Competitie-angst
zaterdag 1 november 2025 om 23:06
Drie jaar geleden eindigde mijn relatie met een ex die mij geestelijk mishandelde. Ik deed steeds meer voor hem en hij hield liefde en aanraking bij me weg als ik hem niet zinde. Uiteindelijk ging hij vreemd. Dit gaf zo'n enorme knauw dat ik mezelf minderwaardig ben gaan voelen. Ik denk dat een man nooit voor me zal kiezen, al geef ik hem álles. Ik heb er kort therapie voor gehad maar het heelt niet. Laatst datete ik een man die claimde monogaam te zijn. We hadden gezoend en toen bekende hij toch nog anderen te daten en te twijfelen. Ik ben opgestaan en in paniek weggelopen. Hij zou nooit voor mij kiezen. Ik ben geen model, niet stinkend rijk, succesvol etc. Ook al weet ik dat alle mensen om me heen die getrouwd zijn dat ook niet zijn... natuurlijk appte hij ook later dat ik hem niet overtuigd had...
Ik unmatch nu gelijk mannen die met meerdere vrouwen praten en durf eigenlijk niet meer af te spreken. Hoe kom ik hier vanaf?
Ik unmatch nu gelijk mannen die met meerdere vrouwen praten en durf eigenlijk niet meer af te spreken. Hoe kom ik hier vanaf?
vrijdag 7 november 2025 om 13:06
Als ik een normale monogame man ontmoet die geen perfectie wil is mijn hypothese fout.
vrijdag 7 november 2025 om 13:31
Ehm nee. Er zijn topics geopend waar jij jouw problematiek op plakt, dat is wat anders.
Wat zijn nou weer "walking dates"? En wie heeft er tijd voor 5 op één avond?
Mag je dat dan vluggertjes noemen?
.
vrijdag 7 november 2025 om 14:06
vrijdag 7 november 2025 om 14:18
Een normale man weet vast wel wat hij wil maar de kans op een echte match is in de praktijk gewoon klein. Daar zijn vaak meerdere dates met meerdere mensen voor nodig, en dan nog is het uitzonderlijk als de vonk overslaat. Dat is geen FOMO, vind ik, maar je kansen spreiden en ook een beetje hopen op een wonder.ItsMineru schreef: ↑07-11-2025 12:03Ik vind het niet netjes om na een zoen nog met anderen af te spreken. Ikzelf spreek maar net 1 man per keer af, en ga pas op andere dates als ik hem niet meer wil.
Daarnaast ben ik eind 30. Een normale man heeft hiervoor toch al tig dates gehad en weet toch wat hij wil?
Het punt is ook dat iedereen altijd iets beters kan vinden in theorie. Maar daten is ook kansen geven ipv FOMO.
Mannen verwachten vaak al een zoen op date 1 dus moeten dan ook geen anderen zoenen.
vrijdag 7 november 2025 om 14:20
vrijdag 7 november 2025 om 14:21
Vijf walking dates, is dat een soort speed-daten? Daar zou ik me ook niet voor lenen, nee. Tenzij het een echte speeddate-avond is, maar anders laat zo’n man wel heel duidelijk merken dat hij niet serieus is (of compleet wanhopig).
vrijdag 7 november 2025 om 15:14
Ik heb er op 2 gereageerd.Grobbekuiken_ schreef: ↑07-11-2025 14:20Heb je linkjes van die topics want ik kan ze nergens vinden.
vrijdag 7 november 2025 om 15:15
Klopt, dus ga je op date en zodra je afknapt beeindig je het.
Je gaat niet op 2e, 3e date met iemand terwijl je nog verderkijkt. Als je verder wil kijken voel je duidelijk geen klik. Als je geen klik voelt moet je niemand aan het lijntje houden.
vrijdag 7 november 2025 om 15:22
vrijdag 7 november 2025 om 15:44
En nu...?
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
vrijdag 7 november 2025 om 15:48
Je hóeft niet te daten. Je hoeft geen man. Je hoeft geen relatie. Alle mannen zijn kut en goede mannen bestaan niet.
Waarom is competitieangst dan eigenlijk een issue? Als je bang bent voor koalaberen maar je woont niet in Australië is die angst toch ook niet echt een issue?
Waarom is competitieangst dan eigenlijk een issue? Als je bang bent voor koalaberen maar je woont niet in Australië is die angst toch ook niet echt een issue?
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
vrijdag 7 november 2025 om 15:50
Door om te denken. Niet door hier gigantisch mee te zitten en onzeker van te worden, maar je te realiseren dat dit twee dingen kan betekenen:
a) Die man is een lul die jou gewoon laat zitten. Wees blij dat je nu weet dat hij een lul is en dat je er vanaf bent. Want zo'n loser wil je niet.
b) Die man is geen lul maar de vrouw die hij is tegengekomen (op welke manier dan ook) die past op meerdere fronten gewoon beter bij hem of bij wat hij zoekt. Kan van alles zijn, meer chemie, meer humor, een liever of zachter type, aantrekkelijker, of wat de reden ook mag zijn. Ook dan is het toch fijn dat je dat weet en dat dat gewoon mag?
vrijdag 7 november 2025 om 16:13
Dan had hij mij eerst netjes moeten afkappen voor hij daarmee verderging.Dala schreef: ↑07-11-2025 15:50Door om te denken. Niet door hier gigantisch mee te zitten en onzeker van te worden, maar je te realiseren dat dit twee dingen kan betekenen:
a) Die man is een lul die jou gewoon laat zitten. Wees blij dat je nu weet dat hij een lul is en dat je er vanaf bent. Want zo'n loser wil je niet.
b) Die man is geen lul maar de vrouw die hij is tegengekomen (op welke manier dan ook) die past op meerdere fronten gewoon beter bij hem of bij wat hij zoekt. Kan van alles zijn, meer chemie, meer humor, een liever of zachter type, aantrekkelijker, of wat de reden ook mag zijn. Ook dan is het toch fijn dat je dat weet en dat dat gewoon mag?
vrijdag 7 november 2025 om 16:14
Zo ervaar ik het totaal niet. Voor Corona was er vrij snel een vonk. Soms kort, soms lang. Maar als jij niemand leuk vind ben je niet toe aan daten vind ik.Claire45 schreef: ↑07-11-2025 14:18Een normale man weet vast wel wat hij wil maar de kans op een echte match is in de praktijk gewoon klein. Daar zijn vaak meerdere dates met meerdere mensen voor nodig, en dan nog is het uitzonderlijk als de vonk overslaat. Dat is geen FOMO, vind ik, maar je kansen spreiden en ook een beetje hopen op een wonder.
vrijdag 7 november 2025 om 16:16
Ja. Maar je hebt geen controle op wat HIJ doet of laat. Of zou moeten doen. Je vraagt wat jíj kunt doen om van dat gevoel af te komen. En wat jij kunt denken is: "Deze man handelt niet op een manier die ik fijn vind. Ik ben blij dat ik dit nu weet want zo'n type past niet bij mij als partner."
vrijdag 7 november 2025 om 16:23
Nou… na één geslaagde date blijft er altijd nog een grijs gebied over, dingen die niet ter sprake zijn gekomen, of gewoon een lichte twijfel omdat iemand bijvoorbeeld op papier niet aan je eisen voldoet maar in werkelijkheid toch wel erg leuk is. Maar ja, dan moet je even over je eigen voorkeuren heen kijken. Of juist niet, omdat je op termijn toch niet wilt leven met iemand die niet helemaal perfect is. Dat zijn toch dingen die je niet in twee seconden beslist na een date?
Sowieso is een ‘klik’ een momentopname; met twee glazen wijn achter mijn kiezen heb ik snel een klik, bij wijze van spreken ook met de ober, maar de keer erna kan een date opeens stroef verlopen, en andersom kan ook: eerste date wel aardig, tweede date fantastisch.
In de werkelijkheid (buiten de datingsites) gaat het uiteindelijk ook zo: toen ik nog studeerde ging ik met verschillende jongens uit, gewoon lol maken en elkaar leren kennen, en uiteindelijk bleek er dan één de allerleukste. Daar gingen maanden overheen. Die anderen waren ook leuk, maar om redenen die mysterieus bleven, werd ik toch alleen verliefd op die ene.
vrijdag 7 november 2025 om 16:27
Jij bent er dan duidelijk ook helemaal niet aan toe volgens je eigen redenering.
There is always something happening, and it's usually right now
vrijdag 7 november 2025 om 16:48
vrijdag 7 november 2025 om 16:53
Doe geen moeite Claire. TO vindt waarschijnlijk dat een man sowieso alle andere opties MOET afkappen als hij besluit met haar op tweede date te gaan.Claire45 schreef: ↑07-11-2025 16:23Nou… na één geslaagde date blijft er altijd nog een grijs gebied over, dingen die niet ter sprake zijn gekomen, of gewoon een lichte twijfel omdat iemand bijvoorbeeld op papier niet aan je eisen voldoet maar in werkelijkheid toch wel erg leuk is. Maar ja, dan moet je even over je eigen voorkeuren heen kijken. Of juist niet, omdat je op termijn toch niet wilt leven met iemand die niet helemaal perfect is. Dat zijn toch dingen die je niet in twee seconden beslist na een date?
Sowieso is een ‘klik’ een momentopname; met twee glazen wijn achter mijn kiezen heb ik snel een klik, bij wijze van spreken ook met de ober, maar de keer erna kan een date opeens stroef verlopen, en andersom kan ook: eerste date wel aardig, tweede date fantastisch.
In de werkelijkheid (buiten de datingsites) gaat het uiteindelijk ook zo: toen ik nog studeerde ging ik met verschillende jongens uit, gewoon lol maken en elkaar leren kennen, en uiteindelijk bleek er dan één de allerleukste. Daar gingen maanden overheen. Die anderen waren ook leuk, maar om redenen die mysterieus bleven, werd ik toch alleen verliefd op die ene.
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
vrijdag 7 november 2025 om 16:53
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in