Competitie-angst
zaterdag 1 november 2025 om 23:06
Drie jaar geleden eindigde mijn relatie met een ex die mij geestelijk mishandelde. Ik deed steeds meer voor hem en hij hield liefde en aanraking bij me weg als ik hem niet zinde. Uiteindelijk ging hij vreemd. Dit gaf zo'n enorme knauw dat ik mezelf minderwaardig ben gaan voelen. Ik denk dat een man nooit voor me zal kiezen, al geef ik hem álles. Ik heb er kort therapie voor gehad maar het heelt niet. Laatst datete ik een man die claimde monogaam te zijn. We hadden gezoend en toen bekende hij toch nog anderen te daten en te twijfelen. Ik ben opgestaan en in paniek weggelopen. Hij zou nooit voor mij kiezen. Ik ben geen model, niet stinkend rijk, succesvol etc. Ook al weet ik dat alle mensen om me heen die getrouwd zijn dat ook niet zijn... natuurlijk appte hij ook later dat ik hem niet overtuigd had...
Ik unmatch nu gelijk mannen die met meerdere vrouwen praten en durf eigenlijk niet meer af te spreken. Hoe kom ik hier vanaf?
Ik unmatch nu gelijk mannen die met meerdere vrouwen praten en durf eigenlijk niet meer af te spreken. Hoe kom ik hier vanaf?
dinsdag 4 november 2025 om 21:52
Ik ken de Zuidas zeer goed. Een nare pretentieuze immorele wereld.Lucy schreef: ↑04-11-2025 21:43Je bent hoogintelligent en hebt 10 jaar therapie gehad.
Je gaat alleen in op opleidingsniveau. Niet op de vragen die ik meerdere keren heb gesteld.
Welke behoefte zit eronder? Waarom is het voor jou zo belangrijk?
Ik mag toch hopen dat je in 10 jaar therapie en met jouw intelligentieniveau hierover na hebt gedacht?
Wat wil je nu écht? Want niemand zoekt bij een partner een diploma op de muur.
(En niet elke zuidasser snuift. Je vooroordelen zijn ontluisterend.)
dinsdag 4 november 2025 om 21:53
Doe ik al. Word niet aangesproken door mannen daar.Dala schreef: ↑04-11-2025 21:52Kun je in plaats van "daten" niet gewoon beter allerlei activiteiten gaan doen (ik heb niet direct een idee waar ik aan moet denken maar bijv: musea of opera bezoeken, literaire bijeenkomsten, stedentrips maken in Europa) om aan die behoefte te voldoen? En wie weet kom je zodoende in contact met gelijkgestemden? Of zit ik er nou helemaal naast?
dinsdag 4 november 2025 om 21:56
En van je eigen milieu ben je duidelijk een prettige persoonlijkheid geworden
dinsdag 4 november 2025 om 21:57
Ik ken iemand die op dr zuidas werkt. Een intelligente man met een prima moreel kompas. Zijn vrouw is mijn collega. Hij doet naast zijn baan best veel om armoede te bestrijden.
En dat, lieve to, is nu net mijn punt.
Het gaat niet om opleidingsniveau. Waar je werkt. Uit welk gezin je komt. Het gaat erom wie de man is die tegenover je staat. Wat zijn inborst is. Of hij kan liefhebben. Of hij je wil zien. Of hij tegemoet kan komen in jouw behoefte.
En een behoefte is niet "bildung". Dat is een soort rookgordijn om niet écht te hoeven verbinden.
Uiteindelijk zegt de buitenwereld heel weinig over wie ie.and is. Ik werk in het sociaal domein en ben daar toch wat enge narcisten tegen gekomen. Maar wel WO en vast ook in jouw ogen een goede werkomgeving. Ik wilde er nog niet eens 10 minuten alleen mee in een kamer zitten.
Het gaat niet om opleidingsniveau. Waar je werkt. Uit welk gezin je komt. Het gaat erom wie de man is die tegenover je staat. Wat zijn inborst is. Of hij kan liefhebben. Of hij je wil zien. Of hij tegemoet kan komen in jouw behoefte.
En een behoefte is niet "bildung". Dat is een soort rookgordijn om niet écht te hoeven verbinden.
Uiteindelijk zegt de buitenwereld heel weinig over wie ie.and is. Ik werk in het sociaal domein en ben daar toch wat enge narcisten tegen gekomen. Maar wel WO en vast ook in jouw ogen een goede werkomgeving. Ik wilde er nog niet eens 10 minuten alleen mee in een kamer zitten.
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
dinsdag 4 november 2025 om 21:57
Geblokkeerd worden is inderdaad een stuk erger dan gebruikt worden
Jezus wat een dom getrol dit.
"Walchelijk!"
In dierbare herinnering aan Viola Holt, 1949-2025
In dierbare herinnering aan Viola Holt, 1949-2025
dinsdag 4 november 2025 om 21:58
Ja, die vibe had ik ook ineens. Ook dat wegzetten van kritische forummers als Gerda's met een opvallende groene bril en een tuniek past hierin. TO is veel te jong om een woord als tuniek te gebruiken, al zou dat natuurlijk door de Bildung kunnen komen.Lady*Voldemort schreef: ↑04-11-2025 21:55Heb je per ongeluk ook een stuk of zes hoogbegaafde kinderen?
Si abra la puerta hay lobos.
dinsdag 4 november 2025 om 21:58
Lady*Voldemort schreef: ↑04-11-2025 21:55Heb je per ongeluk ook een stuk of zes hoogbegaafde kinderen?
dinsdag 4 november 2025 om 21:59
Zo bedoel ik dat ook helemaal niet. Jagen. Gebruikt worden. Gewoon een interessant voeren met anderen daar. Ik doe dit soort dingen namelijk ook vaak alleen omdat mijn partner daar niet zo veel aan vindt (ik vind dat soms jammer, maar eigenlijk geen probleem, kan ik ook mijn eigen gang gaan, in musea tempo bepalen etc.) maar ik heb meestal wel hele leuke gesprekken dan. En al helemaal (vroeger) in het buitenland. Juist als je alleen bent kom je toch al gauw in leuke gesprekken verzeild met andere alleenreizenden/bezoekers. Zonder dat daar bijbedoelingen bij zitten. Maar misschien bedoel jij andere dingen dan ik?
dinsdag 4 november 2025 om 21:59
Lady*Voldemort schreef: ↑04-11-2025 21:55Heb je per ongeluk ook een stuk of zes hoogbegaafde kinderen?
Ik mis nog wat hysterie.
dinsdag 4 november 2025 om 22:00
Geen WO diploma he. Traag van begrip.
dinsdag 4 november 2025 om 22:00
Ze is rond de 40 toch?
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
dinsdag 4 november 2025 om 22:01
Dan heb je mijn posts niet goed gelezen. En als je niet weet wat Bildung betekent, gebruik het woord dan niet.
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
dinsdag 4 november 2025 om 22:04
Ik niet. Ik haal mijn eigenwaarde uit andere dingen. En ik zie de waarden van mensen ook in andere dingen. Wat voor opleiding een man heeft, zegt precies niets over hem.
dinsdag 4 november 2025 om 22:07
dinsdag 4 november 2025 om 22:08
dinsdag 4 november 2025 om 22:09
Je hebt wel gelijk dat er ook op WO veel narcisten zijn. En dat is dus het verschil tussen Bildung en performatief een papiertje halen.Lucy schreef: ↑04-11-2025 21:57Ik ken iemand die op dr zuidas werkt. Een intelligente man met een prima moreel kompas. Zijn vrouw is mijn collega. Hij doet naast zijn baan best veel om armoede te bestrijden.
dinsdag 4 november 2025 om 22:10
Keep 'm going to, keep 'm going...
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in