Cadeau na 5 weken?
woensdag 5 oktober 2011 om 19:32
Hallo allemaal,
Vanmiddag was ik met mijn vriendin aan het winkelen. Toen zag zij hele mooie schoenen, waarvan ze dacht die vindt mijn vriendje wel mooi. In een impuls heeft ze die gekocht. Ze hebben nu 5 weken wat, dus nog heel pril. Nu is ze er enorm over aan het twijfelen of ze hem die moet geven. Ze zien elkaar vanavond.
Wat vinden jullie?
Alvast bedankt.
Vanmiddag was ik met mijn vriendin aan het winkelen. Toen zag zij hele mooie schoenen, waarvan ze dacht die vindt mijn vriendje wel mooi. In een impuls heeft ze die gekocht. Ze hebben nu 5 weken wat, dus nog heel pril. Nu is ze er enorm over aan het twijfelen of ze hem die moet geven. Ze zien elkaar vanavond.
Wat vinden jullie?
Alvast bedankt.
woensdag 5 oktober 2011 om 19:54
Dat je vriendin in de stad loopt en iets ziet waarbij ze denkt
'leuk voor mijn vriend' dan vind ik dat gewoon leuk en lief.
Alleen vind ik schoenen toch net iets wat aangepast moet worden,
per merk kan een halve maat verschil heel wat zijn.
Of zij na 5 weken zo'n cadeau wil geven, moet ze zelf weten.
Het is haar vriend en geld.
Dat als jij zij ze wil geven, prima toch.
'leuk voor mijn vriend' dan vind ik dat gewoon leuk en lief.
Alleen vind ik schoenen toch net iets wat aangepast moet worden,
per merk kan een halve maat verschil heel wat zijn.
Of zij na 5 weken zo'n cadeau wil geven, moet ze zelf weten.
Het is haar vriend en geld.
Dat als jij zij ze wil geven, prima toch.
woensdag 5 oktober 2011 om 20:01
quote:ashley1983 schreef op 05 oktober 2011 @ 19:43:
25 en 27 bgb.
2e vraag: als iemand jullie na 5 weken een cadeau gaf, en je elkaar verder niet kent behalve van die 5 weken samen zijn, zou je je dan ook verplicht voelen om ook iets voor je vriend te kopen? Dat is de 2e reden dat ze twijfelt.
Ach, mijn huidige man en ik kenden elkaar met kerst 3 weken. Toen kreeg ik een mooi sieraad van hem. Wij waren 21 en 22.
Ik kan niet voor een ander oordelen wat normaal is binnen een relatie.
25 en 27 bgb.
2e vraag: als iemand jullie na 5 weken een cadeau gaf, en je elkaar verder niet kent behalve van die 5 weken samen zijn, zou je je dan ook verplicht voelen om ook iets voor je vriend te kopen? Dat is de 2e reden dat ze twijfelt.
Ach, mijn huidige man en ik kenden elkaar met kerst 3 weken. Toen kreeg ik een mooi sieraad van hem. Wij waren 21 en 22.
Ik kan niet voor een ander oordelen wat normaal is binnen een relatie.
woensdag 5 oktober 2011 om 20:39
quote:ashley1983 schreef op 05 oktober 2011 @ 19:43:
25 en 27 bgb.
Ze kennen elkaar 5 weken en hebben 5 weken wat?
Gewoon die schoenen geven,
toch zonde als je er nu verder niets mee doet.
Hoe die vriend daarop zal reageren,
zie je vanzelf.
.
25 en 27 bgb.
Ze kennen elkaar 5 weken en hebben 5 weken wat?
Gewoon die schoenen geven,
toch zonde als je er nu verder niets mee doet.
Hoe die vriend daarop zal reageren,
zie je vanzelf.
.
woensdag 5 oktober 2011 om 20:46
Ik weet het niet hoor. Ik denk dat ik het wel een beetje wierd zou vinden als mijn date van vijf weken met schoenen aan zou komen. Bloemen, wijn oid prima, maar schoenen/kleding voor je vriend kopen vind ik meer iets voor als je echt een relatie hebt.
Als die jongen een beetje aanleg heeft voor bindingsangst zet ie het wellicht op het lopen (zonder de schoenen )
Als die jongen een beetje aanleg heeft voor bindingsangst zet ie het wellicht op het lopen (zonder de schoenen )
The time is now
woensdag 5 oktober 2011 om 20:55
woensdag 5 oktober 2011 om 21:03
woensdag 5 oktober 2011 om 21:29
Schattig toch zo'n prille verliefdheid? Ik zou ze gewoon geven, met de disclaimer erbij dat ik ze zo maar in een impuls heb gekocht en dat hij ze gerust op MP mag zetten als hij het niks vindt.
Mijn man en ik kochten in die 'fase' ook de raarste dingen voor elkaar. Teddyberen, spuugdure wandelschoenen, niets was ons te gek. Nu is dat wat minder, al is het alleen maar omdat we nu twee opgroeiende kinderen hebben rondlopen en niet meer zomaar het geld uit het raam kunnen gooien. Maar ik ben nog steeds stiekem een beetje ontroerd als man spontaan een regenpak voor me heeft gekocht omdat hij het zo zielig vindt dat ik elke keer weer zeiknat thuis kom uit mijn werk. Of zo. De schat .
Mijn man en ik kochten in die 'fase' ook de raarste dingen voor elkaar. Teddyberen, spuugdure wandelschoenen, niets was ons te gek. Nu is dat wat minder, al is het alleen maar omdat we nu twee opgroeiende kinderen hebben rondlopen en niet meer zomaar het geld uit het raam kunnen gooien. Maar ik ben nog steeds stiekem een beetje ontroerd als man spontaan een regenpak voor me heeft gekocht omdat hij het zo zielig vindt dat ik elke keer weer zeiknat thuis kom uit mijn werk. Of zo. De schat .
woensdag 5 oktober 2011 om 21:32
woensdag 5 oktober 2011 om 21:34
quote:Summerdance schreef op 05 oktober 2011 @ 20:55:
Weet je wat ik eigenlijk vreemd vind...
Hoe komt het dat ze zijn maat weet?
Heb je het daarover tijdens het daten?
Duik je in week 4 in zijn kast om zijn maten te kijken?
Na 9 maanden wist ik de schoenmaat van mijn ex nog niet eens...ja groot Dat is niet vreemd. De maat van de voeten schijnt iets te zeggen over de maat van de genotsstaaf. Schoenmaat is tegenwoordig belangrijkre dan de achternaam.
Weet je wat ik eigenlijk vreemd vind...
Hoe komt het dat ze zijn maat weet?
Heb je het daarover tijdens het daten?
Duik je in week 4 in zijn kast om zijn maten te kijken?
Na 9 maanden wist ik de schoenmaat van mijn ex nog niet eens...ja groot Dat is niet vreemd. De maat van de voeten schijnt iets te zeggen over de maat van de genotsstaaf. Schoenmaat is tegenwoordig belangrijkre dan de achternaam.
woensdag 5 oktober 2011 om 21:35
quote:Lizzl schreef op 05 oktober 2011 @ 21:03:
Madhe, 1 uur geleden
Als een prille date mij na 5 weken schoenen zou geven, zou ik denken dat hij niet spoort.
Kan je nagaan wat ik dacht toen ik van mijn ex, na 4 weken 'verkering' een ring kreeg....
Een paar schoenen is dan peanuts Shit zeg, hoop dat je wel 4 hele leuke weken hebt gehad toen!
Madhe, 1 uur geleden
Als een prille date mij na 5 weken schoenen zou geven, zou ik denken dat hij niet spoort.
Kan je nagaan wat ik dacht toen ik van mijn ex, na 4 weken 'verkering' een ring kreeg....
Een paar schoenen is dan peanuts Shit zeg, hoop dat je wel 4 hele leuke weken hebt gehad toen!
woensdag 5 oktober 2011 om 21:36
quote:Madhe schreef op 05 oktober 2011 @ 21:34:
[...]
Dat is niet vreemd. De maat van de voeten schijnt iets te zeggen over de maat van de genotsstaaf. Schoenmaat is tegenwoordig belangrijkre dan de achternaam. Mijn fucked-up mind dacht meteen dat ze de schoenenmaat had bepaald aan de hand van zijn genotsstaaf.....
[...]
Dat is niet vreemd. De maat van de voeten schijnt iets te zeggen over de maat van de genotsstaaf. Schoenmaat is tegenwoordig belangrijkre dan de achternaam. Mijn fucked-up mind dacht meteen dat ze de schoenenmaat had bepaald aan de hand van zijn genotsstaaf.....
donderdag 6 oktober 2011 om 11:39
donderdag 6 oktober 2011 om 11:42
quote:Java schreef op 05 oktober 2011 @ 21:32:
Ze kan toch gewoon zeggen:
"Joh lieverd wat ik NOU in de etalage zag staan! Deze hartstikke mooie schoenen die normaal 180 euro kosten, nu voor maar 40 euro. Ik dacht meteen, dat is net iets voor jou, die neem ik voor je mee! Nou hoop ik alleen nog dat ze goed zitten!"Prima, niets meer aan doen. (Behalve die schoenen dan)
Ze kan toch gewoon zeggen:
"Joh lieverd wat ik NOU in de etalage zag staan! Deze hartstikke mooie schoenen die normaal 180 euro kosten, nu voor maar 40 euro. Ik dacht meteen, dat is net iets voor jou, die neem ik voor je mee! Nou hoop ik alleen nog dat ze goed zitten!"Prima, niets meer aan doen. (Behalve die schoenen dan)
donderdag 6 oktober 2011 om 12:04
Nou, 't was nogal lullig. In eerste instantie was hij er heel blij mee en hij deed en hield de schoenen ook direct aan. Hij vond ze heel mooi en was haar erg dankbaar. Maar toen ze in de auto stapte om naar huis te gaan, belde hij haar. In 1 schoen zat in de binnenkant een enorm gat. Ze waren dus niet voor niets zover afgeprijsd! Toen heeft zij ze dus weer mee genomen en nu gaat ze er vandaag mee naar een schoenmaker. Ze schaamt zich kapot. Ik heb gezegd dat zij dat ook niet kon weten, dat het heel lief was en nog liever dat zij die schoenen nu ook laat maken.
donderdag 6 oktober 2011 om 12:26