écht leuke relaties vandaag de dag ...

30-10-2008 08:18 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drie maanden tot een half jaar in je uppie op reis ; moet kunnen .

Heb je " niet zo'n zin " in je schoonouders , een feest van je partners werk ; gewoon niet gaan .

Begint je relatie al ongelooflijk k*t ; blijf niet hangen in die beginfase van gezellige dingen doen ; ga samen naar een therapeut !

Maak schema's van wie doet wat en zorg ervoor dat je niet één kopje meer afwast dan de ander .

Houd je geld vooral voor jezelf zodat je geen eurocent betaalt aan de hobby van de ander .

Geef niets op , doe niets tegen je zin , pak de ander terug waar je maar kan en blijf héél dicht bij jezelf ....

Misschien voor " de jeugd " heel normaal .

Maar in mijn ogen zijn relaties er niet leuker op geworden .

Maar goed , voor wie modern wil zijn : Ik heb me helemaal ingelezen , dus degene die een héle liefdevolle relatie hebben kunnen NU en HIER tips krijgen voor een eigentijdse relatie .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:elninjoo schreef op 30 oktober 2008 @ 09:11:

[...]

Het alleen zijn an sich. Vind 't gewoon erg ontspannend om gewoon niet te hoeven praten en lekker wat aan te rommelen in huis, achter de computer,

En dat kan niet mét iemand in huis ?

op stel en sprong met m'n camera op pad zonder verantwoording af te hoeven leggen,

verantwoording ? als in ; " ik ben effe weg , plaatjes schieten ? Eet niet thuis , kus "

als ik in 'n gekke bui ben dance muziek keihard aan (ik woon vrijstaand dus geen burenoverlast) en als 'n gek in huis lopen dansen. Kan ook niet mét partner ?

[...]

Maar dan zou ik verwachten dat die partner er ook erg ongelukkig door zou worden als ie mij belet te reizen terwijl hij weet dat ik dat graag wil. Als ik een relatie heb zou ik het geweldig vinden als hij ook van reizen houdt en met mij mee wil, maar vindt hij daar niets aan, dan dwing ik 'm niet om mee te gaan, maar zou 't ook niet pikken als hij mij verbiedt om dan alleen of met vrienden te gaan.Ik neem ook altijd aan dat je iemand vindt / zoekt die bij je past ; dat zou dus niet iemand zijn die reizen een weekendje Centerparks vindt . Toch ?
quote:milo schreef op 30 oktober 2008 @ 09:16:

Het is een kopje koffie met krantje erbij geworden......Meid , je bent een engel !
Ik vind trouwens echt dat veel mensen hun partner te weinig vrijheden geven. Wij proberen altijd samen zoveel mogelijk leuke dingen samen te doen en tijd aan elkaar te besteden. Maar we gaan regelmatig apart van elkaar op stap, blijven dan wel eens bij vrienden slapen, ik ga op vakantie met vriendinnen, hij heeft veel uitjes van zijn werk (bv. weekje skieen e.d.) etc..

Ik vind dat dat soort dingen allemaal moeten kunnen, maar ik merk ik mijn omgeving dat het niet altijd normaal wordt gevonden en partners zeker niet altijd positief op elkaar reageren als er zoiets wordt voorgesteld.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 oktober 2008 @ 09:16:

Graag .... leidt zo af

Maar hou het maar algemeen ; jij zou nooit water bij de wijn doen , dus ?

Op dat gebied niet.

(En dan ben ik nu waarschijnlijk net zo stellig als de echtgenoot van reisfan )
Bianca, waarom moet Elninjoo van jou gaan samenwonen? Vind je samenwonen een hogere levensvorm dan een lat-relatie?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 oktober 2008 @ 09:12:

[...]

Zullen we dat swingen even laten zitten ? Want nu " moet " ik weer posten dat dat swingen helemaal niet geboren is uit angst voor , of zin in vreemd gaan ............Bianca, je swingt maar een end weg hoor :-), met welke reden dan ook. Ik wilde alleen maar zeggen dat ik een liefdevolle relatie een relatie vind waarin je bepaalde dingen kunt bespreken en respect hebt voor elkaar
Miloooo, waar blijven m'n pantoffels? Ik moet naar de wc!!

je man

Ga in therapie!
(Ik weet niet wat er met me is, ben het al een paar dagen voortdurend met Elninjoo eens. Zal toch wel weer over gaan? )
quote:korenwolf schreef op 30 oktober 2008 @ 09:25:

(Zal toch wel weer over gaan? )Nou, ik mag voor je hopen van wel
Wat een topic naar m'n hart zeg! Grappige openingspost. Precies waar ik me over verbaas.

Mijn vriend is mijn aller, allerbeste vriend en vriendin tegelijk. Hetzelfde als een arm of een been. Als hij niet in huis is, ben ik incompleet. Zoet he?
quote:korenwolf schreef op 30 oktober 2008 @ 09:23:

Bianca, waarom moet Elninjoo van jou gaan samenwonen? Vind je samenwonen een hogere levensvorm dan een lat-relatie?Nee , helemaal niet . Ik persoonlijk zou het een stuk gezelliger vinden , maar ik verbaas me er over dat ze denkt dat bepaalde dingen niet meer kunnen als je samenwoont . Alsof je dan elkaar non-stop moet entertainen , ofzo . Of dat je toestemming zou moeten hebben om in de kamer te dansen als je daar zin in hebt . Zo bedoel ik het eigenlijk .
quote:maudym schreef op 30 oktober 2008 @ 09:27:

Wat een topic naar m'n hart zeg! Grappige openingspost. Precies waar ik me over verbaas.

Mijn vriend is mijn aller, allerbeste vriend en vriendin tegelijk. Hetzelfde als een arm of een been. Als hij niet in huis is, ben ik incompleet. Zoet he?

Pggaggtig gezegd .

En dat is wat ik zou voelen als mijn betere wederhelft voor drie maanden weg zou zijn ; geamputeerd .
quote:dubiootje schreef op 30 oktober 2008 @ 09:23:

Miloooo, waar blijven m'n pantoffels? Ik moet naar de wc!!

je man

Onnodig op te merken dat slaafs zijn iets anders is als graag iets doen voor je partner , he ?
quote:elninjoo schreef op 30 oktober 2008 @ 09:15:

[...]

Dat zou ik dus nooit doen. Ik maak mijn eigen lunch ook klaar, dus waarom hij niet? Ik strijk mijn eigen kleren niet eens, dus zeker niet die van 'n partner. Als ie kleding wenst die kreukt dan strijkt hij ze zelf maar. Het zal anders liggen als de een thuis is en de ander werkt, maar heb je beiden 'n baan, dan vind ik dat de huishoudelijke taken ook gewoon samen moeten worden gedaan.

Helemaal mee eens. Ik werk ook fultime en ik verdom het om de rotzooi voor 2 man op te gaan ruimen. Daar wordt ik heel ongelukkig en ontevreden van. Die taken moeten gewoon verdeeld worden. Ik maak wel eens een ontbijtje voor mijn man -en andersom-maar ik ga echt niet dagelijks zijn boterhammen smeren.

En als ik op vakantie wil vind ik het heel erg leuk om samen te gaan, maar als hij geen zin heeft of het geld er niet voor over heeft dan ga ik met iemand anders of alleen. We gaan alleen samen op familie- of vriendenbezoek als we er allebei zin in hebben, anders gaan we apart. We hebben allebei onze eigen inkomsten en eigen rekening en delen de vaste lasten naar rato. Het geld wat overblijft spenderen we naar eigen inzicht, dus we hebben nooit ruzie over uitgaven.

Ik heb allerlei relatievormen uitgeprobeerd maar deze manier werkt voor mij het beste. Ik vind samenwonen wel heel erg gezellig en knus maar alles samen doen en samen overleggen daar krijg ik het benauwd van. Onze relatie blijft juist leuk doordat we allebei vrij zijn om te doen en te laten wat we willen. Anders gaan er al snel allerlei dingetjes knagen. Ik vind dat veel mannen het erg makkelijk hebben, alles wordt lekker voor ze gedaan. Schoonmaken, wassen, koken... Dat zou ik ook wel willen ;) Als de vrouw niet werkt wordt het een ander verhaal, dan is het logisch dat je thuis meer doet. Maar ik werk liever dan dat ik schoonmaak en boterhammen smeer.
.
quote:yoyo2 schreef op 30 oktober 2008 @ 09:20:

Ik vind trouwens echt dat veel mensen hun partner te weinig vrijheden geven. Heb je vrijheid of geef je elkaar vrijheid? Als je elkaar vrijheid geeft (om te swingen of een wereldreis te maken), is dat dan vrijheid of toestemming?

Ik zit nu niet in een relatie, maar had er eentje van het type 'toestemming vragen' en dat zie ik toch echt niet meer zitten. Ik hecht aan mijn vrijheid. Overleg, compromissen, geven en nemen (dan wel wederzijds graag): prima. Naar elkaar luisteren, elkaar vertrouwen en respecteren: idem. Maar mijn vrijheid is van mij. Het is aan mij om te bepalen hoe ver ik daarin binnen de relatie kan gaan, niet aan de ander. De ander kan er wel consequenties aan verbinden als ik iets zou doen wat over zijn grenzen heen gaat. Ik zal ook zeker rekening houden met de gevoelens van die ander. Maar hij bepaalt niet waar de grens ligt waar ik me aan moet houden, dat wil ik zelf doen.

Als ik niet bij mezelf blijf, raak ik mezelf namelijk kwijt en dat zou ik toch wel jammer vinden
Ga in therapie!
Impala ; ik zal wel ouderwets zijn , maar ik snap dus al niet hoe de één geen geld kan hebben voor een gezamelijke vakantie .... kennelijk is die behoefte bij beiden dan niet zo groot om samen te gaan want anders bouw je dat toch in in jullie gezamelijke uitgavenbestedingsspaarpotfonds , of hoe heet dat ?

En over dat niet dagelijks zijn brood smeren ; als je taken dan verdeelt dan zou dat toch één van die verdeelde taken kunnen zijn ; lunchpakketjes maken , of ontbijt verzorgen ?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 oktober 2008 @ 09:30:

[...]

Pggaggtig gezegd .

En dat is wat ik zou voelen als mijn betere wederhelft voor drie maanden weg zou zijn ; geamputeerd .Dat voelde ik al na 2 weken!! Nooit gedacht dat ik zo gehecht kon zijn aan iemand.
Ik kan me vooral heel erg verbazen over mensen die in een vaste relatie hun geld voor zichzelf houden, dus aparte rekeningen.

Waarom zou je ruzie krijgen over geld? Je overlegd toch gewoon grotere aankopen, en verder weet je wel ongeveer wat er vrij uit te geven is in een bepaalde periode lijkt me.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 oktober 2008 @ 09:31:

[...]

Onnodig op te merken dat slaafs zijn iets anders is als graag iets doen voor je partner , he ?

Slaafs? Sinds wanneer is het slaafs je man zijn pantoffels te brengen??? Als je van elkaar houdt dan... (enz. enz.)

Ga in therapie!
quote:elninjoo schreef op 30 oktober 2008 @ 09:15:

[...]

Dat zou ik dus nooit doen. Ik maak mijn eigen lunch ook klaar, dus waarom hij niet? Ik strijk mijn eigen kleren niet eens, dus zeker niet die van 'n partner. Als ie kleding wenst die kreukt dan strijkt hij ze zelf maar. Het zal anders liggen als de een thuis is en de ander werkt, maar heb je beiden 'n baan, dan vind ik dat de huishoudelijke taken ook gewoon samen moeten worden gedaan.

Waarom denk je dat wij het huishouden niet samen doen ?

Wij delen alle taken, hebben allebei ons eigen inkomen en onze eigen hobbies en clubjes. Gaan ook wel eens eens weekendje alleen weg.

Maar we zijn óók zorgzaam voor elkaar. Gewoon, uit liefde. Omdat we nog iedere dag blij zijn dat we bij elkaar zijn.
Impala, ik maak echt niet het ontbijt voor mijn vriend klaar hoor. Dat kannie zelf. Maar soms, als ik hem per ongeluk ineens heel lief vind, maak ik een kopje koffie voor hem 's ochtends. Of zorg ik dat er een biertje klaarstaat na een lange werkdag. Doe ik alvast tandpasta op z'n tandenborstel. (Ga ik nu héél erg uitgelachen worden...? ) Andersom doet hij dat ook voor mij. Verstopt ie onder de kussens op de bank een tijdschrift en een reep chocola, omdat ik ongesteld ben. Dat soort suffe dingen, maar dat deel ik met hem en met niemand anders.

Omdat we het allebei leuk vinden, is het geen verplichting en voelt het niet benauwend. Ook de gedeelde geldzaken voelen niet benauwend. Als ik iets wíl kopen, dan beoordeel ik dat zelf. Hij gunt me de wereld, maar als hij zegt dat het financieel beter is om een maandje te wachten, dan doet ie dat niet om me te pesten.

Wat m'n punt eigenlijk is: als je samenwoont zit je niet gelijk vastgebonden. Als je alles deelt moet dat goed voelen. Een relatie moet geen moeite kosten.
quote:dubiootje schreef op 30 oktober 2008 @ 09:35:

[...]

Heb je vrijheid of geef je elkaar vrijheid? Als je elkaar vrijheid geeft (om te swingen Word GEK van dat swingen of een wereldreis te maken), is dat dan vrijheid of toestemming?

Maar mijn vrijheid is van mij. Het is aan mij om te bepalen hoe ver ik daarin binnen de relatie kan gaan, niet aan de ander.

Maar hij bepaalt niet waar de grens ligt waar ik me aan moet houden, dat wil ik zelf doen.

hier moet ik even over broeden , hoor.......... wat jij zegt klinkt ook niet erg gek , en toch ....

Ik denk dat mijn grens ( en o wat een mazzel , ook die van mijn man ) mede afgebakend wordt door waar de ander " last " van heeft . Misschien heb ik erge mazzel , hoor , doordat mijn man en ik het vrijwel nooit oneens zijn over dat soort dingen . Dus ik kan wel heel stoer roepen dat mijn grenzen altijd voor gaan , of dat ik nooit over die van een ander heen zou stappen , maar ik kan alleen maar vanuit mijn ervaring spreken met hoe het met deze partner was en is .
quote:maudym schreef op 30 oktober 2008 @ 09:40:

Een relatie moet geen moeite kosten. Bedoel je dit letterlijk of bedoel je dat een relatie niet moeizaam moet gaan?
Ga in therapie!
Dat heb ik niet, dat ik me geamputeerd voel als mijn man langere tijd weg is. Ik mis hem wel,maar voel me er niet ongelukkig door. Nou is mijn man niet op vakantie als hij 3/6 maanden weg is, dat zou ik minder leuk vinden.

De enige momenten dat ik hem vreselijk mis is als er iets met een van de kinderen is.
quote:dubiootje schreef op 30 oktober 2008 @ 09:35:

Heb je vrijheid of geef je elkaar vrijheid? Als je elkaar vrijheid geeft (om te swingen of een wereldreis te maken), is dat dan vrijheid of toestemming?

Ik vind het iemand de vrijheid geven om een wereldreis te maken. Ik vind het niet iemand toestemming geven.

(Alhoewel ik daar bij swingen weer anders over denk).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven