Broer van beste vriendin
zaterdag 9 april 2022 om 16:53
Hoi allemaal!
Ik heb nu al een tijdje een hele goede vriendin. We kunnen het samen in principe over alles hebben en vangen elkaar met open armen op. Nu heb ik een probleem.. Ik ben een paar weken geleden met haar voor het eerst naar huis gegaan. Daar leerde ik haar broer kennen, het klikte meteen. We voegde elkaar toe op social media en hadden sinds dien dag in dag uit contact. Na een week zagen we elkaar ook bijna dagelijks met mijn beste vriendin er bij. Mijn beste vriendin gaf op een gegeven moment aan dat ze het niet heel fijn zou vinden als ik wat met haar broer begon, maar dat veranderde ook weer. Ze gaf groen licht onder de voorwaarde dat we het rustig aan zouden moeten doen om haar te laten wennen. Haar broer en ik begonnen steeds vaker 1 op 1 af te spreken maar zij begon zich buiten gesloten te voelen, terwijl ik haar dan dezelfde dag of de dag er voor/na ook had gezien. Nu is er een vonk overgeslagen tussen mij en haar broer. Maar wij zien elkaar nog als “beste vrienden”. Tenminste, dat zeggen we. Ik merk aan zijn gedrag dat hij ook graag bij mij wilt zijn en dat niet persee als goede vriend maar meer. Ik weet niet hoe ik het aan mijn beste vriendin moet vertellen dat ik gevoelens heb voor haar broer, want ik weet dat zij dat absoluut niet leuk gaat vinden, maar gevoelens hou je niet tegen toch? En hoe maak ik de eerste stap naar hem toe?
PS: Haar vriend is ook de beste vriend van haar broer, dus in principe dezelfde situatie..
Ik heb nu al een tijdje een hele goede vriendin. We kunnen het samen in principe over alles hebben en vangen elkaar met open armen op. Nu heb ik een probleem.. Ik ben een paar weken geleden met haar voor het eerst naar huis gegaan. Daar leerde ik haar broer kennen, het klikte meteen. We voegde elkaar toe op social media en hadden sinds dien dag in dag uit contact. Na een week zagen we elkaar ook bijna dagelijks met mijn beste vriendin er bij. Mijn beste vriendin gaf op een gegeven moment aan dat ze het niet heel fijn zou vinden als ik wat met haar broer begon, maar dat veranderde ook weer. Ze gaf groen licht onder de voorwaarde dat we het rustig aan zouden moeten doen om haar te laten wennen. Haar broer en ik begonnen steeds vaker 1 op 1 af te spreken maar zij begon zich buiten gesloten te voelen, terwijl ik haar dan dezelfde dag of de dag er voor/na ook had gezien. Nu is er een vonk overgeslagen tussen mij en haar broer. Maar wij zien elkaar nog als “beste vrienden”. Tenminste, dat zeggen we. Ik merk aan zijn gedrag dat hij ook graag bij mij wilt zijn en dat niet persee als goede vriend maar meer. Ik weet niet hoe ik het aan mijn beste vriendin moet vertellen dat ik gevoelens heb voor haar broer, want ik weet dat zij dat absoluut niet leuk gaat vinden, maar gevoelens hou je niet tegen toch? En hoe maak ik de eerste stap naar hem toe?
PS: Haar vriend is ook de beste vriend van haar broer, dus in principe dezelfde situatie..
klavertjevier wijzigde dit bericht op 09-04-2022 19:06
3.24% gewijzigd
zaterdag 9 april 2022 om 19:29
Sorry, maar wat een flauwekul. Ik ben al bijna 30 jaar samen met de broer van mijn vriendin. In het begin wel wat wennen en aanpassen, maar ook vaak heel erg leuk. We hebben nog steeds een goede band (vriendin/schoonzus en ik). Al zijn onze levens erg verschillend inmiddels.
En ik ben blij dat ik hem niet heb laten schieten omdat hij toevallig de broer van mijn vriendin was.
Van getrouwde mannen blijf je wel af trouwens! Daar ben ik het mee eens.
famke76 wijzigde dit bericht op 09-04-2022 19:30
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
6.61% gewijzigd
tsja.....
zaterdag 9 april 2022 om 19:33
famke76 schreef: ↑09-04-2022 19:29Sorry, maar wat een flauwekul. Ik ben al bijna 30 jaar samen met de broer van mijn vriendin. In het begin wel wat wennen en aanpassen, maar ook vaak heel erg leuk. We hebben nog steeds een goede band (vriendin/schoonzus en ik). Al zijn onze levens erg verschillend inmiddels.
En ik ben blij dat ik hem niet heb laten schieten omdat hij toevallig de broer van mijn vriendin was.
Dat vind jij. Maar wat als de vriendin in kwestie dat nou niet prettig vindt? Zijn jullie gevoelens belangrijker dan die van haar? En snap je dat dat wringt?
zaterdag 9 april 2022 om 19:36
zaterdag 9 april 2022 om 19:55
Je gunt elkaar toch ook het beste als vriendinnen zijnde? Zij zag ook wel dat we stapelverliefd waren. En ik zeg ook niet dat het heel makkelijk ging. Zij woonden beide nog/weer thuis toen. Dus als ik er was, dan was het wel lastig om de aandacht te verdelen. Of was er onbegrip soms.
Maar altijd eerlijk en open over gesproken. En ook wel eens woorden gehad. Maar ik hield rekening met haar. En zij gunde het mij. Dus het kwam altijd weer goed.
tsja.....
zaterdag 9 april 2022 om 20:00
Ik vind het echt onzin dat de broer van je vriendin off-limits zou zijn. Zeker als vriendin zelf nota bene een relatie heeft met een vriend van haar broer. Ze geeft dus wel zelf toe aan die verliefdheid, maar anderen moeten het maar wegstoppen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zaterdag 9 april 2022 om 20:00
Jullie klinken heel jong. Je vriendin klinkt heel claimend met voelt zich direct buiten gesloten. Als jullie idd onder de 23 zijn begrijp ik dat nog wel. Als jullie ouder zijn zou ik gaan voor deze jongen ook als dat je je vriendschap kost want volgens mij is die dan niet zo volwassen
where ever you go, go with your heart
zaterdag 9 april 2022 om 20:03
Je kan ook gewoon aangeven dat je je niet laat dwingen om te kiezen, en dat als zij om die reden de vriendschap verbreekt, dat haar keus is.Surebaby schreef: ↑09-04-2022 18:50Broers van beste vriendinnen blijf je vanaf? Die kende ik niet. Ik ken wel stellen die zo iets met elkaar zijn begonnen en ik vind dat je vriendin zich teveel met jouw en haar broers liefdesleven bemoeit.
Maargoed, zij heeft aan het lastig te vinden dus dan zou ik in dit geval die broer links laten liggen, want zo raak je je vriendin kwijt. En je hebt een rare start van de relatie.
Beetje gek ook om dan toch 1 op 1 af te spreken. Je vriendin is duidelijk, jij moet kiezen en in zou in dit geval voor je vriendin gaan. Geen handvol maar een landvol.
zaterdag 9 april 2022 om 20:07
famke76 schreef: ↑09-04-2022 19:55Je gunt elkaar toch ook het beste als vriendinnen zijnde? Zij zag ook wel dat we stapelverliefd waren. En ik zeg ook niet dat het heel makkelijk ging. Zij woonden beide nog/weer thuis toen. Dus als ik er was, dan was het wel lastig om de aandacht te verdelen. Of was er onbegrip soms.
Maar altijd eerlijk en open over gesproken. En ook wel eens woorden gehad. Maar ik hield rekening met haar. En zij gunde het mij. Dus het kwam altijd weer goed.
Waar het mij vooral om gaat is dat de gevoelens van die vriendin hier in dit topic zo makkelijk van tafel worden geveegd als zijnde flauwekul en niet belangrijk. Ik hou daar helemaal niet van. Die vriendin is ook gewoon een mens en heeft ook recht op haar gevoelens. Ik zou daar een beetje voorzichtig mee omgaan als het om een vriendschap gaat. Niemand vindt het fijn om gedumpt te worden, en zeker niet voor je broer.
zaterdag 9 april 2022 om 20:10
Als zij denkt dat je automatisch gedumpt wordt als zoiets zich voordoet, waarom doet ze haar broer dat dan wel aan? Of kunnen zij en de vriend van haar broer wél een relatie hebben zonder dat iemand zich gedumpt voelt?RikM schreef: ↑09-04-2022 20:07Waar het mij vooral om gaat is dat de gevoelens van die vriendin hier in dit topic zo makkelijk van tafel worden geveegd als zijnde flauwekul en niet belangrijk. Ik hou daar helemaal niet van. Die vriendin is ook gewoon een mens en heeft ook recht op haar gevoelens. Ik zou daar een beetje voorzichtig mee omgaan als het om een vriendschap gaat. Niemand vindt het fijn om gedumpt te worden, en zeker niet voor je broer.
zaterdag 9 april 2022 om 20:14
Ja, die P.S. werd later toegevoegd hè. Daar haakte ik ook af.
zaterdag 9 april 2022 om 20:15
zaterdag 9 april 2022 om 20:16
zaterdag 9 april 2022 om 20:21
Dat ook. Een (wederzijdse) verliefdheid die je maar moet vergeten lijkt me lastiger dan je ietwat gekrenkte ego over het feit dat je wat minder aandacht krijgt dan voorheen. Als TO een relatie krijgt met een random andere man krijgt die vriendin ook minder aandacht.
zaterdag 9 april 2022 om 20:22
Ja maar dat is toch gewoon hoe het is? Je kan van alles vinden van en gevoelens hebben over andermans liefdesleven, maar als je daar geen rol in speelt heb je daar dus ook niks mee te maken.RikM schreef: ↑09-04-2022 20:07Waar het mij vooral om gaat is dat de gevoelens van die vriendin hier in dit topic zo makkelijk van tafel worden geveegd als zijnde flauwekul en niet belangrijk. Ik hou daar helemaal niet van. Die vriendin is ook gewoon een mens en heeft ook recht op haar gevoelens. Ik zou daar een beetje voorzichtig mee omgaan als het om een vriendschap gaat. Niemand vindt het fijn om gedumpt te worden, en zeker niet voor je broer.
zaterdag 9 april 2022 om 20:26
zaterdag 9 april 2022 om 20:36
Ik vind eerder dat je vindt dat alles voor jou moet wijken als je van mening bent dat anderen hun ontluikende verliefdheid maar moeten wegstoppen omdat jij op de eerste plaats wil blijven staan. Als ze een andere vriend krijgt zal vriendin ook minder aandacht krijgen.
zaterdag 9 april 2022 om 21:39
Ik ben er al 40 jaar samen mee. Mijn beste vriendin werd mijn schoonzus en de tante van mijn kinderen. Haar andere broer kreeg ook een relatie met een vriendin van haar. Was altijd erg gezellig!
zaterdag 9 april 2022 om 21:57
Leuk om te lezen. TO moet gewoon de tijd goed verdelen tussen hem, haar en met zijn drieën. En bespreken dat ze niemand kwijt wil, noch benadelen.Melisande2 schreef: ↑09-04-2022 21:39Ik ben er al 40 jaar samen mee. Mijn beste vriendin werd mijn schoonzus en de tante van mijn kinderen. Haar andere broer kreeg ook een relatie met een vriendin van haar. Was altijd erg gezellig!
"Wees gewoon jezelf....maar in jouw geval dringend een ander"
zaterdag 9 april 2022 om 21:59
Waarom word er zo overdreven gereageerd.
Vriendin destijds ook zo begonnen en die is gelukkig getrouwd en kinderen met broer.
Vriendschap is onlangs verwaterd maar kunnen nog steeds goed met elkaar opschieten. In het begin doet het pijn, maar als het serieus iets oplevert tussen die twee moet je hen geluk niet in de weg staan. Dingen gaan zoals die gaan en niet alles hoef je persoonlijk te trekken. De wereld draait niet om jou en het leven gaat gewoon verder. Heel dramatisch dit allemaal en ik ruik een beetje jaloezie. Zet het van je af en laat het los. Dat ze nog rekening met je houden joh.
Vriendin destijds ook zo begonnen en die is gelukkig getrouwd en kinderen met broer.
Vriendschap is onlangs verwaterd maar kunnen nog steeds goed met elkaar opschieten. In het begin doet het pijn, maar als het serieus iets oplevert tussen die twee moet je hen geluk niet in de weg staan. Dingen gaan zoals die gaan en niet alles hoef je persoonlijk te trekken. De wereld draait niet om jou en het leven gaat gewoon verder. Heel dramatisch dit allemaal en ik ruik een beetje jaloezie. Zet het van je af en laat het los. Dat ze nog rekening met je houden joh.
zaterdag 9 april 2022 om 22:04
Yes! Ik hoopte al dat ik niet de enige was die dit in mn hoofd had toen ik de titel las haha
zaterdag 9 april 2022 om 22:08
Melisande2 schreef: ↑09-04-2022 21:39Ik ben er al 40 jaar samen mee. Mijn beste vriendin werd mijn schoonzus en de tante van mijn kinderen. Haar andere broer kreeg ook een relatie met een vriendin van haar. Was altijd erg gezellig!
Maar zag jouw beste vriendin dat ook niet zitten en hoe heb je dat toen aangepakt?
zaterdag 9 april 2022 om 22:10
Heb je de beginpost wel goed gelezen? TO is degene die verliefd is op de broer van haar vriendin, niet de jaloerse zus.Regeneration schreef: ↑09-04-2022 21:59Waarom word er zo overdreven gereageerd.