Buren

13-03-2010 20:15 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik weet niet of dit de juiste pijler is, maar goed.

Ons probleem is als volgt: onze buren zij nogal lawaaiig. Ze hebben een zoontje van 2 en spelen hier nogal luidruchtig mee. Rennen op de trap, stampen op de harde vloer, joelen met het kind en het kind zelf gilt nogal graag, zeker aan tafel onder etenstijd.

Vandaag de hele dag weer mogen aanhoren en toen het echt te gek werd ben ik met lood in mijn schoenen langs gegaan. Voorzichtig heb ik gezegd dat ze nogal luidruchtig zijn, en bovenstaande voorbeelden genoemd. De man was rustig, niet blij met me, dat was duidelijk, maar wel rustig. De vrouw echter ging uit haar dak. Wat ik nou eigenlijk wilde, dat ze echt wel met haar kind mag spelen, dat ze er bijna nooit zijn, dat er een tweede op komst is in mei en dat ik me daar dus maar vast op moest voorbereiden en dat ze nu wegging omdat ze haar kind hier niet aan wilde blootstellen.

Ik heb nog tegen de man gezegd dat ik deze reactie wel erg overtrokken vind, dat ik het graag samen wil oplossen en dat ik begrijp dat je het niet altijd doorhebt als je met je kind speelt, maar dat een goed gesprek zo niet gaat. Hij zei dat ze erop zouden letten, maar ik ben nu dus in staat om eens stevig terug te pesten. Dat doen we niet, maar ik ben zó boos.

Hoe moet je hier nu mee ongaan? Zij denkt maar dat ze mij kan uitfoeteren? Ik wil het nu wel afwachten hoor, wie weet kan hij haar kalmeren en doen ze wat zachter voortaan, maar als het nou gewoon door blijft gaan? Iemand tips (behalve de stereo opentrekken )?
Ik niet Nederlandse opgegroeid, ik jou niet precies kunnen uitleggen waarom deze irriteren "aan" niet goed is. Maar op dit staat wel forum straf! Ik niet meer weten of irriteren aan iets, of ergeren aan iets slecht of goed is.
het is ook lastig. we hebben het geprobeerd om t onderling op te lossen maar t gi g steeds weer mis met ze. en iedere keer waren hun zielig. de laatste keer dat ik die tokkies erop aansprak kreeg ik als antoord: "moeten wij om 24:00 uur op bed omdat jullie dat ook doen?" my god :p dat was mn vraag niet:p ik wil rust:p
allesj slecht hier in nederland
Doe een kaartje in de bus met: Gefeliciteerd met je zwangerschap. Je kunt daarmee bereiken dat ze je sympathiek vinden en dan zullen mensen juist meer moeite voor je doen of meer rekening met je houden. Zo zitten de meeste mensen in elkaar.

Desnoods zet je er een tekst in. Waarin je aangeeft dat het aan de deur niet zo gezellig was, maar dat je ze veel geluk wenst. Zet er bijvoorbeeld in dat je ze misschien hebt overvallen en dat je niet boos bent, maar dat je ze wel even wilde laten weten dat je soms last hebt van ze en je voor kan stellen dat ze dat niet expres doen en je voor kunt stellen dat niemand de buren graag tot last is. Klinkt heel, heel fout misschien, maar buren kun je beter te vriend houden. Stel dat ze nu juist maling aan je hebben omdat ze je toch een trut vinden. Ik zeg niet dat het zo is, maar dat risico zou ik niet willen nemen.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
Joh, misschien zegt buurman nu ook wel tegen zijn vrouw dat ze een beetje heftig reageerde. Misschien komt ze er nog op terug. Sommige mensen zijn heel luid. Ik heb mezelf altijd geleerd om muziek niet hard te zetten, de kids niet voor 10-en in de tuin te laten, etc., maar er zijn zat mensen die daar helemaal niet mee zitten. Mijn buren gingen na 12-en gewoon even keihard een nieuwe cd draaien; zijn vrouw lag op bed, maar daar trok mijnheer zich ook geen reet van aan.
quote:MissHappy schreef op 13 maart 2010 @ 23:40:

Daarnaast vind ik iets als dit wel moeilijk..

Sommige ouders kunnen er namelijk weinig tot niets aan doen dat hun kind zo druk is, gezien het kind iets zou kunnen mankeren.. Anderen zouden gewoon wat meer overwicht moeten hebben!! Daarnaast moet spelen wel gewoon kunnen, ook soms op een luidruchtige manier.. Zij zeggen zelf dat ze bijna nooit thuis zijn, klopt dat? Want als zij inderdaad niet zo vaak thuis zijn en jij hier maar 1 of 2x in de week last van heb, vind ik dat je niet zo moet zeuren! Gebeurt dit iedere dag is het een ander verhaal!

Zij zijn er bijna nooit net als wij; onder werktijd dus. Verder elke avond vanaf dat ik thuis ben totdat de jongen naar bed gaat. Vaak hoor ik de moeder meer dan het kind. Als de moeder niet thuis is, hoor ik noch kind, noch de vader.

Echter... Vooruitgang! Ik hoorde net getimmer en toen hoorde ik de buurman tegen zijn zoon roepen/zeggen dat het niet zo hard hoefde. Daar ben ik blij mee!

(overigens heb ik hem nog gefeliciteerd met de zwangerschap gisteren aan de deur... Netjes he)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven