Collega doet zo bot

21-11-2018 20:06 163 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry weg door bepaalde reacties
anoniem_378624 wijzigde dit bericht op 22-11-2018 12:09
97.43% gewijzigd
Poker schreef:
21-11-2018 21:50
Ik vraag dan of mijn neus er nog aan hangt...
Of eat a snicker.
DuchessMeganMarkle schreef:
21-11-2018 21:53
Of eat a snicker.
Die is ook goed, moet ik onthouden :-P
DuchessMeganMarkle schreef:
21-11-2018 21:53
Of eat a snicker.
Ook zo flauw.

Zeg gewoon: joh, je komt bot over. Klopt dat?

Stuk volwassener.
stroman schreef:
21-11-2018 21:40
Helemaal niks.
Maar nogmaals: er is een verschil tussen aardig zijn en aardig gevonden willen worden.
Tegen mensen die aardig zijn, kan je af en toe iets verkeerd zeggen en dan is er niks aan de hand.
Mensen die zo nodig aardig gevonden willen worden, die verwachten iets van je. En als je daar niet aan voldoet, dan interpreteren ze dat altijd op de slechtst mogelijke manier. Kijk maar naar TO: collega is bot, betuttelend, voelt zich beter, heeft haar vertrouwen geschaad, heeft haar te kijk gezet en wat niet al. Zelf zijn ze natuurlijk gevoelig en onzeker.
Mensen die aardig ZIJN, die interpreteren dat niet zo. Die denken: collega is sociaal onhandig, onzeker over nieuwe functie, z’n kind is ziek, z’n moedertje is dement of z’n reuma speelt op. Aardige mensen zien zichzelf niet als het middelpunt van het universum. Die weten dat de kans maar heel klein is dat zo’n opmerking iets met hen te maken heeft.

Nee, ik doe niet vriendelijk tegen mensen die aardig gevonden willen worden. Geef je een vinger, dan nemen ze de hele hand, en vreten je levend op.
Bedankt voor de uitleg hoor, maar dat er verschil is tussen aardig zijn en aardig gevonden willen worden toch nergens tegengesproken?
Milavila schreef:
21-11-2018 21:16
Ik bedoelde mijn opmerking echt onschuldig
Ik kan me de situatie de je hebt beschreven goed voorstellen, en ik denk echt dat je hem totaal verkeerd begrijpt en het verkeerd interpreteert. Maar ik was er natuurlijk niet bij, dus misschien zit ik helemaal fout.

Dat een stemverheffing bij jou al zoveel teweeg brengt zeg! En dat je je ook voor schut gezet voelt zelfs. Dat zie je vaker met mensen die dingen oppotten, dan maken ze het nog veel groter dan het is. Hij is helemaal niet met jou bezig waarschijnlijk.
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 21-11-2018 22:07
19.51% gewijzigd
Nemaìn’ schreef:
21-11-2018 21:55
Ook zo flauw.

Zeg gewoon: joh, je komt bot over. Klopt dat?

Stuk volwassener.
En waarom? Als een collega geflipt doet, komt er toch niks constructiefs uit.
Ik zie echt het probleem niet. Echt niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Hij verontschuldigt zich wat overdreven dat hij iets op je bureau liet staan en was nogal streng naar zichzelf toe, want hij zou het ook niet fijn vinden als iemand dat bij hem deed. Ik vind het wat overdreven maar okee.
Uhmmm, kweek ballen en koop nieuwe schoenen maar dan een maatje groter. Minder kans om over gedrag van je collega te vallen.
Goed bedoeld of niet, soms is zwijgen vele malen beter dan een reactie te geven.
Je opmerking kan net genoeg zijn om uit te barsten over een totaal pietlullig iets.
Ik begrijp niet wat je er voor verkeerds uit begrijpt. Hij praatte te luid? Mag dat niet? Als hij te zacht praat is het vermoedelijk ook niet goed.
Je schrijft dat jij een rotdag hebt gehad. Heeft die ene opmerking jouw hele dag verpest? Wat zonde!

Hij had een rotdag en maakte daarom een rare opmerking. Tegen zichzelf! Ik lees echt niet dat hij het tegen jou bedoelde, hij vindt van zichzelf dat hij het niet had mogen vergeten. Jij laat toch niet jouw dag verpesten vanwege dit momentje?
7 pagina's binnen 2 uur over een bekertje..het is toch wat zeg
...
:HA: :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven