écht leuke relaties vandaag de dag ...

30-10-2008 08:18 282 berichten
Alle reacties Link kopieren
Drie maanden tot een half jaar in je uppie op reis ; moet kunnen .

Heb je " niet zo'n zin " in je schoonouders , een feest van je partners werk ; gewoon niet gaan .

Begint je relatie al ongelooflijk k*t ; blijf niet hangen in die beginfase van gezellige dingen doen ; ga samen naar een therapeut !

Maak schema's van wie doet wat en zorg ervoor dat je niet één kopje meer afwast dan de ander .

Houd je geld vooral voor jezelf zodat je geen eurocent betaalt aan de hobby van de ander .

Geef niets op , doe niets tegen je zin , pak de ander terug waar je maar kan en blijf héél dicht bij jezelf ....

Misschien voor " de jeugd " heel normaal .

Maar in mijn ogen zijn relaties er niet leuker op geworden .

Maar goed , voor wie modern wil zijn : Ik heb me helemaal ingelezen , dus degene die een héle liefdevolle relatie hebben kunnen NU en HIER tips krijgen voor een eigentijdse relatie .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Maleficient: iedere dag mailen telt ook mee, ja :-))). Maar serieus, wat ik er mooi aan vond, aan dat stel dat elkaar iedere dag een brief schreef, was dat ze op die manier continu elkaar lieten weten hoe ze zich voelden, en wat hun gevoel over iets dan weer bij de ander teweegbracht.

Ze waren begonnen met deze traditie toen ze een kind verloren, en elkaar dreigden kwijt te raken doordat ze allebei op een heel andere manier met dat verlies omgingen. Omdat ze elkaar niet meer leken te kunnen bereiken, was de man met die brieven begonnen. Zo lief.
.
quote:Oriane schreef op 30 oktober 2008 @ 10:06:

Ik denk juist dat JUIST doordat mensen maar vinden dat alles moet kunnen en je je partner alles moet gunnen, je het tegenovergestelde bereikt.Juist door die 'vrijheid', beperk je elkaar. Even een doordenkertje.Klopt , heb je ook helemaal geen gelijk in . Geen Yin zonder Yang enzo
quote:Mariannanas schreef op 30 oktober 2008 @ 10:09:

Maleficient: iedere dag mailen telt ook mee, ja :-))). Maar serieus, wat ik er mooi aan vond, aan dat stel dat elkaar iedere dag een brief schreef, was dat ze op die manier continu elkaar lieten weten hoe ze zich voelden, en wat hun gevoel over iets dan weer bij de ander teweegbracht.

Ze waren begonnen met deze traditie toen ze een kind verloren, en elkaar dreigden kwijt te raken doordat ze allebei op een heel andere manier met dat verlies omgingen. Omdat ze elkaar niet meer leken te kunnen bereiken, was de man met die brieven begonnen. Zo lief.

Dat is inderdaad erg mooi.

Bij ons gaat het meer over van wat wil je eten vanavond en Mr J heeft zo smerig gepoept net
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Maleficent schreef op 30 oktober 2008 @ 10:10:

[...]

Dat is inderdaad erg mooi.

Bij ons gaat het meer over van wat wil je eten vanavond en Mr J heeft zo smerig gepoept net Béétje waardevol
quote:hanZie schreef op 30 oktober 2008 @ 10:03:

[...]

Ik kan me er juist over verbazen dat mensen dat op 1 grote hoop gooien. Ons salaris komt binnen op onze eigen rekeningen. Daarnaast hebben we een gezamenlijke rekeing waar alle vaste lasten vanaf gaan en ook etentjes van ons samen en we hebben een gezamenlijke spaarrekening voor vakanties en dingen in huis. Het eigen geld gebruiken we voor kleding, auto, roken en andere dingen die we - zonder overleg- gewoon willen kopen.

Misschien is het bij ons wel anders omdat we gewoon niet heel veel geld hebben, dat weet ik niet. Maar alles komt binnen op 1 rekening, er wordt betaalt wat er betaalt moet worden, en de rest wordt door het hele gezin uitgegeven. Ik verdien veel minder dan mijn man, en zelfs als we naar ratio geld zouden betalen aan de gezamenlijke pot, zou ik nooit genoeg overhouden voor laarzen of zo.

En ik weet niet of jullie kinderen hebben, maar hoe doe je dat dan? Kleding voor hen van het gezamenlijke budget? Want dan kun je weer duscussie krijgen over hoeveel ze nodig hebben lijkt me?
quote:Maleficent schreef op 30 oktober 2008 @ 10:00:

Het wordt pas echt moeilijk als je samen door heel zwaar weer gaat. Nu zitten wij daar al bijna 2 jaar in, en dan is het echt aanpoten en accepteren dat je allebei anders om gaat met stress en verdriet.

En ondanks dat we echt wel onze dagelijkse sores hebben en het flink knalt af en toe, vind ik dat we het erg goed doen.

Maar ik word door het forum best wel onzeker soms. Dat je financieel onafhankelijk moet zijn (dat ben ik door de omstandigheden niet) en dat je er altijd moet zijn voor je partner (ik moet soms echt mijn zoon voor alles laten gaan).

Ik hoop dat we nog jaren een goed team blijven.

Ik ervaar juist dat ellende en verdriet je relatie alleen maar sterker maken. Man is 4 jaar geleden heel ernstig ziek geweest en de viermaandelijkse controles geven veel stress, maar we trekken juist nog meer naar elkaar toe.

Maar laat je niet onzeker maken, je geeft zelf al aan dat je vindt dat jullie het goed doen.

Waarom moet je persé financieel onafhankelijk zijn? Leef je leven waar jij/jullie je goed bij voelen en laat de hele wereld maar kletsen !
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 oktober 2008 @ 10:01:

[...]

Ik vind het in zoverre vervelend dat mijn relatie meteen als iets héééééél aparts wordt gezien , terwijl ik precies dezelfde dingen doe die ik anderen in een liefdevolle relatie zie doen ; elkaars grenzen bewaken , communiceren , lol hebben , etc. etc . Zal het ene stel zich samen aansluiten bij de plaatselijke motrorclub en toerritjes maken , storten wij ons in een orgie............is voor mij geen verschil . Snap je , of leg ik het nog niet goed uit zo ?

Volgens mij maak je dat er zelf van hoor Ik vind inmiddels niet zo apart meer (dankzij het Vivaforum ). Maar ik vind het wel passen in het rijtje van voorbeelden van de vrijheid die je in een relatie hebt (of niet), hoe je respectvol met elkaar omgaat (of niet), hoe je jezelf blijft in die relatie (of niet). Het gaat mij persoonlijk niet om het swingen an sich, maar om hoe je met elkaar omgaat in een relatie.

Wat Feliciaatje zegt, raakt me wel... wat zou het fijn zijn als je je gewoon geen zorgen hoefde te maken over het bewaken van je grenzen. Als die ander jouw vrijheid vanzelfsprekend vindt en jou vanzelf respecteert en je gunt wat jij graag wil, omdat jou dat gelukkig maakt.

Ik heb waarschijnlijk toch een tik gekregen van mijn huwelijk wat dat betreft. De beste tip is dus waarschijnlijk gewoon een heel goeie partner uitzoeken en dan is de rest van het verhaal niet meer aan de orde.
Ga in therapie!
Wij zijn waarschijnlijk heeeeeeeeeeeel ouderwetsch, maar mijn salaris (ik ben kostwinner) is "van het gezin"; en ook al werkt mijn man niet buitenshuis en ik dus wel, als ik een dure aankoop voor mezelf wil doen, overleg ik even. Werkt al jaren prima.
.
Ik vraag nooit toestemming aan mijn man, hij weleens aan mij.

Maandag belde hij me op om te vragen of ik het goed vond als hij de hele week in het buitenland zou zijn. Dat vond ik goed, ik vind het altijd goed, maar ik vind het wel zo prettig dat hij met mij overlegd.

We hebben twee jonge kinderen, en als mijn man plotseling de hele week niet thuis komt heeft dat voor mij consequenties.

Ik moet opvang regelen als ik zelf ook nog plannen heb enz.
quote:hanZie schreef op 30 oktober 2008 @ 10:03:

[...]

Ik kan me er juist over verbazen dat mensen dat op 1 grote hoop gooien. Ons salaris komt binnen op onze eigen rekeningen. Daarnaast hebben we een gezamenlijke rekeing waar alle vaste lasten vanaf gaan en ook etentjes van ons samen en we hebben een gezamenlijke spaarrekening voor vakanties en dingen in huis. Het eigen geld gebruiken we voor kleding, auto, roken en andere dingen die we - zonder overleg- gewoon willen kopen.Zoals in , ik heb een pakje marlboro voor je meegenomen, ik krijg nog ¤ 5.- van je
Ik verdien minder dan hij maar bij ons gaan de salarissen ook op een gezamenlijke rekening.

Als ik laarzen kopen wil, doe ik dat. Daar vraag ik echt geen "toestemming" voor. Hij zou heel hard in de lach schieten als ik dat zou doen.
quote:amarna schreef op 30 oktober 2008 @ 10:18:

Ik verdien minder dan hij maar bij ons gaan de salarissen ook op een gezamenlijke rekening.

Als ik laarzen kopen wil, doe ik dat. Daar vraag ik echt geen "toestemming" voor. Hij zou heel hard in de lach schieten als ik dat zou doen.Dat bedoel ik , als je wel toestemming zou moeten vragen dan denk ik dat je relatie juist niet goed is.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 oktober 2008 @ 10:07:

[...]

Alleen als de één zegt " ik wil het ik wil het ik wil het en het zal me rotten wat jij er van vindt " , anders niet eigenlijk .

En wat als de ander zegt "ik wil het niet ik wil het niet ik wil het niet en het zal me rotten wat jij er van vindt "?

Wat dan?
Ga in therapie!
Mooi Amarna, bij ons merk ik gewoon dat als er stress is (tijdens ziekenhuisopname zoontje bijv) dat ik helemaal dichtklap en dat mijn man echt iedereen aan het bellen is de hele dag, om maar constant te ventileren. Ik het begin vonden we het vervelend van elkaar, nu snappen we het beter. Maar we moeten er wel op letten dat we op een gegeven moment wel echt even samen gaan praten. Dat is wel belangrijk.
Stressed is just desserts spelled backwards
.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 oktober 2008 @ 10:08:

[...]

Zonder in details te verzanden met wie wat betaalt en wie welke hobby heeft enzo ; wat is het idee erachter dat jullie dat niet doen ? Het is zo gegroeid. Met samenwonen hebben we een gezamenlijke rekening geopend om de vaste lasten van te betalen. De spaarrekening hadden we vlg mij al eerder om voor vakanties te sparen. En het is niet zo dat we op ons geld zitten want we doen regelmatig dingen die door de een of de ander worden betaald zonder bij te houden wie er betaald. We betalen ook geen benzinegeld aan elkaar als de een met de ander meerijdt. Het gaat gewoon vanzelf zo. Ik merk dat ik het prettig vind dat ik gewoon geld uit kan geven van mijn rekening zonder dat ik er rekening mee moet houden dat er nog meer geld vanaf gehaald wordt door mijn vriend.

Wat is het fijne aan alles op 1 grote hoop gooien? Nadeel lijkt mij dat je minder overzicht hebt en steeds moet overleggen over aankopen.
.
Tsja , toestemming vragen of je kleding mag kopen........... hier ook ; even meedelen om te zien of het uitkomt , qua uitgaven die maand ; misschien net een hoge rekening in aantocht van iets waar ik even geen erg in had .

Ik vraag me inderdaad af , zoals Elleninspe , of je dan de rekening deelt als je uit eten gaat en of je dat dan op de cent uitrekent of royaal zegt " allebei de helft " als jij een cordon bleutje had en je partner het duurste op de kaart , of geld terug vraagt voor een pakkie peuken , wie het kado betaalt van zíjn moeder en wie van jouw moeder ....
quote:dubiootje schreef op 30 oktober 2008 @ 10:22:

[...]

En wat als de ander zegt "ik wil het niet ik wil het niet ik wil het niet en het zal me rotten wat jij er van vindt "?

Wat dan?Dan heb je een rotrelatie .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 oktober 2008 @ 09:19:

[...]

En dat kan niet mét iemand in huis ?

Ja, maar dan moet je ook wel accepteren en er tegen kunnen dat hij misschien juist dan vrienden over de vloer krijgt of zin heeft in muziek. Ik houd echt erg van rust en kan nu zelf bepalen wanneer ik zin heb om uit de band te springen en wanneer ik gewoon stilte om me heen wil hebben. Als je samenwoont dan moet je het ook kunnen verdragen dat je partner dingen wil doen die jouw persoonlijke rust verstoren. Vandaar dat ik er de meerwaarde niet van zie. Bij latten spreek je met elkaar af wanneer je daar beide behoefte aan hebt.

Wat betreft dingen voor je man willen doen. Zou het totaal geen probleem vinden om in 't weekend een lekker ontbijtje voor ons te maken, gezellig juist! Maar lunchpakketjes maken is toch gewoon iets wat je naast elkaar in de keuken kunt staan doen ipv dat hij nog langer op z'n nest ligt en niets hoeft te doen ofzo.

Geld op 'n grote hoop zou ik ook zeker niet doen. Je hebt beiden je eigen betaalrekening en opent 'n gezamenlijke rekening voor de gezamenlijke uitgaven lijkt mij. Waarom zou je de boel lastiger maken dan 't is? En bij 'n scheiding is het helemaal 'n gedoe als je ex opeens je spaarrekening kan plunderen.
Vechten voor een relatie doe je volgens mij alleen als het niet goed gaat, om de relatie te redden. Eraan werken is wat minder sterk, maar betekent ook de minpunten aanpakken.

Als het wel goed gaat, zou ik het eerder hebben over investeren. Moeite doen, geven, aandacht hebben voor de ander, energie steken in je relatie. Ik denk niet dat het vanzelf goed blijft gaan als je dat niet doet.
Ga in therapie!
Voordeel van alles op 1 hoop is er denk ik vooral als een van de partners beduidend minder of zelfs geen inkomen heeft, bijvoorbeeld omdat deze voor huishouden/kinderen zorgt.

Wij overleggen niet over alle aankopen, maar wel over bedragen van boven de zeg 100 euro. Dit komt denk ik wel vooral omdat wij niet echt heel veel te besteden hebben. Als er meer geld zou zijn, zou er minder overlegd worden.
quote:mickey82 schreef op 30 oktober 2008 @ 10:11:

[...]

Misschien is het bij ons wel anders omdat we gewoon niet heel veel geld hebben, dat weet ik niet. Maar alles komt binnen op 1 rekening, er wordt betaalt wat er betaalt moet worden, en de rest wordt door het hele gezin uitgegeven. Ik verdien veel minder dan mijn man, en zelfs als we naar ratio geld zouden betalen aan de gezamenlijke pot, zou ik nooit genoeg overhouden voor laarzen of zo.

En ik weet niet of jullie kinderen hebben, maar hoe doe je dat dan? Kleding voor hen van het gezamenlijke budget? Want dan kun je weer duscussie krijgen over hoeveel ze nodig hebben lijkt me? Ja, dat is natuurlijk wel een groot verschil. Wij hebben geen kinderen en dus ook nooit de keuze gemaakt om bv minder te gaan werken om de zorg voor de kinderen te verdelen. Ik kan me dan voorstellen om het inkomen voor het hele gezin dan op 1 grote hoop te gooien.

Beetje flauwe opmerking over dat pakje marlboro elleinspee.
quote:hanZie schreef op 30 oktober 2008 @ 10:24:

[...]

Wat is het fijne aan alles op 1 grote hoop gooien?.Voor mij is dat het idee dat je sámen verantwoording draagt voor elkaar . Ook financieel .
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 oktober 2008 @ 10:26:

Tsja , toestemming vragen of je kleding mag kopen........... hier ook ; even meedelen om te zien of het uitkomt , qua uitgaven die maand ; misschien net een hoge rekening in aantocht van iets waar ik even geen erg in had .

Ik vraag me inderdaad af , zoals Elleninspe , of je dan de rekening deelt als je uit eten gaat en of je dat dan op de cent uitrekent of royaal zegt " allebei de helft " als jij een cordon bleutje had en je partner het duurste op de kaart , of geld terug vraagt voor een pakkie peuken , wie het kado betaalt van zíjn moeder en wie van jouw moeder ....Zie mijn reactie van 10.24u.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven