écht leuke relaties vandaag de dag ...

30-10-2008 08:18 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drie maanden tot een half jaar in je uppie op reis ; moet kunnen .

Heb je " niet zo'n zin " in je schoonouders , een feest van je partners werk ; gewoon niet gaan .

Begint je relatie al ongelooflijk k*t ; blijf niet hangen in die beginfase van gezellige dingen doen ; ga samen naar een therapeut !

Maak schema's van wie doet wat en zorg ervoor dat je niet één kopje meer afwast dan de ander .

Houd je geld vooral voor jezelf zodat je geen eurocent betaalt aan de hobby van de ander .

Geef niets op , doe niets tegen je zin , pak de ander terug waar je maar kan en blijf héél dicht bij jezelf ....

Misschien voor " de jeugd " heel normaal .

Maar in mijn ogen zijn relaties er niet leuker op geworden .

Maar goed , voor wie modern wil zijn : Ik heb me helemaal ingelezen , dus degene die een héle liefdevolle relatie hebben kunnen NU en HIER tips krijgen voor een eigentijdse relatie .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:kachel schreef op 30 oktober 2008 @ 08:52:

Maar waarom is het zo verkeerd om dingen voor jezelf te hebben? Ik heb bijvoorbeeld een heel rare hobby, dan hoeft mijn vriend toch niet mee naar mijn discussieavonden?

Of ben ik nu te serieus in een kletstopic?

Nee hoor , dit is een gecombineerd topic ; beetje zwetsen met af en toe een serieuze opmerking .

Het is helemaal niet erg als je dingen in je eentje uppie doet . Het is erg - vind ik - als je nooit eens tijd en zin máákt voor wat de ander belangrijk vindt . Maar een siamese tweeling hoef je niet te worden .

Maar drie maanden weg .... om te doen wat jij wil , wetende dat de ander daar erg ongelukkig van wordt ... ik zou geen zin hebben in iets waarmee ik mijn partner erg ongelukkig zou maken .
.
Bianca, het is toch maar net wat je zelf prettig vind?

Ik vind bijvoorbeeld de vrijheid voor een reis moet kunnen, jij vindt weer dat de vrijheid om te swingen moet kunnen.

Dat is in mijn ogen weer iets dat ik absoluut not done vind.
quote:yoyo2 schreef op 30 oktober 2008 @ 09:00:

Ik vind bijvoorbeeld de vrijheid voor een reis moet kunnen, jij vindt weer dat de vrijheid om te swingen moet kunnen.

Dat is in mijn ogen weer iets dat ik absoluut not done vind.ho, wacht even ; ik heb nooit de vrijheid genómen / geeist om te gaan swingen . Of mijn man . Zijn we samen gaan doen . Samen over eens . Als mijn man het morgen niet meer wil is dat ook over en uit . Geldt ook als ik het niet meer zou trekken .
Ik zal wel niet erg hip zijn.. maar bovenstaande is niet herkenbaar. Juist omdat ik van mijn lief hou, gun ik hem van alles (nee, niet alles, maar wel veel). En vise versa. Ook al is hetgene wat hij (of ik) wil (een weekendje naar amerika om een wedstrijd te kijken bijv) niet altijd even leuk voor mij.. en kost het veel geld, en hij zou ook wel eens vreemd kunnen gaan, dronken worden en moet ik alles thuis doen.. hij wordt er gelukkiger door dus waarom zou ik hem daarin tegen willen houden? Door met mij te zijn wordt hij (helaas :-)) niet automatisch ván mij.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 oktober 2008 @ 08:58:

[...]

... ik zou geen zin hebben in iets waarmee ik mijn partner erg ongelukkig zou maken .Dat is inderdaad lastig, want dat zou ik ook niet willen. Gelukkig vind mijn vriend het niet erg als ik volgend jaar een reis maak (we gaan elkaar natuurlijk wel ontzettend missen. Maar als mijn partner me dat zou verbieden zou hij mij ongelukkig maken, en dat zou hij dan weer niet moeten willen. Maar goed, ik moet hier het andere topic ook niet herhalen natuurlijk.
Geven en nemen, ja hoor, zeker, als het even meezit gaat dat vanzelf. Tenminste, dat gaat zo in mijn relatie.

Roepen dat iets voor eeuwig en altijd is doe ik niet meer, daarvoor zie ik te veel ook hele leuke relaties ter ziele gaan. Gisteren nog een vriendin die er na 22 jaar mee ophoudt en gaat scheiden. Als vrienden en zo maar zij waren wel de langst bestaande, stabiele relatie in mijn vriendenkring en die houdt nu ook op de bestaan.

Dat droombeeld van iemand kiezen en daar voor altijd bij blijven heb ik niet (meer) maar ik ga er ook weer niet vanuit dat alles wel stuk zal gaan op den duur. Ik zie het wel.

Ondanks een nogal pittig relatieverleden heb ik nooit de liefde in de ban gedaan. Ik geloof in samen gelukkig zijn en dat is nooit anders geweest. Mijn relatie is vooral goed omdat we allebei gewoon onszelf kunnen zijn met de mooie en de lelijke dingen en dat geen van beiden er op uit is de ander onderuit te halen. Sterker nog, nu ik samen ben met deze man heb ik de kans om dingen te doen die ik eerder niet kon of durfde te doen. Andersom stuw ik mijn man tot grote (persoonlijke) hoogte en is hij bijvoorbeeld een eigen bedrijf begonnen.

Het beste in elkaar naar boven halen, dát maakt voor mij een relatie succesvol en ik ben blij dat ik het mee mag maken en ervaren dat dat ook werkelijk zo is.
jakkes, waarom wordt dat swingen er nou weer bijgehaald ? Heeft er toch niets mee te maken ?
Er gaat een wereld voor me open !

Ik sta al 26 jaar vroeg op (ook op mijn vrije dag) om voor mijn echtgenoot zijn lunchpakketje klaar te maken.....

Ik was zijn kleren, strijk zijn overhemden en kook zijn lievelingseten.

Hij zet voor mij een bakkie leut als ik moe ben en brengt spontaan voor mij chocola of een tijdschrift mee van de benzinepomp.

Hij gaat met mij mee naar feestjes van mijn werk, ook al heeft hij er de schurft aan.

Hóóg tijd om hier eens mee op te houden dus, want wat zijn wij enorm ouderwets....
.
quote:yoyo2 schreef op 30 oktober 2008 @ 09:00:

Dat is in mijn ogen weer iets dat ik absoluut not done vind.

Mee eens, en dat maakt het zo vervelend niet? Iedereen heeft zo zijn eigen ideeën en grenzen en dat partners er vaak ook verschillend over denken, maakt dat er een heel viva-forum elke dag weer gevuld wordt met relatie-topics vol problemen.

dat wil niet zeggen dat we allemaal te gemakkelijk zijn geworden, er is in deze tijd gewoon teveel keuze; in de tijd van opa en oma bestond het dilemma 3 maanden op wereldreis niet.

natuurlijk worden veel mensen door de hoeveelheid aan keuzes soms te gemakkelijk en gooien een relatie, als die even niet meer zo lekker loopt, net zo gemakkelijk weg als een oude schoen, maar ik ben niet zó pessimistisch dat ik niet zie dat er gelukkig ook heel veel dingen wel goed lopen en er nog genoeg liefde is.
Mooi, Eleo !

En wat jammer van die vriendin .
.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 oktober 2008 @ 09:04:

jakkes, waarom wordt dat swingen er nou weer bijgehaald ? Heeft er toch niets mee te maken ?

Misschien wel toch?

Als een van beiden daar behoefte aan heeft kan diegene vreemdgaan maar het ook eens op tafel gooien bij zijn/haar partner. Ik vind dat laatste een teken van een sterke relatie, zeker als die ander openstaat voor de gevoelens van de partner en meedenkt..

(of ben ik nu weer té tolerant?)
quote:eleonora schreef op 30 oktober 2008 @ 09:04:

Ondanks een nogal pittig relatieverleden heb ik nooit de liefde in de ban gedaan. Ik geloof in samen gelukkig zijn en dat is nooit anders geweest. Mijn relatie is vooral goed omdat we allebei gewoon onszelf kunnen zijn met de mooie en de lelijke dingen en dat geen van beiden er op uit is de ander onderuit te halen. Sterker nog, nu ik samen ben met deze man heb ik de kans om dingen te doen die ik eerder niet kon of durfde te doen. Andersom stuw ik mijn man tot grote (persoonlijke) hoogte en is hij bijvoorbeeld een eigen bedrijf begonnen.

Het beste in elkaar naar boven halen, dát maakt voor mij een relatie succesvol en ik ben blij dat ik het mee mag maken en ervaren dat dat ook werkelijk zo is.

Hier herken ik heel erg mijn vriend, mijzelf en onze relatie in

Ik gun het de hele wereld en ben ervan overtuigd dat de wereld er beter uit zou zijn als iedereen zo'n liefdevolle basis had.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 oktober 2008 @ 09:04:

jakkes, waarom wordt dat swingen er nou weer bijgehaald ? Heeft er toch niets mee te maken ?Ik wil alleen maar aangeven dat andere grenzen in mijn relatie heb dan jij. Ik vind alleen reizen in een relatie bijvoorbeeld weer wel kunnen.
Dat swingen , dat is iets wat we nooit gedaan zouden hebben als we dat niet beiden een " leuk idee " zouden hebben gevonden . Dus hoe modern of extreem of wat-dan-ook ; dat samen bepalen is dan gewoon weer erg ouderwetsch .
.
quote:yoyo2 schreef op 30 oktober 2008 @ 09:08:

[...]

Ik wil alleen maar aangeven dat andere grenzen in mijn relatie heb dan jij. Ik vind alleen reizen in een relatie bijvoorbeeld weer wel kunnen.Ik vind het óók kunnen.................als degene die niet meegaat vanuit de grond van zijn hart zegt " meid, moet je dóen , wil je al zó lang ! "
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 oktober 2008 @ 08:51:

Nee, niet nódig .... maar kan wel erg gezellig zijn , natuurlijk .

Welke dingen zou je niet meer kunnen doen die je nu doet als je samen zou wonen , denk je ?

Het alleen zijn an sich. Vind 't gewoon erg ontspannend om gewoon niet te hoeven praten en lekker wat aan te rommelen in huis, achter de computer, op stel en sprong met m'n camera op pad zonder verantwoording af te hoeven leggen, als ik in 'n gekke bui ben dance muziek keihard aan (ik woon vrijstaand dus geen burenoverlast) en als 'n gek in huis lopen dansen.

quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 oktober 2008 @ 08:58:

[...]

Maar drie maanden weg .... om te doen wat jij wil , wetende dat de ander daar erg ongelukkig van wordt ... ik zou geen zin hebben in iets waarmee ik mijn partner erg ongelukkig zou maken .Maar dan zou ik verwachten dat die partner er ook erg ongelukkig door zou worden als ie mij belet te reizen terwijl hij weet dat ik dat graag wil. Als ik een relatie heb zou ik het geweldig vinden als hij ook van reizen houdt en met mij mee wil, maar vindt hij daar niets aan, dan dwing ik 'm niet om mee te gaan, maar zou 't ook niet pikken als hij mij verbiedt om dan alleen of met vrienden te gaan.
quote:juliee schreef op 30 oktober 2008 @ 09:07:

[...]

Misschien wel toch?

Als een van beiden daar behoefte aan heeft kan diegene vreemdgaan maar het ook eens op tafel gooien bij zijn/haar partner. Ik vind dat laatste een teken van een sterke relatie, zeker als die ander openstaat voor de gevoelens van de partner en meedenkt..

(of ben ik nu weer té tolerant?)Zullen we dat swingen even laten zitten ? Want nu " moet " ik weer posten dat dat swingen helemaal niet geboren is uit angst voor , of zin in vreemd gaan ............
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 oktober 2008 @ 09:12:

Zullen we dat swingen even laten zitten ? Want nu " moet " ik weer posten dat dat swingen helemaal niet geboren is uit angst voor , of zin in vreemd gaan ............

Het gaat mij overigens helemaal niet om de reden van swingen. Ik had het alleen over welke dingen je in een relatie wel of niet vind kunnen.

Ik hou erover op!
quote:amarna schreef op 30 oktober 2008 @ 09:04:

Er gaat een wereld voor me open !

Ik sta al 26 jaar vroeg op (ook op mijn vrije dag) om voor mijn echtgenoot zijn lunchpakketje klaar te maken.....

Ik was zijn kleren, strijk zijn overhemden en kook zijn lievelingseten.

Hij zet voor mij een bakkie leut als ik moe ben en brengt spontaan voor mij chocola of een tijdschrift mee van de benzinepomp.

Hij gaat met mij mee naar feestjes van mijn werk, ook al heeft hij er de schurft aan.

Hóóg tijd om hier eens mee op te houden dus, want wat zijn wij enorm ouderwets....Dat zou ik dus nooit doen. Ik maak mijn eigen lunch ook klaar, dus waarom hij niet? Ik strijk mijn eigen kleren niet eens, dus zeker niet die van 'n partner. Als ie kleding wenst die kreukt dan strijkt hij ze zelf maar. Het zal anders liggen als de een thuis is en de ander werkt, maar heb je beiden 'n baan, dan vind ik dat de huishoudelijke taken ook gewoon samen moeten worden gedaan.
quote:yoyo2 schreef op 30 oktober 2008 @ 09:14:

[...]

Het gaat mij overigens helemaal niet om de reden van swingen. Ik had het alleen over welke dingen je in een relatie wel of niet vind kunnen.

Ik hou erover op!

Graag .... leidt zo af

Maar hou het maar algemeen ; jij zou nooit water bij de wijn doen , dus ?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven