Broer van beste vriendin
zaterdag 9 april 2022 om 16:53
Hoi allemaal!
Ik heb nu al een tijdje een hele goede vriendin. We kunnen het samen in principe over alles hebben en vangen elkaar met open armen op. Nu heb ik een probleem.. Ik ben een paar weken geleden met haar voor het eerst naar huis gegaan. Daar leerde ik haar broer kennen, het klikte meteen. We voegde elkaar toe op social media en hadden sinds dien dag in dag uit contact. Na een week zagen we elkaar ook bijna dagelijks met mijn beste vriendin er bij. Mijn beste vriendin gaf op een gegeven moment aan dat ze het niet heel fijn zou vinden als ik wat met haar broer begon, maar dat veranderde ook weer. Ze gaf groen licht onder de voorwaarde dat we het rustig aan zouden moeten doen om haar te laten wennen. Haar broer en ik begonnen steeds vaker 1 op 1 af te spreken maar zij begon zich buiten gesloten te voelen, terwijl ik haar dan dezelfde dag of de dag er voor/na ook had gezien. Nu is er een vonk overgeslagen tussen mij en haar broer. Maar wij zien elkaar nog als “beste vrienden”. Tenminste, dat zeggen we. Ik merk aan zijn gedrag dat hij ook graag bij mij wilt zijn en dat niet persee als goede vriend maar meer. Ik weet niet hoe ik het aan mijn beste vriendin moet vertellen dat ik gevoelens heb voor haar broer, want ik weet dat zij dat absoluut niet leuk gaat vinden, maar gevoelens hou je niet tegen toch? En hoe maak ik de eerste stap naar hem toe?
PS: Haar vriend is ook de beste vriend van haar broer, dus in principe dezelfde situatie..
Ik heb nu al een tijdje een hele goede vriendin. We kunnen het samen in principe over alles hebben en vangen elkaar met open armen op. Nu heb ik een probleem.. Ik ben een paar weken geleden met haar voor het eerst naar huis gegaan. Daar leerde ik haar broer kennen, het klikte meteen. We voegde elkaar toe op social media en hadden sinds dien dag in dag uit contact. Na een week zagen we elkaar ook bijna dagelijks met mijn beste vriendin er bij. Mijn beste vriendin gaf op een gegeven moment aan dat ze het niet heel fijn zou vinden als ik wat met haar broer begon, maar dat veranderde ook weer. Ze gaf groen licht onder de voorwaarde dat we het rustig aan zouden moeten doen om haar te laten wennen. Haar broer en ik begonnen steeds vaker 1 op 1 af te spreken maar zij begon zich buiten gesloten te voelen, terwijl ik haar dan dezelfde dag of de dag er voor/na ook had gezien. Nu is er een vonk overgeslagen tussen mij en haar broer. Maar wij zien elkaar nog als “beste vrienden”. Tenminste, dat zeggen we. Ik merk aan zijn gedrag dat hij ook graag bij mij wilt zijn en dat niet persee als goede vriend maar meer. Ik weet niet hoe ik het aan mijn beste vriendin moet vertellen dat ik gevoelens heb voor haar broer, want ik weet dat zij dat absoluut niet leuk gaat vinden, maar gevoelens hou je niet tegen toch? En hoe maak ik de eerste stap naar hem toe?
PS: Haar vriend is ook de beste vriend van haar broer, dus in principe dezelfde situatie..
klavertjevier wijzigde dit bericht op 09-04-2022 19:06
3.24% gewijzigd
zaterdag 9 april 2022 om 18:49
Huh? Waarom zou je niet verliefd op de broer van je vriendin kunnen worden?
Is toch totaal iets anders dan een getrouwde man?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
zaterdag 9 april 2022 om 18:50
Broers van beste vriendinnen blijf je vanaf? Die kende ik niet. Ik ken wel stellen die zo iets met elkaar zijn begonnen en ik vind dat je vriendin zich teveel met jouw en haar broers liefdesleven bemoeit.
Maargoed, zij heeft aan het lastig te vinden dus dan zou ik in dit geval die broer links laten liggen, want zo raak je je vriendin kwijt. En je hebt een rare start van de relatie.
Beetje gek ook om dan toch 1 op 1 af te spreken. Je vriendin is duidelijk, jij moet kiezen en in zou in dit geval voor je vriendin gaan. Geen handvol maar een landvol.
Maargoed, zij heeft aan het lastig te vinden dus dan zou ik in dit geval die broer links laten liggen, want zo raak je je vriendin kwijt. En je hebt een rare start van de relatie.
Beetje gek ook om dan toch 1 op 1 af te spreken. Je vriendin is duidelijk, jij moet kiezen en in zou in dit geval voor je vriendin gaan. Geen handvol maar een landvol.
zaterdag 9 april 2022 om 18:59
Die “regel” hoor ik ook voor het eerst. Ik vind het gewoon kunnen hoor, je zult er alleen met z’n drieën een manier in moeten vinden af te kunnen spreken.
zaterdag 9 april 2022 om 19:03
zaterdag 9 april 2022 om 19:04
Het gaat niet om een beste vriendin die ze al 20 jaar kent hè, het gaat om iemand bij wie ze nu pas voor het eerst thuis komt. Tja, dan kan zoiets ontstaan.
Ik zou inderdaad wel beseffen dat de kans vrij groot is dat de vriendschap het niet overleeft. Dat betekent niet per se dat het een koude oorlog hoeft te worden. Maar wel dat je niet meer alles bespreekt. En uiteraard kunt je evt issues met haar broer niet met haar bespreken.
Ik zou inderdaad wel beseffen dat de kans vrij groot is dat de vriendschap het niet overleeft. Dat betekent niet per se dat het een koude oorlog hoeft te worden. Maar wel dat je niet meer alles bespreekt. En uiteraard kunt je evt issues met haar broer niet met haar bespreken.
zaterdag 9 april 2022 om 19:05
Het klinkt allemaal erg fladderig.
Iemand je beste vriendin noemen, maar je bent er pas voor het eerst thuis geweest. Broer ontmoeten en dan heel snel gevoelens krijgen.
Maar goed, wie weet ben je een jaar of 19 en dan snap ik het wel.
Ga er gewoon voor en laat anderen voor jou niet bepalen in welk tempo je moet gaan.
Hou wel in het scenario dat die vriendin wel eens heel vervelend kan gaan doen.
Iemand je beste vriendin noemen, maar je bent er pas voor het eerst thuis geweest. Broer ontmoeten en dan heel snel gevoelens krijgen.
Maar goed, wie weet ben je een jaar of 19 en dan snap ik het wel.
Ga er gewoon voor en laat anderen voor jou niet bepalen in welk tempo je moet gaan.
Hou wel in het scenario dat die vriendin wel eens heel vervelend kan gaan doen.
zaterdag 9 april 2022 om 19:06
StevieNicks schreef: ↑09-04-2022 18:59Die “regel” hoor ik ook voor het eerst. Ik vind het gewoon kunnen hoor, je zult er alleen met z’n drieën een manier in moeten vinden af te kunnen spreken.
Die vriendin (zus) zal een manier moeten vinden bedoel je. Dat is namelijk degene over wiens gevoelens heen gewalst wordt.
zaterdag 9 april 2022 om 19:23
zaterdag 9 april 2022 om 19:24
Zij heeft haar vriend ook op deze manier leren kennen, dat is namelijk de altijd al de beste vriend van haar broer geweest. En waarom is het gek als we 1 op 1 afspreken als we nu nog goede vrienden zijn?Surebaby schreef: ↑09-04-2022 18:50Broers van beste vriendinnen blijf je vanaf? Die kende ik niet. Ik ken wel stellen die zo iets met elkaar zijn begonnen en ik vind dat je vriendin zich teveel met jouw en haar broers liefdesleven bemoeit.
zaterdag 9 april 2022 om 19:27
We kennen elkaar al ongeveer 2 jaar, maar zijn sinds korte tijd heel erg naar elkaar toe gegroeid van daar dat ze nu mijn beste vriendin is. Daarvoor kenden wij elkaar al. En een paar maanden geleden heb ik haar broer voor het eerst gezien
zaterdag 9 april 2022 om 19:29
Dat laatste klinkt wel echt heel huichelachtig. Je weet zelf ook dat je met die broer geen 'beste vrienden' bent.Klavertjevier schreef: ↑09-04-2022 19:24Zij heeft haar vriend ook op deze manier leren kennen, dat is namelijk de altijd al de beste vriend van haar broer geweest. En waarom is het gek als we 1 op 1 afspreken als we nu nog goede vrienden zijn?
Dat zijn zus, jouw vriendin, daar zoveel moeite mee heeft, vind ik dan ook weer kinderachtig.
Maar jullie vallen op elkaar en willen iets met elkaar, wees daar dan ook gewoon eerlijk over.