeten zijn. En toch weet ik dat dit bij mij elke keer weer terug zal komen. Elke keer als ik iemand dichtbij laat. Want hoezeer ik er ook naar verlang, ik vind het ook het allerengste wat er is. En hoe moet ik daarmee omgaan anders dan er open over te zijn?
Jij bent erg onzeker over jullie , over zijn gevoelens voor jou ? En wil je het daar steeds met hem over hebben ?

of is het iets anders ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik twijfel niet zo zeer aan gevoelens eigenlijk. Het is meer de onzekerheid die bij mij komt opzetten als ik een aantal dagen niks van hem hoor.. En misschien heel onredelijk hoor. Maar wel een soort verlatingsangst denk ik, door veel verdriet uit vorige relaties. Ik wil dat bespreekbaar maken. En misschien doe ik dat net iets te vaak.. Maar ik wil er open over kunnen zijn omdat het me zo.. ja.. zo in zn greep houdt.. het is hyperventileren en niet weten waar ik het zoeken moet. ik werd zaterdagnacht gewoon wakker met een baksteen in mn maag en huilen en echt de weg kwijt.. En het is ook niet eerlijk om hem dat aan te rekenen. Van: dit komt door hem, want het komt gewoon door mezelf.
Er is een verschil tussen open zijn en alles op zijn bordje dumpen en zeuren .

Waarom spreken jullie elkaar geregeld een paar dagen niet ?
Ik dump niet alles op zijn bordje hoor. Geef het alleen aan als ik onzeker ben.. vraag wel of hij rekening met mij wil houden daarin..

Waarom we elkaar soms (niet echt geregeld) een aantal dagen niet spreken.. ik weet het niet.. er gaan soms gewoon een paar dagen overheen. In het begin was het elke dag. dat wordt de laatste tijd minder. en het is zo'n 3 maanden aan de gang nu.
OK ..........jij wil niet de eerste zijn die belt dus ?

Op welke manier verwacht jij dat hij rekening houdt met jou ? Wat heb jij " nodig " ?
dat is wel iets dat meespeelt ja.. stom? ik lees vaak hier van die dingen als: in welke eeuw leven we nou.. ik heb bevestiging nodig.. als ik geen contact opneem en hij wel, dan krijg ik die bevestiging..

Goede vraag Bianca.. liefst zou ik willen dat het weer net zo werd als in het begin.. dat hij "gewoon" elke dag contact opnam.. het is de verandering ook.. het verschil tussen toen en nu.. daar word ik bang van.
Moet je je voorstellen dat hij denkt ; ik ga eens afwachten hoelang het duurt voor Phoebe iets van zich laat horen , want die is geloof ik helemaal niet zo happig op veel contact , die kan prima zonder mij een aantal dagen , die houdt minder van mij dan ik van haar ............ zou dát effe sneu zijn , zeg .

Ik heb er in ieder geval niets mee , met dat spelen van spelletjes ; dat bedachte " mannen moeten jagen " , met het anders voor doen dan je eigenlijk bent ( in het redelijke dan ) .
Ik denk ook wel vaak: als hij contact had gewild dan had hij dat toch wel gehad? Moet toegeven dat áls ik hem sms de onderliggende gedachte vaak is: ik heb al een paar dagen niks van hem gehoord.. en dan uit een gevoel van onzekerheid ik hem sms.. Ben veel te veel bezig met mijn angst he.. je hebt het wel goed door Bianca!
Je kent dat verhaal van die ahnd met zand, he...

Zoe harder je knijpt, hoe harder het zand uit je hand stroomt. Bevestiging moet je niet teveel bij je partner zoeken. Als het goed zit, dan weet je dat. Dan hoef je helemaal niet bezig te zijn met wie er belt en wat dat betekent, dan bel je omdat je die ander wilt zien/spreken, en niet omdat je een of ander spelletje mmoet spelen wie het eerst "toegeeft".

Als je weet dat je het in je eentje ook redt en relatief gelukig kan zijn, als je weet dat je een relatie hebt voor de kers op de taart maar dat je zelf de taart al hebt, als je een instelling kunt hebben "Okee, als vriend weggaat ben ik even heel verdrietig en doet dat flink pijn, maar ik kom er wel weer overheen", dan hoef je mss minder bang te zijn en kun je jullie ook wat meer ademruimte geven. Ga zo door en je creeert een selffulfilling prophecy, omdat je m wegjaagt door je eigen verstikkende gedrag.
Helemaal waar 'kreng'.. dat is het ook met mij.. als er een man dichtbij komt verander ik in een hoopje ellende.. ik hóef ook helemaal geen relatie te hebben om gelukkig te zijn. Dat is het gekke van de angst om het te verliezen. Ik ben altijd als single veel gelukkiger geweest en veel en veel sterker. Heb mn leven heel goed voor elkaar verder. Als er iemand dichtbij komt.. dan verlies ik dat op de een of andere manier uit het oog. Dan wordt hij het centrum ipv ikzelf..
En heb je ook enig idee waarom dat zo is? Of hoe je dat laat gebeuren? Soms is diep graven naar een mogelijke oorzaak helemaal niet nodig en kun je beter beginnen met bepaald gedrag aanpassen.

En tenslotte mag je ook best kritisch kijken naar of je in je reatie vndt wat je zoekt. Sommige mensen hebben meer behoefte aan contact aan bevestiging en sommige anderen krijgen het daar benauwd van. Die twee type mensen matchen heel erg slecht. MIjn ervaring is dat als het echt goed zit en je echt bijelkaar past, dat dit soot zaken geen issue zijn. Ik heb nu ongeveer 2 maanden een relatie, en het komt gewoon niet voor dat we 3 dagen lang geen contact hebben. scheelt wel dat we relatief dichtbij elkaar wonen, maar ook als ik een week heb waarin ik 3 avonden pas om 23 uur thuis ben, bellen we elkaar even, of springt ie alsnog in de auto om samen te slapen. En wie nu wie belt, daar zijn we niet zo mee bezig. Feit is wel dat als er een afspraak verzet is of uitvalt bij de een, die direct de ander belt om alsnog samen te zijn. We moeten soms elkaar er an herinneren dat we ook nog een sociaal leven zonder elkaar hebben.. Als dat over een maand opeens heel anders zou zijn, zou ik ook gaan twijfelen. Het zou dus ook zomaar kunnen dat je gelijk hebt en dat zijn liefde voor jou ( al dan niet veroorzaakt door claimgedrag) bekoelt. Soms kom je er na een paar manden achter dat als de roze wolk is opgetrokken, er niet zoveel overblijft. Maar dat is niet het einde van de wereld.
Denk dat het een het ander niet uitsluit. Zal voor een deel baggage zijn en voor een deel gedrag. Ben door jullie reacties wel tot het besef gekomen dat ik mijn leven terug wil. was mezelf echt aan het kwijtraken. En ik besef dat ik niet boos moet worden op iemand anders om mijn eigen onzekerheid. Feit blijft wel dat ik het normaal vind om rekening met elkaar te houden. Dat je luistert naar wat de ander (en dus ook hij) nodig heeft. En idd.. als dat te veel botst.. dan gaat het niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven