Collega doet zo bot
woensdag 21 november 2018 om 21:09
HelloFromTheOtherSide schreef: ↑21-11-2018 21:03Heb jij soms je zooi op zijn bureau laten liggen en is dit zijn passief-agressieve manier om duidelijk te maken dat hij dat niet op prijs stelt?
Als ik ergens een bekertje liet staan zou ik t waarschijnlijk vergeten en dan ruimt m’n collega t waarschijnlijk op zonder daar een drama te maken, of ik loop even terug en gooi t in de prullenbak. Ik zou in ieder geval geen grootse verontschuldigingen gaan maken.
anoniem_378624 wijzigde dit bericht op 22-11-2018 20:21
33.07% gewijzigd
woensdag 21 november 2018 om 21:09
woensdag 21 november 2018 om 21:10
Oh, zo aardig ben ik ook. En dan verzamel ik alles en leg ik het op een plek waar niemand er (letterlijk) omheen kan. Ik hou niet van rotzooisilent-witness schreef: ↑21-11-2018 21:07Dit. Maarrr hij kwam t wel weer ophalen dus hij zou hij mij een 2e kans krijgenmits ik in een goede bui ben.
Universeinmotion schreef: ↑21-11-2018 21:07Het gaat toch om de manier waarop iemand iets zegt? Een ander zegt misschien iets terug, maar TO is gevoelig, dat kan. Dat maakt haar nog niet schuldig in deze situatie. Ja ze kan zich minder aantrekken wat andere mensen vinden en zeggen. Maar je hebt nou eenmaal mensen die stress of emoties op een ander afreageren. TO is het tegenovergestelde daarvan. Beide niet gezond. Maar als iemand mij zo'n toon aanslaat ,terwijl ik alleen maar aangeef dat collega zelf ook maar een mens is, en het echt niet uit maakt als je zoiets kleins vergeet. Nou dan mag je van mij echt oprotten hoor, en snel. Aan mij heb je dan echt een verkeerde. TO gaat huilen achteraf en slaat dicht. Tja. Daar kan ze iets aan doen. Maar wat heeft ze precies aan jouw klote opmerkingen? Echt geweldig advies geef je weer.
Realiseren dat ze met janken niks opschiet en dat ze iets aan haar gevoeligheid moet doen, want ze heeft er last van. Lijkt me een zeer nuttig advies.
Je kunt kiezen om het je persoonlijk aan te trekken en helemaal in de rats te zitten en te denken dat jij iets verkeerd hebt gedaan.
Je kunt ook denken dat zijn reactie nogal overtrokken is en er je schouders over ophalen.
Waarom zit je er zo mee? Heb je altijd snel het gevoel dat jij iets verkeerd doet als anderen onaardig tegen je doen?
NietBetty_Slocombe schreef: ↑21-11-2018 21:08Maar we hebben alleen TO's interpretatie van deze enerverende gebeurtenis. Hoe weten we dat zij een betrouwbare verteller is?
woensdag 21 november 2018 om 21:11
En ze hebben je nog steeds geen aureooltje gegeven? Onvoorstelbaar.Milavila schreef: ↑21-11-2018 21:09Ik heb wel veel dingen op mijn bureau staan, maar zodra ik wegga neem ik alles mee.
Ben zelf heel makkelijk. Ik neem cola mee uit de supermarkt voor anderen. Geef kleingeld als iemand zn pinpas is vergeten voor frisdrankautomaat. Help mensen met problemen. Het maakt me niet uit. Ik vind het leuk en als ik er geen zin in zou hebben, doe ik het niet.
Maar om mij van slecht moraal te betichten omdat ik.zeg joh maakt niet uit. Sorryhoor??? Dat vind ik erg jammer, want ik doe ook veel goeds
woensdag 21 november 2018 om 21:15
Wat voor kleur had dat koffie bekertje ? Want kleuren hebben een verschillende betekenis:
- Wit: Is oppakken en weglopen
- Zwart: Is laten staan.
- Rood: Is bestemd voor thee dus daar mag geen koffie in.
- Blauw: Is oppakken en lullig doen tegen je collega.
Dus als het bekertje blauw was dan begrijp ik zijn reactie. Bij alle andere kleuren is het een lul.
- Wit: Is oppakken en weglopen
- Zwart: Is laten staan.
- Rood: Is bestemd voor thee dus daar mag geen koffie in.
- Blauw: Is oppakken en lullig doen tegen je collega.
Dus als het bekertje blauw was dan begrijp ik zijn reactie. Bij alle andere kleuren is het een lul.
woensdag 21 november 2018 om 21:16
.Sunshine585 schreef: ↑21-11-2018 21:10Je kunt kiezen om het je persoonlijk aan te trekken en helemaal in de rats te zitten en te denken dat jij iets verkeerd hebt gedaan.
Je kunt ook denken dat zijn reactie nogal overtrokken is en er je schouders over ophalen.
Waarom zit je er zo mee? Heb je altijd snel het gevoel dat jij iets verkeerd doet als anderen onaardig tegen je doen?
anoniem_378624 wijzigde dit bericht op 22-11-2018 20:22
38.72% gewijzigd
woensdag 21 november 2018 om 21:16
Ja, ho is effe.
Je had hem ook terug kunnen fluiten hé.
Je koos er zelf voor met open mond achter te blijven. Daarbij kom je enorm hulpeloos over "niemand nam het voor mij op".
Er zijn een hoop vervelende lui op deze aardkloot en als je hier al zo onder de indruk van bent maak ik me zorgen om je zelfredzaamheid.
woensdag 21 november 2018 om 21:17
Hoe oud is TO eigenlijk?Soulsista schreef: ↑21-11-2018 21:16Ja, ho is effe.
Je had hem ook terug kunnen fluiten hé.
Je koos er zelf voor met open mond achter te blijven. Daarbij kom je enorm hulpeloos over "niemand nam het voor mij op".
Er zijn een hoop vervelende lui op deze aardkloot en als je hier al zo onder de indruk van bent maak ik me zorgen om je zelfredzaamheid.
woensdag 21 november 2018 om 21:17
Maar waarom trek jij je het zo aan?
Je vond het dominerend en bijna betuttelend overkomen, maar wie zegt dat hij het ook zo bedoelde? en zelfs als hij het zo bedoelde, dan hoef jij je er toch niks van aan te trekken? Waar hebben we het over? Een vergeten bekertje...
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
woensdag 21 november 2018 om 21:18
Je hoeft niet iedereen aardig te vinden om gewoon vriendelijk tegen iedereen te doen.
Niks mis mee, beetje vriendelijkheid.
TO, ik vind de reactie van je collega overdreven, maar het is ook niet nodig dat je er om gaat huilen. Haal je schouders er over op en ga door met je werk.
En probeer niet door iedereen aardig gevonden te worden, dat is onmogelijk en je maakt het jezelf zo lastig. Wees gewoon vriendelijk, zonder daarmee proberen te pleasen.
woensdag 21 november 2018 om 21:19
Huilen lucht soms op en het gaat vaak vanzelf. TO huilde op weg naar huis, niet ter overstaan van haar collega's.
Je kan je spanning ook afreageren door meteen een sneer te geven, maar ik vind dat ook niet zo professioneel staan op je werk.
TO heeft er misschien iets aan om wat zekerder van zichzelf te worden. Dan kan ze dit soort incidenten beter aan.
woensdag 21 november 2018 om 21:21
Milavila schreef: ↑21-11-2018 21:16Ik ben wel onzeker ja en denk al snel dat mensen mij niet mogen. Ik ben zo iemand die dan niets meer gaat zeggen. Ik zal hem bijv niet meer willen aankijken of spreken. Puur omdat hij mijn vertrouwen heeft verbroken. Omdat hij mij zo te kijk heeft gezet bij collega's. Dat vergeet ik niet. Ben er ook al van overtuigd dat hij mij niet moet, dus dan heb ik al.helemaal een reden om hem geheel te ontwijken vanaf nu. Gewoon om confrontatie in t vervolg te vermijden. Ik.klap volledig dicht
Ik bedoelde mijn opmerking echt onschuldig
Is dit die gast die je leuk vindt?
woensdag 21 november 2018 om 21:22
AbsolutelyFabulous schreef: ↑21-11-2018 21:18Je hoeft niet iedereen aardig te vinden om gewoon vriendelijk tegen iedereen te doen.
Niks mis mee, beetje vriendelijkheid.
TO, ik vind de reactie van je collega overdreven, maar het is ook niet nodig dat je er om gaat huilen. Haal je schouders er over op en ga door met je werk.
En probeer niet door iedereen aardig gevonden te worden, dat is onmogelijk en je maakt het jezelf zo lastig. Wees gewoon vriendelijk, zonder daarmee proberen te pleasen.
Dat was niet wat Stroman zei. Mensen die koste wat kost aardig gevonden willen worden, kunnen heel vermoeiend zijn.
woensdag 21 november 2018 om 21:24
Je kan ook gewoon geen spanning opdoen.elisa55 schreef: ↑21-11-2018 21:19Huilen lucht soms op en het gaat vaak vanzelf. TO huilde op weg naar huis, niet ter overstaan van haar collega's.
Je kan je spanning ook afreageren door meteen een sneer te geven, maar ik vind dat ook niet zo professioneel staan op je werk.
TO heeft er misschien iets aan om wat zekerder van zichzelf te worden. Dan kan ze dit soort incidenten beter aan.