Broer van beste vriendin
zaterdag 9 april 2022 om 16:53
Hoi allemaal!
Ik heb nu al een tijdje een hele goede vriendin. We kunnen het samen in principe over alles hebben en vangen elkaar met open armen op. Nu heb ik een probleem.. Ik ben een paar weken geleden met haar voor het eerst naar huis gegaan. Daar leerde ik haar broer kennen, het klikte meteen. We voegde elkaar toe op social media en hadden sinds dien dag in dag uit contact. Na een week zagen we elkaar ook bijna dagelijks met mijn beste vriendin er bij. Mijn beste vriendin gaf op een gegeven moment aan dat ze het niet heel fijn zou vinden als ik wat met haar broer begon, maar dat veranderde ook weer. Ze gaf groen licht onder de voorwaarde dat we het rustig aan zouden moeten doen om haar te laten wennen. Haar broer en ik begonnen steeds vaker 1 op 1 af te spreken maar zij begon zich buiten gesloten te voelen, terwijl ik haar dan dezelfde dag of de dag er voor/na ook had gezien. Nu is er een vonk overgeslagen tussen mij en haar broer. Maar wij zien elkaar nog als “beste vrienden”. Tenminste, dat zeggen we. Ik merk aan zijn gedrag dat hij ook graag bij mij wilt zijn en dat niet persee als goede vriend maar meer. Ik weet niet hoe ik het aan mijn beste vriendin moet vertellen dat ik gevoelens heb voor haar broer, want ik weet dat zij dat absoluut niet leuk gaat vinden, maar gevoelens hou je niet tegen toch? En hoe maak ik de eerste stap naar hem toe?
PS: Haar vriend is ook de beste vriend van haar broer, dus in principe dezelfde situatie..
Ik heb nu al een tijdje een hele goede vriendin. We kunnen het samen in principe over alles hebben en vangen elkaar met open armen op. Nu heb ik een probleem.. Ik ben een paar weken geleden met haar voor het eerst naar huis gegaan. Daar leerde ik haar broer kennen, het klikte meteen. We voegde elkaar toe op social media en hadden sinds dien dag in dag uit contact. Na een week zagen we elkaar ook bijna dagelijks met mijn beste vriendin er bij. Mijn beste vriendin gaf op een gegeven moment aan dat ze het niet heel fijn zou vinden als ik wat met haar broer begon, maar dat veranderde ook weer. Ze gaf groen licht onder de voorwaarde dat we het rustig aan zouden moeten doen om haar te laten wennen. Haar broer en ik begonnen steeds vaker 1 op 1 af te spreken maar zij begon zich buiten gesloten te voelen, terwijl ik haar dan dezelfde dag of de dag er voor/na ook had gezien. Nu is er een vonk overgeslagen tussen mij en haar broer. Maar wij zien elkaar nog als “beste vrienden”. Tenminste, dat zeggen we. Ik merk aan zijn gedrag dat hij ook graag bij mij wilt zijn en dat niet persee als goede vriend maar meer. Ik weet niet hoe ik het aan mijn beste vriendin moet vertellen dat ik gevoelens heb voor haar broer, want ik weet dat zij dat absoluut niet leuk gaat vinden, maar gevoelens hou je niet tegen toch? En hoe maak ik de eerste stap naar hem toe?
PS: Haar vriend is ook de beste vriend van haar broer, dus in principe dezelfde situatie..
klavertjevier wijzigde dit bericht op 09-04-2022 19:06
3.24% gewijzigd
zaterdag 9 april 2022 om 22:12
Oh verkeerd gelezen indd, maar de zus moet zich niet zo aanstellen hoor. Moeilijke situatie; ze hoort uit zich zelf zoiets te begrijpen.
Tenzij ze denkt dat haar beste vriendin wellicht gekwetst gaat worden dan is het een ander verhaal want dan wordt het wel moeilijk.
zondag 10 april 2022 om 10:45
zondag 10 april 2022 om 12:00
Ja doei. Dan kun je net zo goed roepen dat jij je niet kunt inleven in TO en de broer van de vriendin, zo makkelijk denk je erover dat twee mensen die elkaar overduidelijk zien zitten dat maar moeten vergeten.
Jij vindt blijkbaar dat de belangen van de jaloerse vriendin zwaarder wegen. Anderen denken daar anders over. Dat wil niet zeggen dat jij je zo geweldig in kunt leven en de rest niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 10 april 2022 om 13:07
Nou inderdaad.Susan schreef: ↑10-04-2022 12:00Ja doei. Dan kun je net zo goed roepen dat jij je niet kunt inleven in TO en de broer van de vriendin, zo makkelijk denk je erover dat twee mensen die elkaar overduidelijk zien zitten dat maar moeten vergeten.
Jij vindt blijkbaar dat de belangen van de jaloerse vriendin zwaarder wegen. Anderen denken daar anders over. Dat wil niet zeggen dat jij je zo geweldig in kunt leven en de rest niet.
maandag 11 april 2022 om 04:54
Mijn vriendin heeft mij zelfs een handje geholpen, nadat ik had gezegd dat ik haar broer leuk vond. We gingen regelmatig met zijn allen uit en onze vriendschap had er niet onder te lijden. Maar ik begrijp het probleem van de vriendin niet zo. Het lijkt mij een win-win situatie. Of de relatie met de broer moet niet goed zijn. Dat kan natuurlijk.
maandag 11 april 2022 om 06:43
Als zij haar grens aangeeft kun je die als vriendin zijn ook respecteren natuurlijk. Anders kom je in oneindige verbale toestanden terecht waarbij iedereen en niemand gelijk heeft.
Ik heb zelf eens zoiets aan de hand gehad en toen was de eindstand mijn : 'ik wil niet met iemand die in 1 ruimte zitten waar ik me niet veilig bij voel' vs haar 'jij bepaalt niet wie ik uitnodig'.
Allebei gelijk, toch enorme kutsituatie.
maandag 11 april 2022 om 06:45
Of ze vindt het gewoon een ieuw idee, haar vriendin maar haar stomme stinkbroer, ofzo.Melisande2 schreef: ↑11-04-2022 04:54Mijn vriendin heeft mij zelfs een handje geholpen, nadat ik had gezegd dat ik haar broer leuk vond. We gingen regelmatig met zijn allen uit en onze vriendschap had er niet onder te lijden. Maar ik begrijp het probleem van de vriendin niet zo. Het lijkt mij een win-win situatie. Of de relatie met de broer moet niet goed zijn. Dat kan natuurlijk.
maandag 11 april 2022 om 08:53
Precies, als je een man kunt vinden, kun je ook wel een nieuwe vriendin vinden.Surebaby schreef: ↑09-04-2022 18:50Broers van beste vriendinnen blijf je vanaf? Die kende ik niet. Ik ken wel stellen die zo iets met elkaar zijn begonnen en ik vind dat je vriendin zich teveel met jouw en haar broers liefdesleven bemoeit.
Maargoed, zij heeft aan het lastig te vinden dus dan zou ik in dit geval die broer links laten liggen, want zo raak je je vriendin kwijt. En je hebt een rare start van de relatie.
Beetje gek ook om dan toch 1 op 1 af te spreken. Je vriendin is duidelijk, jij moet kiezen en in zou in dit geval voor je vriendin gaan. Geen handvol maar een landvol.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.
Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.
Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
maandag 11 april 2022 om 09:01
Ik vind dat echt nogal makkelijk gezegd. De reden die jij eerder geeft, haar vriendin met haar stomme stinkbroer, ieuw, vind ik persoonlijk nogal puberaal. Moeten zij daar dan echt maar in meegaan, gewoon, omdat vriendin het zegt?Surebaby schreef: ↑11-04-2022 06:43Als zij haar grens aangeeft kun je die als vriendin zijn ook respecteren natuurlijk. Anders kom je in oneindige verbale toestanden terecht waarbij iedereen en niemand gelijk heeft.
Ik heb zelf eens zoiets aan de hand gehad en toen was de eindstand mijn : 'ik wil niet met iemand die in 1 ruimte zitten waar ik me niet veilig bij voel' vs haar 'jij bepaalt niet wie ik uitnodig'.
Allebei gelijk, toch enorme kutsituatie.
Ik vind het ook apart om het te hebben over HAAR grens terwijl het over twee andere mensen gaat die elkaar leuk vinden, al zijn het dan toevallig haar broer en haar vriendin. Ik vind het echt onzin dat vriendin hier gelijk heeft. Dat ze zelf nota bene wel een relatie heeft met de beste vriend van haar broer vind ik heel hypocriet. Zelf wel hebben wat je een ander denkt te kunnen verbieden.
maandag 11 april 2022 om 09:59
Het is niet de man van vriendin, maar de broer. Die hóef je niet te laten schieten, omdat 1 iemand zich daar ongemakkelijk bij voelt. Dat went nl. vanzelf als de nieuwigheid eraf is.
maandag 11 april 2022 om 10:02
Gaat jouw vriendschap met deze vriendin te koste van deze nieuwe ' vriendschap' met haar broer? Want als dat het geval is, kan ik mij haar bedenkingen voorstellen. Dan hangt zij er plots als derde wiel bij. Houd jij daar rekening mee? Ik zou er ook namelijk ook niet op zitten te wachten als ik mijn vriendin heb afgesproken dat zij met haar hoofd en aandacht bij mij broer zit, even als voorbeeld. Ik ben het met RikM eens dat ik haar gevoelens niet zo snel zou afserveren, zij heeft misschien een zeer legitieme reden ervoor. En als 'bestie' moet dat jou toch iets kunnen schelen.
maandag 11 april 2022 om 10:09
Hou jij altijd met alles en iedereen rekening die wat vindt over JOUW leven? Of ben je volwassen en denk je dat je ook iets over je EIGEN LEVEN mag beslissen?
Je hebt toch geen toestemming nodig om een relatie met iemand aan te gaan. De enige reden om ernstig rekening te houden met iemands gevoelens is als het gaat om andermans partner, als je zelf (nog) in een relatie zit of als je iemands verse ex wil overnemen, terwijl je een goede band hebt (bijv. de ex van je zus of beste vriendin. Dat ligt heel gevoelig, want daar zit veel pijn en rouw).
In alle andere gevallen hou je rekening door er over te praten en te zoeken naar werkbare oplossingen.
To stopt de vriendschap nl niet en gevoelens zijn onderhevig aan o.a. gewenning. Iets kan eerst spannend zijn, later niet meer. Iets kan eerst leuk zijn, later niet meer. Of andersom. Het went.
maandag 11 april 2022 om 10:17
Dan maak je jezelf wel heel groot en belangrijk als jij vindt dat iedereen zijn leven moet aanpassen op jou, zodat jij maar niet gekwetst wordt. De mensen die zo in het leven staan hebben vaak een persoonlijkheidsstoornis met een heel klein en kwetsbaar ego die erg doet denken aan onvervulde behoeften die ze als volwassenen nog steeds verwachten van andere (of zelfs eisen als dit tot scènes leidt).
Pas je daarmee op? De wereld draait nl. niet om jou en jouw gevoelens en jouw kwetsbaarheden. Mensen hebben hun eigen leven waar ze voor moeten zorgen. Niet voor het kleine hartje van RikM.
Hou jij wel genoeg rekening met de gevoelens van anderen?
maandag 11 april 2022 om 10:19
Dat is toch meer bij broers en zussen die nog thuis wonen, en dat dan de beste vriendin langskomt en opeens alleen nog maar op de kamer van de broer te vinden is? Bij broers en zussen die gewoon elk hun eigen huis hebben, speelt dat toch helemaal niet, daar spreek je toch gewoon apart mee af, tenzij broer altijd en eeuwig over de vloer is als de vriendin van TO haar vriendinnen ontvangt, maar in dat geval vraagt ze er ook wel een beetje om dat er een band kan ontstaan tussen haar broer en (een van) haar vriendinnen.
En ja, vriendin zal wat minder aandacht krijgen omdat TO haar aandacht moet verdelen, maar dat is echt niet anders als TO een vriend krijgt die geen familie van haar is of die ze zelfs niet eens kent. Als dat het probleem is, komt het er dus op neer dat TO gewoon geen vriend "mag".
maandag 11 april 2022 om 10:30
Ja precies.LuciFee2022 schreef: ↑11-04-2022 10:29Haha, wat een drama maken mensen er van zeg.
Hoeveel mensen hebben hun partner niet gevonden in de kring van vrienden.
maandag 11 april 2022 om 10:40
En eigenlijk zo logisch omdat het soortgelijke mensen zijn waar je je goed bij voelt, soort van herkenning.LuciFee2022 schreef: ↑11-04-2022 10:29Haha, wat een drama maken mensen er van zeg.
Hoeveel mensen hebben hun partner niet gevonden in de kring van vrienden.