Buitenland Werk, Help!

29-03-2011 22:12 71 berichten
Hoi!

Mijn vriend krijgt de kans om voor 3 maanden naar het buitenland te gaan.

Ik vind dit heel leuk voor 'm natuurlijk en gun het hem echt voor zijn carriere.

Hij is nog met zijn opleiding bezig en dit is alleen maar goed voor zijn toekomst, dus ook voor de toekomstige baan!

Maar toch zijn er een paar problemen.

Door dat er vorig jaar iets gebeurt is ben ik hem minder gaan vertrouwen, dit bouwt zich al wel weer op. maar rustig aan en hij moet mijn vertrouwen terugwinnen.

Dus nu hij dit wil gaan doen is dat nou niet echt een topper voor onze relatie! Ben toch nog bang dan dat hij bijv vreemdgaat.

Hij wil dit echt heel erg graag, snapt mijn punt wel. maar vind zijn toekomst ook belangrijk

Wil graag weten wat jullie zouden doen?

Groetjes!
Haha ja ik snap het ben blij dat ik wel even me hart kon luchten en toch nog goede raad heb gekregen ipv reacties dat ik niet spoor!

Het is gewoon iets wat ik moet gaan leren en vast wel wat tijd en energie nodig heeft maar ik denk wel dat ik er kan komen!

Werk je ook in het buitenland dan? :o

Ik kan me zoiets niet inbeelden, maar als hij er gelukkig van word moet ik instemmen. het is ten slotte zijn leven

Hartstikke bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Stewardess Je weet wel.... waarover sommige mensen zeggen dat ze allemaal vreemdgaan

Weg zijn van huis varieert van 1 nachtje tot 9 nachten.

Je kan het je nu misschien niet inbeelden dat je in het buitenland zou willen werken, maar misschien ooit wel...

Ik denk dat ik er 20 jaar geleden ook zo over zou hebben gedacht (zoals jij nu doet). Maar dingen veranderen dus
ga mee, als dat ivm jouw werk mogelijk is? Op malta vind je in het hoogseizoen zo horeca/winkelwerk (ken een paar vrienden die het gedaan hebben). Kun je meteen wat Grieks leren. In het buitenland wonen is altijd een ervaring :-)
Meegaan is het laatste wat je moet doen! Laat dit zijn ervaring zijn. Een afhankelijke vriendin heb je niets aan tijdens zo'n periode.
oo ja, stewardess!Ja zulke dingen hoor ik ook altijd. Ben je inderdaad veel van huis, en ik zeuren over 3 maanden! Merk natuurlijk wel dat 'dat stemmetje' terugkomt van 'stel hij gaat vreemd' en toen weer bang zijn. alleen probeer dat uit mijn hoofd te zetten!

Nee ik zou niet met hem mee willen, dit is dan idd zijn kans en ga ik niet bovenop zijn lip zitten. kan hij wel het gevoel krijgen dat ik mee ga om te controleren, ik zou hem wel een x willen opzoeken als dat kan natuurlijk ivm mijn leeftijd.
Als jij je vriend niet vertrouwt, je bang bent dat hij (weer) vreemdgaat, jij allerlei acties onderneemt om hem in de gaten te houden. Wat is er dan fijn aan een relatie met hem?

Is het niet een idee de relatie te verbreken als jij je zo voelt? Een relatie hoort leuk en fijn te zijn.
Moet er niet aan denken mijn relatie te verbreken, ik hou te veel van hem! en ja ben echt wel happy met hem. Vind het moeilijk te beschrijven wat er is en hoe ik me voel.
Je vertrouwt hem dus gewoon niet.

De link met het buitenland snap ik niet (hij kan ook vreemdgaan met zijn buurvrouw als jij hem even 10 minuten niet in de gaten houdt).

Uitmaken of met vertrouwen doorgaan, maar hier moeilijk over doen en deze tijd die leuk voor hem zou moeten zijn vergallen lijkt me geen optie. Ook niet voor jezelf.

Je vraagt in je openingsbericht wat anderen zouden doen. Nou, ik zou de relatie verbreken als er wantrouwen zou zijn, en al helemaal als dat de plannen van een ander in de weg gaat staan (vind mezelf erg belangrijk, maar niet bevoegd om de plannen van een ander in de weg te gaan staan).
quote:justmemyselfandyou schreef op 30 maart 2011 @ 16:00:

Moet er niet aan denken mijn relatie te verbreken, ik hou te veel van hem! en ja ben echt wel happy met hem. Vind het moeilijk te beschrijven wat er is en hoe ik me voel.

Dus; zorgen hebben over zijn trouw maakt jou happy? Misschien kun je hem vragen of hij elke maand een keer vreemdgaat dan, wat zul je gelukkig zijn.

Of je stopt ermee jezelf voor de gek te houden natuurlijk. Dat kan ook.
quote:justmemyselfandyou schreef op 29 maart 2011 @ 22:29:

Maar als je vertrouwen nog niet 100% terug is vind ik dat hij best even kan wachten?

Hij moet zijn leven on hold zetten, omdat jij ervoor kiest door te gaan ook al vertrouw je hem niet 100%? Hoe groot denk je dat de kans is dat 100% vertrouwen terug komt, als hij heeft laten zien dat dat niet realistisch is? Dat gaat niet meer komen hoor.

quote:En hoe hij het ziet vertelt ie ook echt wat hij allemaal wil doen. is totaal geen uitgaans mens of iets in die trant.

Dus ja waar maak ik me druk om denk je dan, nou toch dat niet 100% vertrouwen.

Je bent best naief als je er vanuit gaat dat vreemdgaan alleen in het uitgaansleven of buitenland mogelijk is. En nog naiever als je wanhopig aan dat idee blijft vastklampen om iets minder onrustig te denken/zijn over zijn doen en laten.

Edit; Ik lees nu dat hij niet eens ooit is vreemdgegaan en dat de vertrouwensbreuk die je hebt los staat van hem (jullie waren niet samen, al vond hij haar geweldig deed ie nog niets verkeerd).

Ik las ook dat je jong bent, maar dan nog is je gedrag niet acceptabel in een relatie. Controleren en eisen dat hij je zelfs trouw is als het uit is.
Ja, klopt.. wil zijn plannen ook niet in de weg staan en gun het hem echt voor de 100%. En nee hij is nooit vreemdgegaan. hij kan idd ook hier vreemdgaan, daar heb je gelijk in. Naja moet hem maar zn ding laten doen, en ik zie wel wat er daarna gebeurt, of uitkomt.
quote:justmemyselfandyou schreef op 29 maart 2011 @ 23:02:

Maar wanneer hij vrijgezel is is hij niet vies van meisjes om zo te zeggen ;)

Ik ben vroeger wel (bijna) in handen geweest van een player, dus ja dat doet ook wel wat. Er werd wel optijd ingegrepen!

Als je vriend vrijgezel is mag hij doen wat hij wil. Het is zijn leven. Dat jij dat niet leuk vindt is dat mag, maar hij kan zijn verleden niet veranderen, omdat jij dat niet leuk vindt.

Nu je nogal jong blijkt snap ik dat in handen van een player beter. Vervelende ervaring waarschijnlijk.

quote:justmemyselfandyou schreef op 29 maart 2011 @ 23:02:

Toen het uit was tussen hem en mij (is 1 maand uit geweest) is hij dus ook voor afleiding naar een ander meisje gegaan, een jaar later kwam ze dat even vertellen tegen me. wel dat ze geen seks hebben gehad. ze was erg boos dus dat mijn vriend bij me terug is gekomen en heeft er heel veel onzin omheen gedraaid en verteld. (mijn vriend heeft haar dus ook nooit leuk gevonden, meer voor de afleiding) Dit zei ze zelf al bijna maar probeerde mij toch de tent uit te jagen.

waardoor het haar toch best gelukt is zodat mijn vertrouwen echt een deuk heeft opgelopen.

Hij heeft achteraf wel laten zien (voor zover kon) wat waar was en wat niet!

Je vriend vond haar leuk genoeg voor de afleiding, dus vast wel leuk. Vast niet zo leuk als jou, want jullie zijn weer samen, maar afstotelijk zal hij haar niet gevonden hebben.

En als het uit was, dan had hij alles mogen doen wat hij wilde. Het was namelijk uit, jullie waren niet samen, hij hoefde en hoeft geen verantwoording af te leggen aan jou over zijn gedrag in die periode. Jij mag dat vervelend vinden, jij mag het onacceptabel vinden, maar hij kan er niets aan veranderen, dus jij moet of je eigen gedrag veranderen mbt deze periode, of de relatie verbreken. Dat laatste weet je niet, dus het lijkt me duidelijk wat je te doen staat.
Ja klopt ook wel..

Maar het is een callcenter waar hij dan gaat werken. met cursussen en trainingen.

Lijkt me niet echt een baan om daarvoor naar het buitenland te gaan of..?

Ja heb nu al een paar keer aangegeven dat ik het bij mezelf moet zoeken!

Kan hem ook niks kwalijk nemen over het verleden maar ik had in t begin al een gevoel dat er wat was tussen hem en dat meisje toen het uit was, heeft hij gewoon 'ontkent om geen gezeik te veroorzaken' dus het kwam echt van haar.

Maar omdat ik toch wel dat gevoel had maar hij het niet echt zei is het ook wel lastig snapje

Ja hij hoeft mij geen verantwoording af te leggen wat hij in die tijd heb gedaan dat snap ik ook wel maarja.

Vind het nog steeds lastig. hoor nu ook: als ze eenmaal naar het buitenland zijn gegaan voor werk, willen ze vaak vaker heen.

Ik weet wel dat ik geen vriend wil die constant in het buitenland zit.

Maarja, het is maar afwachten.. hij moet volgende week woensdag eerst een test doen (geen idee wat voor of waarom?) en daarna nog een sollicitatiegesprek als hij door is!
Je klinkt nu niet meer alsof je hem 'deze grote kans' gunt. Je klinkt meer alsof je het niet nodig vindt dat hij naar het buitenland gaat.quote:justmemyselfandyou schreef op 30 maart 2011 @ 19:15:

Ja klopt ook wel..

Maar het is een callcenter waar hij dan gaat werken. met cursussen en trainingen.

Lijkt me niet echt een baan om daarvoor naar het buitenland te gaan of..?

......

Vind het nog steeds lastig. hoor nu ook: als ze eenmaal naar het buitenland zijn gegaan voor werk, willen ze vaak vaker heen.

Maarja, het is maar afwachten.. hij moet volgende week woensdag eerst een test doen (geen idee wat voor of waarom?) en daarna nog een sollicitatiegesprek als hij door is!

En hier klink je alsof je hoopt dat hij niet aangenomen wordt.

Op zich heb jij het recht dat te mogen voelen, alleen weet wel dat je dan geen partner bent die iemand steunt en hem het beste gunt.
quote:justmemyselfandyou schreef op 30 maart 2011 @ 19:15:

Dat vind ik nogal een aanname. Ik ben regelmatig op reis voor mijn werk, ik heb 3 maanden in het buitenland gewerkt en ik wil inderdaad nog wel 1 of meerdere opdrachten daar, maar wel samen met mijn man. Dat was al zo voor die 3 maanden en dat is niet veranderd. Ik denk dat het erg van de persoon afhangt of iemand wel of niet meer in het buitenland wil werken.

Je kan prima de keuze maken dan je geen vriend wilt die constant in het buitenland zit, en je hebt ook een keuze hierin: de relatie met zo iemand verbreken en iemand zoeken die dat ook niet wil. Verder zit je nu al te stressen voor iets wat nog helemaal niet aan de orde is. Wellicht wil je vriend daarna alleen nog maar in NL werken, of alleen nog maar weg als jij mee kan. Je weet het niet. Wacht nou maar gewoon af, wie dan leeft wie dan zorgt. En nog een: de mens lijdt het meest door het lijden wat hij vreest. Geniet van het hier en nu en je vriend die gewoon hier is. Nu.
Ik wacht ook af tot volgende week, als er dan wat is kan ik me meer druk gaan maken. (misschien nergens voor nodig maar zoiets is niet 123 weg)

Me vriend zegt nu al dat hij niet alleen niet weg wil vanwege mij (gezeur enz) ja dan voel ik me wel schuldig.

Is ook gewoon een goeie test voor onze relatie. of ik hem wel kan vertrouwen enz.

Ja t zal ook wel aan mij liggen en dat ik mezelf gek maak, maar zoiets is gewoon moeilijk om anders te denken!
Bekijk het eens van zijn kant...

Stel dat het doorgaat en hij gaat naar Malta voor 3 maanden. Voor vertrek gezeur en misschien zelfs ruzie... Dan is hij daar en geen gelazer om hem heen. Hoe aantrekkelijk maak je jezelf door je zo op te stellen?

En ja, het is niet 1-2-3 afgeleerd, maar bedenk je wel dat hoe jij tijd nodig hebt om te vertrouwen, zo kan hij het zat worden en de handdoek in de ring gooien. Dat zal hij vast niet zomaar doen, maar als er een grens bereikt wordt....

Het heeft simpelweg geen zin om te piekeren over wat niet is. Je vergalt het door "Wat als"-scenario's te leven. Niet doen - dat is niet ok.
Het is ook niet goed van mij om me eigen vriend niet te vertrouwen. Ik weet niet of er iets aan gedaan kan worden zodat ik wel weer hem kan vertrouwen.

Opzich hoe ik hem nu ken is hij een stuk volwassener geworden.

Ik denk ook niet dat hij mij zal bedriegen, maar een angst is een angst, en dat is vreselijk!

Ben dit weekend bij m geweest. een vriend van hem gaat woensdag ook naar die test! als ze samen zouden gaan zou t wel top zijn.

Alleen er komen honderden mensen op af en er worden er in totaal nog maar 11 gekozen. dat is niet veel. en hij vind t ook best wel eng. maarja ik wacht woensdag dan wel af. dan weet ik meer

hij zei ook dat ze niet zo snel iemand naar het buitenland laten gaan want ook alles word betaald enz. me vriend heeft geen ervaring in zulke verkoop dus zijn gevoel zegt dat hij het niet gaat worden.

en op zulke momenten zie ik dat hij t echt wilt en denk ik wel: ach, t zijn maar 3 maanden. daarna hebben we nog jaren samen met een goeie toekomst

maar die angst blijft er toch
En hij woont voor tijdelijk weer bij zijn moeder. vanwege priveredenen.

Maar hij kan het niet zo goed vinden met haar en wilt er dus ook gewoon tussen uit. begrijp ik ook wel. Nouja we zullen het zien..
Bedoel je nu werkelijk dat jij zo zit te zeuren en je relatie aan het vergallen bent, terwijl het nog niet eens zeker is dat hij gaat? Een kans van 11 op honderden?

Vermoeiend hoor.
Klopt ja, het is hheel vermoeiend en maakt onze relatie ook niet beter.

Maar heb liever natuurlijk dat ie gewoon hier blijft en daarom zeur ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven