Competitie-angst

01-11-2025 23:06 868 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Drie jaar geleden eindigde mijn relatie met een ex die mij geestelijk mishandelde. Ik deed steeds meer voor hem en hij hield liefde en aanraking bij me weg als ik hem niet zinde. Uiteindelijk ging hij vreemd. Dit gaf zo'n enorme knauw dat ik mezelf minderwaardig ben gaan voelen. Ik denk dat een man nooit voor me zal kiezen, al geef ik hem álles. Ik heb er kort therapie voor gehad maar het heelt niet. Laatst datete ik een man die claimde monogaam te zijn. We hadden gezoend en toen bekende hij toch nog anderen te daten en te twijfelen. Ik ben opgestaan en in paniek weggelopen. Hij zou nooit voor mij kiezen. Ik ben geen model, niet stinkend rijk, succesvol etc. Ook al weet ik dat alle mensen om me heen die getrouwd zijn dat ook niet zijn... natuurlijk appte hij ook later dat ik hem niet overtuigd had...

Ik unmatch nu gelijk mannen die met meerdere vrouwen praten en durf eigenlijk niet meer af te spreken. Hoe kom ik hier vanaf?
ItsMineru schreef:
06-11-2025 15:59
Zo slecht was het ook weer niet. Ik kom gewoon niet. Ook niet met speeltjes.
Wederom iets met een rigide brein tot de controle niet los kan laten.

Maar hé, van dat rigide brein moet je ook iedere dag seks.

Je bent in elk geval consistent in al je problemen. Dat moet ik je nageven.

Verder vind ik het meer dan hilarisch dat je nu een man relatie-advies geeft.
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
https://www.baktotaal.nl/emmer-kunststo ... gUEALw_wcB
Er zijn van die dingen waar je geen beeld bij hoeft :P
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Icing on the cake?
Gib25 schreef:
06-11-2025 16:00
En van de, uitgaande van een gemiddelde van 4 ml per orgasme, 17,52 litter sperma.
:HA:
There is always something happening, and it's usually right now
Lucy schreef:
06-11-2025 16:04
Wederom iets met een rigide brein tot de controle niet los kan laten.

Maar hé, van dat rigide brein moet je ook iedere dag seks.

Je bent in elk geval consistent in al je problemen. Dat moet ik je nageven.

Verder vind ik het meer dan hilarisch dat je nu een man relatie-advies geeft.
Omdat hij zich net zo laat gebruiken als ik.
ItsMineru schreef:
06-11-2025 16:33
Liefdevol
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
06-11-2025 16:35
Liefdevol
?
Als dit mijn ervaringen met en ideeën over relaties zouden zijn, zou ik veel gelukkiger vrijgezel zijn
ItsMineru schreef:
06-11-2025 16:33
Mwah. Dan laten mannen zich ook door jou gebruiken, als je verlatingsangst hebt en alles doet om ze maar binnenboord te houden. Inclusief dagelijks ongewilde seks.
Lucy schreef:
06-11-2025 16:46
Mwah. Dan laten mannen zich ook door jou gebruiken, als je verlatingsangst hebt en alles doet om ze maar binnenboord te houden. Inclusief dagelijks ongewilde seks.
Niet echt. Zij kunnen het elk moment uitmaken. Ik dus niet.
ItsMineru schreef:
06-11-2025 16:48

Ik zou zeggen: ga vooral NIET in therapie.
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
ItsMineru schreef:
06-11-2025 16:48
Omg. Echt, dit is je manier om rigide controledrang goed te praten??

Verlatingsangst is geen ziekte he. Ook geen gebrek. Het zijn patronen waar je aan kan werken. Angst is een emotie waar je doorheen kan. Angst is geen blok beton waardoor je gedwongen wordt om te blijven waar je zit. Je bent niet je angst.

Hoewel.

Jij bent kennelijk wel je angst.
Fantasy schreef:
06-11-2025 16:54
Ik zou zeggen: ga vooral NIET in therapie.
Beste advies. Vooral voor de therapeut die je krijgt 🤣🤣
Hier een tip TO.
Tip 1 is: stop voorlopig met daten en met mannen.
Tip 2: Ooit gehoord van 'hard to get'?
Geef jezelf niet zo aan een man. De meeste mannen willen geen schoothondje die hen continu loopt te pleasen. Stop met pleasen!
Lucy schreef:
06-11-2025 17:03

Verlatingsangst is geen ziekte he. Ook geen gebrek. Het zijn patronen waar je aan kan werken. Angst is een emotie waar je doorheen kan. Angst is geen blok beton waardoor je gedwongen wordt om te blijven waar je zit. Je bent niet je angst.

Hoewel.

Ik ga er wel wat mee doen, maar een GGZ-traject is niet nodig. Ik heb geen depressie. Ik wil wel een reguliere psycholoog eens in de zoveel tijd.
Want, alleen voor een depressie is een ggz-traject nodig?

Goed om te weten. Zal morgen mijn therapeut laten weten dat we kunnen stoppen met behandelen. Scheelt me bakken met geld
toulouse_74 schreef:
06-11-2025 17:04
Hier een tip TO.
Geef jezelf niet zo aan een man. De meeste mannen willen geen schoothondje die hen continu loopt te pleasen. Stop met pleasen!
Ik las Why Men Love Bitches, maar mijn angst was te sterk en ik pleasede weer.

Ik heb nu nergens een man voor nodig ook. Ik hoef geen kinderen, woon alleen, leven op orde. Mijn angst is ernstig ziek worden later en geen partner hebben die mij helpt. Net als toen mijn opa ziek werd en mijn oma voor hem zorgde. Dat wil ik ook.
Lucy schreef:
06-11-2025 17:07
Want, alleen voor een depressie is een ggz-traject nodig?

Goed om te weten. Zal morgen mijn therapeut laten weten dat we kunnen stoppen met behandelen. Scheelt me bakken met geld
Ik had een GGZ traject ivm trauma en dat is afgerond. Ik heb geen medicatie, geen therapie, ik ben stabiel.
toulouse_74 schreef:
06-11-2025 17:04
Hier een tip TO.
Mbt de relaties kon ik door de huizenmarkt geen eigen woning vinden als student en toen starter, waardoor ik bij hen ging wonen en afhankelijk was van hen voor een woning. Nu heb ik een eigen huurwoning, en ga ik alleen nog LAT-en.
ItsMineru schreef:
06-11-2025 17:05
Ik ga er wel wat mee doen, maar een GGZ-traject is niet nodig. Ik heb geen depressie. Ik wil wel een reguliere psycholoog eens in de zoveel tijd.

Mens, je bent knettergek met 600 issues.
Laat de diagnose maar aan de professionals over.
ItsMineru schreef:
06-11-2025 17:05
Dat is een makkie. Gewoon googlen en degene die je bevalt bellen voor een afspraak.
Ruin it yourself.
Lucy schreef:
06-11-2025 17:03

Hoewel.

Joh. Blijkbaar is het toch wel comfortabel zo. Bovendien, het ligt toch helemaal niet aan to? Waarom zou ze dan in therapie moeten? Zij ziet het heel helder hoor. De rest van de wereld is koekoek, dus therapie voor de rest van de wereld is dan gepaster natuurlijk.
There is always something happening, and it's usually right now
Weet je wat het met therapie is (zegt de persoon die al 4 jaar in therapie zit..)?

Het is de bedoeling dat je er iets leert. Dat je trauma's opruimt, leert wat je overlevingsstrategieen zijn, je copingsmechanismen. Leert wat helpend is, en wat je buiten de deur mag zetten. Een van de grootste dingen in therapie is, dat je jezelf moet leren aankijken. Je donkerste, minst mooie kanten. En die leert omarmen.

Therapie is niet iemand anders die jou beter laat voelen. Maar iemand die je leert te voelen, leert je lijf te gebruiken, leert grenzen te voelen en te stellen en bovenal: leert verantwoordelijkheid te nemen voor je eigen keuzes, je eigen gedrag, je eigen systemen.

"Ik wil wel van tijd tot tijd een psycholoog": het is de bedoeling dat je jezelf leert zien en leert omarmen. Leert jezelf op te vangen.

En ik weet alles van terugvallen, angsten, trauma's, hechting (he, ik heb wel een hechtingsstoornis. Op volwassen leeftijd vastgesteld, dat dan weer wel. Want als kind keek niemand). En het is geen recht pad. En soms lijkt het eindeloos. Maar ik mag toch hopen dat ik ooit genoeg geleerd heb om het alleen te kunnen doen.

Als jij iets aan je therapie wil hebben, zou ik beginnen met verantwoordelijkheid nemen voor je eigen proces, je eigen angsten, je eigen rigide overtuigingen.

Anders heeft die therapie geen zin. Gebruik AI. Goedkoper, en je krijgt bevestiging in alles wat je vindt.
ItsMineru schreef:
06-11-2025 17:11
Mbt de relaties kon ik door de huizenmarkt geen eigen woning vinden als student en toen starter, waardoor ik bij hen ging wonen en afhankelijk was van hen voor een woning. Nu heb ik een eigen huurwoning, en ga ik alleen nog LAT-en.
Huur? En dat voor een vrouw met diverse masters.
Ruin it yourself.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven