Brief sturen naar ex

07-06-2018 12:59 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex en ik zijn al 3 jaar uit elkaar. We hebben ook al sinds de breuk geen contact meer met elkaar. Maar nu blijf ik steeds mails krijgen van zijn zorgverzekering dat hij een betalingsachterstand heeft. Vandaag zelfs van een deurwaarder. De reden dat ik deze mails krijg is omdat mijn mailadres nog steeds in zijn account staat en hij dit nog steeds niet veranderd heeft. Ik heb hem ook al meerdere malen een mail gestuurd met het verzoek dit te veranderen. Maar blijkbaar negeert hij dit bewust. Ik zit er nu over na te denken om hem een brief te sturen met bijgevoegd de mail die ik vandaag weer ontvangen heb. Zijn adres heb ik dus dat is geen probleem. Is het ook verstandig als ik een mail terug stuur naar die deurwaarder met de melding dat de mail verkeerd verzonden is? Eignelijk wil ik hier niet teveel energie in steken en wil ik het zo laten. Is niet mijn fout dat hij nalatig is toch? Maar ik heb ook geen zin meer om steeds met zijn schulden geconfronteerd te worden. Dat zijn mijn zaken niet. Wie heeft raad
email adres en zijn adres doorgeven aan deurwaarder (niet naar hem mailen) en vragen of ze je niet daar mee lastig vallen ?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Ik zou gewoon naar de zorgverzekering reageren.
Als jou mailadres er nog in staat kun jij inloggen en het tevens aanpassen.
En brieven dien je ongeopent retouradres te sturen...meestal geven die instanties op de achterkant een optie met geadresseerde woont hier niet of iets in die benoeming.
Zou een brief naar zorgverzekering sturen en zijn email blokkeren. Dat kan toch via Outlook?
Mail adres kan alleen hij veranderen door in te loggen met DigiD. En ook de zorgverzekering kan het niet veranderen als ik dat zou vragen. Al eens eerder geprobeerd. En ik weet ook niet of het mail adres wat ik heb nog steeds actief gebruikt wordt.
yourlocalhero schreef:
07-06-2018 13:04
Als jou mailadres er nog in staat kun jij inloggen en het tevens aanpassen.
En brieven dien je ongeopent retouradres te sturen...meestal geven die instanties op de achterkant een optie met geadresseerde woont hier niet of iets in die benoeming.
volgens mij zijn alle zorgverzekering portalen alleen via digid
Dat denk ik niet, dat het emailadres nog actief gebruikt wordt. Dus de zorgverzekeraar hanteert nog steeds een oud emailadres en wil dit niet veranderen. Dan zou ik dit op spam zetten. Lijkt me heel irritant na 3 jaar nog steeds mails te ontvangen.
BowGirl35 schreef:
07-06-2018 13:06
Mail adres kan alleen hij veranderen door in te loggen met DigiD. En ook de zorgverzekering kan het niet veranderen als ik dat zou vragen. Al eens eerder geprobeerd. En ik weet ook niet of het mail adres wat ik heb nog steeds actief gebruikt wordt.
Met een belletje lukt dat ook. Ik zou wel actie ondernemen en de zorgverzekering en deurwaarde opbellen.
mailadres opzeggen/blokkeren, wat dan ook
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
TimmyTilburg schreef:
07-06-2018 13:14
Met een belletje lukt dat ook. Ik zou wel actie ondernemen en de zorgverzekering en deurwaarde opbellen.
Ik heb het al meerdere keren via telefoon aangegeven bij de zorgverzekering dat het veranderd moet worden, maar ze willen het niet veranderen, dat moet mn ex zelf doen
BowGirl35 schreef:
07-06-2018 13:19
Ik heb het al meerdere keren via telefoon aangegeven bij de zorgverzekering dat het veranderd moet worden, maar ze willen het niet veranderen, dat moet mn ex zelf doen
De mails bewaren dat jij hen hierover hebt bericht en vanaf nu rigoureus de mails verwijderen.
Niet jouw probleem. Je hebt gedaan wat je kon.
Nu is het klaar.

Je kunt nog een klacht indienen bij de zorgverzekeraar, wellicht dat dit nog helpt.
Deurwaarder 1x bellen dat hun correspondentie zo niet aankomt. Moeten ze maar een GBA onderzoek doen en een echte brief sturen.
Deurwaarder gebeld en die gaan mijn mailadres verwijderen. Gek genoeg hebben ze wel zijn juiste woonadres. Ik heb gezegd dat ze daar hun brief maar heen moeten sturen. Zwaar irritant dat ik 3 jaar na dato nog steeds last van hem heb. Hoopte gewoon van hem af te zijn.
Wat raar dat jij een email van de deurwaarder hebt gekregen. Deze zal ook verstuurd zijn naar het adres waar je ex officieel staat ingeschreven. Ik neem aan dat hij niet meer op jouw woonadres staat ingeschreven.

Ik zou netjes een email terug sturen naar de deurwaarder dat dit jou adres is, en dat je ex al 3 jaar uit je leven is. Laat de deurwaarder dan maar uitzoeken hoe ze contact met hem krijgen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
BowGirl35 schreef:
07-06-2018 13:27
Deurwaarder gebeld en die gaan mijn mailadres verwijderen. Gek genoeg hebben ze wel zijn juiste woonadres. Ik heb gezegd dat ze daar hun brief maar heen moeten sturen. Zwaar irritant dat ik 3 jaar na dato nog steeds last van hem heb. Hoopte gewoon van hem af te zijn.
Is niet zo raar. Een deurwaarder kan inzien wat het officiële adres is van een persoon. Daar staat echter geen email adres vermeld.
hamerhaai schreef:
07-06-2018 13:29
Wat raar dat jij een email van de deurwaarder hebt gekregen. Deze zal ook verstuurd zijn naar het adres waar je ex officieel staat ingeschreven. Ik neem aan dat hij niet meer op jouw woonadres staat ingeschreven

Mailadressen zijn over het algemeen niet aan een woning verbonden, maar aan een persoon.
deurwaarders sturen brieven naar adres en laatst bekende email adres van de personen die ze moeten hebben

dus inderdaad ze hebben zijn adres, en hij heeft waarschijnlijk niet op brieven gereageerd en toen deden ze de email of ze deden uit voorzorg allebei

goed dat je gebeld hebt dan kunnen ze tenminste jou email adres schrappen in contactgegevens
Trotter schreef:
07-06-2018 13:33
Mailadressen zijn over het algemeen niet aan een woning verbonden, maar aan een persoon.
Klopt, maar deze worden niet geregistreerd in de GBA, gemeentelijke basis administratie. Een email adres is gewoon geen "officieel ding", geen BSN nummer of domicilie. Je kan dit elk moment zelf veranderen en je kan met meerdere mensen of dier of organisatie of wat dan ook een e-mailadres aanmaken.
Zorgverzekering en deurwaarder mailen dat dit de allerlaatste keer is dat je reageert. Voor de zekerheid nogmaals het adres van ex in de mail zetten en correspondentie bewaren. En dan ook niet meer reageren.
BowGirl35 schreef:
Probeer nog eens te bellen, en het telefoon gesprek ook opnemen natuurlijk,
En dan zeggen als ze het niet wijzigen dat je juridische stappen gaat ondernemen.
AnnBritt79 schreef:
07-06-2018 13:44
Zorgverzekering en deurwaarder mailen dat dit de allerlaatste keer is dat je reageert. Voor de zekerheid nogmaals het e-mail adres van ex in de mail zetten en correspondentie bewaren. En dan ook niet meer reageren.
BowGirl35 schreef:
Volgens mij mogen ze jou ivm de AVG helemaal geen mail sturen. Misschien daar eens mee dreigen.
hamerhaai schreef:
07-06-2018 13:40
Klopt, maar deze worden niet geregistreerd in de GBA, gemeentelijke basis administratie.

Dat hoef je mij niet uit te leggen hoor. :)
TimmyTilburg schreef:
07-06-2018 13:14
Dit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven