Competitie-angst

01-11-2025 23:06 868 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Drie jaar geleden eindigde mijn relatie met een ex die mij geestelijk mishandelde. Ik deed steeds meer voor hem en hij hield liefde en aanraking bij me weg als ik hem niet zinde. Uiteindelijk ging hij vreemd. Dit gaf zo'n enorme knauw dat ik mezelf minderwaardig ben gaan voelen. Ik denk dat een man nooit voor me zal kiezen, al geef ik hem álles. Ik heb er kort therapie voor gehad maar het heelt niet. Laatst datete ik een man die claimde monogaam te zijn. We hadden gezoend en toen bekende hij toch nog anderen te daten en te twijfelen. Ik ben opgestaan en in paniek weggelopen. Hij zou nooit voor mij kiezen. Ik ben geen model, niet stinkend rijk, succesvol etc. Ook al weet ik dat alle mensen om me heen die getrouwd zijn dat ook niet zijn... natuurlijk appte hij ook later dat ik hem niet overtuigd had...

Ik unmatch nu gelijk mannen die met meerdere vrouwen praten en durf eigenlijk niet meer af te spreken. Hoe kom ik hier vanaf?
Een studie zegt niet zoveel over IQ, ontwikkeling, persoonlijke groei.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Mwoah, ik denk dat iedereen wel gelooft in "onderwijs". En laten we de timmerman er nog even bijhalen. Die man zal ongetwijfend uitmuntende kwaliteiten hebben. Kun jij een tafel maken uit een stuk hout? En wie weet, is de man wel zeer belezen. Maar blijkbaar schrijf jij iemand al bij voorbaat af op basis van de studie die iemand al dan niet gevolgd heeft.

Verwarrend.

Overigens is er niets mis mee om iemand te daten die op de Zuidas werkt. Vriend van mij werkte op de Zuidas. Deed daarnaast vrijwilligerswerk bij demente ouderen.
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
ItsMineru schreef:
04-11-2025 20:59
Nee. Ik kom uit een gezin waar iedereen WO heeft. Ik wil iemand die daarbij aansluit.

Enfin, het gaat me niet om geld. Ik verdien net boven modaal, geen miljoenen. Het gaat me om dat ik educatie als het grootste goed zie in mijn leven.
Dan heb je nog een lange weg te gaan.
ItsMineru schreef:
04-11-2025 20:56
Ik date uit principe geen Zuidas. Ik geloof in Bildung en dat men zoveel mogelijk terug moet doen met de kwaliteiten die hen gegeven zijn. Dat is mijn wereldbeeld en ik wil iemand die daarmee eens is.

Iedereen moet verder lekker leven hoe hij wil naar ik wil iemand die waarde hecht aan studie.
Bildung. Nou heb je mij ook je topic in getrokken.
Ik zou een leuke leraar Duits nemen. Een academische eerstegrader, uiteraard. Zijn ook heel zeldzaam en ze kunnen Goethe citeren tijdens de vrijerij.

Ik zou alleen een relatie kunnen hebben met een intelligente man, maar het idee dat dat dan ook een academisch geschoolde man moet zijn, vind ik een beetje beperkt.
Si abra la puerta hay lobos.
Wat heb je zelf eigenlijk te bieden TO?
Ruin it yourself.
Nog even. Ik heb een bovengemiddeld hoog IQ, zit in de familie. Door een ellendige jeugd (stel je een ellendige jeugd voor en vermenigvuldig dit met tien), heb ik niet eens de middelbare school af kunnen maken. Ik ben een autodicact, goede carriere gehad. Maar niet gestudeerd dus.

Als ik een man zou zijn, zou ik dus al af zijn voor jou.

Vorig jaar heb ik hier in Wenen Duits gestudeerd aan de uni. Cum laude geslaagd. Als ik een man was, zou ik dan ineens wel interessant worden voor jou?
Kolere zeg, wat een eisenlijst. En dan nog verbaasd ook dat het nooit wat wordt met het date-gebeuren.
"Walchelijk!"
In dierbare herinnering aan Viola Holt, 1949-2025
Rabarbara schreef:
04-11-2025 21:05
Bildung. Nou heb je mij ook je topic in getrokken.
Ik zou een leuke leraar Duits nemen. Een academische eerstegrader, uiteraard. Zijn ook heel zeldzaam en ze kunnen Goethe citeren tijdens de vrijerij.

Ik zou alleen een relatie kunnen hebben met een intelligente man, maar het idee dat dat dan ook een academisch geschoolde man moet zijn, vind ik een beetje beperkt.

Oh, ik citeer Goethe altijd tijdens de seks! Worden mannen helemaal wild van. Vooral deze is een hit: Zwei Seelen wohnen, ach, in meiner Brust.

Voor TO: Wer nicht neugierig ist, erfährt nichts.
Moiren schreef:
04-11-2025 21:06
Wat heb je zelf eigenlijk te bieden TO?
Niks. Daarom is ze bij haar vorige date in paniek weggelopen
Okee. Geen zuidas. Uit principe (welk principe?). Maar: je moet wel je studie ten volle benutten (ik ken bijna geen mensen die ook zijn gaan werken waarvoor ze gestudeerd hebben trouwens...). En jouw familie is vwo, dus daar moet iemand bijpassen (wat betekent dat? Want ik geloof niet dat VWO een soort groep is. De ene vwo-er is heel duidelijk de andere niet...).

Als he nu al he vooroordelen los laat he. En je angst om he ouders teleur te stellen door met een hbo-er, of laat God het niet horen: havo-er thuis te komen...

Kun je nu eens distilleren waarom je dat zo belangrijk vindt?

Want als een zuidasser niet mag, mag een ingenieur die bij of voor defensie werkt wel? Of ben je ook nog extreem uitgesproken welk beroep iemand mag of moet hebben?

En moet iemand vwo omdat je anders je ouders teleurstelt? Omdat je neerkijkt op mensen met een lager diploma? Omdat je je verheven voelt boven iedereen die een lagere opleiding heeft? Als iemand met havo een fantastische verhandeling over Goethe kan voeren, is deze verhandeling minder waard dan als deze gegeven wordt met iemand met vwo?

Waarom is opleidingsniveau zó belangrijk?

Begrijp me goed. Ik wil ook alleen een relatie met een man waar ik een gesprek mee kan voeren. Waar ik door uitgedaagd wordt. Die een brede interesse en algemene kennis heeft. Maar ook een die empatisch en trouw is.

De mijne heeft hts gedaan.

Het zegt écht geen zak. Die universiteit.

Maar hou er aan vast. Zorg voor een onmogelijk lijstje zonder dat je voor jezelf duidelijk hebt welke behoefte er achter je onmogelijke lijstje zit. Blijf lekker rigide vasthouden. Weet je zeker dat je die echt leuke man met grote waarschijnlijk voorbij loopt. Wel zo veilig.
lucy wijzigde dit bericht op 04-11-2025 21:23
0.20% gewijzigd
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
Fantasy schreef:
04-11-2025 21:15
Oh, ik citeer Goethe altijd tijdens de seks! Worden mannen helemaal wild van. Vooral deze is een hit: Zwei Seelen wohnen, ach, in meiner Brust.

Voor TO: Wer nicht neugierig ist, erfährt nichts.
Ik doe altijd iets met 'des Pudels Kern.' Worden de mannen woest van. Als het niet helpt, zucht ik me door Ottos Mops.
WO Lucy, WO. Voor minder doet ze het niet. VWO is voor het plebs.
Rabarbara schreef:
04-11-2025 21:18
Ik doe altijd iets met 'des Pudels Kern.' Worden de mannen woest van. Als het niet helpt, zucht ik me door Ottos Mops.
Hou me tegen :proud:
Fantasy schreef:
04-11-2025 21:19
Ik heb geen idee, ik werk op Realschule-niveau.
"Walchelijk!"
In dierbare herinnering aan Viola Holt, 1949-2025
Fantasy schreef:
04-11-2025 21:19

Hoe gaat dat dan in zijn werk, vraag ik me af. Diploma's overleggen op de eerste date?
Merys schreef:
04-11-2025 21:25
Hoe gaat dat dan in zijn werk, vraag ik me af. Diploma's overleggen op de eerste date?
Zou het bij de ingang van het restaurant al vragen. Voor je het weet zit je je tijd aan een pauper te verspillen.
Bildung heeft weinig met Duits studeren te maken en de Zuidas is een immorele snuifcultuur waar m.i. alles om geld draait ipv menselijkheid.

Ik ga de discussie over opleiding niet verder aan. Dezelfde voorspelbare rotopmerkingen worden gemaakt als altijd.
itsmineru wijzigde dit bericht op 04-11-2025 21:35
0.58% gewijzigd
Lucy schreef:
04-11-2025 21:17
Okee. Geen zuidas. Uit principe (welk principe?). Maar: je moet wel je studie ten volle benutten (ik ken bijna geen mensen die ook zijn gaan werken waarvoor ze gestudeerd hebben trouwens...). En jouw familie is vwo, dus daar moet iemand bijpassen (wat betekent dat? Want ik geloof niet dat VWO een soort groep is. De ene vwo-er is heel duidelijk de andere niet...).

Als he nu al he vooroordelen los laat he. En je angst om he ouders teleur te stellen door met een hbo-er, of laat God het niet horen: havo-er thuis te komen...

Kun je nu eens distilleren waarom je dat zo belangrijk vindt?

Want als een zuidasser niet mag, mag een ingenieur die bij of voor defensie werkt wel? Of ben je ook nog extreem uitgesproken welk beroep iemand mag of moet hebben?

En moet iemand vwo omdat je anders je ouders teleurstelt? Omdat je neerkijkt op mensen met een lager diploma? Omdat je je verheven voelt boven iedereen die een lagere opleiding heeft? Als iemand met havo een fantastische verhandeling over Goethe kan voeren, is deze verhandeling minder waard dan als deze gegeven wordt met iemand met vwo?

Waarom is opleidingsniveau zó belangrijk?

Begrijp me goed. Ik wil ook alleen een relatie met een man waar ik een gesprek mee kan voeren. Waar ik door uitgedaagd wordt. Die een brede interesse en algemene kennis heeft. Maar ook een die empatisch en trouw is.

De mijne heeft hts gedaan.

Het zegt écht geen zak. Die universiteit.

Maar hou er aan vast. Zorg voor een onmogelijk lijstje zonder dat je voor jezelf duidelijk hebt welke behoefte er achter je onmogelijke lijstje zit. Blijf lekker rigide vasthouden. Weet je zeker dat je die echt leuke man met grote waarschijnlijk voorbij loopt. Wel zo veilig.
Het gaat niet om familie teleurstellen. Het gaat erom dat mannen die lager waren opgeleid mij vroeg of laat gingen kleineren omdat ze onzeker waren. Mijn sollicitaties saboteren. Etc.
Dat ligt aan hun opleidingsniveau, maar aan hun eikeligheid. Fatsoenlijke mannen kleineren niet en er zijn ook academische smeerlappen.
Fantasy schreef:
04-11-2025 21:09
Nog even. Ik heb een bovengemiddeld hoog IQ, zit in de familie. Door een ellendige jeugd (stel je een ellendige jeugd voor en vermenigvuldig dit met tien), heb ik niet eens de middelbare school af kunnen maken. Ik ben een autodicact, goede carriere gehad. Maar niet gestudeerd dus.

Als ik een man zou zijn, zou ik dus al af zijn voor jou.

Vorig jaar heb ik hier in Wenen Duits gestudeerd aan de uni. Cum laude geslaagd. Als ik een man was, zou ik dan ineens wel interessant worden voor jou?
Mijn jeugd was ook een hel. Ik heb mezelf door meerdere masters geknokt ondanks alles. Ik vind een studie belangrijk.
ItsMineru schreef:
04-11-2025 21:36
Mijn jeugd was ook een hel. Ik heb mezelf door meerdere masters geknokt ondanks alles. Ik vind een studie belangrijk.
Wat heeft het je opgeleverd?
Ruin it yourself.
Rabarbara schreef:
04-11-2025 21:36
Dat ligt aan hun opleidingsniveau, maar aan hun eikeligheid. Fatsoenlijke mannen kleineren niet en er zijn ook academische smeerlappen.
Als ik een hoogbegaafde timmerman zou ontmoeten wil ik hem best daten. Echter kom ik ze niet tegen.
Moiren schreef:
04-11-2025 21:37
Wat heeft het je opgeleverd?
Bildung.
ItsMineru schreef:
04-11-2025 21:33
Bildung heeft weinig met Duits studeren te maken en de Zuidas is een immorele snuifcultuur waar m.i. alles om geld draait ipv menselijkheid.

Ik ga de discussie over opleiding niet verder aan. Dezelfde voorspelbare rotopmerkingen worden gemaakt als altijd.
Het concept 'Bildung' droppen, doe je met een bepaald doel. Het is overduidelijk een term die bij een bepaald milieu, een bepaalde cultuuropvatting hoort. Je kunt het forummers niet kwalijk nemen dat ze daar op reageren, dat kon je natuurlijk gewoon voorspellen.
ItsMineru schreef:
04-11-2025 21:38
Bildung.
En wat heeft dat je opgeleverd?
Ruin it yourself.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven