Collega doet zo bot
woensdag 21 november 2018 om 20:36
Deze hele kwestie draait toch niet om haar? Hij vond zichzelf een lomperik omdat hij zijn bekertje bij een ander had neergeplempd.SimpeleZiel schreef: ↑21-11-2018 20:32Ik kan het me eigenlijk wel voorstellen, dat je naderhand moet huilen. Ik kan ook heel erg schrikken als mensen me bot behandelen en ik het niet had verwacht, en me daarna heel kut voelen. Alsof je minder waard bent dat je zelfs voor zo'n simpele opmerking afgesnauwd wordt en niemand om je heen er wat van zegt en jij ook met je bek vol tanden staat. Maar meestal speelt er dan meer (erg moe, sowieso niet lekker in m'n vel, etc) waardoor je niet kunt relativeren.
woensdag 21 november 2018 om 20:43
Nou Milavila, ik begrijp je wel.
Ik vind het rot voor je dat je somber uit je werk kwam!
Ik heb ook weleens gehuild om botte collega's. Het is gewoon onaardig van hem. Jij deed juist je best om aardig te zijn en dan word je afgekat.
Probeer het te relativeren. Hij had misschien zijn dag niet. Misschien is die functie voor hem ook erg spannend.
En op watvoor toon heb je het grapje gemaakt vroeg ik me nog af? Ik hou ook wel van wat sarcastische humor (ik zou precies hetzelfde als grap tegen hem gezegd hebben) en niet iedereen vat het. Dan denken ze dat het serieus bedoeld wordt. Dan is het wel belerend misschien voor hem.
Probeer bij hem wat afwachtender te zijn in die zin.
En morgen gewoon met frisse moed naar je werk gaan. Het kan dan ook helemaal anders zijn.
Probeer in elk geval vriendelijk te blijven, meer kan je niet doen. En als hij dat niet waardeert is het zijn probleem!
Ik heb ook weleens gehuild om botte collega's. Het is gewoon onaardig van hem. Jij deed juist je best om aardig te zijn en dan word je afgekat.
Probeer het te relativeren. Hij had misschien zijn dag niet. Misschien is die functie voor hem ook erg spannend.
En op watvoor toon heb je het grapje gemaakt vroeg ik me nog af? Ik hou ook wel van wat sarcastische humor (ik zou precies hetzelfde als grap tegen hem gezegd hebben) en niet iedereen vat het. Dan denken ze dat het serieus bedoeld wordt. Dan is het wel belerend misschien voor hem.
En morgen gewoon met frisse moed naar je werk gaan. Het kan dan ook helemaal anders zijn.
Probeer in elk geval vriendelijk te blijven, meer kan je niet doen. En als hij dat niet waardeert is het zijn probleem!
woensdag 21 november 2018 om 20:43
.Nitflex schreef: ↑21-11-2018 20:25Moet je hier om huilen? Ik begrijp het misschien verkeerd, maar hij bedoelde toch te zeggen dat het slordig van hem was? Hij verhief niet zijn stem naar jou, hij sprak eerder zichzelf vermanend toe.
Ik denk echt dat je hier te zwaar aan tilt en het voorbeeld lijkt ook niets te maken te hebben met zijn nieuwe functie.
Ontspan.
anoniem_378624 wijzigde dit bericht op 22-11-2018 20:25
37.92% gewijzigd
woensdag 21 november 2018 om 20:45
In je OP schreeuwde hij helemaal niet.Milavila schreef: ↑21-11-2018 20:43Toen hij zichzelf vermanend toe sprak (omdat hij het bekertje op de tafel van mn collega had gezet) wilde ik hem een beetje sussen door met een glimlach te zeggen dat het niets uitmaakte. Toen riep hij opeens: ja maakt wel uit!! Ik zou het ook niet leuk vinden als mensen hun shit bij mij achterlaten.
Ik schrok van zijn toon en taalgebruik en hoe hij opeens wegliep en al pratend wegliep. Ik kon niet eens meer iets zeggen..door hoe hij het gesprek afkapte. Het kwam onverwachts aan zijn reactie
En schrikken van het woord shit vind ik wel heel bijzonder hoor.
woensdag 21 november 2018 om 20:47
Milavila schreef: ↑21-11-2018 20:43Toen hij zichzelf vermanend toe sprak (omdat hij het bekertje op de tafel van mn collega had gezet) wilde ik hem een beetje sussen door met een glimlach te zeggen dat het niets uitmaakte. Toen riep hij opeens: ja maakt wel uit!! Ik zou het ook niet leuk vinden als mensen hun shit bij mij achterlaten.
Ik schrok van zijn toon en taalgebruik en hoe hij opeens wegliep en al pratend wegliep. Ik kon niet eens meer iets zeggen..door hoe hij het gesprek afkapte. Het kwam onverwachts aan zijn reactie
Misschien was het wel een grap.
woensdag 21 november 2018 om 20:47
woensdag 21 november 2018 om 20:48
Geniale tip.Het-groepje schreef: ↑21-11-2018 20:47Ik heb speciaal voor dat doel een zak rottend dierlijk afval liggen op de parkeerplek. Smijt ik dan zo op hun bureau.
woensdag 21 november 2018 om 20:48
Vat het niet persoonlijk op hij heeft waarschijnlijk een probleem met zich zelf dit zegt niks over jou maar over hem!
Hij reageert best dominant, Laat hem weten dat jij dit dit prettig vind stel de grens 'als je weer op een normale toon kunt praten , praten wij veder.
Zorg er voor dat je geen bedelaar word of pleaser
neem jou kracht als het ware weer terug, deze man gedraagt zich erg kinderachtig.
Volgens mij ben je erg gevoelig ben je zelf niet zo tegen andere mensen
Maar laat deze man weten dat je hier niet van gediend bent, als je dit vanaf het begin niet doet krijg je nog heel veel last en problemen ongevraagd!
Probeer er boven te staan en laat niemand over jou grens gaan , misschien toch een goed idee voor een gesprek met deze man.
Hij reageert best dominant, Laat hem weten dat jij dit dit prettig vind stel de grens 'als je weer op een normale toon kunt praten , praten wij veder.
Zorg er voor dat je geen bedelaar word of pleaser
neem jou kracht als het ware weer terug, deze man gedraagt zich erg kinderachtig.
Volgens mij ben je erg gevoelig ben je zelf niet zo tegen andere mensen
Maar laat deze man weten dat je hier niet van gediend bent, als je dit vanaf het begin niet doet krijg je nog heel veel last en problemen ongevraagd!
Probeer er boven te staan en laat niemand over jou grens gaan , misschien toch een goed idee voor een gesprek met deze man.
woensdag 21 november 2018 om 20:50
Het klinkt alsof hij je wil 'opvoeden' en assertiever maken.minnimouse schreef: ↑21-11-2018 20:22Wat een onaardige kerel, Mila.
Maar probeer het maar van je af te zetten. Hij zal z’n dag wel niet gehad hebben.
Ik heb ook van dat soort collega's gehad die aan mij wilden uitleggen wat ik wel en niet erg zou moeten vinden.
Soms had ik er ook wel wat aan.
woensdag 21 november 2018 om 20:50
Je hebt natuurlijk wel gelijk. Maar ik dacht wel dat ik intussen gehard was, maar ben nog steeds behoorlijk gevoelig. Ik help altijd iedereen en wil mensen graag een goed gevoel geven. En als ik dan om een reden (die ik niet begrijp) wordt afgekat, begrijp ik dat niet! Waarom reageerde hij zo bot om mijn simpele opmerking dat het niks uitmaakte? Kan dat zo een reactie losmaken?Universeinmotion schreef: ↑21-11-2018 20:27Als je de moeite niet kan nemen om normaal op iemand te reageren,blijf dan weg. Wat een klote reacties weer pfff.
Het is een lul. De volgende keer gewoon terugbijten en aangeven dat hij het op een normale toon kan zeggen, of weg mag blijven. Niet om huilen. Maak jezelf iets harder. Mijn moeder kan om dit soort dingen ook huilen. Maar helaas. De wereld is hard, en je gaat echt niet dood als jij jezelf wat hader opstelt. Dus trek het je niet persoonlijk aan, want het gaat niet om jou. Wel hoe je er zelf op reageerd. Gewoon denken, wat een lul! In plaats van, ik ben te lief, waar heb ik dit aan verdiend, het is niet eerlijk. Dat dacht ik toen ik 15 was. Maar dat soort gedachtes hebben helemaal geen nut wanneer je een volwassen vrouw bent. Je hebt nou eenmaal idioten op deze aardkloot. Deal ermee op het moment: Zeg, een toontje lager vriendelijke vriend!, ik bedoelde er niks mee, chill". En ga verder met je dag en je leven.
Ik doe zo mijn best om aardig gevonden te worden, het helpt totaal niet...
woensdag 21 november 2018 om 20:53
O jawel hoor, TO wil alleen niet horen dat het aan haar ligt.
Als jij gaat janken omdat een collega boos wordt op zichzelf omdat hij zijn troep niet heeft opgeruimd en hij het woord shit gebruikt, ligt dat niet aan de collega.
woensdag 21 november 2018 om 20:53
We horen alleen TO haar interpretatie he. Ze heeft niet nagevraagd of hij het bedoelde zoals hij bij haar overkwam, dus allemaal aannames en invulling.Het-groepje schreef: ↑21-11-2018 20:50Het klinkt alsof hij je wil 'opvoeden' en assertiever maken.
Ik heb ook van dat soort collega's gehad die aan mij wilden uitleggen wat ik wel en niet erg zou moeten vinden.
Soms had ik er ook wel wat aan.
Het enige zinvolle is jezelf afvragen waarom je moet janken als iemand shit over een bekertje zegt.
woensdag 21 november 2018 om 20:55
Nou, daar heb je je antwoord. Hou er dan mee op.
Ik ben ook vrij bot tegen mensen die aardig gevonden willen worden. Ik heb wel wat anders aan m’n kop dan iedereen voortdurend aardig vinden.
woensdag 21 november 2018 om 20:57
....elisa55 schreef: ↑21-11-2018 20:43Nou Milavila, ik begrijp je wel.
anoniem_378624 wijzigde dit bericht op 22-11-2018 20:26
22.75% gewijzigd
woensdag 21 november 2018 om 20:57